abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75308995
OK, ik heb gisteren iets heel doms gedaan Hier gaan jullie vast om lachen

Ik heb mijn tv, die ik januari voor 1000 euro heb gekocht... gewiiied. Oftewel: er heel hard mijn wii remote control in gebowld. Ik kwam tijdens het bowlen onverwachts het been van mijn vriend tegen die net ging verzitten, polsbandje zat niet strak en de wii afstandsbediening vloog zo mijn tv in.

Resultaat: een mooi zwart scherm met een witte barst erin als je hem aanzet, dus geen enkel beeld, maar nog wel geluid

Nu heb ik een inboedelverzekering met all-risk dekking, dus ook voor schade door je eigen stomme schuld. Er staat zelfs een filmpje op de site waarop ook een tv gewiied wordt en dat verzekerd is.

Maar ik heb deze verzekering nog net geen 2 weken afgesloten. Ik heb omdat ik net werk, al mijn verzekeringen herzien en mijn studentenverzekeringen opgezegd.

Zal ik meteen maar deze schade melden of zal ik nog even afwachten en het over een week of 3 regelen, na de kerst ofzo? Ik ben bang namelijk dat ze het een beetje vreemd vinden en me niet geloven ed....
Mijn vriend, waarmee ik samenwoon en ook deze verzekering mee heb, heeft een aantal jaar geleden iets geclaimed bij zijn reisverzekering en daar geloofden ze hem niet, maar hij heeft ze door een pissed off telefoontje wel overtuigd dat het geen opzet was. Ben beetje bang dat daar in de grote boze verzekeringswereld nog een soort waarschuwing voor hem geldt...

Of is uitstellen van de melding en zeggen dat het met kerst ofzo gebeurd is stom?
Ik weet even niet wat nou handig is in deze situatie.

edit: wat ook niet zo handig is, is die lelijke spelfout in de titel Kan een mod daar wat aan doen?

[ Bericht 2% gewijzigd door Appelblauwzeegroen op 05-12-2009 11:19:22 ]
pi_75309015
Ik zou het meteen claimen, als het gedekt wordt.
  zaterdag 5 december 2009 @ 11:11:55 #3
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_75309034
gewoon claimen.
pi_75309047
ik weet zeker dat het gedekt wordt, er staat zelfs een filmpje over exact deze situatie op de site: http://www.watgebeurterals.nl/

maar ben bang dat ze me niet geloven....
  zaterdag 5 december 2009 @ 11:23:32 #5
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_75309291
Je let niet goed op in het filmpje... "U heeft een fanatiek zoontje"...

Jij daarentegen bent gewoon volwassen, en wordt geacht als een goede eigenaar met je spullen om te gaan.
quote:
...polsbandje zat niet strak ...
Hiermee geef je al aan dat je dat niet gedaan hebt. En laten verzekeringen nou net niet gek zijn op betalen!
censuur :O
  zaterdag 5 december 2009 @ 11:30:46 #6
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_75309467
Je zult tenminste moeten kunnen aantonen dat je die TV al niet voor het afsluiten van de verzekering hebt gewiied.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_75309478
Gewoon claimen en de volgende keer niet zo hard zwaaien met je wii mote
pi_75309481
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 11:23 schreef RemcoDelft het volgende:
Je let niet goed op in het filmpje... "U heeft een fanatiek zoontje"...

Jij daarentegen bent gewoon volwassen, en wordt geacht als een goede eigenaar met je spullen om te gaan.
[..]

Hiermee geef je al aan dat je dat niet gedaan hebt. En laten verzekeringen nou net niet gek zijn op betalen!

Ze vergoeden ook schade door eigen schuld met die all-risk. Als je zelf, als volwassene, een dure vaas breekt, kun je die ook claimen bv. Niet alleen als je kinderen wat doen, want dat is geloof ik altijd standaard gedekt bij inboedelverzekeringen.

Maar ik ga dit wel even uitzoeken...... voor de zekerheid
pi_75309504
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 11:30 schreef mvdejong het volgende:
Je zult tenminste moeten kunnen aantonen dat je die TV al niet voor het afsluiten van de verzekering hebt gewiied.
Hoe dan? Dat kan toch helemaal niet? De tv en de wii had ik daarvoor ook al....

Dit is wel een beetje waar ik bang van ben trouwens, kunnen ze me hiermee naaien??? En hoe kan ik dat voorkomen?
pi_75309530
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 11:31 schreef Stephan1237 het volgende:
Gewoon claimen en de volgende keer niet zo hard zwaaien met je wii mote
Ik zwaaide niet hard Mijn vriend bewoog zijn been

(Maar goed, hier hebben we thuis al een discussie over, wie nou de schuldige is )
  zaterdag 5 december 2009 @ 11:34:42 #11
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_75309545
Kun je gewoon claimen. Ik heb een keer een autoverzekering afgesloten en twee dagen later een scheur in mijn ruit opgelopen. Gewoon geclaimd, gewoon betaald gekregen, deed helemaal niemand moeilijk over.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  zaterdag 5 december 2009 @ 11:45:23 #12
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_75309798
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 11:31 schreef Appelblauwzeegroen het volgende:

[..]

Ze vergoeden ook schade door eigen schuld met die all-risk. Als je zelf, als volwassene, een dure vaas breekt, kun je die ook claimen bv.
Als het iets is wat per ongeluk gaat inderdaad, maar je moet nog steeds wel de normale voorzichtigheid in acht nemen. Zet je je dure vaas (WTF? Een vaast kost een paar euro!) daarentegen op het randje van de tafel, zodat de kans op omstoten heel groot is, dan is het toch echt eigen schuld.
pi_75309846
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 11:45 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Als het iets is wat per ongeluk gaat inderdaad, maar je moet nog steeds wel de normale voorzichtigheid in acht nemen. Zet je je dure vaas (WTF? Een vaast kost een paar euro!) daarentegen op het randje van de tafel, zodat de kans op omstoten heel groot is, dan is het toch echt eigen schuld.
Niet alle vazen zijn van de Ikea
  zaterdag 5 december 2009 @ 11:52:50 #14
108759 zwartedoos
Mijn doos is niet zwart.
pi_75309987
Ik weet wel dat bv bij mijn rechtsbijstandsverzekering dat ik niet mocht claimen de eerste 3 maanden. Omdat je zeg maar de verzekering anders afsluit als je n probleem hebt. Maar hoe dat zit met inboedel weet ik niet. Even de kleine lettertjes lezen..
*I'm not perfect but parts of me are incredible*
guess that's what happens when a tornado meets a vulcano
pi_75310075
Ik heb geen dure vazen, maar je zal maar net een Chinese vaas uit de Ming dynastie van een paar duizend euro geërfd hebben....

Maar wat is normale veiligheidsregels en gaat het principe "we vergoeden ook bij dingen die je eigen schuld zijn" dan nog op? Lijkt me niet....
  zaterdag 5 december 2009 @ 12:07:38 #16
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_75310400
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 11:32 schreef Appelblauwzeegroen het volgende:

[..]

Dit is wel een beetje waar ik bang van ben trouwens, kunnen ze me hiermee naaien??? En hoe kan ik dat voorkomen?
Getuigen ?
Ja, dit is typisch iets waar ze mee zullen gaan komen, ook omdat heel vaak in dit soort situaties de verzekerde inderdaad de verzekering heeft afgesloten om al bestaande schade alsnog te kunnen claimen. En de bewijslast leggen ze vrolijk bij jou, daar is soms een rechter voor nodig om het op te lossen.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_75310521
getuigen: mijn vriend en zijn broer... klinkt ontzettend betrouwbaar
pi_75310643
Ik las:
quote:
Mijn vriend, waarmee ik samenwoon en ook verkering mee heb
pi_75310721
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 12:18 schreef MarkyMarkx het volgende:
Ik las:
[..]

Ach hier wordt maar al te vaak uitgegaan van een mannelijke TS, dus zo gek zou het nieteens zijn om dat op te schrijven
pi_75321060
niemand owned zijn tv toch voor de gein... zeker als die nog geen jaar oud is
I'm not the man you think I am!
pi_75321146
Volgens mij heb je nou juist voor dit soort dingen zo'n verzekering.
Je mag er van uit gaan dat niemand voor de lol z'n eigen spullen sloopt.
  zaterdag 5 december 2009 @ 19:47:44 #22
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_75321850
Nu je het hier neer geplempt hebt, zou ik het maar meteen claimen want anders krijg je nog te horen dat je te laat was met claimen, met als bewijs een fraaie print van dit topic. Die gasten uit Apeldoorn zijn niet gek hoor. Die struinen 24/7 het internet af op woorden als claim, verzekering, schade etc.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  zaterdag 5 december 2009 @ 21:05:31 #23
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_75323678
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 19:47 schreef buzz1291 het volgende:
Die gasten uit Apeldoorn zijn niet gek hoor. Die struinen 24/7 het internet af op woorden als claim, verzekering, schade etc.
!!!

Nee inderdaad, ze hebben daar niks beters te doen.
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
pi_75325102
Claimen.

En voortaan kappen met die Wii.
Dat is toch verdomme ook geen console.
pi_75325733
Ik heb ook nog een xbox 360 hoor

En in het weekend zijn ze niet bereikbaar op de schadelijn, je moet melden binnen 72 uur, dus ik meld het maandag wel en zie wat er van komt. Ik kan niets meer doen dan de waarheid vertellen toch?

En ik hoop inderdaad dat dit de dingen zijn waarvoor je je verzekerd. In een standaard inboedelverzekering zit bv ook smeulschade, als je een brandgat in je bank brandt omdat je onvoorzichtig bent met je peuk..... Slaat natuurlijk nergens op, want de niet rokers die per ongeluk wat slopen in hun eigen huis krijgen veel dingen niet terug....
pi_75331607
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 22:39 schreef Appelblauwzeegroen het volgende:
Ik heb ook nog een xbox 360 hoor

En in het weekend zijn ze niet bereikbaar op de schadelijn, je moet melden binnen 72 uur, dus ik meld het maandag wel en zie wat er van komt. Ik kan niets meer doen dan de waarheid vertellen toch?

En ik hoop inderdaad dat dit de dingen zijn waarvoor je je verzekerd. In een standaard inboedelverzekering zit bv ook smeulschade, als je een brandgat in je bank brandt omdat je onvoorzichtig bent met je peuk..... Slaat natuurlijk nergens op, want de niet rokers die per ongeluk wat slopen in hun eigen huis krijgen veel dingen niet terug....
ik heb ook een xbox360. nu ga ik je aanraken!
pi_75331638
Ik zou gewoon claimen. Ben overigens wel benieuwd naar een foto.
To be or not to be.....
pi_75332489
quote:
Op zondag 6 december 2009 08:58 schreef Michelinmannetje het volgende:
Ik zou gewoon claimen. Ben overigens wel benieuwd naar een foto.
Ja een foto van TS!
  † In Memoriam † zondag 6 december 2009 @ 11:20:50 #29
240917 Mula
pi_75332733
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 11:09 schreef Appelblauwzeegroen het volgende:

Ik
Weet je dat heel zeker? Toevallig staat op een ander forum een bericht van iemand die haar tv gewiii-ed heeft op precies dezelfde manier met precies dezelfde gevolgen voor de tv. Alleen dat bericht is al op 22 november geplaatst.

Vraag me nu een beetje af of je 2 weken geleden niet gewoon die verzekering hebt afgesloten omdat je geen allrisk-dekking op je oude verzekering had en deze verzekering wil laten opdraaien voor je tv.

[ Bericht 4% gewijzigd door Mula op 06-12-2009 11:33:05 ]
pi_75332940
Ik denk dat ze het polisblad van de all-riskgedeelte niet gevonden heeft.

Fraudeurs
pi_75333133
quote:
Op zondag 6 december 2009 11:20 schreef Mula het volgende:
[...]
Waarom heb je de link verwijderd? Op pagina 2 staat ook een heel verhaal over een smeulende peuk en blabla, ongeveer hetzelfde als hierboven.

Ergo, TS heeft 2 week terug (zaterdag 21 nov) haar tv vernield, had geen verzekering, heeft die maandag 23 nov afgesloten, en vraagt nu hier met een lulsmoes hoe ze het beste iets kan claimen dat gebeurd is voor ze die verzekering had?

Volgens mij is dat gewoon frauderen.
hula
  zondag 6 december 2009 @ 11:51:20 #32
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_75333237
quote:

[..]

Weet je dat heel zeker? Toevallig staat op een ander forum een bericht van iemand die haar tv gewiii-ed heeft op precies dezelfde manier met precies dezelfde gevolgen voor de tv. Alleen dat bericht is al op 22 november geplaatst.
Linkje?
Dan is het leuk om even de verzekering van TS te bellen, scheelt ons weer premie betalen! En dan is TS de komende 10 jaar nergens verzekerd.
quote:
Vraag me nu een beetje af of je 2 weken geleden niet gewoon die verzekering hebt afgesloten omdat je geen allrisk-dekking op je oude verzekering had en deze verzekering wil laten opdraaien voor je tv.
Dit topic wordt spannend!
  † In Memoriam † zondag 6 december 2009 @ 11:51:27 #33
240917 Mula
pi_75333240
quote:
Op zondag 6 december 2009 11:44 schreef NikkelCobalt het volgende:

[..]

Waarom heb je de link verwijderd? Op pagina 2 staat ook een heel verhaal over een smeulende peuk en blabla, ongeveer hetzelfde als hierboven.

Ergo, TS heeft 2 week terug (zaterdag 21 nov) haar tv vernield, had geen verzekering, heeft die maandag 23 nov afgesloten, en vraagt nu hier met een lulsmoes hoe ze het beste iets kan claimen dat gebeurd is voor ze die verzekering had?

Volgens mij is dat gewoon frauderen.
Ik heb het verwijderd omdat de user daar een andere gebruikersnaam gebruikt (oftewel; door te zoeken op haar fok0gebruikersnaam vind je niet haar account op dat forum). Ik vond het toch niet zo netjes om die 2 zo direct aan elkaar te koppelen. Misschien schrijft zij daar dingen waarvan ze niet wil dat mensen die haar fok-gebruikersnaam kennen, weten. Normen en waarden, weet-je-wel!
pi_75333324
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 21:05 schreef Lariekoek het volgende:

[..]

!!!

Nee inderdaad, ze hebben daar niks beters te doen.
Aan fraudebestrijding word veel tijd en geld besteedt. Dit is één van de onderdelen daarvan.

Zeker dit soort verhalen zijn makkelijk te vinden. Ze zijn sowieso al verdacht, maar ook nog eens zeer specifiek. TS heeft alle schijn tegen.
pi_75333328
quote:
Op zondag 6 december 2009 11:51 schreef Mula het volgende:

[..]

Ik heb het verwijderd omdat de user daar een andere gebruikersnaam gebruikt (oftewel; door te zoeken op haar fok0gebruikersnaam vind je niet haar account op dat forum). Ik vond het toch niet zo netjes om die 2 zo direct aan elkaar te koppelen. Misschien schrijft zij daar dingen waarvan ze niet wil dat mensen die haar fok-gebruikersnaam kennen, weten. Normen en waarden, weet-je-wel!
A la, maar voor dit topic niet minder belangrijk
hula
  zondag 6 december 2009 @ 12:07:58 #36
197231 goeiemoggel
De bedrijfsbuffel
pi_75333522
quote:

[..]

Ik heb dat andere topic net gelezen (was simpel te googlen) en ik vermoed precies hetzelfde. TV uit januari voor 1000 euro, bowlen met een vriend, vergelijking met een peuk, allemaal precies hetzelfde.
Dit riekt wel heel erg naar fraude
pi_75333823
Ik zou het ook gewoon claimen hoor. Mochten ze het niet geloven, dan moeten ze zelf maar bewijzen dat het al gebeurd is voordat de verzekering is afgesloten. En dat bewijs vinden ze niet, want het is er niet. Simpel... (tenzij dit allemaal wel gelogen is en de schade wel eerder is gebeurd )
pi_75333886
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 19:47 schreef buzz1291 het volgende:
Nu je het hier neer geplempt hebt, zou ik het maar meteen claimen want anders krijg je nog te horen dat je te laat was met claimen, met als bewijs een fraaie print van dit topic. Die gasten uit Apeldoorn zijn niet gek hoor. Die struinen 24/7 het internet af op woorden als claim, verzekering, schade etc.
Ik denk niet dat TS die verzekering heeft afgesloten onder de naam Appelblauwzeegroen.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_75333929
quote:
Op zondag 6 december 2009 12:07 schreef goeiemoggel het volgende:

[..]

Ik heb dat andere topic net gelezen (was simpel te googlen) en ik vermoed precies hetzelfde. TV uit januari voor 1000 euro, bowlen met een vriend, vergelijking met een peuk, allemaal precies hetzelfde.
Dit riekt wel heel erg naar fraude
whehe, idd... Tenminste, als je dat topi cop het 'Viva forum' bedoelt, waar je komt als je googlet op 'tv januari voor 1000 euro gekocht wii'

Wel erg veel overeenkomsten...... hebbenw e hier te maken met een fradeur?
  Licht Ontvlambaar zondag 6 december 2009 @ 12:34:33 #40
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_75333962
*meewiit...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  zondag 6 december 2009 @ 17:04:30 #41
179434 kloontje_de_reuzekloon
Er kan d'r maar 1 de 2e z
pi_75341251
het is stil rond TS...
Op weg naar sint juttemes.
pi_75341442
Bowlen is zooo 2006. Nu is het Mario Bros.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
  zondag 6 december 2009 @ 18:32:28 #43
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_75343748
Zoals ik al eerder aangaf: Een verzekering gaat sowieso niet betalen vanwege het feit dat je als volwassene geacht wordt geen troep tegen je TV te smijten. Daarbij komt dergelijke fraude gewoon boven water, en gaat TS hard voor de bijl.
pi_75345393
quote:
Op zondag 6 december 2009 18:32 schreef RemcoDelft het volgende:
Zoals ik al eerder aangaf: Een verzekering gaat sowieso niet betalen vanwege het feit dat je als volwassene geacht wordt geen troep tegen je TV te smijten.
Mwah, dat zou zwak zijn, aangezien het filmpje opd e site van de verzekeraar exact zo'n voorbeeld toont.....
quote:
Daarbij komt dergelijke fraude gewoon boven water, en gaat TS hard voor de bijl.
Vraag het me af hoor.. Denk niet dat het te bewijzen valt. Ze gaan echt geen C14-datering uitvoeren op de brokstukken
  zondag 6 december 2009 @ 19:43:47 #45
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_75345815
quote:
Op zondag 6 december 2009 19:31 schreef Palomar het volgende:

[..]

Mwah, dat zou zwak zijn, aangezien het filmpje opd e site van de verzekeraar exact zo'n voorbeeld toont.....
Van een KIND ja!
pi_75346948
quote:
Op zondag 6 december 2009 19:43 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Van een KIND ja!
Waar dient een all-risk verzekering dan voor? Net alsof volwassen niks onopzettelijk kapot kunnen maken.
pi_75347176
Ik heb ook op het andere forum gekeken en nee dat ben ik niet!!! Het blijkt welk dat het vaker voorkomt...
  zondag 6 december 2009 @ 20:32:32 #48
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_75347576
quote:
Op zondag 6 december 2009 20:21 schreef Appelblauwzeegroen het volgende:
Ik heb ook op het andere forum gekeken en nee dat ben ik niet!!! Het blijkt welk dat het vaker voorkomt...
Om die reden heeft Nintendo dan ook een polsbandje bevestigd...
  † In Memoriam † zondag 6 december 2009 @ 20:49:25 #49
240917 Mula
pi_75348267
Link: http://forum.viva.nl/foru(...)/list_messages/63172 Aangezien het hier toch niet om de fok-TS gaat, lijkt het me ook geen probleem om de link hier neer te zetten.

Bericht van Singala op 21-11-2009, 18:17;"Zoals de titel al zegt: ik heb net mijn wii controller op mijn lcd scherm gegooid en mijn tv doet het niet meer

Mijn vriend zijn been zat in de weg bij het bowlen, ik raakte dat en de controller vloog uit mijn handen.

Aiaiai....... tv is nog geen jaar oud

Moet ik nu bij mijn inboedelverzekering zijn? Of bij mijn WA of de verzekering?
--------------------------------------------------------------------------------

singalala wijzigde dit bericht op 21-11-2009 18:17 met 3%"

Bericht van Singala op 21-11-2009, 18;31;
"Ik woon echt samen, geen samenlevingscontract, maar huurcontract op ons beider naam, hebben gedeelde inboedelverzekering ed. Ik heb wel een vriend op bezoek momenteel, waarmee we aan het bowlen waren. Die wil het best bij zijn wa verzekering (als ie dat heeft, weet ie niet, want een vrij chaotische student) verhalen, maar ja, das ook niet zo netjes he?
--------------------------------------------------------------------------------

singalala wijzigde dit bericht op 21-11-2009 18:45 met 11%"

Bericht van singala op 21-11-2009, 18;54;
"quote:
yette schreef op 21 november 2009 @ 18:50:
Jee wat balen!

Misschien kan je als troost hier eens kijken...gedeelde smart is halve smart.
Dat heb ik hier nu ook... een beeldscherm dat als je het aanzet enkel een zwart scherm met een witte barst laat zien. Ik kan geen zenders zien, wel luisteren"

Bericht van singala op 22-11-2009, 09;40;
"Ik kan mijn verzekering niet bellen, zijn er pas maandag weer. Zo te zien heb ik helaas nergens recht op. Ben stom genoeg (snap niet hoe ik dat nou heb geweigerd) niet all-risk verzekerd. Wel klote voor tv die ik sinds januari heb voor 1000 euro Gelukkig is dezelfde sindsdien goedkoper geworden.....

Ik vind het trouwens echt heel slecht dat je bij de gewone verzekering wel geld terug krijgt als je een peuk ergens laat aanbranden, terwijl andere fouten, als niet roker niet vergoed krijgt. Smeulschade zit overal standaard bij in, schoonouders hebben bv ook geld gekregen voor gaatjes in de bank."
-----

Ik heb de berichten op het viva-forum nog even goed nagelezen en inderdaad, ik denk niet dat het om jou gaat TS!

Enige overeenkomsten zijn;
-tv van 1000 euro
-gekocht in januari
- tv heeft nog wel geluid maar geen beeld meer
- zwart scherm met witte streep
- beiden personen wonen samen
- ongelukje gebeurd tijdens het bowlen op de wii
- bij beiden is het ongelukje gebeurd doordat de vriend zijn knie bewoog en tegen de wii-controller aankwam
-beide personen zijn erg goed op de hoogte van hoe het zit met smeulgaten in banken

Is toch helemaal duidelijk dat jij niet degene bent die op het viva-forum post he? Dat ik dat niet meteen hebt gezien!
pi_75349529
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 11:09 schreef Appelblauwzeegroen het volgende:

Ik heb mijn tv, die ik januari voor 1000 euro heb gekocht... gewiiied. Oftewel: er heel hard mijn wii remote control in gebowld. Ik kwam tijdens het bowlen onverwachts het been van mijn vriend tegen die net ging verzitten, polsbandje zat niet strak en de wii afstandsbediening vloog zo mijn tv in.

Resultaat: een mooi zwart scherm met een witte barst erin als je hem aanzet, dus geen enkel beeld, maar nog wel geluid

Nu heb ik een inboedelverzekering met all-risk dekking, dus ook voor schade door je eigen stomme schuld. Er staat zelfs een filmpje op de site waarop ook een tv gewiied wordt en dat verzekerd is.

Maar ik heb deze verzekering nog net geen 2 weken afgesloten. Ik heb omdat ik net werk, al mijn verzekeringen herzien en mijn studentenverzekeringen opgezegd.

Zal ik meteen maar deze schade melden of zal ik nog even afwachten en het over een week of 3 regelen, na de kerst ofzo? Ik ben bang namelijk dat ze het een beetje vreemd vinden en me niet geloven ed....
Mijn vriend, waarmee ik samenwoon en ook deze verzekering mee heb, heeft een aantal jaar geleden iets geclaimed bij zijn reisverzekering en daar geloofden ze hem niet, maar hij heeft ze door een pissed off telefoontje wel overtuigd dat het geen opzet was. Ben beetje bang dat daar in de grote boze verzekeringswereld nog een soort waarschuwing voor hem geldt...

Of is uitstellen van de melding en zeggen dat het met kerst ofzo gebeurd is stom?
Ik weet even niet wat nou handig is in deze situatie.

edit: wat ook niet zo handig is, is die lelijke spelfout in de titel Kan een mod daar wat aan doen?

quote:
Op zondag 6 december 2009 20:49 schreef Mula het volgende:
Link: http://forum.viva.nl/foru(...)/list_messages/63172 Aangezien het hier toch niet om de fok-TS gaat, lijkt het me ook geen probleem om de link hier neer te zetten.

Bericht van Singala op 21-11-2009, 18:17;"Zoals de titel al zegt: ik heb net mijn wii controller op mijn lcd scherm gegooid en mijn tv doet het niet meer

Mijn vriend zijn been zat in de weg bij het bowlen, ik raakte dat en de controller vloog uit mijn handen.

Aiaiai....... tv is nog geen jaar oud

Moet ik nu bij mijn inboedelverzekering zijn? Of bij mijn WA of de verzekering?

singalala wijzigde dit bericht op 21-11-2009 18:17 met 3%"

Bericht van Singala op 21-11-2009, 18;31;
"Ik woon echt samen, geen samenlevingscontract, maar huurcontract op ons beider naam, hebben gedeelde inboedelverzekering ed. Ik heb wel een vriend op bezoek momenteel, waarmee we aan het bowlen waren. Die wil het best bij zijn wa verzekering (als ie dat heeft, weet ie niet, want een vrij chaotische student) verhalen, maar ja, das ook niet zo netjes he?

singalala wijzigde dit bericht op 21-11-2009 18:45 met 11%"

Bericht van singala op 21-11-2009, 18;54;
"quote:
yette schreef op 21 november 2009 @ 18:50:
Jee wat balen!

Misschien kan je als troost hier eens kijken...gedeelde smart is halve smart.
Dat heb ik hier nu ook... een beeldscherm dat als je het aanzet enkel een zwart scherm met een witte barst laat zien. Ik kan geen zenders zien, wel luisteren"

Bericht van singala op 22-11-2009, 09;40;
"Ik kan mijn verzekering niet bellen, zijn er pas maandag weer. Zo te zien heb ik helaas nergens recht op. Ben stom genoeg (snap niet hoe ik dat nou heb geweigerd) niet all-risk verzekerd. Wel klote voor tv die ik sinds januari heb voor 1000 euro Gelukkig is dezelfde sindsdien goedkoper geworden.....

Ik vind het trouwens echt heel slecht dat je bij de gewone verzekering wel geld terug krijgt als je een peuk ergens laat aanbranden, terwijl andere fouten, als niet roker niet vergoed krijgt. Smeulschade zit overal standaard bij in, schoonouders hebben bv ook geld gekregen voor gaatjes in de bank."
-----

Ik heb de berichten op het viva-forum nog even goed nagelezen en inderdaad, ik denk niet dat het om jou gaat TS!

Enige overeenkomsten zijn;
-tv van 1000 euro
-gekocht in januari
- tv heeft nog wel geluid maar geen beeld meer
- zwart scherm met witte streep
- beiden personen wonen samen
- ongelukje gebeurd tijdens het bowlen op de wii
- bij beiden is het ongelukje gebeurd doordat de vriend zijn knie bewoog en tegen de wii-controller aankwam
-beide personen zijn erg goed op de hoogte van hoe het zit met smeulgaten in banken

Is toch helemaal duidelijk dat jij niet degene bent die op het viva-forum post he? Dat ik dat niet meteen hebt gezien!
Busted...
  zondag 6 december 2009 @ 21:50:04 #51
254493 Trollface.
gr rob fruithof, groningencity
pi_75350985
TS licht op
★5731U★ Death from above '79★You're a woman, i'm a machinielsie ★ ✠ ★ Telkens weer een beetje sterven★ I was born in a winterstorm, i live there still★
pi_75351134
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 11:32 schreef Appelblauwzeegroen het volgende:

[..]

Laat de verzekering dan maar bewijzen dat het al eerder kapot was...

Gewoon claimen, het ongeluk is gebeurd nadat je verzekert was dus zou geen probleem moeten zijn. Je hebt een verzekering, of het nu pas twee weken was of een paar jaar.

Edit: . Topic-wending gemist.
pi_75351308
quote:
Op zondag 6 december 2009 20:49 schreef Mula het volgende:

wat een kneus is TS ook

En een inboedelverzekering die dit betaald? Bestaat niet. Op de site staat ook duidelijk een kind vermeld en geen volwassene. Zou mooi zijn. Heb je 1000 euro nodig, gooi je gewoon je tv kapot en ga je het claimen, geloof je het zelf?
pi_75353378
quote:
Op zondag 6 december 2009 21:57 schreef willempjewever het volgende:

En een inboedelverzekering die dit betaald? Bestaat niet. Op de site staat ook duidelijk een kind vermeld en geen volwassene. Zou mooi zijn. Heb je 1000 euro nodig, gooi je gewoon je tv kapot en ga je het claimen, geloof je het zelf?
Yup, bij een AVBKO dekking (Alle Van Buiten Komende Onheilen), ofwel totaaldekking of hoe de verzekeraars het ook uitschelden is dit gewoon gedekt. Wat niet wegneemt dat je zo'n geintje niet te vaak moet claimen want dan nemen ze wel maatregelen.
Overigens hanteren ze daar meestal wel een eigen risico bij.
"Ik rotzooi maar wat aan" (Karel Appel)
  zondag 6 december 2009 @ 23:30:05 #55
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_75355351
quote:
Op zondag 6 december 2009 22:43 schreef diedrick het volgende:

[..]

Yup, bij een AVBKO dekking (Alle Van Buiten Komende Onheilen), ofwel totaaldekking of hoe de verzekeraars het ook uitschelden is dit gewoon gedekt. Wat niet wegneemt dat je zo'n geintje niet te vaak moet claimen want dan nemen ze wel maatregelen.
Overigens hanteren ze daar meestal wel een eigen risico bij.
Het komt niet van buiten, TS is gewoon lomp. En fraudeur
pi_75368943
Inderdaad gewoon claimen. Misschien betalen ze het niet omdat je een kluns bent, maar niet omdat je pas een verzekering hebt. Een verzekering is een verzekering, ongeacht de tijd dat je hem hebt, lijkt me. Lijkt me een typisch gevalletje van "nee heb je, ja kun je krijgen".
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')