abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75332344
Dag mensen!

Al een tijdje zit ik te bedenken gitaar te willen gaan spelen. Bij mijn ouders thuis doe ik wel eens een poging. En dit weekend heb ik besloten dat ik les ga nemen en daarom ook een eigen gitaar wil (woon namelijk op mezelf, en anders kan ik alleen bij m'n ouders spelen).

Nu ben ik dus een absolute beginneling, en hoef ik daarom ook nog geen top-gitaar te hebben. Een beginnersmodel is dus prima.

Nu zag ik in de online winkel van Staffhorst Muziek (zit in Utrecht) dat ze daar best veel betaalbare modellen hebben.. maarja, wat is nou goed??? Natuurlijk kan ik me in de winkel laten adviseren, maar ik ben ook erg gesteld op jullie mening en expertise.

Enkele puntjes
- Gitaar hoeft geen 10 jaar mee te gaan, hij is bedoeld om mee te starten
- Budget rond de 100 euro, met een max van rond de 150
- Nylon-snaren

Hierrr is de online winkel van Staffhorst te vinden.

Dankjewel alvast!
pi_75332426
Hoi, leuk dat je begint met gitaatspelen!

Ik zou zelf een LAG kopen. Als ik me niet vergis verkoopt Staffhorst dit merk ook.
Heb zelf 2 gitaren van dit merk en ze bevallen erg goed.

Spelen lekker, klinken goed en zien er ook nog eens leuk uit!

Deze vind ikzelf erg mooi:

http://www.staffhorst.nl/webwinkel4/N_frame.html?http://www.staffhorst.nl/webwinkel4/SNAARINSTRUMENTEN_-_BAS_GITAREN-N_grp_12-1.html

Ik heb zelf het semi-akoestische broertje/zusje van de bovenstaande gitaar.

Succes er mee en veel plezier!

gr Dennis
pi_75332482
quote:
Op zondag 6 december 2009 11:00 schreef dveckeveld het volgende:
Hoi, leuk dat je begint met gitaatspelen!

Ik zou zelf een LAG kopen. Als ik me niet vergis verkoopt Staffhorst dit merk ook.
Heb zelf 2 gitaren van dit merk en ze bevallen erg goed.

Spelen lekker, klinken goed en zien er ook nog eens leuk uit!

Deze vind ikzelf erg mooi:

http://www.staffhorst.nl/webwinkel4/N_frame.html?http://www.staffhorst.nl/webwinkel4/SNAARINSTRUMENTEN_-_BAS_GITAREN-N_grp_12-1.html

Ik heb zelf het semi-akoestische broertje/zusje van de bovenstaande gitaar.

Succes er mee en veel plezier!

gr Dennis
Dankjewel!
Op de site hebben ze alleen deze gitaar van het merk 'LAG'. 189 euro, dus valt eigenlijk iets boven m'n budget wat ik er aan uit wilde geven.
  zondag 6 december 2009 @ 11:38:13 #4
165512 MASD
Music is dead.
pi_75333019
De beste tip die iemand jou mogelijk kan geven: neem iemand mee die er verstand van heeft en laat hem wat modellen binnen je budget uitproberen.
Long live music.
  zondag 6 december 2009 @ 11:41:15 #5
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_75333074
TVP, heb nu een antieke gitaar geleend van iemand maar durf daar bijna niet op te spelen.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
  zondag 6 december 2009 @ 11:53:45 #6
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_75333280
Koop gewoon een gitaar van max 30 euro als beginner.

9/10 mensen die ik ken die gitaar spelen willen "proberen" stopt na 1 jaar. En qua geluid is er weinig verschil (al zal men het daar mee oneens zijn) maar tussen een gitaar van 30 euro en 130 euro zit weinig verschil.

Kan je hem nog een keer meenemen op vakantie ofzo en niet bang zijn om te beschadigen.

Veel plezier
pi_75333969
Ik ben het inderdaad oneens met dat er geen verschil in geluid zit tussen een gitaar van 30 of 130 euro.
Meestal heb je voor 30 euro alleen een klassieke gitaar.. En die kan ik alleen maar afraden.
Ligt er natuurlijk aan wat voor muziek je wilt spelen.

Naar een winkel gaan en voelen welke gitaar bij je past (al is het alleen de kleur/model) is mijn tip.
Elke gitaar in die prijsklasse is natuurlijk prima om mee te beginnen.

Ik vind het merk LAG erg goed voor wat je er voor betaald.
Mocht je ooit nog een 'echte' akoestische gitaar willen kopen. Kijk eens naar het merk Furch.
De mooiste gitaren ter wereld

Succes in ieder geval!

ps Dirk Witte op de oude gracht verkoopt ook leuke gitaren..
pi_75335386
tvp, heb al een elektrische maar kom tot de ontdekking dat ik beter met akoestisch kan beginnen.
pi_75335447
quote:
Op zondag 6 december 2009 13:32 schreef DrowningMan het volgende:
tvp, heb al een elektrische maar kom tot de ontdekking dat ik beter met akoestisch kan beginnen.
Hoezo?

Ik ben ook electrisch begonnen.
quote:
Op zondag 6 december 2009 11:38 schreef MASD het volgende:
De beste tip die iemand jou mogelijk kan geven: neem iemand mee die er verstand van heeft en laat hem wat modellen binnen je budget uitproberen.
Goed advies, dit zou ik ook doen. .
ijs_beer fan!
pi_75335536
quote:
Op zondag 6 december 2009 11:53 schreef Buschetta het volgende:
Koop gewoon een gitaar van max 30 euro als beginner.

9/10 mensen die ik ken die gitaar spelen willen "proberen" stopt na 1 jaar. .......
Dat komt misschien omdat ze op een gitaar van 30 euro spelen?

O/T: voor jouw budget zou ik eens op marktplaats kijken, staan vaak best leuke gitaren rond die prijs. Maar dan is het wel nóg belangrijker om iemand mee te nemen die er verstand van heeft.
  zondag 6 december 2009 @ 13:53:00 #11
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_75336002
Okee alle bullshit reacties weg

Akkoestisch beginnen is beter dan electrisch is natuurlijk onzin, als jij rock wil spelen bijvorobeeld ga je niet akkoestisch beginnen, en de ene is niet beter om te leren dan de ander.

Een 30 euro gitaar is gewoon kut en niet kopen dan kan je het beter opvreten, de reden dat veel mensen binnen 1 jaar stoppen is omdat ze zo'n crap gitaar kopen, die kut speelt zodat je pijn krijgt aan je poten, constant ontstemt zodat hoe goed je ook speelt het altijd kut klinkt.

Dit de-motiveert als de pest waardoor je in feite stopt alleen door je kut materiaal.

150e is een prima uitgangsbudged voor een eerste akkoestische gitaar, 2e hands kan je er zelfs nog gewoon een echt goed ding voor kopen voor jouw doen. Maar dan moet je inderdaad wel iemand bij je hebben die er vrestand van heeft zodat je geen troep aangesmeerd word aangezien dat nogal tricky is als je er zelf helemaal niks van weet.
  Moderator zondag 6 december 2009 @ 13:58:57 #12
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_75336188
Ik zou niet online gaan shoppen, maar gewoon kijken in de goedkopere muziekwinkels. Die hebben regelmatig tweede hands, maar wel met de verzekering dat ze niet 1-2-3 uit elkaar vallen, maar vaak ook prima Chinese gitaartjes. Kost niks, maar heeft een prima kwaliteit voor een beginner.
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
  zondag 6 december 2009 @ 14:01:35 #13
125915 Dribbel_
pi_75336291
PRobleem met goedkopere akoestische gitaren is dat de winkels het de moeite niet vinden om goed af te stellen, en voor een leek zijn akoestische gitaren helemaal een drama om goed af te stellen.

Dit valt me trouwens op altijd en overal ook bij duurdere electrische gitaren dat ze zo uit de doos meegegeven worden en gewoon totaal niet afgesteld zijn. Aan de ene kant logisch omdat je ze naar je eigen wensen wil afstellen, maar aan de andere kant ook weer slecht omdat sommige mensen er totaal niet mee kunnen omgaan qua afstellen en dan zo'n gitaar z'n geld echt weer niet waard is.
pi_75336544
Wil je klassiek gitaar gaan spelen (en campingliedjes), of liever pop- en rockmuziek?

In het laatste geval zou je wellicht beter een westerngitaar kunnen overwegen.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_75336593
quote:
Op zondag 6 december 2009 13:58 schreef belsen het volgende:
Ik zou niet online gaan shoppen, maar gewoon kijken in de goedkopere muziekwinkels. Die hebben regelmatig tweede hands, maar wel met de verzekering dat ze niet 1-2-3 uit elkaar vallen, maar vaak ook prima Chinese gitaartjes. Kost niks, maar heeft een prima kwaliteit voor een beginner.
Gitaren die 1-2-3 uit elkaar vallen, zullen überhaupt nooit het stadium "2e hands" bereiken.

Die bereiken hoogstens "grof afval" of "haardvuur".
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  zondag 6 december 2009 @ 14:18:54 #16
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_75336795
quote:
Op zondag 6 december 2009 12:35 schreef dveckeveld het volgende:
Ik vind het merk LAG erg goed voor wat je er voor betaald.
Mocht je ooit nog een 'echte' akoestische gitaar willen kopen. Kijk eens naar het merk Furch.
De mooiste gitaren ter wereld
Bedoel je http://www.furch.cz/ ?!!??

Ik woon in Brno en een vriend van me heeft apprenticeship gedaan bij ze Ikzelf speel redelijk virtuoos gitaar maar ben geen proffesional. Als je een keer een tour ofzo wil kan ik wel wat regelen.

Die 30 Euro is geen onzin btw. Als je enigzins kan spelen kan je op elke gitaar wel je techniek leren. Als het bevalt koop je het jaar erop een duurdere. Een gitaar met een redelijk gelijk begint rond de 350 euro. Dus 140 euro ofzo is onzin.
pi_75337998
Nou, de meningen verschillen nogal, merk ik.

Ik was sowieso niet van plan om online te kopen hoor. Wil 'm toch in het echt ook even kunnen zijn en voelen en vasthouden. Sowieso een goeie tip om een 'expert' mee te nemen. Ga ik zeker doen.

Ik zag trouwens op de site van de Feedback (ook in Utrecht) nog wat modellen die binnen mijn budget vallen. Zoals de Yamaha C70 en de Dean Solid Top MH.

Eerder in dit topic vroeg iemand me wat ik er op wilde gaan spelen: ik denk met name pop-achtige liedjes, zeg maar. Vraag me sowieso af hoe snel ik een liedje kan leren, maar das weer een heel andere discussie

In ieder geval bedankt voor alle tips en suggesties tot nu toe, en ze blijven natuurlijk altijd welkom

Thanks
  zondag 6 december 2009 @ 16:40:30 #18
125915 Dribbel_
pi_75340501
quote:
Op zondag 6 december 2009 14:18 schreef Buschetta het volgende:

[..]

Bedoel je http://www.furch.cz/ ?!!??

Ik woon in Brno en een vriend van me heeft apprenticeship gedaan bij ze Ikzelf speel redelijk virtuoos gitaar maar ben geen proffesional. Als je een keer een tour ofzo wil kan ik wel wat regelen.

Die 30 Euro is geen onzin btw. Als je enigzins kan spelen kan je op elke gitaar wel je techniek leren. Als het bevalt koop je het jaar erop een duurdere. Een gitaar met een redelijk gelijk begint rond de 350 euro. Dus 140 euro ofzo is onzin.
Dikke min voor jou dat je jezelf virtuoos durft te noemen !!!! !! ! !

Tuurlijk weet iedereen dat je met een hoger budget betere dingen krijgt, 350e zit je in een heel ander segment maar dat valt nu buiten het budget. Op het moment zijn de budget merken goed vertegenwoordigd op de markt op en manier waar ze duidelijk kwaliteit bieden voor de prijs waarvoor ze het neerzetten.

Voor 30e ga je gewoon iets kuts kopen wat je gelijk in het haardvuur wil gooien en dat zal iedere zichzelf respecterende gitaarverkoper je ook vertellen als je zoiets wil aanschaffen.

Ik ga er vanuit dat ze geen gitaar wil met een element erin voor versterking dus als je volledig akoestisch wil gaan kan je voor die 150e gewoon een prima gitaar kopen waar je leuk op kan spelen. Pas in de winkel zelf wat dingen getest omdat ik opzoek ben naar nog een nylonsnarige erbij wil en het verbaasde me hoe die budget modellen gewoon goed meekomen.

Als je ni de prijsklasse 150-250e zit zit je gewoon een beetje kritisch punt waar sommige gewoon het geld niet waard zijn en andere weer juist meer dan prima, dat hangt ook niet alleen af per model maar ook per exemplaar, vooral bij budget modellen zijn sommige gewoon prima afgewerkt waarbij dat bij een andere weer minder is omdat er gewoon veel minder kwalitetiscontrole opzit.

Gewoon in de winkel een aantal proberen en als ze je een andere van hetzelfde model willen geven alleen nieuw in de doos die dan ook proberen of die ook bevalt dat is wel belangrijk dus.

Verder moet je er wel uitkomen
  zondag 6 december 2009 @ 16:42:43 #19
125915 Dribbel_
pi_75340564
quote:
Op zondag 6 december 2009 15:04 schreef sunmoonstar het volgende:
Nou, de meningen verschillen nogal, merk ik.

Ik was sowieso niet van plan om online te kopen hoor. Wil 'm toch in het echt ook even kunnen zijn en voelen en vasthouden. Sowieso een goeie tip om een 'expert' mee te nemen. Ga ik zeker doen.

Ik zag trouwens op de site van de Feedback (ook in Utrecht) nog wat modellen die binnen mijn budget vallen. Zoals de Yamaha C70 en de Dean Solid Top MH.

Eerder in dit topic vroeg iemand me wat ik er op wilde gaan spelen: ik denk met name pop-achtige liedjes, zeg maar. Vraag me sowieso af hoe snel ik een liedje kan leren, maar das weer een heel andere discussie

In ieder geval bedankt voor alle tips en suggesties tot nu toe, en ze blijven natuurlijk altijd welkom

Thanks
Voor popmuziek word meer staalsnarig (western) gebruikt dan de nylonsnarige (klassiek) die op je plaatje staat bij die Dean bijvoorbeeld. Je kan op youtube hiermee al filmpjes opzoeken dan hoor je goed het klankverschil. In principe kan je die popliedjes gewoon op beide gitaren spelen.

Liedjes leren kan je best snel al doen als je gewoon ervoor oefent
  Moderator zondag 6 december 2009 @ 18:06:46 #20
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_75343057
quote:
Op zondag 6 december 2009 16:42 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

Voor popmuziek word meer staalsnarig (western) gebruikt dan de nylonsnarige (klassiek) die op je plaatje staat bij die Dean bijvoorbeeld. Je kan op youtube hiermee al filmpjes opzoeken dan hoor je goed het klankverschil. In principe kan je die popliedjes gewoon op beide gitaren spelen.

Liedjes leren kan je best snel al doen als je gewoon ervoor oefent
Spaans speelt wel lichter en is daarom voor de starter weer eenvoudiger. Ik raad daarom altijd Spaans aan om mee te starten en die heb je nieuw onder de 100 euro, maar neem wel iemand mee die wel eens gitaar heeft vastgehouden, want het is inderdaad zo dat er veel te stroeve gitaren op de markt zijn en als je dat koopt zit je te knoeien.
  zondag 6 december 2009 @ 18:08:44 #21
125915 Dribbel_
pi_75343114
Voordeel van Spaans is ook dat de hals wat breder is en de snaren wat minder dicht op elkaar dat is in het begin wel makkelijker dat je niet met de verkeerde vinger tegen de verkeerde snaar zit.
pi_75343678
Ik heb het gewoon op een staalsnarige western gitaar geleerd, en dat ging prima. Ik denk dat het inderdaad wel zaak is om op z'n minst een beetje een goede te kopen, want anders klinkt het nooit echt goed, zelfs als je het spelen een beetje onder de knie hebt. Zeker als je popliedjes wil spelen hebben Spaanse gitaren toch een heel andere geluid. Maar goed, dat is mijn ervaring. Iemand meenemen die al kan spelen is sowieso een goede tip.
  FOK!fossiel maandag 7 december 2009 @ 09:36:04 #23
10 RemCOW
SG Special power! :D
pi_75361187
quote:
Op zondag 6 december 2009 18:08 schreef Dribbel_ het volgende:
Voordeel van Spaans is ook dat de hals wat breder is en de snaren wat minder dicht op elkaar dat is in het begin wel makkelijker dat je niet met de verkeerde vinger tegen de verkeerde snaar zit.
Dat vind ik juist erorm klote spelen. Maargoed, ik ben dan ook een elektrische gitaar gewend. Geef mij maar een western dan.

En kan me niet voorstellen dat je voor ¤30 iets fatsoenlijks kan vinden. Dan heb je na 2 weken inderdaad geen zin meer om verder te gaan spelen omdat het zooo beroerd speelt en/of klinkt.
Beter een gat in je hand, dan een hand in je gat
Let's have fun ---- Life will suck soon enough
Hattrick: 206761
pi_76038257
Ik zit met hetzelfde probleem, geen idee wat voor gitaar ik moet kopen
  Moderator vrijdag 25 december 2009 @ 07:58:04 #25
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_76042739
quote:
Op vrijdag 25 december 2009 00:17 schreef Maarten302 het volgende:
Dan is de belangrijkste vraag: wat wil je ermee?
pi_76043527
quote:
Op vrijdag 25 december 2009 00:17 schreef Maarten302 het volgende:
Algemene tips: niet online, niet TE goedkoop en neem iemand mee die er verstand van heeft. Voor de rest: wat belsen hierboven al zegt.

V
pi_76045052
quote:
Op vrijdag 25 december 2009 10:16 schreef cafca het volgende:

[..]

Algemene tips: niet online, niet TE goedkoop en neem iemand mee die er verstand van heeft. Voor de rest: wat belsen hierboven al zegt.

V
Bedankt!

merry xmas
  donderdag 11 februari 2010 @ 19:52:23 #28
281402 Kardash
[NSDAP] Leider / Voerer
pi_77894776
Dit is m'n eigen invulling, er bleek al een topic over te zijn (dit topic dus;p). Dus ik copy+paste m'n OP even hierheen, misschien handig hier als OP?
quote:
Bonjour,

Dit topic is bedoelt voor gitaristen(-in-spé) die opzoek zijn naar een nieuwe gitaar, maar eigenlijk geen idee hebben waar ze op moeten letten behalve 'de kleur' en 'de sound. Het is vooral ook voor mezelf, omdat ik bang ben dat ik het allemaal ooit vergeet en dan een miskoop doe, maar zo kan ik m'n eigen richtlijnen ergens gemakkelijk terug vinden .

Okay, here goes:

• Hals: kijk goed langs de hals, zowel horizontaal als verticaal of er geen dipje in zit. Als de hals wat schuin staat, maakt dit in principe niet uit - een goede gitarist laat z'n hals immers afstemmen. Maar een dipje is al gauw duurder te repareren dan dat een high-end gitaar kost.

• Knopjes/Switches: als het een elektrisch versterkte gitaar is, kijk dan ook even hoe het zit met de knopjes. Werken ze überhaupt? Zijn ze goed afgestemd? Zorgen ze voor het geluid dat je wilt, wanneer je het wilt? Zo niet, bedenk dan wel dat het afstemmen van die switches een hele klus kan zijn.

• Schakel: zie knopjes/switches. Toch komt hier een extra aspect bij te kijken, namelijk - het gitaarelement (oftewel, de pick-up). Wordt er wel goed geschakeld tussen de verschillende pick-ups? Vergeet niet, dat het ook kan zijn dat de schakel naar behoren werkt - maar dat je gewoon de pick-up niet fijn vindt klinken (maar dat valt onder het aspect 'sound' en is dus nogal subjectief).

• Stemmechaniek: draaien de schroeven zonder problemen? Zo niet, geen nood - dit kan je makkelijk oplossen door wat olie of door ze gewoon te laten vervangen. Belangrijker is of alles wel in proportie wordt gestemd. Als er iedere x anders wordt gestemd kan dit nogal frustrerend worden.

• Brug/body: dit hoef ik waarschijnlijk niet toe te lichten, maar toch zijn er veel gitaristen die een impuls-aankoop doen, en thuis aangekomen zien dat de brug de gehele body heeft gescheurd. Let dus op de conditie van de brug en body. Wees er ook zeker van dat de brug naar behoren werkt en verstelbaar is. Zo niet, dan kan het opknappen daarvan een duur klusje worden.

Succes!

(zit dit topic wel goed trouwens?;p)
  • is getting his nerd on..
    .. en een vleugje moslim
    pi_77951409
    Goede tips! Ik zal ze proberen te onthouden.
      zaterdag 13 februari 2010 @ 13:03:26 #30
    125915 Dribbel_
    pi_77951555
    Even spam tussendoor,

Mijn tweede akoestisch gitaar zit weer in de verkoop omdat ik er toch maar 1 gebruik misschien wel een mooie optie voor iemand hier.

Een gitaar waar je als beginnen gelijk goed mee aan de slag kan die kwalitatief helemaal goed is en waar je gelijk ook een aantal jaar mee vooruit kan zonder dat je gelijk weer wat nieuws wil

[TK] Akoestische gitaar (Spaans Granada 70 wf - cwe)
      zaterdag 13 februari 2010 @ 13:23:28 #31
    277627 Seven.
    We are Borg.
    pi_77951993
    tvp.
    Resistance is futile.
    pi_78124221
    TS heeft te veel vrije tijd dus heeft besloten om gitaar te leren spelen.
    Alleen had TS geen idee wat hij wilde hebben dus ging maar wat op internet zoeken om te bestellen.

Alles ging goed, TS dacht gewoon een gemiddelde gitaar te kopen tot hij hier terecht kwam.

http://www.musicstore.com(...)/cat-GITARRE-GITKONZ

TS weet dat veel Fok!kertjes hier gitaar spelen en vroeg zich af of iemand hier weet wat voor een gitaar hij nodig heeft.

1/4
    1/2
    ...
    Etc.

Iemand ervaring?
      Moderator donderdag 18 februari 2010 @ 00:03:48 #33
    32436 crew  belsen
    Young, gifted and black
    pi_78124327
    quote:
    Op donderdag 18 februari 2010 00:00 schreef woads het volgende:
    TS heeft te veel vrije tijd dus heeft besloten om gitaar te leren spelen.
    Alleen had TS geen idee wat hij wilde hebben dus ging maar wat op internet zoeken om te bestellen.

Alles ging goed, TS dacht gewoon een gemiddelde gitaar te kopen tot hij hier terecht kwam.

http://www.musicstore.com(...)/cat-GITARRE-GITKONZ

TS weet dat veel Fok!kertjes hier gitaar spelen en vroeg zich af of iemand hier weet wat voor een gitaar hij nodig heeft.

1/4
    1/2
    ...
    Etc.

Iemand ervaring?
    Ik denk dat je een hele wilt.

1/2 is een pubergitaartje, hoewel John Lennon daar ook op speelde, gedurende de begintijd van de Beatles, 1/4 is een kindergitaartje. Dat heeft te maken met de lengte van de gitaar en de hals. Als volwassen mens, moet je gewoon een 1/1 gitaar hebben, daarin is meer keus en is goedkoper. Daarnaast kun je je vingers beter op het fretbord zetten en past ie beter voor je buik.
    pi_78126232
    Tvp. Ben er over aan het nadenken om een gitaar te kopen maar heb weinig zin in het theoretische gedeelte
    By hook or by crook, I'll be last in this book.
      donderdag 18 februari 2010 @ 02:06:59 #35
    125915 Dribbel_
    pi_78127121
    quote:
    Op donderdag 18 februari 2010 01:25 schreef Arn0 het volgende:
    Tvp. Ben er over aan het nadenken om een gitaar te kopen maar heb weinig zin in het theoretische gedeelte
    Waar heb je theorie voor nodig, ik ken ook practisch geen theorie maar dat heb je niet nodig om te kunnen spelen
    pi_78127649
    Oh zo, ik was in de veronderstelling dat je altijd notenleer etc moest kennen. Maar als je dan wilt leren gitaarspelen, is een privéleraar dan het beste? Of kan je het op jezelf leren?
    By hook or by crook, I'll be last in this book.
      FOK!fossiel donderdag 18 februari 2010 @ 08:59:31 #37
    10 RemCOW
    SG Special power! :D
    pi_78129370
    Ik zal wel zeker les nemen. Je hebt toch de neiging in het begin verkeerde dingen aan te leren, die je later met moeite weer moet afleren. Bovendien is het handig als iemand je vertelt of je de grepen goed doet, goed aanslaat, enz enz. Elke week les lijkt me in het begin overdreven, aangezien veel standaard dingen ook op internet zijn te vinden. Zelf heb ik niet veel les gehad in het begin, en achteraf had ik veel harder kunnen groeien als ik wat vaker les had genomen.
    Beter een gat in je hand, dan een hand in je gat
    Let's have fun ---- Life will suck soon enough
    Hattrick: 206761
    pi_78130827
    quote:
    Op donderdag 18 februari 2010 08:59 schreef RemCOW het volgende:
    Ik zal wel zeker les nemen. Je hebt toch de neiging in het begin verkeerde dingen aan te leren, die je later met moeite weer moet afleren. Bovendien is het handig als iemand je vertelt of je de grepen goed doet, goed aanslaat, enz enz. Elke week les lijkt me in het begin overdreven, aangezien veel standaard dingen ook op internet zijn te vinden. Zelf heb ik niet veel les gehad in het begin, en achteraf had ik veel harder kunnen groeien als ik wat vaker les had genomen.
    Als je les gaat nemen, dan moet je het goed doen. dus wekelijks les.
    Anders schiet het nog niet op. Want dan zit je zelf veel te klooien en leer je jezelf ook verkeerde dingen aan.
    Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
    Kitty at my foot and I want to touch it
    pi_78253935
    quote:
    Op donderdag 18 februari 2010 08:59 schreef RemCOW het volgende:
    Lijkt me vreemd dat je dingen ''verkeerd'' kan aanleren. Geef eens voorbeelden?
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')