quote:W00fer vroeg het volgende:
Geeft dat de verkoper een bepaalde garantie of?
---
]ja, aangezien de verkoper nu moet wachten na jouw betalingsmail of het wel echt betaald is. Aangezien er dus eerst gekeken moet worden naar saldo.
Bij koppeling staat t geld meteen op rekening van verkoper omdat PP hun geld dan wel krijgt.
Ja maar dat is weggevaagd door de stempel en het feit dat het in m'n porto zat.quote:Op zondag 31 januari 2010 15:10 schreef nachtdier3 het volgende:
Heb je een verzendbewijs met de adressering erop?
Hoe is het verzonden?
als ze echt wat willen weten ze via je oude adresgegevens je ook wel te achterhalen.quote:Op woensdag 24 februari 2010 20:07 schreef Orinoki het volgende:
Hmm.. door een virus op mijn computer heeft een of andere idioot een ongeautoriseerde transactie kunnen uitvoeren naar een website.
Als het nou om 10 euro ging oke, maar het gaat hier om een bedrag van 1000 euro.
Ik heb zelf bij PayPal al een claim ongeautoriseerde transactie ingediend, maar zij onderzoeken niks blijkbaar.. kreeg na 2 uur alweer een bericht terug dat er geen reden was om dit terug te draaien![]()
Dusss.. nu beginnen de eerste mailtjes al te komen dat ik nog 1000 euro aan ze moet betalen, terwijl ik daar zelf nooit iets voor heb gekregen. Nu las ik verhalen dat je dan maar het best je adres / gegevens e.d. kunt wijzigen, omdat ze dan meestal je account alleen sluiten en je niet meer toelaten. (volgens andere paypal gebruikers)
Iemand hier ervaring mee of tips?
Als je via eBay message ben overeenkomen het terug te sturen is het prima, daar is geen claim voor nodig. Je kan inderdaad ook claimen na het sturen.quote:Op donderdag 20 januari 2011 17:21 schreef sittingtuck het volgende:
Heb een defect item gekregen en ben met verkoper overeengekomen dat hij het terugneemt.
Is het verstandig dit meteen via paypal te doen (middels een claim) of kan ik ook nog claimen als ik bijvoorbeeld na terugsturen (buiten paypal) geen geld teruggestort krijg?
Is TNT trouwens voldoende voor paypal bij terugzenden qua bewijs van verzenden?
Vergeet te vermelden dat het om Duitsland gaat gaat dan dat TNT aangetekend voldoende nog steeds op?quote:Op donderdag 20 januari 2011 17:26 schreef Dionysiou het volgende:
[..]
Als je via eBay message ben overeenkomen het terug te sturen is het prima, daar is geen claim voor nodig. Je kan inderdaad ook claimen na het sturen.
Ik heb iets teruggestuurd en wacht al 4 dagen lang op mijn geld, dus ik ga zometeen een claim aanmaken. En stuur een foto van het Track en Trace bewijs.
Altijd aangetekend sturen via TNT Post. Komt het goed.
Hou er rekening mee dat je claim binnen 45 dagen na betaling van je product geopend moet worden. Doe je het later krijg je de melding dat het te laat is.quote:Op donderdag 20 januari 2011 17:26 schreef Dionysiou het volgende:
[..]
Als je via eBay message ben overeenkomen het terug te sturen is het prima, daar is geen claim voor nodig. Je kan inderdaad ook claimen na het sturen.
Ik heb iets teruggestuurd en wacht al 4 dagen lang op mijn geld, dus ik ga zometeen een claim aanmaken. En stuur een foto van het Track en Trace bewijs.
Altijd aangetekend sturen via TNT Post. Komt het goed.
Dit doet de verkoper zodat hij zijn verkoop commisie terug krijgt. Hou er wel rekening mee dat jij als goed is geen claim kan openen zolang die case open staat.quote:Toen ik aangaf dat het item defect was annuleerde verkoper meteen de transactie. Waarop ik een ebaybericht krijg waar duidelijk in staat : accepteer deze annulering als u uw geld terug hebt gekregen. Verkoper weigert te storten voor hij zijn item terugkrijgt en ik weiger dus de annulering te accepteren voor ik mijn geld terug heb. Paypal afwikkeling lijkt me in dit geval voor ons beide duidelijker..
Of zit ik nu onnodig moeilijk te doen?
En als ik zijn verzoek tot annuleren nu afwijs of laat verlopen?quote:Op donderdag 20 januari 2011 19:26 schreef RPG het volgende:
[..]
Hou er rekening mee dat je claim binnen 45 dagen na betaling van je product geopend moet worden. Doe je het later krijg je de melding dat het te laat is.
[..]
Dit doet de verkoper zodat hij zijn verkoop commisie terug krijgt. Hou er wel rekening mee dat jij als goed is geen claim kan openen zolang die case open staat.
geprobeerd, maar dan kom ik op een pagina met een foutmelding..quote:Op donderdag 20 januari 2011 20:54 schreef RPG het volgende:
op ebay.nl > rechtboven op hulp > dan in nieuwe pagina op Contact met ons opnemen (rechterkant) > Kopen - Ik heb iets gekocht > Object niet ontvangen > en dan onderaan E-mail ons met je vraag of probleem.
OK.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 15:29 schreef MrMessi10 het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op donderdag 20 januari 2011 22:16 schreef Fruitsalade het volgende:
Even een vraagYUTREWARJYUTRERFGTFDESWDFRGTH
morgen ochtend zijn ze pas weer open bedankt voor je hulp RPGquote:
even snel bellen?quote:Op vrijdag 25 mei 2012 13:59 schreef JulianBtje het volgende:
Ik had een vraagje ik heb sinds kort een PayPal account gemaakt en ik zette meteen geld over om wat van te kopen nou kom ik erachter dat ik mijn mail nog moest activeren, weet iemand of mijn geld nu nog aan kan komen?? het was 38 euro en ik wil het niet echt kwijtraken (:
ik doe het in europa altijd met DHL, en buiten europa met UPSquote:Op zaterdag 28 mei 2011 19:24 schreef sittingtuck het volgende:
Wat is eigenlijk momenteel de goedkoopste koerier als je via ebay hebt verkocht in
het buitenland en niet voor bewijsproblemen wilt komen te staan als er tegen je geclaimd wordt?
Mensen hier met goede ervaringen met GLS qua tracking en handtekening retour?
Niet geheel antwoord op mijn situatie. In dit geval ben ik een derde partij, de claim gaat tussen 2 andere personen. De hypothetische ''oplichter'' heeft mijn product gekocht met geld dat door een scam is verkregen.quote:Op dinsdag 28 april 2015 17:16 schreef Nizno het volgende:
jij krijgt van paypal in dat geval bericht dat er een claim is gestart door de koper. Hiermee kun jij zelf in discussie met de verkoper. als je er niet uit komt mag je bij paypal gaan bewijzen dat je wel hebt opgestuurd. Indien ze tevreden zijn over je bewijs dan kom jij als winaar uit de claim, zo niet dan is de koper degene die zijn geld terug krijgt en moet jij aan paypal terug betalen.
nee, als degene die het geld aan jou heeft doorgestuurd het geld niet eerlijk op zijn/haar account heeft gekregen dan moet diegene zelf het geld aanzuiveren. Dat het bedrag naar jou is gestuurd is niet van belang.quote:Op dinsdag 28 april 2015 21:22 schreef Peunage het volgende:
[..]
Niet geheel antwoord op mijn situatie. In dit geval ben ik een derde partij, de claim gaat tussen 2 andere personen. De hypothetische ''oplichter'' heeft mijn product gekocht met geld dat door een scam is verkregen.
Kan paypal vervolgens verantwoordelijk bij mij leggen?
Dat is hoe ik er ook over denk inderdaad.quote:Op dinsdag 28 april 2015 21:43 schreef Nizno het volgende:
[..]
nee, als degene die het geld aan jou heeft doorgestuurd het geld niet eerlijk op zijn/haar account heeft gekregen dan moet diegene zelf het geld aanzuiveren. Dat het bedrag naar jou is gestuurd is niet van belang.
Voor jou is bank de veiligste manier, want koper kan geen trucjes uithalen met jouw bank qua transactie omdraaien wegens niet ontvangen goederen oid, maar om die reden zal koper waarschijnlijk niet per bank willen betalen, als jij niets opstuurt is hij de gebeten hond.quote:Op vrijdag 16 september 2016 18:15 schreef Chunees het volgende:
ik wil iets verkopen en opsturen naar uk met een waarde over de 500
koper kan per bank of pp betalen.
paypal lijkt me veiliger toch?
en kAn ik dan het ontvangen geld meteen opnemen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |