4 - 3 - 3 staat afspraken niet per definitie in de weg. Maar ... 3 middenvelders is te weinig.quote:Op zondag 10 januari 2010 22:10 schreef sanger het volgende:
[..]
Dat is zeker waar. En daarom zal 4-3-3 wel niet gebeuren. Evenmin dat Lens er nog bijkomt.
Sja ... en dat is, zeker in het geval van Stam, in mijn ogen jammer.quote:Op zondag 10 januari 2010 22:12 schreef NelsonWandelaar het volgende:
Lens, Vlaar, Stam.. komen na het toernooi er bij.
Ook jammer omdat ik Ooijer er niet graag bij heb, en ik niet verwacht dat Douglas op korte termijn Nederlander wordt.quote:Op zondag 10 januari 2010 22:15 schreef NelsonWandelaar het volgende:
Bruma dan?
Dan is het wel prettig als je Bruma er bij hebt. Geen specifieke kwaliteiten maar kan wel een mannetje uitschakelen. En, dan doel ik niet op uit de wedstrijd schoppen.quote:Op zondag 10 januari 2010 22:18 schreef NelsonWandelaar het volgende:
Boulahrouz heeft geen specifieke kwaliteiten en speelt niet, dus die mag van mij wel thuisblijven. Sorry.
Wijnaldum en Fer zijn nog niet goed genoeg. Bakkal is ook niet zo goed, maar wel beter (lees: soberder) dan de Feyenoorders. Geen briljante dingen, maar minder fouten. Bakkal is iemand voor in de breedte. Dus, als nummer 18 of zo.quote:Op zondag 10 januari 2010 22:25 schreef NelsonWandelaar het volgende:
Hehe.
Bruma vind ik geweldig. Wijnaldum ook, maar ja, allebei nog jong en druistig.
Ooh... Leroy Fer? Hoe goed is hij? Otman Bakkal?
Niet als 1 van de verdedigers bij balbezit doorschuift als controlerende middenvelder (en vice versa). Meeste teams spelen 4-4-2 dus heb je altijd een verdediger over.quote:Op zondag 10 januari 2010 22:12 schreef Barca het volgende:
[..]
4 - 3 - 3 staat afspraken niet per definitie in de weg. Maar ... 3 middenvelders is te weinig.
Wsl wel ja, maar op basis van dit seizoen mogen ze er nu ook wel bij imo.quote:Op zondag 10 januari 2010 22:12 schreef NelsonWandelaar het volgende:
Lens, Vlaar, Stam.. komen na het toernooi er bij.
Met een diepe spits (Huntelaar / Van Nistelrooy) en een man kort er achter (Van Persie) is dat niet ondenkbaar.quote:Op zondag 10 januari 2010 22:09 schreef Barca het volgende:
Maar ruimte aan de zijkant is alleen handig als je uiteindeljk iets met de bal kan in het centrum vlak voor de goal.
Weet je nog de wissel van MvB tijdens het EK? Terwijl in de verdrukking een aanvaller brengen? Juist daardoor kwam er minder druk op de verdediging, wat ook nog eens (op papier) het zwakste onderdeel is van het team. Door veel creativiteit op het (aanvallende) middenveld en de aanval te hebben dwing je elke tegenstander terug omdat er zoveel dreiging vanuit gaat.quote:Op zondag 10 januari 2010 22:35 schreef NelsonWandelaar het volgende:
sanger, ik houd van aanvallend voetbal ook!
Alleen je moet het wel goed doordenken, anders worden we geslacht.
Omschakeling is te zwak om van 4 verdedigers er 1 door te laten schuiven. Ik vind aanvallend voetbal leuk, maar ik speel liever met een goed resultaat en realistisch. En, het gewenste aanvallende voetbal is dat in mijn ogen niet.quote:Op zondag 10 januari 2010 22:33 schreef sanger het volgende:
[..]
Niet als 1 van de verdedigers bij balbezit doorschuift als controlerende middenvelder (en vice versa). Meeste teams spelen 4-4-2 dus heb je altijd een verdediger over.
Ik hou van erg aanvallend voetbal
Dat geluk heb je niet altijd. Zeker in de k.o.-fase is ons spel te zwak.quote:Op zondag 10 januari 2010 22:37 schreef sanger het volgende:
[..]
Weet je nog de wissel van MvB tijdens het EK? Terwijl in de verdrukking een aanvaller brengen? Juist daardoor kwam er minder druk op de verdediging, wat ook nog eens (op papier) het zwakste onderdeel is van het team. Door veel creativiteit op het (aanvallende) middenveld en de aanval te hebben dwing je elke tegenstander terug omdat er zoveel dreiging vanuit gaat.
Ja, dat kan ook als het verdedigend goed staat.quote:Op zondag 10 januari 2010 22:37 schreef sanger het volgende:
[..]
Weet je nog de wissel van MvB tijdens het EK? Terwijl in de verdrukking een aanvaller brengen? Juist daardoor kwam er minder druk op de verdediging, wat ook nog eens (op papier) het zwakste onderdeel is van het team. Door veel creativiteit op het (aanvallende) middenveld en de aanval te hebben dwing je elke tegenstander terug omdat er zoveel dreiging vanuit gaat.
quote:Van der Vaart verwacht over twee weken weer te spelen
--------------------------------------------------------------------------------
Datum: 11-jan-2010 12:19
Door Mark van den Heuvel
Exclusief - De blessure van Rafael van der Vaart valt erg mee. De Nederlander van Real Madrid moest zondag tegen Real Mallorca (2-0) al na 21 minuten de strijd staken vanwege een kuitblessure.
Van der Vaart laat aan Sportweek weten dat hij waarschijnlijk binnen twee weken weer inzetbaar is. "Ik heb mijn kuitspier verrekt, ik kreeg geen schop of zo, ik verstapte me."
Toen de Nederlander uitviel, leidde Real al met 1-0, dankzij een treffer van Gonzalo Higuaín. Esteban Granero fabriceerde het tweede 'koninklijke' doelpunt. Real Madrid vervolgt de competitie zaterdag met een uitwedstrijd tegen Athletic de Bilbao, de week nadien komt Málaga op bezoek in Bernabéu. Na zeventien speelrondes heeft Real een achterstand van twee punten op koploper FC Barcelona.
Ik wens hem succes, maar niet de Spaanse titel.quote:Op maandag 11 januari 2010 18:16 schreef NelsonWandelaar het volgende:
Even rust weer.
Mooi dat hij in de basis stond. Echt klasse.
Maar Sanger heeft opzich wel een punt. Want verdedigend zijn we al jaren niet meer zoals we dat altijd gewend waren met Stam/De Boer en de zijkanten waren toen minimaal zo belangrijk.quote:Op zondag 10 januari 2010 22:40 schreef NelsonWandelaar het volgende:
[..]
Ja, dat kan ook als het verdedigend goed staat.
In die wedstrijden kregen Gallië en Roma veel kansen, maar Sar was fenomenaal.
Tegen sterke tegenstanders werkt dit precies goed. Alleen als wij beter zijn, bij voorbeeld tegen Japan, Kameroen en Denemarken, dan werkt het averechts en speel je de zwakkere tegenstander in de kaart.
Het mag geen verbazing wekken, want van de middenvelders komen er in Europa niet veel in de buurt van de kwaliteiten van Van der Vaart.quote:Op maandag 11 januari 2010 18:16 schreef NelsonWandelaar het volgende:
Even rust weer.
Mooi dat hij in de basis stond. Echt klasse.
Bij de verdediging geloof ik. Ik weet even niet meer welk punt nou precies.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 01:07 schreef NelsonWandelaar het volgende:
Kluivert, op welke punten verschil jij van mening met Barca?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |