Thanx! Das best wel n handige site!quote:Op maandag 25 januari 2010 14:55 schreef CoiLive het volgende:
[..]
Als je voor een gitaar wilt gaan (wat ik je aanraad), kijk dan eens bij de beginners course op www.justinguitar.com !!!!!!!! Geweldige website! Ik wou dat die er was toen ik begon met gitaar spelen. Ik heb het mezelf aan geleerd aangezien ik geen mensen kende die gitaar speelde, er geen youtube was en alleen maar droge tabs
A = x-0-2-2-2-0quote:Op zondag 7 maart 2010 04:09 schreef EvilMarc het volgende:
Iemand die mij een indicatie kan geven voor het nummer ´Vlinder´ van Marco Borsato? Barré akkoorden heb ik nu redelijk onder de knie maar ik ben vrij wanhopig om dit nummer te kunnen spelen, al lijkt het er maar een beetje op.
Finger-style moet ook wel lukken, maar ik kan zelf nog geen tabs maken![]()
Wat bedoel je met 7 uit toonladder en akkoorden?quote:Op zondag 7 maart 2010 12:59 schreef Gitaarmat het volgende:
Gister weer een theorieles gehad. Ik ben ff de draad kwijt met de 7-akkoorden.
Een maj7 heeft de 7 uit de ladder. En de 'gewone' 7 heeft de 7 uit de akkoorden?
Dat is gewoon een Bmquote:Op zondag 7 maart 2010 17:47 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Bsus4 = x-2-4-4-3-2
En dit gewoon een Bquote:Op zondag 7 maart 2010 17:47 schreef Papierversnipperaar het volgende:
B/D# = x-2-1-4-4-2
Dit is een Gadd11quote:Op zondag 7 maart 2010 17:47 schreef Papierversnipperaar het volgende:
G/C = 3-3-0-0-0-3
Vertel dat die lui van Tabs R Usquote:Op zondag 7 maart 2010 20:21 schreef starla het volgende:
[..]
Dat is gewoon een Bm
[..]
En dit gewoon een B
[..]
Dit is een Gadd11
Ook zo'n mooie gitaarintro:quote:Op dinsdag 23 februari 2010 14:23 schreef starla het volgende:
Dit topic is dood, beetje wat leven in de brouwerij met een heerlijk gitaarintro:
Wat die andere betreft heb je gelijk, maar een B is volgens mij toch echt x-2-4-4-4-2.quote:
Oh die akkoorden zullen er wel niks mee te maken hebben dan.quote:Op zondag 7 maart 2010 19:57 schreef starla het volgende:
[..]
Wat bedoel je met 7 uit toonladder en akkoorden?
maj7 = 7 toevoegen
'gewone' 7 of dominante 7 = b7 toevoegen
dus Cmaj7 = C E G B (want C majeur toonladder = C D E F G A B)
C7 = C E G Bb
Google eens op chord voicingquote:Op maandag 8 maart 2010 19:03 schreef cafca het volgende:
[..]
Wat die andere betreft heb je gelijk, maar een B is volgens mij toch echt x-2-4-4-4-2.
Nee, je hebt gelijk. tov de Barré B (waar ik vanuit ging) speel je een D# ipv de F#quote:Op maandag 8 maart 2010 19:45 schreef starla het volgende:
[..]
Google eens op chord voicing
24442 is gewoon een barré B. Elke positie op de nek met een B, D# en F# is een B, zoals bovenstaande.
B/D# slaat helemaal nergens op, omdat D# niet de bas is. En hoezo B met E halve toon verlaagd? De E zit niet eens in de B.
Ik ook niet hoorquote:Op maandag 8 maart 2010 20:23 schreef cafca het volgende:
Ik heb überhaupd nog nooit een B zo gespeeld.
Ik ook nietquote:Op maandag 8 maart 2010 20:28 schreef cafca het volgende:
Maar ja, ik heb überhaupt ook nog nooit eerder met een d geschreven, dus.....
Voor alles blijkt een eerste keer te zijn, En zo lullen we dit topic wel vol.quote:
Ik ookquote:Op maandag 8 maart 2010 20:32 schreef cafca het volgende:
Ik speel de laatste tijd veel te weinig gitaar, trouwens.....
das waar, maar toch kom ik er gewoon niet aan toequote:Op maandag 8 maart 2010 21:43 schreef cafca het volgende:
[..]
Tja, een beetje muziekmaken is erg ontspannend na een dag hard werken, hoor!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |