abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75375155
Huup wat een nare situatie, ik zou ook heel erg onrustig en onzeker worden van die wisselende signalen van de fysio. En liever nu iets doen dan nog weer afwachten.

Owh Oeke en Kobus, ik ga jullie missen , dag grote man

Wat een ongelooflijk prachtige scheetjes zijn Stef en Ivan
Stef heeft zo'n echte boefjes-blik en Ivan met zijn kuiltjes!!

Claudia Niels lacht ook al sinds vorige week zaterdag en ze zijn even oud qua conceptie, dus jouw mannetje lacht gewoon!!
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
  maandag 7 december 2009 @ 15:58:42 #152
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_75375194
Huup in de ouders van nu van 27 nov staat een artikel over afplatting etc. Misschien interessant (mijn vraagteken is weer eens stuk )
Er staat mn in dat het niets aan de hersenen doet, maar dat er in erge gevallen assymetrie van het aangezicht kan optreden.Een kwart van de kinderen bij wie afplatting werd geconstateerd tussen 1 en 6 mnd, had dat op driejarige leeftijd nog steeds. En, om op tijd een helm te kunnen maken moet je kind zo rond 5 mnd op de polikliniek komen. Een fysio kan goede dingen doen om afplatting tegen te gaan. Soms ligt het aan de nekspier (aan 1 kant korter bijv).
  maandag 7 december 2009 @ 15:59:30 #153
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_75375234
Lachen komt precies zoveel weken na conceptie he... grappig is dat! En natuurlijk!!
  maandag 7 december 2009 @ 16:06:02 #154
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_75375506
Even mijn dochter spammen... Alexa heeft een nieuw geluidje opgepikt, echt geweldig....

please don't listen to my verschrikkellijk brabants accent

Ik wist trouwens ook niet dat er vanaf conceptie wordt geteld .... Die is hier ook niet helemaal zeker, ik zal eens terug gaan tellen!
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_75375679
Niks mis met jouw brabants Takkembah, komt me bekend voor, ik klink net zo. En je meisje maakt een gezellig geluidje, Driekus werd er wakker van en zat heel raar om zich heen te kijken. Waar komt dat geluidje nou vandaan
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_75376038
Ik wist wel dat het eerste lachje zoveel weken na de conceptie komt, dat hebben ze me geleerd op mijn opleiding. Maar... dan is Niels te vroeg, dus nu vertrouw ik het niet meer
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_75377036
quote:
Op maandag 7 december 2009 14:37 schreef mikoxx het volgende:
Karin, waarom 'durf' je het bijna niet te zeggen dat je hem even laat huilen? Met 'even' is toch helemaal niks mis?! Juist goed, niet makkelijk, maar op den duur goed, voor jezelf en ook voor Lars!
Vervelend dat afbouwen nog niet lukt zoals je wilt! Waar ben je naartoe aan t werken? Naar standaard of naar omneo? En hoe lang ben je bezig? 'Ze zeggen' twee weken de tijd nemen he?

en ik heb zo'n zin in zaterdag!!!!!
omdat men hier altijd zo tegen laten huilen is

wb de voeding wilden we over naar de Omneo, maar ik ben er nu al klaar mee hoor. Hij is vanmiddag weer net zo onrustig. Slaapt niet meer door, komt te vroeg voor de volgende voeding....
Vanavond belt de wvk om te horen hoe het gaat, nou niet geweldig dus kom maar op met die machtiging ook. Hoop maar dat ze niet wil dat we langer uitproberen, dat trekken we niet hier. Maar goed, ze heeft gezegd dat je binnen enkele dagen wel merkt of het wel of niet lukt, en we zijn sinds donderdag bezig, dus lang genoeg vind ik.

Ik heb ook zo'n zin in zaterdag!

Huup, alles is gezegd, volg je gevoel en bij deze een voor jou en je meisje

Takkembah, jij hebt gelijk hoor, dat je haar lekker hebt opgehaald, meteen een hele dag zou ook wel veel zijn vind ik. Maar fijn dat het goed is gegaan. Dat het er drukker is als thuis is natuurlijk logisch maar daar went ze wel aan op den duur. En anders tankt ze thuis wel weer bij
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_75377139
Dat filmpje Takkembah, wat lief! En zo gezellig zeg! wow!!!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  maandag 7 december 2009 @ 17:04:52 #159
35189 Troel
scherp en bot
pi_75377865
quote:
Op maandag 7 december 2009 09:33 schreef huuphuup het volgende:
ahw Takkembah meiske toch wanneer mag je je meisje weer ophalen? Sterkte met minuten aftellen.

Claudia, hier hadden we zo rond vier weken geloof ik een eerste lachje waarvan we echt overtuigd waren dat het een lach was. Maar ik zat bij 3 weken op het CB voor controle en toen zei de arts daar van "ah ik zie dat ze al lacht ook, keurig" wat voelde ik me een sufkonijn dat dat me zelf nog niet als bewust lachen was opgevallen
[..]

Meestal ja, maar sommigen zijn eerder en sommigen later, dus het is wederom weer een gemiddelde
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_75378907
quote:
Op maandag 7 december 2009 16:17 schreef Twinkly het volgende:
Ik wist wel dat het eerste lachje zoveel weken na de conceptie komt, dat hebben ze me geleerd op mijn opleiding. Maar... dan is Niels te vroeg, dus nu vertrouw ik het niet meer
Als het om 46 weken na de datum van conceptie gaat dan telt dus niet je volledige zwangerschapsduur? Daar zijn immers 2 weken bij opgeteld.

Takkembah: oooh, wat een schattig filmpje! En dat truitje!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_75379126
quote:
Op maandag 7 december 2009 17:36 schreef Claudia_x het volgende:
Als het om 46 weken na de datum van conceptie gaat dan telt dus niet je volledige zwangerschapsduur? Daar zijn immers 2 weken bij opgeteld.
Nee, inderdaad, het gaat om de echte ontwikkelingsleeftijd, want de theorie is dat tot 3 maanden de snelheid waarop het brein zich ontwikkeld bij alle gezonde kinderen gelijk is.
quote:
Op maandag 7 december 2009 17:04 schreef Troel het volgende:
Meestal ja, maar sommigen zijn eerder en sommigen later, dus het is wederom weer een gemiddelde
Precies, maar ze beweerden op mijn opleiding dus dat het precies dan was. Tssk, echnie!!

Alexa!! Wat knap! Echt leuk en lief

Niels heeft vorige week voor het eerst "gespeeld"

En na een miljoen keer proberen heb ik een deel van een lachje te pakken gekregen
pi_75379134
quote:
Op maandag 7 december 2009 16:42 schreef XXXKarinXXX het volgende:

[..]

omdat men hier altijd zo tegen laten huilen is

Mwah, volgens mij is men hier veeleer tegen het klakkeloos opvolgen van regeltjes en het doen van dingen die tegen je gevoel indruisen. Er wordt in bijna elke reactie benadrukt dat iedereen z'n eigen methode moet volgen. Jij kent je kind het best en jij doet wat voor jullie werkt. Prima, toch?
pi_75379293
quote:
Op maandag 7 december 2009 17:43 schreef Twinkly het volgende:

[..]

Nee, inderdaad, het gaat om de echte ontwikkelingsleeftijd, want de theorie is dat tot 3 maanden de snelheid waarop het brein zich ontwikkeld bij alle gezonde kinderen gelijk is.
Ivan is geboren bij 41 weken en 2 dagen. Trek daar 2 weken vanaf en je zit op ongeveer 39 weken. We denken zo rond 3 weken een eerste lach te hebben gezien, maar dat zou dan neerkomen op 42 weken en dat zou rijkelijk vroeg zijn! Ik twijfel toch nog.
quote:
Niels heeft vorige week voor het eerst "gespeeld"
Oh, Niels. Is dat nou de tuinbroek van de Hema? En wat voor beesten staan er op z'n slaappakkie? Uilen?
pi_75379308
Dag grote Ko! Tot over twee maandjes!

Senna aan de rol

Huup ik vind het maar een rare fysio. Volgens mij zijn alle moeders hier in het topic er over eens dat ze zo veel te laconiek overkomt. En dat het tijd is voor een second opinion, een andere fysio, ontslaan die tuthola.

Karin, ik laat Willow ook wel eens even huilen hoor. Geen half uur natuurlijk, maar soms moet ze gewoon tien minuutjes huilen voor ze in slaap valt. Ze doet maar

En de rest ben ik alweer vergeten, sowwy Ohja FTA vroeg naar slaappatronen hè, maar die van mijn slaapkopje is niet representatief hoor Die slaapt al een paar weken gewoon 10, 11 uur per nacht.
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
  maandag 7 december 2009 @ 17:50:07 #165
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_75379341
Heerlijk mannetje Twinkly!!! Gezellig zo hè!
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
  maandag 7 december 2009 @ 18:02:26 #166
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_75379766
ClaudiaX, ik vind je zo heerlijk nuchter recht-toe, recht-aan!
pi_75379889
quote:
Op maandag 7 december 2009 17:48 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ivan is geboren bij 41 weken en 2 dagen. Trek daar 2 weken vanaf en je zit op ongeveer 39 weken. We denken zo rond 3 weken een eerste lach te hebben gezien, maar dat zou dan neerkomen op 42 weken en dat zou rijkelijk vroeg zijn! Ik twijfel toch nog.
[..]

Oh, Niels. Is dat nou de tuinbroek van de Hema? En wat voor beesten staan er op z'n slaappakkie? Uilen?
Nee, ze bedoelen dat je doortelt. Dus dat je het lachje gezien hebt rond de 44 weken.
Niels heeft dan voor het eerst gelachen met 43 weken en 4 dagen. Dus ook veel te vroeg volgens die theorie, daarom geloof ik m niet meer

Ja, die tuinbroek van joggingstof Het is wel grappig dat ik sommige dingen die ik voor zijn geboorte heel schattig vond nu helemaal niet leuk meer vind, want die staan hem gewoon niet
Yup uiltjes, en hij heeft hem ook gewoon als pakje aan bij gebrek aan leuke 1-delige pakjes. Ik vind het wel jammer dat er zo weinig leuke 1-delige pakjes te koop zijn want die zijn zoveel handiger dan shirtjes en broekjes. Niels heeft een hekel aan dingen die over zijn hoofd moeten.
pi_75380100
Maar 46 weken vanaf de conceptie is bij een zwangerschap van 40weken toch 4 weken na de geboorte? Aangezien we er zo enthousiast twee weken bij plakken aan 't begin, omdat rekenen vanaf de laatste menstruatie makkelijker is?

Edit: Ohhh dat had Claudia ook al gezegd Ik kan niet lezen
pi_75380156
quote:
Op maandag 7 december 2009 18:05 schreef Twinkly het volgende:

[..]

Het is wel grappig dat ik sommige dingen die ik voor zijn geboorte heel schattig vond nu helemaal niet leuk meer vind, want die staan hem gewoon niet
Dat heb ik ook, Twink. Ik had heel veel zachte, roze kleertjes gekocht. Al dat felle dingen vond ik maar niks voor een baby. Terwijl ik dat nu juist zo leuk vind staan. Dat zachte maakt 'r zo flets.
  maandag 7 december 2009 @ 18:12:47 #170
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_75380161
Oh, die fílmpjes! Zo lief allebei, zucht ende smelt! Morgen écht maar even kijken of ik tijd kan maken om de financiën door te rekenen, ik wil echt heel graag een camera, kunnen wij ook leuke filmpjes maken van Stef Als het goed is moet het prima lukken, zo arm als we vorige maand waren, zo rijk zijn we nu, haha! Ik wil alleen wel ff de spaar goed spekken, dat is ook belangrijk..

Karin, ik heb niks tegen je kind even laten huilen hoor, maar een half uur in gillende hysterie laten liggen lukt me gewoon niet Dat is waar het bij Stef op uitdraait als we hem alleen in zijn bedje leggen (tenminste, dat was gisteren, weliswaar een regeldag, maar toch) dus ik hou 'm voorlopig nog even in de buurt, ik vind het goed zo

Overigens hebben we vandaag de babyfoon binnen gekregen, ook heel fijn (toch handig als ik morgen even moet plassen, niet dat ik de katten niet vertrouw, dat gaat hardstikke goed, maar ik maak me toch altijd druk of ze niet bij hem gaan liggen als ik de kamer uit ben..

Takkembah, fijn dat Alexa het goed heeft gedaan en dat jullie lekker de middag hebben kunnen knuffelen Overhaasten is ook zoiets he? Gewoon lekker je eigen plan gevolgd!

BE, kun je voor dat soort dingen ook naar de Osteopaat? Toch eens opzoeken wat dat precies is, eigenlijk nooit bij nagedacht, al heeft Stef wel een lichte voorkeurshouding.

Ssserpente, fijn dat alles weer ok is, een nachtje goed slapen was vast ook niet verkeerd

Huup, nog een dikke voor jou en je meissie, die hebben jullie verdiend.. En inderdaad, zelfs al was het alleen maar cosmetisch (hetgeen dus niet eens waar is), dan nóg..
3!
pi_75380278
quote:
Op maandag 7 december 2009 18:12 schreef Ssserpente het volgende:

[..]

Dat heb ik ook, Twink. Ik had heel veel zachte, roze kleertjes gekocht. Al dat felle dingen vond ik maar niks voor een baby. Terwijl ik dat nu juist zo leuk vind staan. Dat zachte maakt 'r zo flets.
Ik vond helemaal niks meer leuk van wat ik voor de bevalling had gekocht. Ik had een MEISJE gebaard dammit, hierrrrr met dat roze Al die neutrale meuk mocht meteen weg
pi_75380340
quote:
Op maandag 7 december 2009 18:11 schreef innepin het volgende:
Maar 46 weken vanaf de conceptie is bij een zwangerschap van 40weken toch 4 weken na de geboorte? Aangezien we er zo enthousiast twee weken bij plakken aan 't begin, omdat rekenen vanaf de laatste menstruatie makkelijker is?

Edit: Ohhh dat had Claudia ook al gezegd Ik kan niet lezen
owja, oeps, goedemorgen
nu geloof ik er helemaal niets meer van
pi_75380425
quote:
Op maandag 7 december 2009 18:16 schreef innepin het volgende:

[..]

Ik vond helemaal niks meer leuk van wat ik voor de bevalling had gekocht. Ik had een MEISJE gebaard dammit, hierrrrr met dat roze Al die neutrale meuk mocht meteen weg
Haha, In.

Zit met Lente baby-tv te kijken via YouTube. Ze zit zo geconcentreerd te kijken dat ze gewoon vergeet te ademen.
  maandag 7 december 2009 @ 18:21:36 #174
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_75380471
Twinkly, hoe gaat het vandaag bij jou trouwens?

En haha, Innepin, dat kan ik me zo voorstellen
3!
pi_75380553
quote:
Op maandag 7 december 2009 18:02 schreef Brighteyes het volgende:
ClaudiaX, ik vind je zo heerlijk nuchter recht-toe, recht-aan!
Nou, ik kan al lyrisch worden van schattige kleertjes. Ik vind dat heel suf, maar ik geef er lekker aan toe.
quote:
Op maandag 7 december 2009 18:05 schreef Twinkly het volgende:

Ja, die tuinbroek van joggingstof Het is wel grappig dat ik sommige dingen die ik voor zijn geboorte heel schattig vond nu helemaal niet leuk meer vind, want die staan hem gewoon niet
Yup uiltjes, en hij heeft hem ook gewoon als pakje aan bij gebrek aan leuke 1-delige pakjes. Ik vind het wel jammer dat er zo weinig leuke 1-delige pakjes te koop zijn want die zijn zoveel handiger dan shirtjes en broekjes. Niels heeft een hekel aan dingen die over zijn hoofd moeten.
Wij hebben die tuinbroek ook, maar ik mocht hem alleen in maat 62 kopen,. Waar komen de uiltjes vandaan?

Herkenbaar, van die schattige kleertjes. Mijn favoriete eendelig pakje is een pakje dat hij van z'n oom en tante heeft gekregen. Het staat hem zo goed en is ook fijn met verschonen. Zal vast een duur ding zijn geweest.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')