abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75303674
Ok hier een probleem waarmee een vriend me net opbelde.

Hij is in 2007 in het park op klaar lichte dag gepakt terwijl hij seks had met een meid. Ze rookten allebei een joint en waren onder invloed van cocaïne van een uurtje eerder. Ze hadden ook nog wat van het witte poeder bij zich.

Die meid was agente en werkzaam bij hetzelfde bureau waarvan de agenten waren die de twee kwamen bekeuren. Aangezien er mensen waren die de politie hadden gebeld waren ze wel gedwongen de twee mee te nemen maar op het bureau besloot men al vrij snel dat er niets aan de hand was en werden ze naar huis gestuurd.

Mijn vriend heeft hier nooit meer iets van gehoord tot hij vorige week telefoon kreeg van het bureau. Oom agent. De meid in kwestie (met wie hij nooit meer contact heeft gehad) blijkt te worden verdacht van cocaïnegebruik op het politiebureau, alleen kan men dat niet hard maken. Nu probeert men de oude "park"zaak uit 2007 die nooit een zaak is geworden aan te dragen als bewijs om haar zo uit haar baan te kunnen zetten. Zij heeft inmiddels verklaard dat mijn vriend haar de cocaïne zou hebben geleverd, wat niet zo is.

Mijn vriend is over zijn toeren want het geval uit 2007 was nooit tot een zaak gekomen en hij is na 20 minuten op het bureau toen alweer weggestuurd. Over die cocaïne is toen ook met geen woord gerept. Nu blijkt zij hem af te doen als een drugsdealer terwijl zij met die cocaïne was komen aanzetten die dag.

Kan zo'n geval uit 2007 opeens weer worden opgerakeld ook al was hij daar toen helemaal niet voor vervolgd?
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  vrijdag 4 december 2009 @ 23:57:07 #2
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_75303722
die vriend dat ben jij?

als ze genoeg bewijs hebben kan het een zaak worden ja
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
pi_75303736
Als die zaak van 2007 nooit een zaak is geweest dan is het nooit voorgevallen.
pi_75303749
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 23:55 schreef JohnDDD het volgende:
Ze rookten allebei een joint en waren onder invloed van cocaïne van een uurtje eerder.
quote:
Kan zo'n geval uit 2007 opeens weer worden opgerakeld ook al was hij daar toen helemaal niet voor vervolgd?
Ja, maar zonder bewijs kunnen ze toch niets.
pi_75303750
Ja. Zaak is nog niet verjaard en mocht er sprake zijn van seponering: een sepot is geen uitspraak, dus rechtsvervolging kan gewoon plaatsvinden.
  vrijdag 4 december 2009 @ 23:58:37 #6
280358 donthate
Aandachtsgeilurt
pi_75303773
Waar zou die voor berrecht moeten worden? voor cocaine snuiven?
of voor die paar grammetjes die die nog bij zich had?

Lijkt me sterk of ze moet echt een kilo bij haar gehad hebben
  PR/Manusje van alles zaterdag 5 december 2009 @ 00:02:38 #7
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_75303881
TT moet eigenlijk zijn: Vriend pakt politieagente

Maar OT: kut voor hem maar ik denk niet dat ze hem willen pakken, alleen die agente. Het zal wel meevallen voor hem. Ze hebben ja 0 bewijs dat hem aanwijst als dealer...
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_75303893
Ze willen die bitch toch naaien? Dan kan je toch gewoon eerlijk alles vertellen?

O, en de politie checkt trouwens ook FOK! Dus let op wat je typt.

Zo heb ik een keer problemen gehad met een foto van een gestolen computer.. Ik vertrouwde een zaakje niet en maakte een foto van de pc waar het om ging. Ik maak er op Fok een topic over of iemand die pc herkende (hadden duidelijk stickers op gezeten van een school o.i.d.). Bleek die pc inderdaad afkomstig van een HBO.. Volgende dag belletje van de politie. Moest ik me melden op het bureau in Zwolle. Daar werd me medegedeeld dat ik verdachte was in de zaak.. Hoop gezeik.
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
pi_75303957
Die vriend moet gewoon zeggen dat hij hier niks mee te maken en heeft en verder helemaal niks zeggen. Dan kunnen ze hem ook nooit pakken, dus zal hij er ook geen last van hebben.

Overigens wel vreemd dat zij nog agente is, want ik meen dat een agent bij drugsgebruik gewoon de laan uit gestuurd wordt (of dat nou in eigen tijd gebeurd of niet).
  zaterdag 5 december 2009 @ 00:06:58 #10
280358 donthate
Aandachtsgeilurt
pi_75303991
Omg ze is met een beetje coke gepakt daar doen ze echt niet moelijk over? .Je moet hier in nl wel eerst aan kilo's beginnen voordat ze er wat aan doen
  zaterdag 5 december 2009 @ 00:10:31 #11
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_75304092
interessant geval
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  zaterdag 5 december 2009 @ 00:23:59 #12
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_75304440
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 23:58 schreef dotKoen het volgende:
Ja. Zaak is nog niet verjaard en mocht er sprake zijn van seponering: een sepot is geen uitspraak, dus rechtsvervolging kan gewoon plaatsvinden.
Dat is niet helemaal waar; als het OM toezegt dat zij overgaat tot sepot heeft dat een definitief karakter. Ik weet niet of dat hier daadwerkelijk is gebeurd, maar zo ja, dan wordt het moeilijk om toch nog te vervolgen, tenzij er zwaarwegende redenen zijn, maar gezien de omstandigheden lijkt mij dat niet aan de orde.

Zie o.a. Corstens, Het Nederlands strafprocesrecht, pp. 68 e.v.

Het is aan te raden dat je vriend contact opneemt met een advocaat om te vragen wat strategisch is, al was het maar voor de gemoedsrust. In principe ben ik altijd geneigd om te zeggen dat er geen enkele reden is om op het bureau te komen praten, maar als de vriendin hem beschuldigt, kan ik me voorstellen dat het misschien toch verstandiger is als hij de andere kant van het verhaal naar voren brengt.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_75304913
Gewoon zeggen dat je je dat voorval niet meer kunt herinneren en dat je zeker geen drugs bij had.
Dus als er drugs gevonden was dan zal dat wel van die meid geweest zijn.

P.s. zeer vaag en ongeloofwaardig verhaal.
pi_75307560
Denk dat het wel mee zal vallen.
Als ze van die meid afwillen omdat ze te vaak een wit neusje haalt, kan het zijn dat ze die zaak uit 2007 erbij getrokken hebben.
Haar verweer komt neer op 'ik was het niet, hij was het!'
Ik denk dat de politie graag jouw kant ook wil horen. Ze zijn op zoek naar een manier om haar verweer ('ik was het niet') te ontkrachten.
Jou veroordelen als drugsdealer slaat nergens op als ze bezig zijn om een witgeneusde agente aan een andere baan te helpen.
pi_75307963
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 00:23 schreef eleusis het volgende:
Dat is niet helemaal waar; als het OM toezegt dat zij overgaat tot sepot heeft dat een definitief karakter.
Dat is niet helemaal waar; als de aangever (of enig ander belanghebbende) na een sepotbeschikking een klachtprocedure ex artikel 12 Sv start, kan het Hof alsnog het sepot door de shredder halen en strafvervolging gelasten.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  zaterdag 5 december 2009 @ 10:35:47 #16
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_75308469
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 10:00 schreef r_one het volgende:

[..]

Dat is niet helemaal waar; als de aangever (of enig ander belanghebbende) na een sepotbeschikking een klachtprocedure ex artikel 12 Sv start, kan het Hof alsnog het sepot door de shredder halen en strafvervolging gelasten.
Dat is niet helemaal waar; wie zou in deze zaak als "direct belanghebbende" moeten optreden en de klacht indienen?
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 09:22 schreef mgerben het volgende:
Jou veroordelen als drugsdealer slaat nergens op als ze bezig zijn om een witgeneusde agente aan een andere baan te helpen.
Helaas komt het wel voor in de Nederlandse praktijk dat eenvoudige gebruikers onder grote druk worden gezet om verklaringen tegen een "dikkere vis" voor elkaar te krijgen.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  zaterdag 5 december 2009 @ 10:57:01 #17
545 dop
:copyright: dop
pi_75308811
als de vriend voor 2007, en na 2007 nooit gepakt is met drugs dan lijkt het dat hij niet veel te vrezen heeft.
het blijft haar word tegen zijn woord, en zij is nu juist de genen die nu wederom ergens van word verdacht.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_75309127
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 10:35 schreef eleusis het volgende:
Helaas komt het wel voor in de Nederlandse praktijk dat eenvoudige gebruikers onder grote druk worden gezet om verklaringen tegen een "dikkere vis" voor elkaar te krijgen.
Uiteraard komt dit voor, maar dat is hier niet het geval.
Om een 4e partij - een nog onbekende dealer - te strikken heb je geen zaak uit 2007 nodig waarvoor in de tijd nooit bewijs is verzameld.
Dit gaat louter om het geval dat ze een dossier tegen die agente hebben opgebouwd en dat zij probeert dat te ontkrachten door te zeggen 'dat was hij, niet ik'.
pi_75309308
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 10:35 schreef eleusis het volgende:
Dat is niet helemaal waar; wie zou in deze zaak als "direct belanghebbende" moeten optreden en de klacht indienen?
Dat is niet helemaal waar; jij (en Corstens) (en ik dus ook) had het niet over specifiek deze zaak maar over de onherroepelijkheid van een sepot in zijn algemeenheid.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  zaterdag 5 december 2009 @ 11:59:05 #20
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_75310145
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 11:24 schreef r_one het volgende:

[..]

Dat is niet helemaal waar; jij (en Corstens) (en ik dus ook) had het niet over specifiek deze zaak maar over de onherroepelijkheid van een sepot in zijn algemeenheid.
Dat is niet helemaal waar; daar heb je gelijk in!
pi_75310352
Ik hoop dat je ervan geleerd hebt, en in het vervolg geen agentes meer neukt!
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_75376922
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 12:06 schreef heiden6 het volgende:
Ik hoop dat je ervan geleerd hebt, en in het vervolg geen agentes meer neukt!
"Een echte vent neukt geen agent."
Motto: Eens is ook dit voorbij...
Red een boom - eet een bever!
pi_75377577
Ik denk dat hij t beste kan beroepen op t 5e amendement ( ofzoiets) oftwel zwijgen!

Er is toen nioets gedaan of verbaal opgenomen.
Dan is t een welles nietus verhaal...

Gewoon zwijgen.
ooit kom ik aan die 1000 pk :)
pi_75377889
quote:
Op maandag 7 december 2009 16:56 schreef Nerdmans het volgende:
Ik denk dat hij t beste kan beroepen op t 5e amendement ( ofzoiets) oftwel zwijgen!
Jij kijkt teveel Amerikaanse politieseries.
pi_75378492
quote:
Op maandag 7 december 2009 17:05 schreef nerd4sale het volgende:

[..]

Jij kijkt teveel Amerikaanse politieseries.
zwijgen is hier in NL ook vaak geen verkeerde optie..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')