OK, ik heb gisteren iets heel doms gedaan

Hier gaan jullie vast om lachen
Ik heb mijn tv, die ik januari voor 1000 euro heb gekocht... gewiiied. Oftewel: er heel hard mijn wii remote control in gebowld. Ik kwam tijdens het bowlen onverwachts het been van mijn vriend tegen die net ging verzitten, polsbandje zat niet strak en de wii afstandsbediening vloog zo mijn tv in.
Resultaat: een mooi zwart scherm met een witte barst erin als je hem aanzet, dus geen enkel beeld, maar nog wel geluid
Nu heb ik een inboedelverzekering met all-risk dekking, dus ook voor schade door je eigen stomme schuld. Er staat zelfs een filmpje op de site waarop ook een tv gewiied wordt

en dat verzekerd is.
Maar ik heb deze verzekering nog net geen 2 weken afgesloten. Ik heb omdat ik net werk, al mijn verzekeringen herzien en mijn studentenverzekeringen opgezegd.
Zal ik meteen maar deze schade melden of zal ik nog even afwachten en het over een week of 3 regelen, na de kerst ofzo? Ik ben bang namelijk dat ze het een beetje vreemd vinden en me niet geloven ed....
Mijn vriend, waarmee ik samenwoon en ook deze verzekering mee heb, heeft een aantal jaar geleden iets geclaimed bij zijn reisverzekering en daar geloofden ze hem niet, maar hij heeft ze door een pissed off telefoontje wel overtuigd dat het geen opzet was. Ben beetje bang dat daar in de grote boze verzekeringswereld nog een soort waarschuwing voor hem geldt...
Of is uitstellen van de melding en zeggen dat het met kerst ofzo gebeurd is stom?
Ik weet even niet wat nou handig is in deze situatie.
edit: wat ook niet zo handig is, is die lelijke spelfout in de titel
Kan een mod daar wat aan doen?[ Bericht 2% gewijzigd door Appelblauwzeegroen op 05-12-2009 11:19:22 ]