abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 4 december 2009 @ 15:58:27 #1
8372 Bastard
Persona non grata
pi_75286537
Wanneer heeft dat eigenlijk nut?
Ik krijg een boete binnen voor overschrijven van maximum snelheid, maar de straatnaam waar mijn delict heeft plaatsgevonden bestaat helemaal niet.
Er is helemaal geen PERSIDENT KENNEDYLAAN .. en locatie THV lichtmast is ook wat onduidelijk, er staan er nogal een paar op die fictieve straat?
The truth was in here.
pi_75286597
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 15:58 schreef Bastard het volgende:
Wanneer heeft dat eigenlijk nut?
Ik krijg een boete binnen voor overschrijven van maximum snelheid, maar de straatnaam waar mijn delict heeft plaatsgevonden bestaat helemaal niet.
Er is helemaal geen PERSIDENT KENNEDYLAAN .. en locatie THV lichtmast is ook wat onduidelijk, er staan er nogal een paar op die fictieve straat?
Njah, heb je daar gereden of niet? Zo ja, dan wordt aanvechten sowieso lastig, plus dat het ook simpelweg een terechte boete is. Heb je er niet gereden, dan zou je bezwaar kunnen maken.
pi_75286681
Geen nut. Ze passen het aan en je krijgt een ge-update boete.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  vrijdag 4 december 2009 @ 16:03:46 #4
8372 Bastard
Persona non grata
pi_75286718
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 16:02 schreef spijkerbroek het volgende:
Geen nut. Ze passen het aan en je krijgt een ge-update boete.
Oh dat is lief van ze.. want ja.. technisch gesproken heb ik daar gewoon niet gereden omdat het niet kan op een straat die niet bestaat.
The truth was in here.
pi_75286750
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 16:03 schreef Bastard het volgende:

[..]

Oh dat is lief van ze.. want ja.. technisch gesproken heb ik daar gewoon niet gereden omdat het niet kan op een straat die niet bestaat.
Wet Mulder! Ze mogen alles aanpassen op zo'n beschikking! Dus enige wat je doet is het wat langer laten duren, maar betalen moet je toch!
pi_75286885
quote:
Bespaar je de moeite en de postzegel en betaal gewoon.
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_75286940
Er bestaat wel een President Kennedylaan in de plaats waar je gereden hebt?
Zo ja: gewoon betalen, zo nee: bezwaar maken
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  vrijdag 4 december 2009 @ 16:10:01 #8
48487 Martijn85
XBL: NL NoName
pi_75286947
Waarom zou je een boete krijgen voor het overschrijven van de maximum snelheid? Dat is toch handig. Weet je iig hoe hard je daar mag rijden
Rozen verwelken, schepen vergaan. Daar heb je Bassie.......En Adriaan!!!!
  vrijdag 4 december 2009 @ 16:11:38 #9
8372 Bastard
Persona non grata
pi_75287029
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 16:08 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Bespaar je de moeite en de postzegel en betaal gewoon.
Betalen moet altijd, maar je kan het misschien terug krijgen he.
The truth was in here.
  vrijdag 4 december 2009 @ 16:11:41 #10
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_75287032
quote:

[..]

Ga rechten studeren wijskneus.

Als je wel te hard hebt gereden: betalen.
Als je niet te hard hebt gereden vecht je de boel maar aan tot aan de Hoge Raad.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_75287107
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 16:11 schreef Bastard het volgende:
maar je kan het misschien terug krijgen he.

Wet Mulder, zoals al gezegd.
pi_75287118
Wees gewoon een kerel en betaal de boete in plaats van het systeem onnodig te belasten met dit soort futiele details.
  vrijdag 4 december 2009 @ 16:14:12 #13
8372 Bastard
Persona non grata
pi_75287132
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 16:11 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Als je niet te hard hebt gereden vecht je de boel maar aan tot aan de Hoge Raad.
Formeel gesproken mag ik niet toegeven dat ik te hard gereden heb he, dus dat doe ik dan ook niet.

Las net wel een intressant stuk over Toepassing Wet Openbaarheid van Bestuur bij Mulderwet-bezwaren..
Kan ik ijkrapporten opvragen enzo, misschien dat ik daarmee een sterke zaak opbouw maar goed al die moeite doen..
The truth was in here.
  vrijdag 4 december 2009 @ 16:15:17 #14
279364 Medewerker-2
het Juridisch Loket
pi_75287177
Beste Bastard.

Als iemand het niet mee eens is met een opgelegde boete en bewijzen voor het tegendeel heeft dan kan hij hiertegen binnen 6 weken gemotiveerd in beroep gaan gaan bij de officier van justitie. Indien je gehoord wenst te worden is de officier verplicht je te horen alvorens hij een beslissing neemt op het beroepschrift. De beslissing moet binnen 16 weken genomen worden. Bij een afwijzende beslissing is beroep mogelijk bij de kantonrechter. Na het instellen van beroep moet de sanctie eerst betaald worden anders wordt het beroep niet-ontvankelijk verklaard. Als het beroep gegrond wordt verklaard zal het bedrag teruggestort worden. Hoger beroep bij het Gerechtshof te Leeuwarden is mogelijk als de sanctie minimaal EUR 70,- bedraagt.

Wanneer er sprake is van een verschrijving (en dat lijkt mij hier het geval te zijn) dan kan de officier van justitie dit alsnog wijzigen en de fout herstellen. Er zal dus gewoon betaald moeten worden.

met vriendelijke groet,

Medewerker-2-
het Juridisch Loket
  vrijdag 4 december 2009 @ 16:15:24 #15
8372 Bastard
Persona non grata
pi_75287184
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 16:13 schreef ktnxbye het volgende:
Wees gewoon een kerel en betaal de boete in plaats van het systeem onnodig te belasten met dit soort futiele details.
Gewoon als een mak schaap meedoen zeg jij dus, die verkapte belastingen gewoon betalen net als iedereen dat doet want zo blijft het systeem soepel ja is een optie, ik overweeg de mogelijkheden even.
The truth was in here.
pi_75287202
gelaserd of geflitst?

als je gelaserd bent naast ijkrapport van lasergun ook certificering van de verbalisant opvragen
  vrijdag 4 december 2009 @ 16:16:22 #17
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_75287222
Leve de Mulderwetgeving. Ze mogen dit soort kneuzenfouten (net als kentekens, tijdstippen, data etc.) allemaal achteraf aanpassen. Linksom of rechtsom krijg je de bon toch wel, hoeveel fouten ze ook maken. Mooi systeem hè?

Het staat je natuurlijk vrij om middels de WOB alle relevante documenten op te vragen en te onderzoeken of er fouten in zitten, op basis waarvan je de bekeuring wellicht geseponeerd krijgt.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_75287247
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 16:15 schreef Bastard het volgende:

[..]

Gewoon als een mak schaap meedoen zeg jij dus, die verkapte belastingen gewoon betalen net als iedereen dat doet want zo blijft het systeem soepel ja is een optie, ik overweeg de mogelijkheden even.
Heb je nou wel of niet te hard gereden daar?
  vrijdag 4 december 2009 @ 16:19:08 #19
8372 Bastard
Persona non grata
pi_75287334
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 16:16 schreef ktnxbye het volgende:

[..]

Heb je nou wel of niet te hard gereden daar?
Ik weet niet, ik was vermoedelijk te druk met voetgangers ontwijken zodat ik niet op de teller keek, en ik kan mij niet herrineren of het inderdaad de snelheid was die zij zeggen dat ik reed nee.
The truth was in here.
pi_75287343
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 16:15 schreef Bastard het volgende:

[..]

Nee als een echte vent verantwoording nemen voor zijn daden en niet als een zielig figuur gaan zitten verschuilen achter een schrijffout van oom agent.

Te kansloos voor woorden dit weer...
pi_75287371
Een Mod die de FAQ niet heeft kunnen vinden?
pi_75287407
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 16:19 schreef Bastard het volgende:

[..]

Ik weet niet, ik was vermoedelijk te druk met voetgangers ontwijken zodat ik niet op de teller keek, en ik kan mij niet herrineren of het inderdaad de snelheid was die zij zeggen dat ik reed nee.
Ben je aangehouden, geflitst, gelasered?
  vrijdag 4 december 2009 @ 16:20:47 #23
8372 Bastard
Persona non grata
pi_75287416
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 16:19 schreef DonJames het volgende:
Een Mod die de FAQ niet heeft kunnen vinden?
Lees anders de OP nog eens heel langzaam door.
The truth was in here.
  vrijdag 4 december 2009 @ 16:21:13 #24
8372 Bastard
Persona non grata
pi_75287439
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 16:20 schreef ktnxbye het volgende:

[..]

Ben je aangehouden, geflitst, gelasered?
Het gebeurde in een flits.
The truth was in here.
pi_75287497
En even tussendoor we betalen sinds kort transactiekosten enzo bij bekeuringen... Dat komt door types die alles gaan opvragen, navragen en de molen in werking stellen, prima als je zeker weet dat je iets niet gedaan hebt, maar als het wel gewoon gebeurd is dan doe niet zo moeilijk! Billen branden = blaren zitten!
pi_75287572
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 16:19 schreef Dennis101 het volgende:
Nee als een echte vent verantwoording nemen voor zijn daden en niet als een zielig figuur gaan zitten verschuilen achter een schrijffout van oom agent.

Dat dus.
En voor dit soort figuren is de Wet Mulder aangenomen. En terecht.
pi_75287676
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 16:24 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Dat dus.
En voor dit soort figuren is de Wet Mulder aangenomen. En terecht.
Op zich snap ik het wel, maar het is wel vreemd dat een grote moordzaak bijvoorbeeld wel afgewezen kan worden op een verschrijving van een naam op een dagvaarding...
pi_75287680
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 16:11 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Nee, jij hebt er verstand van
pi_75287715
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 16:27 schreef -_Tommy_- het volgende:
Op zich snap ik het wel, maar het is wel vreemd dat een grote moordzaak bijvoorbeeld wel afgewezen kan worden op een verschrijving van een naam op een dagvaarding...
Dat zou ook niet moeten mogen idd.
pi_75287756
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 16:20 schreef Bastard het volgende:

[..]

Lees anders de OP nog eens heel langzaam door.
Als jij de FAQ nog eventjes doet.

Zou je niet denken dat als dat voor een persoonsnaam zou opgaan, dit niet het geval zou zijn voor een straatnaam?

Als je antwoord wil op je vraag in de OP zal je heel wat meer specifiek moeten zijn, om antwoorden te voorkomen als "bijna nooit, aangezien je eerst in bezwaar moet gaan".
  vrijdag 4 december 2009 @ 17:06:08 #31
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_75288934
quote:

[..]

Bron?
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_75289208
quote:

[..]

Dan kunnen ze je erna gewoon een nieuwe dagvaarding sturen met de juiste naam hoor
pi_75290010
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 17:16 schreef Petertjuhh het volgende:

[..]

Dan kunnen ze je erna gewoon een nieuwe dagvaarding sturen met de juiste naam hoor
Niet altijd hoor, google maar eens op vormfouten!
  vrijdag 4 december 2009 @ 18:48:53 #34
8372 Bastard
Persona non grata
pi_75291760
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 17:46 schreef -_Tommy_- het volgende:

[..]

Nou precies, zo is het dan ook weer.. staat je naam net verkeerd geschreven word een zaak geseponeerd en kom je weg met moord. Maar een verkeersovertreding tegen het einde van het jaar om de boetequota te halen kom je niet onderuit.

Nee ik ben ook fout, en eerlijk gezegd als het tijdstip klopt waarop het delict is gepleegd, ben ik nog blij dat ik niet eerder geflitst ben want dan lag het ergens nog wel hoger.

Goed, ik moet gewoon accepteren dat mn gemiddelde snelheid woon/werkverkeer lager ligt dan de gemiddelde toegestane snelheid. Vind het alleen zuur dat als je dan een beetje bij kan rijden je op een verkeersveilige weg gepakt wordt, is gewoon krom, mede door de vormfout waardoor menig ander zwaar crimineel word vrijgelaten.

Maar goed, heb mn antwoord wel gehad in het topic, vraag beantwoord.
The truth was in here.
  vrijdag 4 december 2009 @ 18:51:20 #35
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_75291844
quote:

[..]

Jij hebt te veel Amerikaanse films gekeken. Op onjuist en onrechtmatig verkregen bewijs kun je wegkomen, ja. Maar niet op een zogenaamde 'vormfout' als het verkeerd spellen van een naam.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  vrijdag 4 december 2009 @ 18:51:27 #36
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_75291852
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 18:48 schreef Bastard het volgende:

[..]

Nou precies, zo is het dan ook weer.. staat je naam net verkeerd geschreven word een zaak geseponeerd en kom je weg met moord.
Kun je me daarvan even aanwijzen wanneer dat het geval is geweest?
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
  vrijdag 4 december 2009 @ 18:58:31 #37
8372 Bastard
Persona non grata
pi_75292111
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 18:51 schreef Angel_of_Dth het volgende:

[..]

Kun je me daarvan even aanwijzen wanneer dat het geval is geweest?
Gebruik google maar, daar gaat mn topic niet over.
The truth was in here.
  vrijdag 4 december 2009 @ 19:25:31 #38
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_75293357
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 18:58 schreef Bastard het volgende:

[..]

Waarom heb je het er dan over?
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_75295603
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 18:58 schreef Bastard het volgende:

[..]

Ahja, lekker geloofwaardig
  vrijdag 4 december 2009 @ 20:57:08 #40
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_75297046
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 16:19 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Verdere woorden geheel overbodig
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_75307717
Ga er nu even rijden anders. Ik reed er net, er stonden geen flitspalen
pi_75308516
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 18:51 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Jij hebt te veel Amerikaanse films gekeken. Op onjuist en onrechtmatig verkregen bewijs kun je wegkomen, ja. Maar niet op een zogenaamde 'vormfout' als het verkeerd spellen van een naam.
Daar heb ik het niet over:
quote:
Hoe vaak komt het voor dat mensen door een vormfout hun straf ontlopen?
Niet vaak. In de wet is geregeld dat van geval tot geval bekeken moet worden hoe ernstig een vormfout is en wat daar de gevolgen van moeten zijn. Ook kan tegenwoordig de dagvaarding nog in een later stadium worden aangepast dan vroeger mogelijk was. Zelfs nog in hoger beroep. Als een vormfout niet nadelig is geweest voor de verdachte, zal de rechter er ook geen gevolgen aan verbinden. Een vormfout die enigszins nadelig is geweest kan tot strafvermindering leiden. Als de vormfout zo ernstig is dat de verdachte wezenlijk in zijn verdediging is geschaad, kan het openbaar ministerie 'niet ontvankelijk' worden verklaard. De verdachte gaat dan vrijuit. Dit komt weinig voor.
Zei ook niet dat het iedere zaak voorkomt, maar het kan daar wel bij voorkomen terwijl bij een overtreding die onder Wet Mulder valt alles mag worden aangepast.

Plus dat je dus kan lezen dat het ook in die gevallen aangepast zodat er nog dingen aangepast kunnen worden, maar denk dat zodra er een verkeerde straat of plaats in een aanklacht staat het toch heel lastig wordt voor een OvJ om te kunnen bewijzen dat je daar was om een misdrijf te plegen terwijl het voor een verdediging makkelijk is om dan aan te tonen dat je inderdaad daar was terwijl dus het misdrijf gepleegd is op een andere plaats.
pi_75308530
Kutknopjes ook altijd!
pi_75309765
quote:

[..]

De enige reden dat dat soort dingen soms wordt geseponeerd e.d. is omdat de dagvaarding de verdachte moet bereiken. Als de naam verkeerd geschreven is bestaat de kans dat de dagvaarding de verdachte niet bereikt. Een van de fundamentele rechtsbeginselen in Nederland is dat iedereen recht heeft op hoor en wederhoor (onder andere), hetgeen dus niet kan gebeuren als de dagvaarding diegene nooit bereikt en diegene dus niet op de hoogte is/kan zijn van zijn of haar zaak.

Het is niet dat mensen hun straffen ontlopen puur vanwege het feit dat er een fout in de naam staat, maar omdat eventueel rechtsbeginselen zouden worden geschonden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')