quote:
Op maandag 25 januari 2010 07:01 schreef Seven. het volgende:Ja, hoi. Ik zing. En ik denk best aardige liedjes te kunnen schrijven al zullen het geen wereldhits worden. Maar alleen met je stem ben je zo beperkt, ik vind het vrij lastig om me er een arrangement bij voor te stellen. Is het te doen om zonder les te leren gitaarspelen? Trouwens, het is mijn vader wel gelukt zonder ook maar één noot te lezen. Nu is mijn probleem ook dat ik geen noten kan lezen.
En verder twijfel ik tussen gitaar of bas. Ik zie het namelijk wel zitten om de normale akkoorden met mijn stem en andere instrumenten in te vullen. Als ik het goed begrijp, dan is basgitaar veel eenvoudiger toch? Ik heb alleen wel een voorkeur voor akoestische gitaren.
Edit: er bestaan akoestische basgitaren

.
Ik zou voor een western (staalsnarige) akoestische gitaar gaan. Deze zijn namelijk iets makkelijker om te bespelen in vergelijking met een Spaanse akoestische gitaar en je hebt meer mogelijkheden om (denk ik) zelf nummers te schrijven. Of misschien eens met een piano spelen, want dan kun je makkelijker de zanglijn (de noten die je zingt) oppikken en heb je een mooier overzicht over de noten die je speelt en de eventuele akkoorden die je erbij wilt / kunt pakken (piano is voor iemand zonder enige ervaring makkelijker om mee te spelen dan een gitaar (echt piano spelen is een ander verhaal

)).
Als je voor een gitaar wilt gaan (wat ik je aanraad), kijk dan eens bij de beginners course op
www.justinguitar.com !!!!!!!! Geweldige website! Ik wou dat die er was toen ik begon met gitaar spelen. Ik heb het mezelf aan geleerd aangezien ik geen mensen kende die gitaar speelde, er geen youtube was en alleen maar droge tabs

Eerst lekker akkoorden stampen en simpele liedjes doen (hier ben je al wel even mee bezig, want je vingers moeten wennen, je vingers moeten de akkoorden 'leren', dan moet je nog flink aan je strumming (slag gitaar) werken en het met je vingers snaren aanslaan. Gaande weg, dat wil zeggen; hoe meer nummers je leert, leer je ook steeds meer begrijpen en gevoel te krijgen over HOE liedjes over het algemeen in elkaar zitten. Hiervoor zou je ook in de theorie kunnen duiken, maar dat is nogal saai en daar kun je later altijd nog mee beginnen als je echt meer met muziek bezig wilt gaan

Over het soort gitaar dat je gaat, wilt, moet kopen:
Koop GEEN goedkope gitaar, want die zijn over het algemeen lastiger om te bespelen. Je zult dus al wel snel boven de 250 euro gaan zitten. Neem iemand mee die wel gitaar kan spelen zodat die persoon met jou naar de gitaar kan gaan luisteren (of je het geluid van een gitaar mooi vindt) en die kan ook (hopelijk) iets geavanceerdere dingen doen om te kijken of dat makkelijk gaat op die gitaar.
Ik zou, persoonlijk, ook geen tweedehands gitaar kopen. Akoestische gitaren zijn nogal fragiel en je weet niet wat er aan de binnenkant kappot kan zijn, tenzij hij van iemand komt die je goed kent.
Het allerbeste is een goede gitaar van iemand lenen voor een half jaartje, totdat je zeker weet wat je wilt en je er zelf eentje kan gaan kopen
[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 25-01-2010 15:00:49 ]