2x 30 min.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 01:26 schreef Wii-Style het volgende:
Ik speel ook niet zo vaak als ik zou willen. Maar goed ik ben erg ziek geweest de afgelopen paar dagen. Maar dan toch. Ik bedoel, als je denkt dat je niet genoeg tijd hebt of geen zin hebt, pak op z'n minst een gitaar en raak een snaar. Als je een gitaarriem hebt, draag je gitaar op z'n minst. Zo denk ik er nu over. Dus ik wil het liefst een uur per dag spelen (2x30min), maar dat betekent niet dat als ik daar geen tijd voor heb, dat ik niet eens mijn gitaar aanraak. Dus.
Ik heb hetzelfde. Kan ik bijv. de intro en wat akkoorden spelen, maar dan is de solo weer veel te veel werk. En natuurlijk kom ik dan ineens weer bij een nummer dat ik op dat moment weer net wat toffer vindquote:Op vrijdag 19 maart 2010 23:09 schreef Ayca het volgende:
Wat ik vaak heb is dat ik begin aan een liedje maar het niet afmaak, ik ken nu dus heel wat halve liedjes
Volgens mij kreeg in begin 2009 mijn gitaar en begon in feb. met lessen dit heb ik tot vorige maand gedaan... Nu rommel ik zelf wat aanquote:Op vrijdag 19 maart 2010 23:19 schreef Wii-Style het volgende:
Ik speel ongeveer sinds 08-2008, maar echt serieus speelde ik pas na een tijdje. Ik denk dat ik toen nog geen boeken had, geen tuner, geen snaren, geen riem, geen capo. (Staand spelen is erg leuk.) Wanneer ik nou echt serieus begon weet ik niet meer, ik denk 01-2009. Maar da's wel jammer dat ik zo slecht begon. Maar goed. Ik baal ook enorm dat ik nu pas begonnen ben, als volwassene. Het zou veel beter zijn geweest als iemand mij nou dwong om een instrument te spelen toen ik jonger was. Het is dan ook erg teleurstellend dat ik op de middelbare school muziek 'les' kreeg, en er nooit werd aangespoord om te beginnen met een instrument.
Hehe iddquote:Op vrijdag 19 maart 2010 23:21 schreef BoerBert het volgende:
[..]
Ik heb hetzelfde. Kan ik bijv. de intro en wat akkoorden spelen, maar dan is de solo weer veel te veel werk. En natuurlijk kom ik dan ineens weer bij een nummer dat ik op dat moment weer net wat toffer vind
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik was dus 21 toen ik begon. Weet je wie ook 21 was toen hij begon met gitaar spelen?SPOILERLinkse theedrinkende criminelenknuffelaar.
1 uur per dag is echt nietsquote:Op vrijdag 19 maart 2010 23:03 schreef Ayca het volgende:
[..]
2x 30 min.![]()
ik ben al blij als ik hem elke dag even op pak
Ik vind het eigenlijk best haalbaar. Als je 3 uur per dag speelt heb je in ruim 9 jaar tienduizend uur gehaald.quote:
Dat ga ik ook leren. Klinkt erg mooi.quote:Op zaterdag 20 maart 2010 13:58 schreef Maisnon het volgende:
http://dl.dropbox.com/u/2624438/bossanova.mp3
Dit is wel een leuk iets wat ik tegenwoordig vaak speelvan een youtube filmpje geleerd (Sugar Loaf Bossa Nova)
Heb het met mn laptop microfoon opgenomen dus het is niet zo'n heel mooie kwaliteit
Oefenen.quote:Op zaterdag 20 maart 2010 16:45 schreef Magnum_Jihad het volgende:
Heeft iemand mischien nog tips voor barre akkoorden?
Hmm 4 uur lukt mij echt nietquote:Op zaterdag 20 maart 2010 11:43 schreef starla het volgende:
[..]
1 uur per dag is echt nietsIn het begin haalde ik makkelijk elke dag 4 uur
quote:
quote:Op zaterdag 20 maart 2010 23:18 schreef boskameel het volgende:
Iemand nog leuke liedjes met standaard akkoorden?
In de categorie: kampvuurliedjes:quote:Op zaterdag 20 maart 2010 23:18 schreef boskameel het volgende:
Iemand nog leuke liedjes met standaard akkoorden?
Als ik jouw post hierboven zie dan kan je beter hier blijven.quote:Op maandag 22 maart 2010 08:56 schreef Broekpaling het volgende:
Wait what, dacht dat ik in het gitaristen topic zat.!
Uiteraard zitten hier ook gitaristen. Maar ik doelde op het topic gitaristen topic.quote:Op maandag 22 maart 2010 13:03 schreef Wii-Style het volgende:
[..]
Als ik jouw post hierboven zie dan kan je beter hier blijven.
Volgens mij doelt hij op je manier hoe je snaren op een gitaar vast maaktquote:Op maandag 22 maart 2010 13:17 schreef Broekpaling het volgende:
[..]
Uiteraard zitten hier ook gitaristen. Maar ik doelde op het topic gitaristen topic.
Volg je het nog?
Hoi!quote:Op dinsdag 23 maart 2010 09:43 schreef runaway het volgende:
En moet je je vingers in het midden van het vakje houden of juist iets meer naar links/rechts?
Een halve. Dus als je bovenaan (fysiek, kwa noten dus op z'n laagst) begint:quote:Op dinsdag 23 maart 2010 09:43 schreef runaway het volgende:
Hoi!!
Ik heb een gitaar van mijn broer geleend en ben nu begonnen met mezelf wat aan te leren. Het is een akoestische gitaar, stalen snaren (auwwwwww!). Ik kan noten lezen (15 jaar piano gespeeld) en snap hoe de akkoorden werken.
De basistonen zijn EADGBE, betekent dit dat je voor ieder 'vakje' wat je verder gaat van één snaar een halve toon omhoog gaat? Of een hele?
Hoef je de snaar niet helemaal naar beneden te drukken dan? (tot het hout)quote:Op dinsdag 23 maart 2010 10:26 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Hoi!
Vingers iets meer in de richting van de gitaar plaatsen en niet te hard drukken.
Bij de meeste gitaren welquote:Op dinsdag 23 maart 2010 10:53 schreef runaway het volgende:
[..]
Hoef je de snaar niet helemaal naar beneden te drukken dan? (tot het hout)
Nee. Je zet je vinger niet op de fret, maar iets er voor. Je moet net hard genoeg drukken om een mooie toon te krijgen. Druk je te hard dan gaat de toonhoogte omhoog.quote:Op dinsdag 23 maart 2010 10:53 schreef runaway het volgende:
[..]
Hoef je de snaar niet helemaal naar beneden te drukken dan? (tot het hout)
Kloptquote:]Ik vind het wel echt pijnlijk
Belangrijke tip, thanks! Ik krijg nu nog vaak zo'n lelijke trilling van een snaar er tussendoor (niet zuiver, dus beter drukken.....)quote:Op dinsdag 23 maart 2010 11:00 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Nee. Je zet je vinger niet op de fret, maar iets er voor. Je moet net hard genoeg drukken om een mooie toon te krijgen. Druk je te hard dan gaat de toonhoogte omhoog.
[..]
KloptMaar na een paar maanden oefenen gaat het beter
Je moet de snaar straktrekken tussen de fret en de brug (onderaan, zeg maar)quote:Op dinsdag 23 maart 2010 11:01 schreef runaway het volgende:
[..]
Belangrijke tip, thanks! Ik krijg nu nog vaak zo'n lelijke trilling van een snaar er tussendoor (niet zuiver, dus beter drukken.....)
Paar maanden![]()
Ah.quote:Op maandag 22 maart 2010 14:13 schreef GoodGawd het volgende:
[..]
Volgens mij doelt hij op je manier hoe je snaren op een gitaar vast maakt
Hup, spelen jij!quote:Op dinsdag 23 maart 2010 11:33 schreef MMUFC het volgende:
TVP om me er aan te herinneren dat ik binnenkort (voor de 4e keer) weer wil beginnen met gitaar spelen
Het is toch zonde dat die gitaar momenteel alleen ter decoratie in de woonkamer staat
Zo heb ik even geoefend (F, F5, F Barre). Dat. Deed. Pijn.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 16:17 schreef CoiLive het volgende:
[..]
Eerst dit F akkoord leren:
[ afbeelding ]
Waar de twee '1'tjes staan met je je wijsvinger dus plat leggen. De bovenste twee snaren sla je niet aan!
Daarna dit akkoord:
[ afbeelding ]
Dit is een F power akkoord (ook wel F5 genoemd). Bij deze gebruik je dus alleen je wijs, ringvinger en pink en sla je alleen de bovenste drie snaren aan.
Daarna combineer je de twee en moet je dus je wijsvinger helemaal plat gaan leggen over de hele hals op de eerste fret. En dan krijg je dit:
[ afbeelding ]
Let er wel op dat in dit plaatje hij geen F pakt, maar een F# (eentje hoger dus). Jij zult al je vingers even 1 fret naar links moeten verplaatsen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |