abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76856096
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 16:01 schreef sanakthe het volgende:

[..]

Awesome, zal het eens uitzoeken en proberen
Eerst dit F akkoord leren:

Waar de twee '1'tjes staan met je je wijsvinger dus plat leggen. De bovenste twee snaren sla je niet aan!

Daarna dit akkoord:

Dit is een F power akkoord (ook wel F5 genoemd). Bij deze gebruik je dus alleen je wijs, ringvinger en pink en sla je alleen de bovenste drie snaren aan.

Daarna combineer je de twee en moet je dus je wijsvinger helemaal plat gaan leggen over de hele hals op de eerste fret. En dan krijg je dit:

Let er wel op dat in dit plaatje hij geen F pakt, maar een F# (eentje hoger dus). Jij zult al je vingers even 1 fret naar links moeten verplaatsen

Als je dit goed kan spelen kun je op de hele half van de gitaar alle Majeur akkoorden spelen:
F, F#, G, G#, A, A#, B, C, C#, D, D# en E

Als je ook alle mineur akkoorden wilt is het een kweste van alleen je middelvinger optillen. Je moet dan wel meer kracht gaan uitoefenen op je wijsvinger om het goed te laten klinken. Probeer maar eens wat

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-01-2010 16:18:20 ]
pi_76858731
CoiLive je bent een held

Ik zal na het eten gelijk eens aan de slag gaan ermee!
pi_76884222
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 15:53 schreef CoiLive het volgende:

[..]

Barre is gewoon klote om te leren. Wat ik altijd doe als ik mensen dat moet leren:
Ik leer ze eerst een Fmaj(7) akkoord op twee verschillende manieren: Een gewone F (zonder barre en dat je met je wijs vinger de onderste twee snaren pakt) en een Fmaj7 akkoord (met de onderste snaar dus open).

Daarna doen we een F power akkoord. Als ze die allemaal onder de knie hebben dan is het alleen nog maar een kwestie van de twee akkoorden combineren (de F power akkoord en de gewone F)

Hetzelfde is vast ook te doen voor barre's op de eerste 5 snaren.
Goede tip, ga ik ook proberen.
  zaterdag 16 januari 2010 @ 11:31:11 #154
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_76884528
Jimi Hendrix speelde ook geen barre akkoorden zoals afgebeeld maar zo:

Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
  zaterdag 16 januari 2010 @ 20:49:55 #155
230450 ShevaJB
Rock beat tempo 155
pi_76901462
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 16:17 schreef CoiLive het volgende:

[..]

Eerst dit F akkoord leren:
[ afbeelding ]
Waar de twee '1'tjes staan met je je wijsvinger dus plat leggen. De bovenste twee snaren sla je niet aan!

Daarna dit akkoord:
[ afbeelding ]
Dit is een F power akkoord (ook wel F5 genoemd). Bij deze gebruik je dus alleen je wijs, ringvinger en pink en sla je alleen de bovenste drie snaren aan.

.....
Goede tip, dank!
[b]Doe'k 't now wel, doe'k 't now niet of krieg ik spiet
[/b]
[b]Op vrijdag 15 januari 2010 10:36 schreef boudemaniak het volgende:[/b]
Eindbaas ^O^
pi_76901496
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 11:31 schreef GoodGawd het volgende:

[ afbeelding ]
Sorry, Jimi wie?

donderdag 21 januari 2010 @ 18:01:08 #157
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_77106061
[TK] Akoestische gitaar (Spaans Granada 70 wf - cwe)

Spam

Relax ding als beginners gitaar als je gelijk goed wil beginnen voor een leuke prijs En zeker een goed ding als je al serieus bezig bent
  maandag 25 januari 2010 @ 07:01:23 #158
277627 Seven.
We are Borg.
pi_77238221
Ja, hoi. Ik zing. En ik denk best aardige liedjes te kunnen schrijven al zullen het geen wereldhits worden. Maar alleen met je stem ben je zo beperkt, ik vind het vrij lastig om me er een arrangement bij voor te stellen. Is het te doen om zonder les te leren gitaarspelen? Trouwens, het is mijn vader wel gelukt zonder ook maar één noot te lezen. Nu is mijn probleem ook dat ik geen noten kan lezen.

En verder twijfel ik tussen gitaar of bas. Ik zie het namelijk wel zitten om de normale akkoorden met mijn stem en andere instrumenten in te vullen. Als ik het goed begrijp, dan is basgitaar veel eenvoudiger toch? Ik heb alleen wel een voorkeur voor akoestische gitaren.

Edit: er bestaan akoestische basgitaren .

[ Bericht 9% gewijzigd door Seven. op 25-01-2010 07:10:06 ]
Resistance is futile.
pi_77242225
quote:
Op maandag 25 januari 2010 07:01 schreef Seven. het volgende:
Ja, hoi. Ik zing. En ik denk best aardige liedjes te kunnen schrijven al zullen het geen wereldhits worden. Maar alleen met je stem ben je zo beperkt, ik vind het vrij lastig om me er een arrangement bij voor te stellen. Is het te doen om zonder les te leren gitaarspelen? Trouwens, het is mijn vader wel gelukt zonder ook maar één noot te lezen. Nu is mijn probleem ook dat ik geen noten kan lezen.

En verder twijfel ik tussen gitaar of bas. Ik zie het namelijk wel zitten om de normale akkoorden met mijn stem en andere instrumenten in te vullen. Als ik het goed begrijp, dan is basgitaar veel eenvoudiger toch? Ik heb alleen wel een voorkeur voor akoestische gitaren.

Ik heb in eerste instantie gitaar leren spelen zonder noten....Tabs geven dan de uitkomst (CoiLive heeft plaatjes van tabs eerder deze pagina)..Als je iets over je zang heen wil spelen kun je dat doen door standaard accoorden te pakken die er op passen, of goed luisteren naar welke noten bij je stem passen, en aan de hand daarvan iets te spelen....Het is alleen niet zo maar geleerd, je zult er veel tijd en moeite in moeten steken wil je iets spelen wat acceptabel is.
Ik doe niet meer aan een signature
pi_77242481
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 11:31 schreef GoodGawd het volgende:

[ afbeelding ]
Hendrix had onmogelijk grote kolenschoppen.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  maandag 25 januari 2010 @ 12:42:46 #161
277627 Seven.
We are Borg.
pi_77244672
quote:
Op maandag 25 januari 2010 11:22 schreef Lakai het volgende:

[..]

Ik heb in eerste instantie gitaar leren spelen zonder noten....Tabs geven dan de uitkomst (CoiLive heeft plaatjes van tabs eerder deze pagina)..Als je iets over je zang heen wil spelen kun je dat doen door standaard accoorden te pakken die er op passen, of goed luisteren naar welke noten bij je stem passen, en aan de hand daarvan iets te spelen....Het is alleen niet zo maar geleerd, je zult er veel tijd en moeite in moeten steken wil je iets spelen wat acceptabel is.
Met gitaar meezingen is geen probleem. Dus lange adem. En kiezen tussen basgitaar en slaggitaar. Met slaggitaar is de begeleiding wel voller, aan de andere kant beperkt het ook weer.
Resistance is futile.
  maandag 25 januari 2010 @ 13:36:27 #162
150363 Wii-Style
Ba-Lue Bolivar Ba-Lues-Are
pi_77246236
Zelf gitaar spelen is wel te doen, alleen moet je denk ik wel goed voorbereiden. Je moet niet alleen een gitaar hebben, maar ook dingen die erbij horen, zodat het makkelijker is om te oefenen, en om te beginnen. Het beste is om een boek te hebben met heel veel liedjes die je kan spelen inclusief een CD waarop al die liedjes staan, zodat je ook gelijk kan horen hoe het moet. Je kan dan het beste een soort van set-up hebben waarbij je makkelijk die liedjes kan horen terwijl je klaar staat met je boek. (Zo doe ik het, maar ik gebruik oordopjes i.p.v. speakers, en dat is niet handig. Het zou beter zijn als ik speakers gebruik, maar ik ben ook lui. )

Je kan dan ook het beste zo'n ding gebruiken die je boek omhoog houdt. Anders moet je steeds zittend spelen om te kunnen lezen.

Je HOEFT natuurlijk niet een boek te kopen en al die andere dingen, maar ik vind dat dat het beste is. Zo oefen je makkelijker en daardoor zal je vast vaker oefenen.
Linkse theedrinkende criminelenknuffelaar.
pi_77249194
quote:
Op maandag 25 januari 2010 07:01 schreef Seven. het volgende:

Ik zou voor een western (staalsnarige) akoestische gitaar gaan. Deze zijn namelijk iets makkelijker om te bespelen in vergelijking met een Spaanse akoestische gitaar en je hebt meer mogelijkheden om (denk ik) zelf nummers te schrijven. Of misschien eens met een piano spelen, want dan kun je makkelijker de zanglijn (de noten die je zingt) oppikken en heb je een mooier overzicht over de noten die je speelt en de eventuele akkoorden die je erbij wilt / kunt pakken (piano is voor iemand zonder enige ervaring makkelijker om mee te spelen dan een gitaar (echt piano spelen is een ander verhaal )).

Als je voor een gitaar wilt gaan (wat ik je aanraad), kijk dan eens bij de beginners course op www.justinguitar.com !!!!!!!! Geweldige website! Ik wou dat die er was toen ik begon met gitaar spelen. Ik heb het mezelf aan geleerd aangezien ik geen mensen kende die gitaar speelde, er geen youtube was en alleen maar droge tabs

Eerst lekker akkoorden stampen en simpele liedjes doen (hier ben je al wel even mee bezig, want je vingers moeten wennen, je vingers moeten de akkoorden 'leren', dan moet je nog flink aan je strumming (slag gitaar) werken en het met je vingers snaren aanslaan. Gaande weg, dat wil zeggen; hoe meer nummers je leert, leer je ook steeds meer begrijpen en gevoel te krijgen over HOE liedjes over het algemeen in elkaar zitten. Hiervoor zou je ook in de theorie kunnen duiken, maar dat is nogal saai en daar kun je later altijd nog mee beginnen als je echt meer met muziek bezig wilt gaan

Over het soort gitaar dat je gaat, wilt, moet kopen:
Koop GEEN goedkope gitaar, want die zijn over het algemeen lastiger om te bespelen. Je zult dus al wel snel boven de 250 euro gaan zitten. Neem iemand mee die wel gitaar kan spelen zodat die persoon met jou naar de gitaar kan gaan luisteren (of je het geluid van een gitaar mooi vindt) en die kan ook (hopelijk) iets geavanceerdere dingen doen om te kijken of dat makkelijk gaat op die gitaar.
Ik zou, persoonlijk, ook geen tweedehands gitaar kopen. Akoestische gitaren zijn nogal fragiel en je weet niet wat er aan de binnenkant kappot kan zijn, tenzij hij van iemand komt die je goed kent.

Het allerbeste is een goede gitaar van iemand lenen voor een half jaartje, totdat je zeker weet wat je wilt en je er zelf eentje kan gaan kopen

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 25-01-2010 15:00:49 ]
  maandag 25 januari 2010 @ 15:07:43 #164
277627 Seven.
We are Borg.
pi_77249731
Eén maar: ik hou echt niet zo van het western-geluid. Het liefst wil ik de gitaar van mijn papa, die heeft een superfijn geluid. Wel stalen snaren. Ik zat dus te denken om voor het eerste jaartje een of ander dingetje van 150 euries aan te schaffen . Want ik kan geen gitaar lenen. Maar wie vertelt mij nog even iets over basgitaar, is dat moeilijker aan te leren? Ik snap de principes wel als in ondersteunend in harmonie met de slaggitaar.
Resistance is futile.
pi_77249991
quote:
Op maandag 25 januari 2010 15:07 schreef Seven. het volgende:
Eén maar: ik hou echt niet zo van het western-geluid. Het liefst wil ik de gitaar van mijn papa, die heeft een superfijn geluid. Wel stalen snaren. Ik zat dus te denken om voor het eerste jaartje een of ander dingetje van 150 euries aan te schaffen . Want ik kan geen gitaar lenen. Maar wie vertelt mij nog even iets over basgitaar, is dat moeilijker aan te leren? Ik snap de principes wel als in ondersteunend in harmonie met de slaggitaar.
Als je vader een staalsnarige gitaar heeft dan is het bijna zeker weten een western gitaar Geef anders eens een plaatje of een merk en model. Als je vader een gitaar heeft; waarom die dan niet gebruiken om mee te beginnen? Ik raad het echt af om een gitaar van 150 euro te kopen

Bas gitaar kan ik je weinig over vertellen

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-01-2010 15:32:32 ]
  maandag 25 januari 2010 @ 15:47:35 #166
150363 Wii-Style
Ba-Lue Bolivar Ba-Lues-Are
pi_77251699
Veel liedjes spelen is inderdaad belangrijk. Bovendien is het natuurlijk leuker om liedjes te spelen dan gewoon willekeurig te oefenen. Ik zou ook een goedkope gitaar afraden. Ik had nooit gitaar gespeeld toen ik zomaar besloot een 'dure' gitaar te kopen. Geen moment spijt van gehad.

Als je een goedkope gitaar kan kopen die je later weer kan verkopen voor ongeveer dezelfde prijs, dan zou ik het wel doen. Maar waarom zou je je tijd verspillen? Koop onmiddellijk een fatsoenlijk gitaar en: beginnen maar.

Het zou ook wel wat zijn om samen met andere mensen te spelen. Dat zal waarschijnlijk leuker zijn en je leert misschien sneller.
Linkse theedrinkende criminelenknuffelaar.
pi_77253618
Gaat lekker met theorielessen. Begin het haast net zo leuk te vinden als spelen.
pi_77257103
quote:
Op maandag 25 januari 2010 16:33 schreef Gitaarmat het volgende:
Gaat lekker met theorielessen. Begin het haast net zo leuk te vinden als spelen.
Goed om te weten, ik word er altijd moedeloos van. Moet er even doorheen.

Heeft iemand tips hoe je snel hammer ons en pull ofs doet a la lynyrd skynyrd? Of moet ik blijven oefenen totdat ik het net zo snel kan.
pi_77269966
quote:
Op maandag 25 januari 2010 17:55 schreef Cudles het volgende:

[..]

Goed om te weten, ik word er altijd moedeloos van. Moet er even doorheen.

Heeft iemand tips hoe je snel hammer ons en pull ofs doet a la lynyrd skynyrd? Of moet ik blijven oefenen totdat ik het net zo snel kan.
Gewoon veel oefenen
pi_77468660
De Taylor 110 is binnen.
pi_77961165
Als ik dus een A7 heb is dit een A majeur akkoord met een verlaagde 7 toegevoegd. Een Amaj7 daarentegen is dus niet hetzelfde als een A7. Een Amaj7 heeft een 'echte' hele 7 toegevoegd. Dan krijg je dus:
A: 1-3-5
A7: 1-3-5-b7
Amaj7: 1-3-5-7

Klopt dit?
  zaterdag 13 februari 2010 @ 18:58:43 #172
157428 GoodGawd
pi_77961412
Ja dat klopt.

Dominant 7 en Majeur 7.
pi_77961464
En ik ben nu bij de sweep picking lessen.
Dat is toch hetzelfde als arpeggios?
  zaterdag 13 februari 2010 @ 19:14:17 #174
157428 GoodGawd
pi_77961883
Ja je kan sweep picken om arpeggio's te spelen, ja.

Het eerste nummer waarop ik dat op heb geoefend is Autumn Leaves van Joe Pas.

Daar heb je in principe alleen een X(7) Xmin7 en Xmin7b5 arp. voor nodig.
pi_78343539
Dit topic is dood, beetje wat leven in de brouwerij met een heerlijk gitaarintro:

I feel kinda Locrian today
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')