suc6 Apoc2003quote:Op donderdag 31 december 2009 17:46 schreef Apoc2003 het volgende:
EINDELIJK een DSLR gekocht, na vele jaren te weinig centjes en een goed functionerende compact ging onlangs mijn camera dood en kreeg ik een erfenisje overgemaakt. Daarom eergisteren gekocht:
[ afbeelding ]
Canon EOS 450D
[ afbeelding ]
Tamron 17-50mm F 2,8 Di II
Met een UV-filter en een 4gb SD-kaartje. Afgelopen dagen al een paar honderd probeer kiekjes geschoten en ik ben onder de indruk van de kwaliteit. Vooral schitterend als je een tijdje hebt lopen pielen om een foto goed te krijgen en het vervolgens ook goed lukt!
Tokina = Pentax en pentax heeft geen FF. DX is dus alleen crop. Alleen je kan de zonnekap ervanaf laten shaven en dan is hij wel bruikbaar (www.360pano.de)quote:Op zaterdag 2 januari 2010 19:05 schreef Erasmo het volgende:
DX is toch FF?
Maargoed, het geld is overgemaakt dus ik ben nu de blije eigenaar van dit beest
[ afbeelding ]
http://www.360pano.de/en/tokina_5D.htmlquote:Op zaterdag 2 januari 2010 19:28 schreef Erasmo het volgende:
Dus dat bedoelde je met shaven, dat is wel tof 10mm op FF
Wreed glaasje(zelfs ongeschoren). Wat ik me afvraag is of ie zich over het hele bereik als een fisheye gedraagt of dat er na een millimetertje of twee inzoomen iets ontstaat dat met enige fantasie nog rectilineair genoemd zou kunnen worden.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 18:56 schreef ebeaydojraes het volgende:
Vandaag een 2de hansje meegenomen:
[ afbeelding ]
Benieuwd hoe die bevalt.....zoiets wil ik ook nog hebben namelijkquote:Op zaterdag 2 januari 2010 18:56 schreef ebeaydojraes het volgende:
Vandaag een 2de hansje meegenomen:
[ afbeelding ]
ga hem dit jaar nog wel een keertje laten shaven
De DC toch?quote:Op zondag 3 januari 2010 21:13 schreef Shark.Bait het volgende:
ff wezen shoppen voor een occassion objectief
[ afbeelding ]
soortgenoot schijnt gebruikt te zijn om een beroemde foto te maken...
Hij is niet echt fisheye meer, maar rechtlijnig kan je het zeker ook niet noemen.quote:Op zondag 3 januari 2010 11:40 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Wreed glaasje(zelfs ongeschoren). Wat ik me afvraag is of ie zich over het hele bereik als een fisheye gedraagt of dat er na een millimetertje of twee inzoomen iets ontstaat dat met enige fantasie nog rectilineair genoemd zou kunnen worden.
Nope, dit is een Ais MF 105mm f/2.5.quote:Op zondag 3 januari 2010 21:31 schreef Xilantof het volgende:
[..]
De DC toch?
Geruchten zijn dat er een nieuwe versie van komt...
hij is verstuurdquote:Op zaterdag 2 januari 2010 19:05 schreef Erasmo het volgende:
DX is toch FF?
Maargoed, het geld is overgemaakt dus ik ben nu de blije eigenaar van dit beest
[ afbeelding ]
Een van de eerste (was het niet de eerste?) SLR met door de lens meting.quote:Op woensdag 6 januari 2010 16:31 schreef Erasmo het volgende:
Kan die ook MF aan?![]()
In de categorie oud maar goud, de Asahi Pentax Spotmatic SP:
[ afbeelding ]
Inclusief nieuw schuim van binnen
Jup, en wanneer je 2 keer scant ook 4x5quote:Op woensdag 6 januari 2010 16:31 schreef Erasmo het volgende:
Kan die ook MF aan?![]()
In de categorie oud maar goud, de Asahi Pentax Spotmatic SP:
[ afbeelding ]
Inclusief nieuw schuim van binnen
Die ga ik eens onthouden.quote:Op woensdag 6 januari 2010 17:07 schreef zquing het volgende:
[..]
Jup, en wanneer je 2 keer scant ook 4x5
leuk ding, heb er ook nog 1, in zeer goede conditie. Ooit gekocht omdat ik de SMC takumar F1.4 wou hebben, heb met die body m'n eerste rolletjes velvia geschoten
Totally!quote:Op woensdag 6 januari 2010 17:39 schreef zquing het volgende:
Alleen is analoog(imho natuurlijk) beter in sommige situaties(helemaal wanneer je naar MF of LF zou gaan). Een zonsondergang op velvia ziet er gewoon beter uit dan wanneer je hem digitaal geschoten zou hebben, je kan wel postprocessen wat je wil, maar het wordt nooit hetzelfde.
Beter niet dieplinken naar Ken, daar schijnt ie niet gediend van te zijn heb ik begrepen. Verder is het natuurlijk een beetje krom om af te geven op digitaal maar wel de fotos op beeldscherm te beoordelen.quote:Op woensdag 6 januari 2010 17:53 schreef infp2009 het volgende:
[..]
Totally!
Check het verschil tussen velvia 50 film en digitaal:
\
Ik ga dit jaar weer terug naar analoog! Digitaal is gewoon nog geen match voor mij.
K, aangepast.quote:Op woensdag 6 januari 2010 17:59 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Beter niet dieplinken naar Ken, daar schijnt ie niet gediend van te zijn heb ik begrepen. Verder is het natuurlijk een beetje krom om af te geven op digitaal maar wel de fotos op beeldscherm te beoordelen.
echt beoordelen kan pas op papier.
En als je digitale fotos niet zo mooi zijn als je analoge, kan dat er ook aan liggen dat het een ander proces is, en dat je het nog niet onder de knie hebt. Dat laatste is in mijn geval zeker waar. Niet gek ook, ik maakte in 1977 of 78 geloof ik mijn eerste afdrukken en ontwikkelde mijn eigen film.
Ikzelf heb 't net andersom. Ben langer bezig met 'n negatief goed inscannen dan het post-processen van een RAWquote:Op woensdag 6 januari 2010 18:10 schreef zquing het volgende:
Ik krijg op geen manier m'n kleuren even goed op digitaal als op analoog(met goede filmkeuze), maar ik heb dan ook nooit fatsoenlijk leren postprocessen. Met een goede digitale foto ben ik soms uren bezig voordat ik heb wat ik wil, op film is het meestal meteen wel goed.
Denk wel dat ik redelijk snel zou ophouden met analoog wanneer ik een FF body heb. Schoot een tijd geleden al mijn portretten digitaal(fuji S2) toen waren de huidskleuren meestal meteen spot on, jammer dat die gestolen was...........
Ach ja, noem 't een stukje nostalgie, ookal ben ik pas 21, foto's heb ik leren maken met een zenith. M'n DSLR heeft 11 focuspunten, nogsteeds doe ik focus recompose. Allemaal handige matrixmetering, ik gebruik spot met EV compensation. Het beste wat digitaal mij gegeven heeft is een Av stand met AF en het feit dat 300 foto's maken even duur is als 20
om weer ontopic te gaan
[ afbeelding ]
m'n nieuwe scanner
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |