Toch zal het tegen AZ wel wat beter moetenquote:Op zondag 6 december 2009 19:39 schreef BruggiKeane het volgende:
Slechte wedstrijd, wel weer de punten![]()
Volgende week AZ thuis, met Ibi er weer bij en hopelijk ook Bakkal.
Ben daar niet bang voor hoor. Op de een of andere manier kan PSV zich meer motiveren tegen dit soort tegenstanders.quote:Op zondag 6 december 2009 19:43 schreef Sj0rSz het volgende:
Toch zal het tegen AZ wel wat beter moetenAl speelden zij dit weekend ook niet heul goed
tja de gebruikelijke moeilijke wedstrijd na een europacup wedstrijd? Moeilijke motivatie dan?quote:Op zondag 6 december 2009 20:08 schreef Zapper het volgende:
Matig eigenlijk dat de nr 18 zo lang nog uitzicht had op een punt of meer. Het gaat steeds goed bij PSV maar vrees dat het binnenkort toch een keer fout gaat. Manolev, Pieters en Engelaar vond ik niet al te best.
quote:Op zondag 6 december 2009 20:25 schreef Sj0rSz het volgende:
Simons: \"Aanvoerdersband geeft vertrouwen\"
Zoals al een paar weken achter elkaar eigenlijk....quote:Op zondag 6 december 2009 19:42 schreef rubbereend het volgende:
nou er hadden vandaag wel minimaal twee keer zoveel doelpunten gemaakt moeten worden
Had nog even dat jaarverslag doorgekeken.. maar nog steeds is die europa league wel even wat anders dan CL zeg.quote:Europa League heeft nu ook zijn vetpotten
Na de afgang van Anderlecht in de laatste voorronde van de Champions League, is het vanavond D-day voor Club Brugge en Genk, zij het dat die laatste al in een verloren positie zit. De Europa League is immers niet gewoon de vervanger van de 'troostcompetitie' die de Uefa Cup was, maar wel degelijk opgewaardeerd. In een recente brief aan alle aangesloten bonden noemt de Uefa voor het eerst de bedragen van de vetpot, weet AD.nl.
Raakt Club Brugge vanavond voorbij Lech Poznan? Op deze Hoefkens, nog niet speelklaar, kan blauw-zwart nog niet rekenen. Op Geraerts (r) wel.
Hein Vanhaezebrouck en Genk hebben vanavond in Lille een klein mirakel nodig.
Wie zich vandaag kwalificeert, incasseert onmiddellijk 600.000 euro aan startgeld. Daarnaast wordt in elke poule van vier voor elk groepsduel per club en per wedstrijd nog eens 50.000 euro uitgekeerd. In de groepsfase krijgt een club die alles verliest dus nog altijd 900.000 euro bijgeschreven. Toen Feyenoord in 2002 de Uefa Cup won, leverde die beker de Rotterdammers amper twee miljoen op.
Centraal verkocht
In financiële zin verloopt de Europa League naar het model van de Champions League, zij het dat daar natuurlijk nog grotere bedragen uitgekeerd worden. Daar ligt alleen aan startgeld al al 2,1 miljoen euro te rapen. Maar ondanks dat verschil, heeft de opgewaardeerde Uefa Cup een reuzensprong gemaakt. Het geld is bij de Uefa onder andere beschikbaar gekomen omdat ook in het 'tweede toernooi' de televisierechten en een deel van de advertentiemarkt centraal verkocht zijn.
Hele pot voor Anderlecht?
De Uefa begroot de inkomsten van het nu startende seizoen op in totaal 180 miljoen euro. Daarvan stroomt 135 miljoen terug naar de clubs. Een deel (54 miljoen) wordt verdeeld op basis van de status op de Uefa-ranking én op basis van de tv-waarde van elk deelnemend land, twee segmenten waar België dus niet echt hoog scoort. Als Club en Genk zich niet weten te kwalificeren, heeft Anderlecht als enige Belgische club in de Europa League recht op de hele pot.
Premies
Het grootste deel van de inkomsten (81 miljoen) wordt verdiend met de wedstrijden zelf. In de nakende groepsfases zijn er naast de 'zekere' 900.000 euro ook nog premies: 120.000 euro per gewonnen wedstrijd, 60.000 voor een gelijkspel. Die premies gelden ook voor wedstrijden in latere fases. Alleen komen daar dan nieuwe startgelden bij.
Deelnemers aan de volgende ronde krijgen bij de start ieder 180.000 euro. De achtste finale levert 270.000 op, de kwartfinale 360.000 en de halve finale brengt 630.000 euro aan startgeld. Na de finale ligt er drie miljoen voor de winnaar en twee miljoen voor de verliezende club klaar. (odbs)
Wat ik in het vorige topic al aanstipte: toch typisch dat Rutten dit klaarblijkelijk aan zag komen en een trainingskamp inlastte...quote:Op zondag 6 december 2009 20:17 schreef rubbereend het volgende:
[..]
tja de gebruikelijke moeilijke wedstrijd na een europacup wedstrijd? Moeilijke motivatie dan?
Vind ik héél optimistisch. Vooral als je kijkt naar het spul wat nog uit de CL komt aanwaaien. Nee, ook met een gelukkige loting lijkt me dat onmogelijk.quote:Op zondag 6 december 2009 22:09 schreef the_legend_killer het volgende:
Het blijft een kut toernooi
Maar wel 1 dat we kunnen winnen als we wat geluk hebben met de loting
nou het is in iedergeval een toernooi waarin we goed mee moeten kunnen doen. Er steken niet zo heel veel clubs bovenuit. Vooralsnog zie ik alleen Liverpool als een vrij onmogelijke horde. Verder heb je zeker een kansquote:Op zondag 6 december 2009 22:48 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Vind ik héél optimistisch. Vooral als je kijkt naar het spul wat nog uit de CL komt aanwaaien. Nee, ook met een gelukkige loting lijkt me dat onmogelijk.
Maar dat Ajax, zeg. Wat zitten die ongelofelijk in een neerwaardse spiraal. Als je toch ook naar vandaag kijkt... Wij hadden afgelopen jaar even een off-jaar, geen punt. Maar Ajax gewoon al já-ren aan een stuk. Als je zo ook eens rondleest in dat topic van hen, die gasten worden er echt moedeloos van.
Juventus of Bayern Munchen uit groep A krijg je er ook nog bijquote:Op zondag 6 december 2009 22:53 schreef rubbereend het volgende:
[..]
nou het is in iedergeval een toernooi waarin we goed mee moeten kunnen doen. Er steken niet zo heel veel clubs bovenuit. Vooralsnog zie ik alleen Liverpool als een vrij onmogelijke horde. Verder heb je zeker een kans
Ook liverpool heeft zijn slechte dagen, oftewel zou ik het een vrij lastige horde noemen.quote:Op zondag 6 december 2009 22:53 schreef rubbereend het volgende:
[..]
nou het is in iedergeval een toernooi waarin we goed mee moeten kunnen doen. Er steken niet zo heel veel clubs bovenuit. Vooralsnog zie ik alleen Liverpool als een vrij onmogelijke horde. Verder heb je zeker een kans
Ja, leuk zo`n 5-1 tegen Heerenveen en 5-0 tegen NAC maar wij pakken bijvoorbeeld een puntje in Enschede en Utrecht en Ajax niet. Al jaren is het bij Ajax of goed of slecht.quote:Op zondag 6 december 2009 22:48 schreef Buitendam het volgende:
Maar dat Ajax, zeg. Wat zitten die ongelofelijk in een neerwaardse spiraal. Als je toch ook naar vandaag kijkt... Wij hadden afgelopen jaar even een off-jaar, geen punt. Maar Ajax gewoon al já-ren aan een stuk. Als je zo ook eens rondleest in dat topic van hen, die gasten worden er echt moedeloos van.
Dat is een discussie die ik ook nog wel eens gevoerd heb met ajax fans. Ajax is zoveel beter aanvallend, scoren veel meer, doelsaldo blablabla.quote:Op zondag 6 december 2009 23:08 schreef BruggiKeane het volgende:
[..]
Ja, leuk zo`n 5-1 tegen Heerenveen en 5-0 tegen NAC maar wij pakken bijvoorbeeld een puntje in Enschede en Utrecht en Ajax niet. Al jaren is het bij Ajax of goed of slecht.
Maar ik schrijf Ajax nog niet af overigens.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |