abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75337435
ps 2: ik weet ook wel dat je mijn tekst waarschijnlijk niet zal lezen, of snel scant om direct naast je neer te leggen want dat had ik een jaar geleden ook gedaan. Besef alleen dat je nu een wondje maar blijft open krabben en laat etteren en de pijn dus nog veel langer gaat duren. Dat besef ik me nu. Maar ik had ook niet geluisterd naar iemand die had geschreven wat ik net heb geschreven.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  woensdag 16 december 2009 @ 18:15:07 #27
246977 WithciZ
Omnia infinitus, nihil finitus
pi_75696909
Het boek gaat je vertellen dat je moet wachten, zo min mogelijk tijd voor je ex vrij moet maken (maar wel af-en-toe contact moet houden d.m.v. korte belletjes of smsjes), als je op msn bent dat je tegen haar wel eens zegt "dat je moet gaan", je zelf op offline weergeven zet, en met al je andere vriendjes en vriendinnetjes verder blijft praten.

Dat je oud zeer niet aan moet halen, dat je moet doen alsof alles "vergeven en vergeten" is, want als de tijd rijp is zal de ander er wel over beginnen.

Basically ga je hard-to-get moeten spelen, zonder de -get intentie. Heb je die er wel bij, dan ga je sowieso grandioos falen.

Overigens, in dit filmpje ( ) gaat "Jay ten Brink*" bij het 2e plaatje al in de fout, doordat hij denkt dat "hun verder gaan met hun leven". Nu ben ik een taalpurist en geeft JtB zelf al aan dat hij geen held is in de Nederlandse taal, maar ik zou geen sociologisch manipulatief boek kopen als de schrijver niet eens uit zijn eigen woorden komt. Wie weet wat voor schade je dan aanricht aan de hand van "foutief gebruikte verwijswoorden", en je "trucs" op de ander toepast terwijl die eigenlijk voor jou opgaan. En dan zal hij de eerste zijn die zegt "tja, misschien ben jij die 1% van die 99% waarbij het boek niet werkt".

*Verder is er iets mis met zijn KvK nummer, dit bedrijf ( http://jpkb.nl/ ) heeft dezelfde (volgens http://www.jpkb.nl/av.pdf), en laat JPKB nou net de mogelijkheid bieden om de initialen van de heer Jay (<naam met P> <naam met K>) ten Brink hieraan terug te koppelen.

Ik heb het boek trouwens niet gelezen, maar dit is gewoon "sociologie & psychologie, one-on-fucking-one". Misschien eerst je leven op de rit krijgen, voor je je leven lang blind blijft door/met hartezeer .

P.S., als je overweegt het boek te kopen, stort dan gewoon die 39,- naar mij, want de kans is zeer groot (>95%) dat je 't gewoon kwijt ben. Ik zal er wat nuttigs mee doen, dat beloof ik je.

P.S. 2, ga gewoon verder met je leven. Hartezeer hoort er bij. 66% van alle huwelijke loopt stuk. Als zij dat nu al weet, is het misschien beter dat ze je die ellende nu bespaart, dan dat ze je 20 jaar, een huis, 2 kinderen, een hond en een hele inboedel lang aan het lijntje houdt.
I would spread the cloths under your feet:
But I, being poor, have only my dreams;
I have spread my dreams under your feet;
Tread softly because you tread on my dreams.
pi_75932863
Heb je de torrent al kunnen vinden? Ook al wil ik niet meer terug naar mn ex, ik ben wel benieuwd naar de psychologie hierachter, en ben benieuwd of ik de ideeen erachter ook kan toepassen om de vlammen weer op te doen waaien...
En tsja, k heb eraan gedacht het boek te kopen, maar ik vind de website er te dubieus uitzien...
pi_75933129
BTW om het boek van te voren te zien; http://terugbijmijnex.nl/(...)mijn%20ex%20demo.pdf
pi_75936400
quote:
Op zondag 6 december 2009 14:30 schreef Isabeau het volgende:
Mijn tip: contact definitief verbreken.

Ik dacht ook niet zonder mijn ex te kunnen en ben bijna 2 jaar diep ongelukkig geweest en het enige waar ik aan denken kon was 'ik wil hem terug want ik kan niet zonder hem'. Dat gevoel is oprecht, dat is echt, dat doet pijn, maar is totaal niet realistisch.

Sinds ik een nieuwe relatie heb besef ik dat er toch echt iemand kan zijn die leuker is dan je ex, die beter bij je past en waar je ook simpelweg oud mee wilt worden. Nu nog het vertrouwen in hem vinden en geloven dat hij niet over een aantal jaar er met een collega vandoor gaat

ps: ik heb ook absoluut lopen zoeken naar boekjes zoals dit, maar echt, nu moet ik er om lachen....wat een dwaasheid en eigenlijk ook een klein beetje zielig dat ik daar heel serieus in was.
Kweenie of je het zielig moet noemen dat je je gevoel probeert te volgen, of misschien zelfs wel probeert te weerstaan/begrijpen. In retrospect is dat altijd makkelijk praten. En goed dat men daarvan leert. Maar zielig zou ik het niet willen noemen. Je bent mens. Immers.

Echter, dit soort shiiiiiiiit heb je geen fuck aan.
“Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something.”
pi_75937666
Je hoeft geen boek te kopen, en je hoeft ook niet per se te luisteren naar mensen die zeggen dat 't geen zin heeft omdat 66% van alle huwelijken stukloopt (als je zo gaat redeneren kun je maar beter nooit een relatie nemen - en de vraag is of het waar is - bron?)

Je geeft aan dat je ex nog gevoelens voor je heeft; dat is mooi! Wat je nu moet doen is gewoon hard doorgaan met werken aan jezelf, geen tijd verspillen aan hard-to-get-zijn want die tijd kun je dus niet aan je eigen genezing besteden. Bovendien is hard-to-get spelen zinloos, want het is iets doen wat blijkbaar niet bij je past. Als je het niet uit jezelf al doet, moet je het ook niet gaan doen. Tenzij je enorm voor lul wil komen te staan over twee weken (wanneer het mislukt).
Nee, ga gewoon verder met werken aan jezelf, leg je ex uit waar die paniekaanvallen aan liggen/ lagen, en wat je eraan gaat doen, en dat je graag bij haar wil zijn en kijken of jullie het samen gezellig kunnen hebben. Eerst als vrienden, als dat goed gaat komt er snel genoeg meer.

Succes!
...En het heet logica!
----------------------------
Ad Percipiendum Vivo
pi_75937734
Waarom dacht je dat ze door je ex veroorzaakt werden? Sommige mensen kunnen idd een hele claim leggen op je maar was dat ook het gevoel wat je bij haar had? En vraag jezelf af: houdt je van haar of houdt je van het bekende en niet alleen hoeven zijn?
“Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something.”
  dinsdag 5 januari 2010 @ 02:26:15 #33
246977 WithciZ
Omnia infinitus, nihil finitus
pi_76425911
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 19:59 schreef Domensino het volgende:
Je hoeft geen boek te kopen, en je hoeft ook niet per se te luisteren naar mensen die zeggen dat 't geen zin heeft omdat 66% van alle huwelijken stukloopt (als je zo gaat redeneren kun je maar beter nooit een relatie nemen - en de vraag is of het waar is - bron?)

Je geeft aan dat je ex nog gevoelens voor je heeft; dat is mooi! Wat je nu moet doen is gewoon hard doorgaan met werken aan jezelf, geen tijd verspillen aan hard-to-get-zijn want die tijd kun je dus niet aan je eigen genezing besteden. Bovendien is hard-to-get spelen zinloos, want het is iets doen wat blijkbaar niet bij je past. Als je het niet uit jezelf al doet, moet je het ook niet gaan doen. Tenzij je enorm voor lul wil komen te staan over twee weken (wanneer het mislukt).
Nee, ga gewoon verder met werken aan jezelf, leg je ex uit waar die paniekaanvallen aan liggen/ lagen, en wat je eraan gaat doen, en dat je graag bij haar wil zijn en kijken of jullie het samen gezellig kunnen hebben. Eerst als vrienden, als dat goed gaat komt er snel genoeg meer.

Succes!
Excuses, het was "34% - 1 op 3", ik heb geen flauw idee waarom ik 't omgedraaid heb .

2001
2005
2006

Verder zie ik je post als mijn reactie op mijn post, vandaar dat ik even wil verduidelijken: Ik adviseer ook zeer zeker niet te volgen wat in mijn post staat, en mocht het lijken of ik "advies" geef, is dat zeer zeker niet het geval.

Ik zou het boek, ongeacht wat er in staat, heel kort samen kunnen vatten, met betrekking tot een nieuwe poging om je ex opnieuw te versieren: "Werk continu aan jezelf, verbeter continu jezelf, geloof continu in jezelf, en blijf vooral jezelf." Het zal sowieso heel moeilijk worden (voor wie dan ook) om verliefd te worden op iemand die niet zichzelf is, want dan wordt na een paar dagen/weken/maanden/jaren de vraag van de ander: Op wie/wat-voor/welke persoonlijkheid ben ik nou eigenlijk verliefd geworden?
I would spread the cloths under your feet:
But I, being poor, have only my dreams;
I have spread my dreams under your feet;
Tread softly because you tread on my dreams.
  dinsdag 5 januari 2010 @ 03:21:17 #34
25878 MOD
Hee!! Bob is aan het kotsen!!
pi_76426319
In de eerste fase voel je je kut en depressief, boos, ongelukkig, je ontkent etc etc. Wanhoop is een bitch, maar die eerste fase moet je gewoon door heen zónder haar. Een wanhopig figuur dat gaat stalken gaat nooit werken. Als je eenmaal afstand hebt genomen ga je dingen van uit een ander perspectief bekijken. Wil je echt je ex terug of inderdaad het bekende gevoel? Pas als je alles op een rijtje heb gezet kan je een stap in haar richting zetten. Maar plan je acties goed. Laat je ego vallen en luister naar haar. Verwijt haar niks. Respecteer haar. Niet terug naar het verleden. Kleine stapjes.

Als je eenmaal gepraat hebt, kan het twee kanten opgaan. Of ze moet je echt niet meer, of het pakt positief uit en ze wilt met je verder. Maar dat betekent nog niks. Pak nu het contact weer rustig op en probeer het op te bouwen. Zorg er voor dat het weer leuk wordt, maar ga alsjeblieft niks forceren. Als het balletje eenmaal aan het rollen is, dat je samen na een vervelende periode weer leuke dingen als van ouds kan gaan doen, dan pas moet je hard to get spelen. Je moet háár weer naar jou toe laten komen. Niet alles moet van jouw kant komen.

Dus heb je eenmaal een keer wat leuks gedaan, laat haar dan de eerste smsjes sturen en dergelijk. Haak er op een goede manier op in met luchtige hints die niet persé iets hoeven te betekenen.

Maar maak er ook geen spelletje van. Het moet wel oprecht zijn. Laat het allemaal maar gebeuren. Maar denk niet dat je je ex volgende week weer terug hebt. Je moet je zelf ook laten zien dat het allemaal goed met je gaat. Als je eenmaal weer leuk en gezellig met elkaar kan wezen kan je een volgende stap zetten. Maar blijf ook vooral praten en luister goed naar haar. Toon interesse, dan doet zij dat ook.

Ga uit van je gevoelens maar hou je verstand er wel bij.
Denk goed na voor dat je een actie onderneem.
Zo is het hoe ik het heb gedaan. Ik ben er nog niet, maar ik blijf volhouden.
En ik realiseer me des te meer dat een goede vriendschap meer kan betekenen dan een relatie met die persoon, ondanks dat is wat je nu niet wilt horen. Maar dat is een doel dat je nu moet stellen. Van uit die positie kan je verder werken.

Succes er mee zou ik zeggen. Niet dat het persé een succesformule is, iedereen is anders, maar ik ben er een heel eind mee gekomen.

Groeten.
Met het zelfde gemak, woon je in de afvalbak!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')