Je moet naar de politie gaan en aangifte doen van diefstal ID bewijs +je andere dingenquote:Op zondag 6 december 2009 16:49 schreef Leatherneck het volgende:
Vannacht vonden een paar medelanders het nodig om mij een pak slaag te geven, om vervolgens mijn portemonnee en mobiel af te pakken.
Dat gezegd te hebben; in mijn portemonnee zaten onder andere m'n ID, pinpas en nog een pasje van de verzekering. Uiteraard aangifte gedaan en alles laten blokkeren, voor zover mogelijk. Echter ben ik benieuwd of ik de gestolen ID kan laten "blokkeren" oid!? Zou me niks verbazen als er fraude mee wordt gepleegd. Tips, iemand?
Verdubbeling van het bedrag wat je normaal kwijt bentquote:Op zondag 6 december 2009 16:55 schreef Stephan1237 het volgende:
En die boete is niet een klein bedrag om het maar zo te zeggen...
Een ID bewijs is niet jouw eigendom. Die heb je in bruikleen en voor het kwijtmaken hiervan (ook al wordt je beroofd) krijg je gewoon een boete.quote:Op zondag 6 december 2009 17:06 schreef Brad het volgende:
Boete terwijl je overvallen bent? Moet niet gekker worden.
Nee. kwijtraken wordt beboet. Als je beroofd wordt niet.quote:Op zondag 6 december 2009 17:18 schreef Deetch het volgende:
[..]
Een ID bewijs is niet jouw eigendom. Die heb je in bruikleen en voor het kwijtmaken hiervan (ook al wordt je beroofd) krijg je gewoon een boete.
Sorry, ik heb op dit forum wat moeite met de kleine tekst, vandaar dat er wel eens schrijffouten inzitten. Ben nu wat onrustig door vuurwerk lawaain in mijn buurt.quote:Op zondag 6 december 2009 17:31 schreef SHERMAN het volgende:
Het was vast om de tjiepvouten op je ID.
Echt wel. Mijne is gejat in de trein en mooi dat ik voor zowel ID als rijbewijs een boete moest betalen. Terwijl ik meteen aangifte heb gedaan, bij de stationspolitie.quote:Op zondag 6 december 2009 17:21 schreef Chinless het volgende:
Nee. kwijtraken wordt beboet. Als je beroofd wordt niet.
Daarom ook slim spelen als je hem inderdaad "kwijt" bent.
In dat geval: control toets indrukken en tegelijkertijd even met je scroll wieltje van je muis draaien.quote:Op zondag 6 december 2009 17:37 schreef Fusionfreak het volgende:
[..]
Sorry, ik heb op dit forum wat moeite met de kleine tekst, vandaar dat er wel eens schrijffouten inzitten. Ben nu wat onrustig door vuurwerk lawaain in mijn buurt.![]()
Is het mogelijk om de tekstgroote aan te passen?
Control inhouden en met scrollwieltje omhoogquote:Op zondag 6 december 2009 17:37 schreef Fusionfreak het volgende:
[..]
Sorry, ik heb op dit forum wat moeite met de kleine tekst, vandaar dat er wel eens schrijffouten inzitten. Ben nu wat onrustig door vuurwerk lawaain in mijn buurt.![]()
Is het mogelijk om de tekstgroote aan te passen?
domme?quote:Op zondag 6 december 2009 17:41 schreef Adames het volgende:
[..]
Control inhouden en met scrollwieltje omhoog
edit: ^ wel godver ..
Ik maak je zin af.quote:
Ah, dat is mooi. Ik heb vannacht meteen gebeld, maar kan pas aanstaande vrijdag bij de politie terecht omdat ze het "druk" hebben. Ik hoop dat telefonisch aangifte al voldoende is om me ID als gestolen/vermist door te geven.quote:Op zondag 6 december 2009 16:56 schreef spijkerbroek het volgende:
Zodra je aangifte hebt gedaan, komt je oude ID-kaart als gestolen/vermist in het systeem te staan. Daar kan dus niemand meer wat mee zonder een aantal vragen te moeten beantwoorden.
Is je ID gejat terwijl je daar iets van doorhad? Indien niet, is het mogelijk dat de politie dat beschouwt als eigen schuld dat je hem kwijt bent.quote:Op zondag 6 december 2009 17:39 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Echt wel. Mijne is gejat in de trein en mooi dat ik voor zowel ID als rijbewijs een boete moest betalen. Terwijl ik meteen aangifte heb gedaan, bij de stationspolitie.
Dan heb je je flink in de zeik laten nemen.quote:Op zondag 6 december 2009 20:20 schreef Rewimo het volgende:
Heeft niks met de politie te maken. Je krijgt die boete van de gemeente omdat je de oude niet kunt overleggen. Of ie nou gejat is of dat je hem zelf kwijt bent geraakt, daar kijken ze niet naarMaar je moet wèl je aangifteformulier overleggen. Dat heeft dus eigenlijk geen enkele zin.
En je had ook al geen rijbewijs om te laten zien!quote:Op zondag 6 december 2009 17:27 schreef Fusionfreak het volgende:
Ik werd afgelopen week tijdens mijn late avond wandling aangehouden en verdacht van woninginbraak (er zou een melding bij politie zijjn geweet dat er in die omgeving was ingebroken) Daar ik wel een copy bij mij had van mijn ID kaart (ik draag noot orginele ID bij me en ook geeb gedl of telefoons snachts)
Maar ik moest mee naar het buro om te verklaren waarom ik snachts daar liep (= openbare weg) en zee trokken mijn ID ook na of het wel kloete, na ruim 2 uur op het politieburo gezeten te hbben kreeg ik geen boete, maar ook geen excuus, de inbreker bleek toch iemand anders te zijn.
Waarvan akte!
Laat jij je daarmee afschepen?quote:Op zondag 6 december 2009 18:36 schreef Leatherneck het volgende:
Bedankt voor de reacties.
[..]
Ah, dat is mooi. Ik heb vannacht meteen gebeld, maar kan pas aanstaande vrijdag bij de politie terecht omdat ze het "druk" hebben. Ik hoop dat telefonisch aangifte al voldoende is om me ID als gestolen/vermist door te geven.
De dieven konden sowieso niet me simkaart gebruiken, aangezien me telefoon uit stond en ik een pincode erop heb staan.quote:Op maandag 7 december 2009 09:54 schreef Deetch het volgende:
heb je je eigen telefoonnummer al gebeld? Misschien is er nog een dealtje te sluiten met je berover.
Ga er maar van uit dat je contante geld weg is. En je bankpas. En andere voor dieven eventueel waardevolle zaken. ID-kaarten en businesscards hebben "normale" dieven niets mee en die laten ze dan ook meestal zitten.quote:Op dinsdag 8 december 2009 12:05 schreef Leatherneck het volgende:
Vandaag bericht gekregen dat me portemonnee is afgegeven bij het gemeentehuis. Toch iets positiefs en ik hoop dat alles er nog in zit.
Mooi wel, ik heb aangifte van Diefstal met bekende dader gedaan (nl. de gemeente Leusden, die dit fout in de administratie had staan; ik had de kaart een aantal jaar eerder al ingeleverd). Moest toch gewoon betalen.quote:Op zondag 6 december 2009 17:21 schreef Chinless het volgende:
[..]
Daarbij mogen nederlanders een id en paspoort hebben. Dus anders gewoon een paspoort aanvragen, ben je ook van dat gezeik af.
Me ID en me pinpas zitten er sowieso nog in, staat in de brief. De dieven hadden me portemonnee in een vuilnisbak gegooid. Ik mag van geluk spreken dat iemand uberhaupt is opgevallen dat er een portemonnee in de prullenbak lag, waarna diegene deze bij het gemeentehuis heeft afgeleverd.quote:Op dinsdag 8 december 2009 12:21 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Ga er maar van uit dat je contante geld weg is. En je bankpas. En andere voor dieven eventueel waardevolle zaken. ID-kaarten en businesscards hebben "normale" dieven niets mee en die laten ze dan ook meestal zitten.
Aangezien je bericht kreeg, zit er i.i.g. nog iets in je portemonnee dat naar jou leidt, da's hoopvol.
Ja, dat kennen we hier in gemeente Nijmegen ook.quote:Op dinsdag 8 december 2009 12:25 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Mooi wel, ik heb aangifte van Diefstal met bekende dader gedaan (nl. de gemeente Leusden, die dit fout in de administratie had staan; ik had de kaart een aantal jaar eerder al ingeleverd). Moest toch gewoon betalen.
Ook als je hem verliest moet je aangifte doen trouwens.
Hier moet je gewoon boete + ID bedrag betalen ookal heb je de aangfite bijquote:Op zondag 6 december 2009 23:23 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Dan heb je je flink in de zeik laten nemen.
Toen mijn ID gejat is heb ik aangifte gedaan en daarmee een nieuwe ID gehaald, waarvoor ik gewoon het normale bedrag moest betalen (iets dat al belachelijk is). Maar een boete heb ik echt niet hoeven betalen hoor..
Het doen van een valse aangifte is ook strafbaar. Niet iets om aan te raden dus.quote:Op zondag 6 december 2009 17:21 schreef Chinless het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |