Het boek gaat je vertellen dat je moet wachten, zo min mogelijk tijd voor je ex vrij moet maken (maar wel af-en-toe contact moet houden d.m.v. korte belletjes of smsjes), als je op msn bent dat je tegen haar wel eens zegt "dat je moet gaan", je zelf op offline weergeven zet, en met al je andere vriendjes en vriendinnetjes verder blijft praten.
Dat je oud zeer niet aan moet halen, dat je moet doen alsof alles "vergeven en vergeten" is, want als de tijd rijp is zal de ander er wel over beginnen.
Basically ga je hard-to-get moeten spelen, zonder de -get intentie. Heb je die er wel bij, dan ga je sowieso grandioos falen.
Overigens, in dit filmpje (
) gaat "Jay ten Brink*" bij het 2e plaatje al in de fout, doordat hij denkt dat "hun verder gaan met hun leven". Nu ben ik een taalpurist en geeft JtB zelf al aan dat hij geen held is in de Nederlandse taal,
maar ik zou geen sociologisch manipulatief boek kopen als de schrijver niet eens uit zijn eigen woorden komt. Wie weet wat voor schade je dan aanricht aan de hand van "foutief gebruikte verwijswoorden", en je "trucs" op de ander toepast terwijl die eigenlijk voor jou opgaan. En dan zal hij de eerste zijn die zegt "tja, misschien ben jij die 1% van die 99% waarbij het boek niet werkt".
*Verder is er iets mis met zijn KvK nummer, dit bedrijf (
http://jpkb.nl/ ) heeft dezelfde (volgens
http://www.jpkb.nl/av.pdf), en laat JPKB nou net de mogelijkheid bieden om de initialen van de heer Jay (<naam met P> <naam met K>) ten Brink hieraan terug te koppelen.
Ik heb het boek trouwens niet gelezen, maar dit is gewoon "sociologie & psychologie, one-on-fucking-one". Misschien eerst je leven op de rit krijgen, voor je je leven lang blind blijft door/met hartezeer

.
P.S., als je overweegt het boek te kopen, stort dan gewoon die 39,- naar mij, want de kans is zeer groot (>95%) dat je 't gewoon kwijt ben. Ik zal er wat nuttigs mee doen, dat beloof ik je.
P.S. 2, ga gewoon verder met je leven. Hartezeer hoort er bij. 66% van alle huwelijke loopt stuk. Als zij dat nu al weet, is het misschien beter dat ze je die ellende nu bespaart, dan dat ze je 20 jaar, een huis, 2 kinderen, een hond en een hele inboedel lang aan het lijntje houdt.