Een kameraard van me (ja, ze bestaan) zei laatst tegen me: "Ensaf, jij moet nu toch nodig eens aan de Vista en ik ga dat voor je regelen". Nou, ik had wel zin in een lekker stukje gebakken vis. Kruidensausje erbij, schijfje citroen, niks mis mee. Maar het bleek een besturingssysteem te zijn. Ik was altijd tevreden over Windows XP. Gebruikte alleen internet, paint, word en zo nu en dan patience of mijnenveger. Maar ja, als een kameraad dat allemaal zo even voor je regelt, dan doe je dat. Hij dus Windows Vista op mijn computer zetten.
Nou, dat heb ik geweten ook. Mijnenveger en patience zien er voor geen meter uit en ik heb een nieuwe versie van word waar ik geen hout van begrijp. Internet doet het nog wel gewoon, maar het ergste is nog wel paint. Die kleuren zien er voor geen meter uit! Alsof het voor baby's gemaakt is. Zo komt de stoerheid van mijn karakter niet goed naar voren in mijn digitale tekeningetjes.
![]()
Over een week komt een meisje terug waar ik wel een oogje op heb. Als ze een paint van me met deze kleuren zou zien, dan gaat ze toch meteen denken dat ik op mannen val! Mijn kansen zullen dan verkeken zijn.
Ik zal morgen die kameraad vragen om weer gewoon de oude XP er op te zetten. Of op zijn minst de oude paint.
Klacht: Windows Vista