quote:Op vrijdag 4 december 2009 23:55 schreef JohnDDD het volgende:
Ze rookten allebei een joint en waren onder invloed van cocaïne van een uurtje eerder.
Ja, maar zonder bewijs kunnen ze toch niets.quote:Kan zo'n geval uit 2007 opeens weer worden opgerakeld ook al was hij daar toen helemaal niet voor vervolgd?
Dat is niet helemaal waar; als het OM toezegt dat zij overgaat tot sepot heeft dat een definitief karakter. Ik weet niet of dat hier daadwerkelijk is gebeurd, maar zo ja, dan wordt het moeilijk om toch nog te vervolgen, tenzij er zwaarwegende redenen zijn, maar gezien de omstandigheden lijkt mij dat niet aan de orde.quote:Op vrijdag 4 december 2009 23:58 schreef dotKoen het volgende:
Ja. Zaak is nog niet verjaard en mocht er sprake zijn van seponering: een sepot is geen uitspraak, dus rechtsvervolging kan gewoon plaatsvinden.
Dat is niet helemaal waar; als de aangever (of enig ander belanghebbende) na een sepotbeschikking een klachtprocedure ex artikel 12 Sv start, kan het Hof alsnog het sepot door de shredder halen en strafvervolging gelasten.quote:Op zaterdag 5 december 2009 00:23 schreef eleusis het volgende:
Dat is niet helemaal waar; als het OM toezegt dat zij overgaat tot sepot heeft dat een definitief karakter.
Dat is niet helemaal waar; wie zou in deze zaak als "direct belanghebbende" moeten optreden en de klacht indienen?quote:Op zaterdag 5 december 2009 10:00 schreef r_one het volgende:
[..]
Dat is niet helemaal waar; als de aangever (of enig ander belanghebbende) na een sepotbeschikking een klachtprocedure ex artikel 12 Sv start, kan het Hof alsnog het sepot door de shredder halen en strafvervolging gelasten.
Helaas komt het wel voor in de Nederlandse praktijk dat eenvoudige gebruikers onder grote druk worden gezet om verklaringen tegen een "dikkere vis" voor elkaar te krijgen.quote:Op zaterdag 5 december 2009 09:22 schreef mgerben het volgende:
Jou veroordelen als drugsdealer slaat nergens op als ze bezig zijn om een witgeneusde agente aan een andere baan te helpen.
Uiteraard komt dit voor, maar dat is hier niet het geval.quote:Op zaterdag 5 december 2009 10:35 schreef eleusis het volgende:
Helaas komt het wel voor in de Nederlandse praktijk dat eenvoudige gebruikers onder grote druk worden gezet om verklaringen tegen een "dikkere vis" voor elkaar te krijgen.
Dat is niet helemaal waar; jij (en Corstens) (en ik dus ook) had het niet over specifiek deze zaak maar over de onherroepelijkheid van een sepot in zijn algemeenheid.quote:Op zaterdag 5 december 2009 10:35 schreef eleusis het volgende:
Dat is niet helemaal waar; wie zou in deze zaak als "direct belanghebbende" moeten optreden en de klacht indienen?
Dat is niet helemaal waar; daar heb je gelijk in!quote:Op zaterdag 5 december 2009 11:24 schreef r_one het volgende:
[..]
Dat is niet helemaal waar; jij (en Corstens) (en ik dus ook) had het niet over specifiek deze zaak maar over de onherroepelijkheid van een sepot in zijn algemeenheid.
"Een echte vent neukt geen agent."quote:Op zaterdag 5 december 2009 12:06 schreef heiden6 het volgende:
Ik hoop dat je ervan geleerd hebt, en in het vervolg geen agentes meer neukt!
Jij kijkt teveel Amerikaanse politieseries.quote:Op maandag 7 december 2009 16:56 schreef Nerdmans het volgende:
Ik denk dat hij t beste kan beroepen op t 5e amendement ( ofzoiets) oftwel zwijgen!
zwijgen is hier in NL ook vaak geen verkeerde optie..quote:Op maandag 7 december 2009 17:05 schreef nerd4sale het volgende:
[..]
Jij kijkt teveel Amerikaanse politieseries.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |