abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75370529
quote:
Op maandag 7 december 2009 14:04 schreef Monolith het volgende:

[..]

Gelukkig heb ik op snode wijze stiekem flink wat data kunnen achterhalen.
Ik denk dat het de informatie van het gehackte instituut wat zwaarder weegt, anders zouden ze de moeite niet nemen om alles opnieuw door te rekenen denk je niet.
pi_75370567
quote:
Op maandag 7 december 2009 14:02 schreef Iblis het volgende:

[..]

Ah, maar we zijn nog steeds op zoek naar de mails waar het uit blijkt. Naar die artikelen die onderdrukt zijn. Naar die stukken die nooit het levenslicht hebben mogen zien. Naar die gegevens waarvan blijkt dat ze vervalst zijn. Naar die publicaties die gemodificeerd blijken.
Geduld geduld, in 2012 weten we meer.
pi_75370798
quote:
Op maandag 7 december 2009 14:07 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Ik denk dat het de informatie van het gehackte instituut wat zwaarder weegt, anders zouden ze de moeite niet nemen om alles opnieuw door te rekenen denk je niet.
Ik denk dat begrijpelijke zinnen formuleren best aan te raden is. Het punt dat ik maakte was een reactie op 'gooi de boel maar open'. De boel is namelijk al grotendeels open. De enige data van het CRU die niet publiekelijk beschikbaar is, dat is de data waar ze zelf de rechten niet op hebben.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  maandag 7 december 2009 @ 14:14:27 #79
238790 slackster
pizza calamiteiten
pi_75370834
quote:
Op maandag 7 december 2009 14:01 schreef Iblis het volgende:

[..]

Steeds? Je hebt in al die topics waarin je meedoet nog niets opgezocht op die e-mail en dat WSJ-artikel na. Helemaal niets. Je beweert en je beweert en je beweert en dumpt af en toe een YouTube-filmpje (waar ik niet om gevraagd heb). Zodra je wordt gevraagd om ook maar iets te onderbouwen druk je je, wentel je je in zelfbeklag dat we jou ons huiswerk laten maken, dat we de bewijslast omdraaien, wend je je tot de verwijtentruc door mensen voor retenschappers uit te maken, en zo voort.

Ik vind dat ik me tegen iemand die mij continu lastert, die continu de wetenschap lastert, die zich continu in allerbelabberdst opgemaakte berichten uitdrukt, berichten die vergeven zijn van de stijl- en taalfouten, berichten die één grote aanklacht tegen het onderwijs in Nederland vormen, berichten die een parodie van de mens als rationeel wezen lijken te zijn, nog uitermate vriendelijk en correct gedraag.
[..]

Ja, omdat de natuur uit zichzelf niet teleologisch is. Een zichzelf sturende natuur is een behoorlijke projectie. Voor zulk soort denkbeelden zul je echt weinig natuurwetenschappelijke bronnen vinden.
[..]

Je legt je hond maar aan de ketting, maar mij niet. Als je zo verwaten bent om mij aan te wrijven niet te mogen schelden, maar onderwijl in de volgende post nota bene roept dat ik aan de ketting moet worden gelegd, dan vraag ik me serieus af waar je mee bezig bent.
ik vraag om meer helderheid zodat mij mogelijkerwijs niet onnodig veel te lasten wordt gelegd in de vorm van CO2 of misschien zelfs wel een beperking om mij per vliegtuig te kunnen vervoeren

als je ervan uitgaat dat wegens het paniek voetbal gepromoot door phil jones en kornuiten mijn levensstijl aan banden zou kunnen worden gelegd met het argument dat "koolstof voetafdruk" te hoog begint worden wil ik dat het gebaseerd is op "echte" wetenschap en niet paniek voetbal

dat recht heb ik om dat aan de kaak te stellen, taalfouten of niet

ten eerste is niet met zekerheid te zeggen dat klimaat verandering door de mens veroorzaakt wordt want de wetenschap is tot de dag van vandaag nog verdeelt daarover. dat is o.a.is aan het licht gebracht door climate gate

er is aan het licht gebracht niet dat global warming een hoax is, er is aan het licht gebracht dat phil jones en kornuiten er een vreemde manier van wetenschap beoefenen op nahouden,

namelijk dat wetenschap geen miss world verkiezing is waar de kandidaten met elkaar regelmatig in de clinch liggen of de haren vliegen vanuit jaloezie, afgunst en dat soort emoties

wetenschap kent geen concurrentie omdat verschillende verklaringen en theorieën juist aantonen dat verschillende onderzoeken met verschillende uitkomsten juist een teken is dat er ergens foutieve interpretaties bestaan van de gegevens

hetgeen de wetenschap juist ten goede komt want uiteindelijk gaat het er toch om wat dan wel de juiste interpretatie zou moeten zijn van klimaat verandering.
pi_75370887
quote:
Op maandag 7 december 2009 14:13 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik denk dat begrijpelijke zinnen formuleren best aan te raden is. Het punt dat ik maakte was een reactie op 'gooi de boel maar open'. De boel is namelijk al grotendeels open. De enige data van het CRU die niet publiekelijk beschikbaar is, dat is de data waar ze zelf de rechten niet op hebben.
Ze zouden de originele data al hebben vernietigd.

http://www.timesonline.co(...)t/article6936289.ece
pi_75370991
quote:
Op maandag 7 december 2009 14:15 schreef Pfft het volgende:

[..]

Ze zouden de originele data al hebben vernietigd.

http://www.timesonline.co(...)t/article6936289.ece
Ja dat was ook allang aan bod gekomen en bleek weer even anders te liggen. Maar goed, dat krijg je met quoteminen uit e-mails.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_75371126
quote:
Op maandag 7 december 2009 14:14 schreef slackster het volgende:

namelijk dat wetenschap geen miss world verkiezing is waar de kandidaten met elkaar regelmatig in de clinch liggen of de haren vliegen vanuit jaloezie, afgunst en dat soort emoties

wetenschap kent geen concurrentie omdat verschillende verklaringen en theorieën juist aantonen dat verschillende onderzoeken met verschillende uitkomsten juist een teken is dat er ergens foutieve interpretaties bestaan van de gegevens
Onzin! Wetenschap is wel een verkapte Miss World verkiezing: er is veel emotie en politiek.
Het komt meer voor bij sommige gemeenschappen. Wetenschap is stammenstrijd!
  maandag 7 december 2009 @ 14:21:15 #83
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_75371151
quote:
Op maandag 7 december 2009 14:07 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Dat denk ik niet nee. Omdat aardig wat van die databronnen ook door de CRU worden gebruikt. Als je geen vertrouwen hebt in hun berekeningen, daar heb je genoeg bronnen om zelf, onafhankelijk van hen, de temperatuursgemiddelden ook te berekenen (en dat is natuurlijk al gedaan). En daar is nog niet uit gebleken dat hun trend fout zat.

Allicht dat er een datapunt fout ingevoerd is, dat geloof ik zo. Maar dat de trend meer dan één-duizendste graad zal veranderen lijkt me heel stug.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  maandag 7 december 2009 @ 14:22:09 #84
238790 slackster
pizza calamiteiten
pi_75371194
quote:
Op maandag 7 december 2009 14:20 schreef Pfft het volgende:

[..]

Onzin! Wetenschap is wel een verkapte Miss World verkiezing: er is veel emotie en politiek.
Het komt meer voor bij sommige gemeenschappen. Wetenschap is stammenstrijd!
mee oneens, dat is religie waar jij het over hebt geen wetenschap
pi_75371334
quote:
Op maandag 7 december 2009 14:13 schreef Monolith het volgende:

[..]

Bespaar me je sarcasme. Op zo'n manier ga ik niet in discussie.
  maandag 7 december 2009 @ 14:25:52 #86
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_75371365
quote:
wetenschap kent geen concurrentie
Dit zegt imo eigenlijk wel genoeg
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_75371411
quote:
Op maandag 7 december 2009 14:21 schreef Iblis het volgende:

[..]

Dat denk ik niet nee. Omdat aardig wat van die databronnen ook door de CRU worden gebruikt. Als je geen vertrouwen hebt in hun berekeningen, daar heb je genoeg bronnen om zelf, onafhankelijk van hen, de temperatuursgemiddelden ook te berekenen (en dat is natuurlijk al gedaan). En daar is nog niet uit gebleken dat hun trend fout zat.

Allicht dat er een datapunt fout ingevoerd is, dat geloof ik zo. Maar dat de trend meer dan één-duizendste graad zal veranderen lijkt me heel stug.
We zullen zien toch? Of het blijkt dat het CRU deugdelijk bezig was of het blijkt dat ze kunstmatig een bepaalde trend aanhielden. Er valt op dit tijdstip niet zoveel van te zeggen. Kennelijk vindt het Met het belangrijk genoeg om het allemaal na te rekenen. We zullen tezijnertijd zien wat de uitkomst is.
  maandag 7 december 2009 @ 14:33:40 #88
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_75371673
quote:
Op maandag 7 december 2009 14:14 schreef slackster het volgende:
als je ervan uitgaat dat wegens het paniek voetbal gepromoot door phil jones en kornuiten mijn levensstijl aan banden zou kunnen worden gelegd met het argument dat "koolstof voetafdruk" te hoog begint worden wil ik dat het gebaseerd is op "echte" wetenschap en niet paniek voetbal
Wetenschappelijke artikelen in Nature publiceren is nu al een vorm van paniekvoetbal?
quote:
dat recht heb ik om dat aan de kaak te stellen, taalfouten of niet
Zeker, maar liefst met onderbouwing.
quote:
ten eerste is niet met zekerheid te zeggen dat klimaat verandering door de mens veroorzaakt wordt want de wetenschap is tot de dag van vandaag nog verdeelt daarover. dat is o.a.is aan het licht gebracht door climate gate
Oh, is dat zo? Ik heb die e-mail nog niet gezien. Jij misschien wel? Kun je die e-mail citeren?
quote:
er is aan het licht gebracht niet dat global warming een hoax is, er is aan het licht gebracht dat phil jones en kornuiten er een vreemde manier van wetenschap beoefenen op nahouden,
Oh, wat is er vreemd aan?
quote:

hetgeen de wetenschap juist ten goede komt want uiteindelijk gaat het er toch om wat dan wel de juiste interpretatie zou moeten zijn van klimaat verandering.
Ah, nu haal je wetenschap en wetenschappers door elkaar. Wetenschappers zijn mensen, en die zijn ook jaloers, en ook naijverig, maar daarom probeert men juist door systemen van peer review dat te voorkomen. En openheid van data. En aangezien nog niet gebleken is dat er documenten onderdrukt zijn en er data opzettelijk is vernietigd teneinde aan FOI verzoeken te ontkomen, lijkt me dat het al met al aardig werkt.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  maandag 7 december 2009 @ 14:37:47 #89
238790 slackster
pizza calamiteiten
pi_75371820
quote:
Op maandag 7 december 2009 14:25 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Dit zegt imo eigenlijk wel genoeg
wetenschap kent geen concurrentie als je er van uit gaat dat wetenschap niets meer of minder dan kennis is en de organisatie om deze kennis te vergaren

wetenschap kent wel concurrentie als je er van uit gaat dat wetenschap niets meer of minder dan een kennis monopoly af te dwingen en de organisatie om deze kennis monopoly aan anderen te door de strot te stampen.

het laatste heeft gevaarlijke aspecten, maar alleen het eerste kan noodzakelijke oplossingen bieden voor elk mogelijk vraagstuk hetgeen een ieder ten goede komt niets slechts de kennis monopoly zelf

dat is wat ik bedoelde verlichte geest
  maandag 7 december 2009 @ 14:37:47 #90
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_75371822
quote:
Op maandag 7 december 2009 14:27 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

We zullen zien toch? Of het blijkt dat het CRU deugdelijk bezig was of het blijkt dat ze kunstmatig een bepaalde trend aanhielden. Er valt op dit tijdstip niet zoveel van te zeggen. Kennelijk vindt het Met het belangrijk genoeg om het allemaal na te rekenen. We zullen tezijnertijd zien wat de uitkomst is.
Stel, men hield een kunstmatige trend aan. Hoe kan het dan dat die telkens correleerde met b.v. de GISS data? Als men maar in het wilde weg liep te verzinnen, waarom is men dan niet tegen de lamp gelopen dat andere metingen iets heel anders uitwijzen? Zij zijn niet de enigen met een verzamelingen metingen en een berekening.
  maandag 7 december 2009 @ 14:43:46 #91
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_75372068
quote:
Op maandag 7 december 2009 12:21 schreef slackster het volgende:

stel me in geheel gedienstige toestand ter beschikking om jou huiswerk te doen
Het is jóuw huiswerk. (en ook jouw huiswerk, bij de weg): jíj beweert dingen, jíj mag ze bewijzen.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  maandag 7 december 2009 @ 14:55:26 #92
238790 slackster
pizza calamiteiten
pi_75372483
quote:
Op maandag 7 december 2009 14:33 schreef Iblis het volgende:

Oh, wat is er vreemd aan?
o.a. omdat phil jones geheel uit zijn panty's sprong zodra er geen alarmerend hoge temperatuurcurves te rapporteren waren.

alhoewel begrijpelijk gezien zijn positie blijft dat bedenkelijk gedrag voor een wetenschapper.

en omdat hetgeen er zoal aan maatregelen zou kunnen worden opgelegd als we alleen maar de "mensheid is de schuldige" redenaties doorberekenen zou kunnen betekenen dat mijn levensstijl aan banden zou kunnen worden gelegd in de vorm van een in beperking om mezelf per vliegtuig te kunnen vervoeren bijvoorbeeld.

dan zou ik in dit geval een evenwichtige kijk op de zaak willen zien en niet een gemanipuleerde weergave van de werkelijkheid aangestuurd door een hard-core milieu industrie activist...

en waarom doe je alsof ik de enige ben op aarde die zich daar momenteel druk over kan maken?

[ Bericht 0% gewijzigd door slackster op 07-12-2009 17:38:06 ]
  maandag 7 december 2009 @ 14:56:24 #93
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_75372528
quote:
Op maandag 7 december 2009 14:37 schreef slackster het volgende:

[..]

wetenschap kent geen concurrentie als je er van uit gaat dat wetenschap niets meer of minder dan kennis is en de organisatie om deze kennis te vergaren

wetenschap kent wel concurrentie als je er van uit gaat dat wetenschap niets meer of minder dan een kennis monopoly af te dwingen en de organisatie om deze kennis monopoly aan anderen te door de strot te stampen.

het laatste heeft gevaarlijke aspecten, maar alleen het eerste kan noodzakelijke oplossingen bieden voor elk mogelijk vraagstuk hetgeen een ieder ten goede komt niets slechts de kennis monopoly zelf

dat is wat ik bedoelde verlichte geest
Goed, even nog een keer vragen voor de zekerheid dan. Denk jij dat bij je eerste versie, het vergaren van kennis en de organisatie daarvoor, geen concurrentie voor komt?
Onikaan ni ov dovah
  maandag 7 december 2009 @ 15:01:17 #94
238790 slackster
pizza calamiteiten
pi_75372725
quote:
Op maandag 7 december 2009 14:56 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Goed, even nog een keer vragen voor de zekerheid dan. Denk jij dat bij je eerste versie, het vergaren van kennis en de organisatie daarvoor, geen concurrentie voor komt?
aanvankelijk wel maar wetenschappen zoals wiskunde en natuurkunde zijn inmiddels vrijwel geheel gezuiverd van dergelijke kinderziektes

milieu wetenschappen worden echter nog niet zo lang beoefend en zijn nog niet zo ver gevorderd in de zin dat het onderscheid volledig is gemaakt d.w.z. het kaft van het koren nog lang niet geheel gescheiden zijn

d.w.z. dat opinie en wetenschap nog met elkaar overhoop liggen
  maandag 7 december 2009 @ 15:02:26 #95
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_75372763
quote:
Op maandag 7 december 2009 15:01 schreef slackster het volgende:

[..]

aanvankelijk wel maar wetenschappen zoals wiskunde en natuurkunde zijn inmiddels vrijwel geheel gezuiverd van dergelijke kinderziektes

milieu wetenschappen worden echter nog niet zo lang beoefend en zijn nog niet zo ver gevorderd in de zin dat het onderscheid volledig is gemaakt en het kaft van het koren nog lang niet gescheiden zijn

d.w.z. dat opinie en wetenschap nog met elkaar overhoop liggen
Dat heeft toch niets met concurrentie te maken?
Onikaan ni ov dovah
  maandag 7 december 2009 @ 15:06:11 #96
238790 slackster
pizza calamiteiten
pi_75372896
quote:
Op maandag 7 december 2009 15:02 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Dat heeft toch niets met concurrentie te maken?
wel want elke wetenschap zal een fase doormaken dat er wel concurrentie is over de juiste feiten, er is tijd voor nodig om de onjuiste feiten te kunnen uitsluiten met behulp van bewijs materiaal die de onjuistheid kan aantonen
  maandag 7 december 2009 @ 15:08:42 #97
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_75372962
quote:
Op maandag 7 december 2009 13:56 schreef slackster het volgende:

[..]

in je dromen, heb jou trouwens geen aannemelijk argument zien maken dusver
Nou vooruit, laat ik 1 aannemelijk argument maken:
quote:
Op maandag 7 december 2009 13:51 schreef slackster het volgende:

jij bent van mening dat de mens beter in staat is dan de natuur aan te sturen dan de natuur zelf?
Het punt is juist dat we nu de natuur al sturen via onze enorme uitstoot van CO2, en pogingen om die uitstoot te verminderen dus op jouw steun zou moeten rekenen gezien bovenstaand argument.
Géén kloon van tvlxd!
  maandag 7 december 2009 @ 15:12:29 #98
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_75373097
quote:
Op maandag 7 december 2009 15:06 schreef slackster het volgende:

[..]

wel want elke wetenschap zal een fase doormaken dat er wel concurrentie is over de juiste feiten, er is tijd voor nodig om de onjuiste feiten te kunnen uitsluiten met behulp van bewijs materiaal die de onjuistheid kan aantonen
Het is een beetje vreemd verwoord, maar idd. Tot een consensus komen heeft tijd nodig. Echter, dat betekend niet dat zodra die consensus er is alle concurrentie weg is.
Onikaan ni ov dovah
  maandag 7 december 2009 @ 15:28:56 #99
238790 slackster
pizza calamiteiten
pi_75373789
quote:
Op maandag 7 december 2009 15:08 schreef Montov het volgende:

[..]

Nou vooruit, laat ik 1 aannemelijk argument maken:
[..]

Het punt is juist dat we nu de natuur al sturen via onze enorme uitstoot van CO2, en pogingen om die uitstoot te verminderen dus op jouw steun zou moeten rekenen gezien bovenstaand argument.
oke en het is jou recht om het op die manier te bekijken

het is echter tevens een recht om het op een andere manier te bekijken

de CO2 uitstoot hebben we danken aan de grote corporaties hetgeen kapitalistische witte boord maffia cowboys zijn

die hebben de milieu beweging geïnfiltreerd en een aantal mensen op de loonlijst gelanceerd die CO2 in de schoenen v/d mensheid willen schuiven

althans dat is de hypothese

vervolgens word dit probleem op de mensheid geprojecteerd die gebogen kunnen gaan onder een reeks patroniserende maatregelen en heffingen

het probleem kan vervolgens worden afgewend van het echte probleem, hetgeen onderdrukking van vrije energie patenten zijn, iets van 6000 in totaal zo ongeveer, omdat die kapitalistische witte boord maffia cowboys geen concurrentie willen voor fossiele brandstof

trouwens ook het recht om oerwouden met de grond gelijk te maken die de omvang hebben van europa zo ongeveer, waardoor idioot veel giga tonnes CO2 niet vastgehouden kan worden in de bio massa en dus allemaal in de atmosfeer blijft zitten

daardoor kunnen diezelfde kapitalistische witte boord maffia cowboys van de grote corporaties vrolijk verder met hun fossiele brandstoffen geldstroom en hebben er zelfs een nieuwe geldstroom bij in de vorm van Co2 tax hetgeen tevens vele miljarden gaat opleveren

fossiele brandstof houdt tevens de wapen industrie op poten omdat voor de laatste restanten fossiele brandstof flink wat oorlog gevoerd wordt.

daarom worden al die briljante hooggeleerden allemaal om de tuin geleid omdat het alleen om big business gaat en verder voor met het klimaat niets gaat opleveren

zodra de zon activiteit weer afneemt hetgeen de warmte stijging veroorzaakt zullen zij dan wel de eer daarvoor kunnen opstrijken, iets dat de mega hoax helemaal compleet zou maken

de sceptici zouden dat graag willen debunked zien worden zodat de fascistische corporaties de tijd niet geheel terug kunnen draaien naar het niveau van het VOC tijdperk

[ Bericht 0% gewijzigd door slackster op 07-12-2009 17:42:50 ]
pi_75375201
quote:
Op maandag 7 december 2009 15:28 schreef slackster het volgende:

[..]
infantiele niet coherente rants
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')