omdat men hier altijd zo tegen laten huilen isquote:Op maandag 7 december 2009 14:37 schreef mikoxx het volgende:
Karin, waarom 'durf' je het bijna niet te zeggen dat je hem even laat huilen? Met 'even' is toch helemaal niks mis?! Juist goed, niet makkelijk, maar op den duur goed, voor jezelf en ook voor Lars!![]()
Vervelend dat afbouwen nog niet lukt zoals je wilt! Waar ben je naartoe aan t werken? Naar standaard of naar omneo? En hoe lang ben je bezig? 'Ze zeggen' twee weken de tijd nemen he?
en ik heb zo'n zin in zaterdag!!!!!![]()
Meestal ja, maar sommigen zijn eerder en sommigen later, dus het is wederom weer een gemiddeldequote:Op maandag 7 december 2009 09:33 schreef huuphuup het volgende:
ahw Takkembah meiske tochwanneer mag je je meisje weer ophalen? Sterkte met minuten aftellen.
Claudia, hier hadden we zo rond vier weken geloof ik een eerste lachje waarvan we echt overtuigd waren dat het een lach was. Maar ik zat bij 3 weken op het CB voor controle en toen zei de arts daar van "ah ik zie dat ze al lacht ook, keurig" wat voelde ik me een sufkonijn dat dat me zelf nog niet als bewust lachen was opgevallen
[..]
Als het om 46 weken na de datum van conceptie gaat dan telt dus niet je volledige zwangerschapsduur? Daar zijn immers 2 weken bij opgeteld.quote:Op maandag 7 december 2009 16:17 schreef Twinkly het volgende:
Ik wist wel dat het eerste lachje zoveel weken na de conceptie komt, dat hebben ze me geleerd op mijn opleiding. Maar... dan is Niels te vroeg, dus nu vertrouw ik het niet meer
Nee, inderdaad, het gaat om de echte ontwikkelingsleeftijd, want de theorie is dat tot 3 maanden de snelheid waarop het brein zich ontwikkeld bij alle gezonde kinderen gelijk is.quote:Op maandag 7 december 2009 17:36 schreef Claudia_x het volgende:
Als het om 46 weken na de datum van conceptie gaat dan telt dus niet je volledige zwangerschapsduur? Daar zijn immers 2 weken bij opgeteld.
Precies, maar ze beweerden op mijn opleiding dus dat het precies dan was. Tssk, echnie!!quote:Op maandag 7 december 2009 17:04 schreef Troel het volgende:
Meestal ja, maar sommigen zijn eerder en sommigen later, dus het is wederom weer een gemiddelde
Mwah, volgens mij is men hier veeleer tegen het klakkeloos opvolgen van regeltjes en het doen van dingen die tegen je gevoel indruisen. Er wordt in bijna elke reactie benadrukt dat iedereen z'n eigen methode moet volgen. Jij kent je kind het best en jij doet wat voor jullie werkt. Prima, toch?quote:Op maandag 7 december 2009 16:42 schreef XXXKarinXXX het volgende:
[..]
omdat men hier altijd zo tegen laten huilen is![]()
Ivan is geboren bij 41 weken en 2 dagen. Trek daar 2 weken vanaf en je zit op ongeveer 39 weken. We denken zo rond 3 weken een eerste lach te hebben gezien, maar dat zou dan neerkomen op 42 weken en dat zou rijkelijk vroeg zijn! Ik twijfel toch nog.quote:Op maandag 7 december 2009 17:43 schreef Twinkly het volgende:
[..]
Nee, inderdaad, het gaat om de echte ontwikkelingsleeftijd, want de theorie is dat tot 3 maanden de snelheid waarop het brein zich ontwikkeld bij alle gezonde kinderen gelijk is.
Oh, Niels.quote:Niels heeft vorige week voor het eerst "gespeeld"
Nee, ze bedoelen dat je doortelt. Dus dat je het lachje gezien hebt rond de 44 weken.quote:Op maandag 7 december 2009 17:48 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ivan is geboren bij 41 weken en 2 dagen. Trek daar 2 weken vanaf en je zit op ongeveer 39 weken. We denken zo rond 3 weken een eerste lach te hebben gezien, maar dat zou dan neerkomen op 42 weken en dat zou rijkelijk vroeg zijn! Ik twijfel toch nog.
[..]
Oh, Niels.Is dat nou de tuinbroek van de Hema? En wat voor beesten staan er op z'n slaappakkie? Uilen?
Dat heb ik ook, Twink. Ik had heel veel zachte, roze kleertjes gekocht. Al dat felle dingen vond ik maar niks voor een baby. Terwijl ik dat nu juist zo leuk vind staan. Dat zachte maakt 'r zo flets.quote:Op maandag 7 december 2009 18:05 schreef Twinkly het volgende:
[..]
Het is wel grappig dat ik sommige dingen die ik voor zijn geboorte heel schattig vond nu helemaal niet leuk meer vind, want die staan hem gewoon niet
Ik vond helemaal niks meer leuk van wat ik voor de bevalling had gekocht. Ik had een MEISJE gebaard dammit, hierrrrr met dat rozequote:Op maandag 7 december 2009 18:12 schreef Ssserpente het volgende:
[..]
Dat heb ik ook, Twink. Ik had heel veel zachte, roze kleertjes gekocht. Al dat felle dingen vond ik maar niks voor een baby. Terwijl ik dat nu juist zo leuk vind staan. Dat zachte maakt 'r zo flets.
owja, oeps, goedemorgenquote:Op maandag 7 december 2009 18:11 schreef innepin het volgende:
Maar 46 weken vanaf de conceptie is bij een zwangerschap van 40weken toch 4 weken na de geboorte? Aangezien we er zo enthousiast twee weken bij plakken aan 't begin, omdat rekenen vanaf de laatste menstruatie makkelijker is?
Edit: Ohhh dat had Claudia ook al gezegdIk kan niet lezen
Haha, In.quote:Op maandag 7 december 2009 18:16 schreef innepin het volgende:
[..]
Ik vond helemaal niks meer leuk van wat ik voor de bevalling had gekocht. Ik had een MEISJE gebaard dammit, hierrrrr met dat roze![]()
Al die neutrale meuk mocht meteen weg
Nou, ik kan al lyrisch worden van schattige kleertjes.quote:Op maandag 7 december 2009 18:02 schreef Brighteyes het volgende:
ClaudiaX, ik vind je zo heerlijk nuchter recht-toe, recht-aan!![]()
Wij hebben die tuinbroek ook, maar ik mocht hem alleen in maat 62 kopen,.quote:Op maandag 7 december 2009 18:05 schreef Twinkly het volgende:
Ja, die tuinbroek van joggingstofHet is wel grappig dat ik sommige dingen die ik voor zijn geboorte heel schattig vond nu helemaal niet leuk meer vind, want die staan hem gewoon niet
Yup uiltjes, en hij heeft hem ook gewoon als pakje aan bij gebrek aan leuke 1-delige pakjes. Ik vind het wel jammer dat er zo weinig leuke 1-delige pakjes te koop zijn want die zijn zoveel handiger dan shirtjes en broekjes. Niels heeft een hekel aan dingen die over zijn hoofd moeten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |