abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 10 januari 2010 @ 22:12:38 #226
30220 Barca
~:) EVIL - E; Bad As I Wanna B
pi_76656746
quote:
Op zondag 10 januari 2010 22:10 schreef sanger het volgende:

[..]

Dat is zeker waar. En daarom zal 4-3-3 wel niet gebeuren. Evenmin dat Lens er nog bijkomt.
4 - 3 - 3 staat afspraken niet per definitie in de weg. Maar ... 3 middenvelders is te weinig.
Retro is mode, metro ook!
'Bert, Bert, ik duw een banaan in je kont!' "Oh ja, lekker, Ernie!"
pi_76656767
Lens, Vlaar, Stam.. komen na het toernooi er bij.
Jimmy Carter:
"Sometimes God answers prayers with 'Yes'
Sometimes He answers prayers with 'No'
Sometimes He might answer 'You've got to be kidding' ”
  zondag 10 januari 2010 @ 22:14:08 #228
30220 Barca
pi_76656864
quote:
Op zondag 10 januari 2010 22:12 schreef NelsonWandelaar het volgende:
Sja ... en dat is, zeker in het geval van Stam, in mijn ogen jammer.
pi_76656931
Bruma dan?
Jimmy Carter:
  zondag 10 januari 2010 @ 22:17:47 #230
30220 Barca
pi_76657118
quote:
Op zondag 10 januari 2010 22:15 schreef NelsonWandelaar het volgende:
Bruma dan?
Ook jammer omdat ik Ooijer er niet graag bij heb, en ik niet verwacht dat Douglas op korte termijn Nederlander wordt.

Maar ... met Stam heb je een rechtsback. Daar moet je Heitinga en Boulahrouz nooit meer neer zetten.
pi_76657210
Boulahrouz heeft geen specifieke kwaliteiten en speelt niet, dus die mag van mij wel thuisblijven. Sorry.
Jimmy Carter:
  zondag 10 januari 2010 @ 22:19:58 #232
30220 Barca
pi_76657267
quote:
Op zondag 10 januari 2010 22:18 schreef NelsonWandelaar het volgende:
Boulahrouz heeft geen specifieke kwaliteiten en speelt niet, dus die mag van mij wel thuisblijven. Sorry.
Dan is het wel prettig als je Bruma er bij hebt. Geen specifieke kwaliteiten maar kan wel een mannetje uitschakelen. En, dan doel ik niet op uit de wedstrijd schoppen.
pi_76657686
Hehe.

Bruma vind ik geweldig. Wijnaldum ook, maar ja, allebei nog jong en druistig.

Ooh... Leroy Fer? Hoe goed is hij? Otman Bakkal?
Jimmy Carter:
  zondag 10 januari 2010 @ 22:30:13 #234
30220 Barca
pi_76658018
quote:
Op zondag 10 januari 2010 22:25 schreef NelsonWandelaar het volgende:
Hehe.

Bruma vind ik geweldig. Wijnaldum ook, maar ja, allebei nog jong en druistig.

Ooh... Leroy Fer? Hoe goed is hij? Otman Bakkal?
Wijnaldum en Fer zijn nog niet goed genoeg. Bakkal is ook niet zo goed, maar wel beter (lees: soberder) dan de Feyenoorders. Geen briljante dingen, maar minder fouten. Bakkal is iemand voor in de breedte. Dus, als nummer 18 of zo.
pi_76658210
Ja, want Schaars loopt al een half seizoen te verzaken. Dan komt Bakkal in beeld.

Ik had Theo Janssen ook wel willen zien, maar goed, dat loopt allemaal even anders.
Jimmy Carter:
  zondag 10 januari 2010 @ 22:33:57 #236
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_76658289
quote:
Op zondag 10 januari 2010 22:12 schreef Barca het volgende:

[..]

4 - 3 - 3 staat afspraken niet per definitie in de weg. Maar ... 3 middenvelders is te weinig.
Niet als 1 van de verdedigers bij balbezit doorschuift als controlerende middenvelder (en vice versa). Meeste teams spelen 4-4-2 dus heb je altijd een verdediger over.

Ik hou van erg aanvallend voetbal
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  zondag 10 januari 2010 @ 22:34:48 #237
65960 sanger
pi_76658358
quote:
Op zondag 10 januari 2010 22:12 schreef NelsonWandelaar het volgende:
Wsl wel ja, maar op basis van dit seizoen mogen ze er nu ook wel bij imo.
pi_76658438
sanger, ik houd van aanvallend voetbal ook!

Alleen je moet het wel goed doordenken, anders worden we geslacht.
Jimmy Carter:
  zondag 10 januari 2010 @ 22:36:04 #239
65960 sanger
pi_76658444
quote:
Op zondag 10 januari 2010 22:09 schreef Barca het volgende:
Maar ruimte aan de zijkant is alleen handig als je uiteindeljk iets met de bal kan in het centrum vlak voor de goal.
Met een diepe spits (Huntelaar / Van Nistelrooy) en een man kort er achter (Van Persie) is dat niet ondenkbaar.
  zondag 10 januari 2010 @ 22:37:29 #240
65960 sanger
pi_76658545
quote:
Op zondag 10 januari 2010 22:35 schreef NelsonWandelaar het volgende:
sanger, ik houd van aanvallend voetbal ook!

Alleen je moet het wel goed doordenken, anders worden we geslacht.
Weet je nog de wissel van MvB tijdens het EK? Terwijl in de verdrukking een aanvaller brengen? Juist daardoor kwam er minder druk op de verdediging, wat ook nog eens (op papier) het zwakste onderdeel is van het team. Door veel creativiteit op het (aanvallende) middenveld en de aanval te hebben dwing je elke tegenstander terug omdat er zoveel dreiging vanuit gaat.
  zondag 10 januari 2010 @ 22:38:37 #241
30220 Barca
pi_76658607
quote:
Op zondag 10 januari 2010 22:33 schreef sanger het volgende:

[..]

Niet als 1 van de verdedigers bij balbezit doorschuift als controlerende middenvelder (en vice versa). Meeste teams spelen 4-4-2 dus heb je altijd een verdediger over.

Ik hou van erg aanvallend voetbal
Omschakeling is te zwak om van 4 verdedigers er 1 door te laten schuiven. Ik vind aanvallend voetbal leuk, maar ik speel liever met een goed resultaat en realistisch. En, het gewenste aanvallende voetbal is dat in mijn ogen niet.
quote:
Op zondag 10 januari 2010 22:37 schreef sanger het volgende:

[..]

Weet je nog de wissel van MvB tijdens het EK? Terwijl in de verdrukking een aanvaller brengen? Juist daardoor kwam er minder druk op de verdediging, wat ook nog eens (op papier) het zwakste onderdeel is van het team. Door veel creativiteit op het (aanvallende) middenveld en de aanval te hebben dwing je elke tegenstander terug omdat er zoveel dreiging vanuit gaat.
Dat geluk heb je niet altijd. Zeker in de k.o.-fase is ons spel te zwak.
pi_76658721
quote:
Op zondag 10 januari 2010 22:37 schreef sanger het volgende:

[..]

Ja, dat kan ook als het verdedigend goed staat.

In die wedstrijden kregen Gallië en Roma veel kansen, maar Sar was fenomenaal.

Tegen sterke tegenstanders werkt dit precies goed. Alleen als wij beter zijn, bij voorbeeld tegen Japan, Kameroen en Denemarken, dan werkt het averechts en speel je de zwakkere tegenstander in de kaart.
Jimmy Carter:
  maandag 11 januari 2010 @ 18:09:42 #243
30220 Barca
pi_76687534
Bron: Sportweek.NL
quote:
Van der Vaart verwacht over twee weken weer te spelen
--------------------------------------------------------------------------------
Datum: 11-jan-2010 12:19

Door Mark van den Heuvel

Exclusief - De blessure van Rafael van der Vaart valt erg mee. De Nederlander van Real Madrid moest zondag tegen Real Mallorca (2-0) al na 21 minuten de strijd staken vanwege een kuitblessure.

Van der Vaart laat aan Sportweek weten dat hij waarschijnlijk binnen twee weken weer inzetbaar is. "Ik heb mijn kuitspier verrekt, ik kreeg geen schop of zo, ik verstapte me."

Toen de Nederlander uitviel, leidde Real al met 1-0, dankzij een treffer van Gonzalo Higuaín. Esteban Granero fabriceerde het tweede 'koninklijke' doelpunt. Real Madrid vervolgt de competitie zaterdag met een uitwedstrijd tegen Athletic de Bilbao, de week nadien komt Málaga op bezoek in Bernabéu. Na zeventien speelrondes heeft Real een achterstand van twee punten op koploper FC Barcelona.
pi_76687794
Even rust weer.

Mooi dat hij in de basis stond. Echt klasse.
Jimmy Carter:
  maandag 11 januari 2010 @ 18:56:51 #245
30220 Barca
pi_76689262
quote:
Op maandag 11 januari 2010 18:16 schreef NelsonWandelaar het volgende:
Even rust weer.

Ik wens hem succes, maar niet de Spaanse titel.
pi_76706628
quote:
Op zondag 10 januari 2010 22:40 schreef NelsonWandelaar het volgende:

[..]

Ja, dat kan ook als het verdedigend goed staat.

In die wedstrijden kregen Gallië en Roma veel kansen, maar Sar was fenomenaal.

Tegen sterke tegenstanders werkt dit precies goed. Alleen als wij beter zijn, bij voorbeeld tegen Japan, Kameroen en Denemarken, dan werkt het averechts en speel je de zwakkere tegenstander in de kaart.
Maar Sanger heeft opzich wel een punt. Want verdedigend zijn we al jaren niet meer zoals we dat altijd gewend waren met Stam/De Boer en de zijkanten waren toen minimaal zo belangrijk.
Arthur Numan bijvoorbeeld, een door sommigen onderschatte voetballer.
En dan heb ik het niet eens over Reiziger. God, wat hadden we toen een basisverdediging zeg. Om je vingers bij af te likken.
Nu moeten we het doen met een Heitinga ( immers, Van Marwijk laat hem - uilskuiken dat hij is - toch wel veel spelen. Als hij al zonodig moet spelen dan maar als verdedigende middenvelder. Voor de rest kan hij niets of iig weinig. Ja, een fantastische pegel heeft hij, maar ja, hij komt zoveel tekort bij een De Boer. Frank de Boer kon écht leiding geven aan een defensie. Houthakker Heitinga vanzelfsprekend niet.

Ik vraag me eigen af of we uberhaupt al toezijn aan vol op de aanval te spelen ( ik hink een beetje op twee gedachten ) want we zouden met linke tegenstanders als Kameroen ( Eto'o slacht onze centrale verdediging en Enoh gaat vast ook wel spelen en dat is nou niet echt de gewenste tegenstander, want die gozer is hartstikke goed ) Denemarken en Japan gewoon wel eens in het mes kunnen vallen.
Exit na 3 wedstrijdjes. Ik voorspel niets, maar het zou mij iig niets verbazen.
Nah ja, hopelijk komt het goed deze zomer en pakken we dat cuppie, liefst met aanvallend voetbal, maar als we er niet aan toe zijn ( wat dus volgens mij zo is ) moeten we gewoon minder aanvallend voetbal op de mat proberen te brengen ( dat zal al moeilijk genoeg zijn, want dan zullen we moeten veranderen van spel en/of systeem )

Als we nou verdomme eens de mentaliteit van de Duitsers hadden, dan was Nederland allang tig keer kampioen geweest. Hoe zwak onze verdediging vaak ook is, onze aanval zou sterk genoeg moeten zijn om simpel een doelpunt meer te maken dan de tegenstander.

Verdedigen is en zal nooit Neerlands beste ding worden in de voetballerij. Daarom ook dat op twee gedachten hinken.
'Van de Milan-spelers ben ik het meest bevreesd voor Seedorf', zei Rooney vooruitlopend op de confrontatie tegen Gazzetta dello Sport. 'Hij is waarschijnlijk de beste speler tegen wie ik ooit heb gespeeld.'
pi_76706775
quote:
Op maandag 11 januari 2010 18:16 schreef NelsonWandelaar het volgende:
Even rust weer.

Het mag geen verbazing wekken, want van de middenvelders komen er in Europa niet veel in de buurt van de kwaliteiten van Van der Vaart.

Van der Vaart, een briljante voetballer en eigenlijk is een lange stilte eigenlijk meer op zijn recht.

Wat mij pas verbazing wekt/zorgen maakt is dat Van der Vaart door Van Marwijk niet altijd als onbetwiste basisspeler wordt gezien.

Van der Vaart kan dé link worden naar een succesvol toernooi voor Nederland. ( winst voor Nederland of anders eervol eraf gaan in de halve finale, maar dat vind ik eigenlijk ook een verlies.

Na 22 jaar verwacht ik weer een titel. Was het in 1988 een briljante Van Basten, ( nah ja, zijn doelpunt dan toch ) dan wordt het nu een minstens zo briljante Van der Vaart.

Van der Vaart zal, bij het niet aanwezig zijn van Seedorf, de leidersrol op zich gaan eisen en de anderen hebben maar te luisteren.
'Van de Milan-spelers ben ik het meest bevreesd voor Seedorf', zei Rooney vooruitlopend op de confrontatie tegen Gazzetta dello Sport. 'Hij is waarschijnlijk de beste speler tegen wie ik ooit heb gespeeld.'
pi_76706878
Kluivert, op welke punten verschil jij van mening met Barca?
Jimmy Carter:
pi_76706951
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 01:07 schreef NelsonWandelaar het volgende:
Kluivert, op welke punten verschil jij van mening met Barca?
Bij de verdediging geloof ik. Ik weet even niet meer welk punt nou precies.
pi_76706995
Interessant.
Jimmy Carter:
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')