abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75320734
Zou dat mogelijk zijn?

De meeste mensen die ik ken zijn eigenlijk heel tevreden met hun uiterlijk, meestal met slechts enkele kleine aanmerkingen. Zelf ben ik daar geen uitzondering op, ik weet dat ik niet in de volgende Calvin Klein reclame zit, noch ben ik geschikt om Nespresso aan te prijzen, maar lelijk ben ik zeker niet.

Maargoed, dat vinden volgens mij heel veel mensen van zichzelf, dus zou het kunnen kloppen dat mensen geneigd zijn zichzelf knapper te vinden dan dat ze daadwerkelijk zijn? En dat ik dan misschien wel enorm lelijk ben?

Ter test van deze theorie een poll:

Poll: Vind jij jezelf knapper dan de gemiddelde man/vrouw?
  • Ja, ik ben knapper
  • Nee, ik ben minder knap
  • Ik ben gemiddeld
    Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier

[ Bericht 5% gewijzigd door Bartaz op 05-12-2009 19:09:16 ]
  •   zaterdag 5 december 2009 @ 19:04:07 #2
    280358 donthate
    Aandachtsgeilurt
    pi_75320768
    Ja ik ben knapper als gemiddeld

Maar ik vind iedereen dat moet denken wat heb je er aan als je je zelf maar lelijk vind?
    pi_75320790
    quote:
    Op zaterdag 5 december 2009 19:04 schreef donthate het volgende:
    Ja ik ben knapper als gemiddeld

Maar ik vind iedereen dat moet denken wat heb je er aan als je je zelf maar lelijk vind?
    Wellicht dat dat ook de reden is dat veel mensen zichzelf knap vinden? Zou je jezelf lelijk vinden, dan heb je een veel zwaarder leven denk ik?
      zaterdag 5 december 2009 @ 19:05:03 #4
    233102 cherrycoke
    "Fear is a weapon."
    pi_75320800
    i am a ugly basterd
    "I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
    pi_75320836
    Nog een optie "Ik ben gemiddeld"?
      zaterdag 5 december 2009 @ 19:07:39 #6
    280358 donthate
    Aandachtsgeilurt
    pi_75320872
    quote:
    Op zaterdag 5 december 2009 19:04 schreef Bartaz het volgende:

[..]

Wellicht dat dat ook de reden is dat veel mensen zichzelf knap vinden? Zou je jezelf lelijk vinden, dan heb je een veel zwaarder leven denk ik?
    Ja en je word er echt niet gelukkig

En iedereen is knap op zijn manier
    pi_75320874
    Ik ben middenmoot ....net als 90-95% van Nederland
    Optimist tot in de kist
    Miniem's internetvriendinnetje :P
    Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
    pi_75320888
    Wat is gemiddeld dan?
    pi_75320891
    Uiterlijk doet er ook niet heel erg toe imo. Kleding en gedrag zeggen mij genoeg. Dan is direct te zien of iemand onzeker is...
      zaterdag 5 december 2009 @ 19:09:48 #10
    280358 donthate
    Aandachtsgeilurt
    pi_75320930
    quote:
    Op zaterdag 5 december 2009 19:08 schreef mafkees01 het volgende:
    Uiterlijk doet er ook niet heel erg toe imo. Kleding en gedrag zeggen mij genoeg. Dan is direct te zien of iemand onzeker is...
    Ik zie het meestal aan de blik/uitstraling die iemand heeft aan kleding zie ik het niet echt,aan gedrag wel
    pi_75320943
    De poll dan maar even gereset en 'gemiddeld' toegevoegd.

Uiteindelijk maakt het niets uit, 'ik ben knapper' en 'ik ben minder knap' zouden ongeveer in evenwicht moeten komen...
      zaterdag 5 december 2009 @ 19:12:30 #12
    256575 Joe-Momma
    same planet different world
    pi_75320996
    Tvp...

Maar wat is eigenlijk de standaard??

Ik bedoel in sommige landen heb je alle chicka's om je nek als je een mega schotel in je onderlip en een olifanten bot door je neus hebt hangen.
    pi_75321062
    quote:
    Op zaterdag 5 december 2009 19:08 schreef MilfLover het volgende:
    Wat is gemiddeld dan?
    Je valt niet op de in de massa door je uitzonderlijk knappe en lelijke uiterlijk....maar ik heb hopelijk wel charisma...telt dat ook mee
    Optimist tot in de kist
      zaterdag 5 december 2009 @ 19:15:21 #14
    266754 VeerEli
    Nee, ik ben niet Pools.
    pi_75321066
    quote:
    Op zaterdag 5 december 2009 19:07 schreef donthate het volgende:

[..]

Ja en je word er echt niet gelukkig

En iedereen is knap op zijn manier
    Dit vind ik altijd zulke onzin Iedereen is knap op zijn manier.
    Nou, deze personen zijn écht knap op hun manier :

B-b-b-bird, Bird, The Bird is the word.
    pi_75321100
    quote:
    Op zaterdag 5 december 2009 19:09 schreef donthate het volgende:

[..]

Ik zie het meestal aan de blik/uitstraling die iemand heeft aan kleding zie ik het niet echt,aan gedrag wel
    Ik ga ook voor uitstraling val niet op die mooiboys,
    dus wat is knap, in principe is bijna iedereen knap, want smaken verschillen toch
      zaterdag 5 december 2009 @ 19:17:30 #16
    266754 VeerEli
    Nee, ik ben niet Pools.
    pi_75321113
    quote:
    Op zaterdag 5 december 2009 19:04 schreef Bartaz het volgende:

[..]

Maar hoe kun je jezelf nou aanpraten dat je jezelf maar knap moet vinden, omdat je anders een zwaarder leven hebt, terwijl je fucking lelijk bent?
    Je kan jezelf toch niet aanpraten dat je knap bent, als je jezelf eigenlijk gewoon lelijk vind, maar dat niet WIL? Je vind iets, of je vind iets niet...toch?
    B-b-b-bird, Bird, The Bird is the word.
    pi_75321115
    ik ben superknap ik mag mij daarom ook model noemen. very proud
    pi_75321125
    quote:
    Op zaterdag 5 december 2009 19:12 schreef Joe-Momma het volgende:
    Tvp...

Maar wat is eigenlijk de standaard??

Ik bedoel in sommige landen heb je alle chicka's om je nek als je een mega schotel in je onderlip en een olifanten bot door je neus hebt hangen.

Juist ja....beauty is in the eye of the beholder
    Optimist tot in de kist
      zaterdag 5 december 2009 @ 19:18:58 #19
    256575 Joe-Momma
    same planet different world
    pi_75321136
    quote:
    Op zaterdag 5 december 2009 19:15 schreef VeerEli het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
    [ afbeelding ]
    [ afbeelding ]
    [ afbeelding ]
    OMFG!!!!
    pi_75321154
    quote:
    Op zaterdag 5 december 2009 19:16 schreef gekkie_ het volgende:

[..]

Ik ga ook voor uitstraling val niet op die mooiboys,
    dus wat is knap, in principe is bijna iedereen knap, want smaken verschillen toch
    Natuurlijk, maar zodra je objectief zou willen vaststellen of iemand knap is, kun je kijken naar hoeveel personen van de andere sexe hem/haar aantrekkelijk vinden. (Of gewoon personen in het algemeen, mannen kunnen prima inschatten welke andere mannen knap zijn en welke niet, en vrouwen kunnen dat ook denk ik zo).

Er zijn zeker verschillen in objectieve knapheid, ik denk dat dat ook niet ter discussie hoeft te staan...
    quote:
    Op zaterdag 5 december 2009 19:17 schreef VeerEli het volgende:

[..]

Maar hoe kun je jezelf nou aanpraten dat je jezelf maar knap moet vinden, omdat je anders een zwaarder leven hebt, terwijl je fucking lelijk bent?
    Je kan jezelf toch niet aanpraten dat je knap bent, als je jezelf eigenlijk gewoon lelijk vind, maar dat niet WIL? Je vind iets, of je vind iets niet...toch?
    Tja, ik weet het niet. Het zou zo kunnen zijn dat je jezelf uit zelfbescherming onbewust knap gaat vinden?

1. Sommige dingen kun je objectief vaststellen. Heb ik rechte, witte tanden? Heb ik een verzorgd kapsel? Heb ik geen puistjes? Heb ik geen groot en lelijk litteken van een gevecht met piraten in mijn gezicht?

2. Sommige dingen zijn echter niet zo makkelijk vast te stellen. Als je een gezicht van iemand anders ziet, kun je aan de verhoudingen enz. zien of het knap is, maar dat is vaak onbewust. Als ik iemand knap vind, kan ik vaak niet zeggen waar dat aan ligt, maar dan vind ik dat gewoon zo.

Misschien dat sommige mensen die zichzelf niet op de objectieve kenmerken (1) lelijk kunnen vinden wel op de andere (2) kenmerken lelijk zijn, maar dat kunnen verdringen?

[ Bericht 20% gewijzigd door Bartaz op 05-12-2009 19:26:26 ]
    pi_75321263
    quote:
    Op zaterdag 5 december 2009 19:15 schreef trovey het volgende:

[..]

Je valt niet op de in de massa door je uitzonderlijk knappe en lelijke uiterlijk....maar ik heb hopelijk wel charisma...telt dat ook mee

Ok
    Gemiddeld is toch gewoon bullshit. Je vind jezelf knap of lelijk lijkt mij. Iemand/of jezelf gemiddeld vinden is gewoon niet eerlijk durven zijn tegen jezelf/ander denk ik dan.
    Maar als ik het mis heb en gemiddeld wel bestaat dan ben ik liever lelijk dan gemiddeld
      zaterdag 5 december 2009 @ 19:25:29 #22
    280358 donthate
    Aandachtsgeilurt
    pi_75321274
    quote:
    Op zaterdag 5 december 2009 19:15 schreef VeerEli het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
    [ afbeelding ]
    [ afbeelding ]
    [ afbeelding ]

En waarom zeik je de mensen af?
    En waarom vind je dat zon onzin dus jij bepaalt of mensen lelijk zijn?
    pi_75321376
    Heb ooit een artikel gelezen waarin stond dat wetenschappers erachter waren gekomen dat men zich over het algemeen onderschat.

Dit zou dan weer te verklaren zijn door te stellen dat wij dan meer ons best doen om een partner te krijgen en op deze manier meer succes zullen hebben om zodoende onze genen door te geven.

Het experiment was volgens mij vrij simpel. Mensen moesten zichzelf en anderen een cijfer geven en die anderen deden dit ook. Het resultaat was dus dat mensen zichzelf een lager cijfer gaven vergeleken met de cijfers die zij kregen van anderen.
    "An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
    pi_75321388
    En wat als je nou eerst heel knap was en daarna lelijk bent geworden (ouderdom)
    Dan zie je toch vaak nog steeds dat het een knappe vrouw is geweest in het verleden?
    Daarom blijf ik bij uitstraling, it's all in the power of the mind
    pi_75321453
    Pff dat sommige mensen nog niet weten wat knap is..
    ik zal uitleggen wat knap is.
    Knap is dat als je een schoon mooi en gestroomlijnt gezicht hebt.
    een kleine lieve neus, zachte dunne lippen en een verzorgde huid.
    Verder is het lichaam slank en lichtjes gespierd in de armen buik en benen. Een sportief en gezond lichaam.
    Strakke billen en kleine borsten. De nagels zijn geknipt en gevijlt. En de tanden zijn stralend wit.
    Dit word vaak gezien als knap. Maar als je ook nog eens knap van binnen bent dan ben je volmaakt.

zoiets dus:
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')