01101111 kan al niet meer! Is geen deel van het ASCII Binary Character Tablequote:Op vrijdag 4 december 2009 14:32 schreef mstx het volgende:
01000111 01101111 01100101 01100100 00100000 01110100 01101111 01110000 01101001 01100011 00100000 01011011 00110001 00110100 00101110 01100111 01101001 01100110 01011101
De 1e techneut meldt zich.quote:Op vrijdag 4 december 2009 14:34 schreef boudemaniak het volgende:
[..]
01101111 kan al niet meer! Is geen deel van het ASCII Binary Character Table
quote:Op vrijdag 4 december 2009 14:31 schreef Choad het volgende:
TS is te dom om intelligente mensen te begrijpen
Een auto-monteur kan ook geen moederbord repareren of een probleem opsporen in de glasvezel connectie... Beide zijn echter techneut...quote:Op vrijdag 4 december 2009 14:37 schreef Repeat het volgende:
IT'ers techneuten noemenDie kunnen nog geen distributieriem vervangen
Dan ben jij je gewicht in goud waard. Jammer dat mensen die de vertaalslag kunnen maken zo zeldzaam zijn. Misschien zouden ze daar eens wat meer aandacht aan moeten besteden tijdens de opleiding, het zou echt heel wat misverstanden voorkomen.quote:Op vrijdag 4 december 2009 14:35 schreef Gripper het volgende:
Ik ben dan ook heel blij dat ik als communicatief én technisch vaardige techneut tussen fabriek en onze vertegenwoordigers in mag zitten. Dat werkt heel leuk 2 kanten op: de pure techneutentaal vanuit onze fabriek vertalen naar iets waar de klant wat mee kan. En de wensen van mn klant zo vertalen naar de fabriek, dat ze bouwen wat ik ze probeer uit te leggen. Ik ben blij met mn werk
p.s. hopeloze gevallen, die nerds die TS beschrijft. Kunnen zelfs tijdens een bedrijfsborrel alleen maar over techniek lullen![]()
Volgens mij zijn die mensen zeldzaam... als in, in heel Nederland lopen er 1000 van die mensen rond, terwijl er 100,000 nodig zouden zijn.quote:Op vrijdag 4 december 2009 14:38 schreef B-FliP het volgende:
In principe zou er bij een middelmatige IT-afdeling iemand moeten zitten die als
brug fungeert tussen de gebruikers en de specialisten... Iemand die IT-taal in
Jip en Janneke om kan zetten, en tegelijkertijd de wens of vraag van de gebruiker
in de juiste context en vraagstelling kan kneden zodat het de IT specialisten
duidelijk wordt wat de bedoeling is.
Iemand van logistiek of finance zal de wezenloze blik bij de toehoorder (veel) eerder herkennen en zelf overstappen op jip&janneke-taal (of een onderwerp). Techneuten lijken niet te kunnen bevatten dat iemand ze NIET begrijpt en beginnen dapper opnieuw met hun verhaal. Het lijkt echt of ze die sociale voelsprieten missen hoor...quote:
Bij slecht management zie je dit soort kloven veelvuldig voorkomen... Nee techneuten
zijn niet per definitie contactgestoord, maar denken vanuit hun werkvlak... Zo zal
iemand die op logistiek of finance werkt ook smijten met vakjargon waar de meeste
mensen niks mee kunnen...
Daar hebben ze tegenwoordig ook hele opleidingen voor.quote:Op vrijdag 4 december 2009 14:35 schreef Gripper het volgende:
Ik ben dan ook heel blij dat ik als communicatief én technisch vaardige techneut tussen fabriek en onze vertegenwoordigers in mag zitten. Dat werkt heel leuk 2 kanten op: de pure techneutentaal vanuit onze fabriek vertalen naar iets waar de klant wat mee kan. En de wensen van mn klant zo vertalen naar de fabriek, dat ze bouwen wat ik ze probeer uit te leggen. Ik ben blij met mn werk
p.s. hopeloze gevallen, die nerds die TS beschrijft. Kunnen zelfs tijdens een bedrijfsborrel alleen maar over techniek lullen![]()
Vertel dat eens aan mn baasquote:Op vrijdag 4 december 2009 14:50 schreef Northside het volgende:
[..]
Dan ben jij je gewicht in goud waard. Jammer dat mensen die de vertaalslag kunnen maken zo zeldzaam zijn. Misschien zouden ze daar eens wat meer aandacht aan moeten besteden tijdens de opleiding, het zou echt heel wat misverstanden voorkomen.
En dan denk je dat ze dat voor de lol doen? Word zelf eens IT'er, dan pas weet je hoe het is.quote:Maar goed, dan haal je eens diep adem en spring je toch maar in het diepe. Hallo, techneuten, er zijn wat gebruikers die klagen over dit en dat, kunnen jullie daar iets aan doen? Nou, dan krijg je dus een onbegrijpelijk verhaal van 5 minuten over api's en ini's waarbij ze 4 van de 5 keer onderling ook nog even gaan discussieren over wat nou eigenlijk de beste manier is. HEY! Ik wil een ja of een nee, geen verhaal van 5 minuten. Hoe jullie het vervolgens doen is niet mijn probleem, daar betalen ze jullie voor.
wat je beschrijft is een veel voorkomend probleem, vooral bij bedrijven die zelf geen goede controle hebben over hun product en denken dat ze dat 'wel eventjes aan techneuten moeten overlaten'...quote:Op vrijdag 4 december 2009 14:28 schreef Northside het volgende:
Ik wil een ja of een nee, geen verhaal van 5 minuten. Hoe jullie het vervolgens doen is niet mijn probleem, daar betalen ze jullie voor.
Samengevat: techneuten, een geheime sekte met een eigen geheimtaal en een eigen secret handshake. Communicatief onhandig zijn is een pre om te mogen joinen.
Kan nooit veel meer dan 20% zijn... en dan ben ik al positief.quote:Op vrijdag 4 december 2009 14:55 schreef Gripper het volgende:
Maar er zijn genoeg techneuten die ook normaal met andere mensen kunnen communidingesen hoor, je hebt alleen pde pech dat jij net een paar verstokte IT-ers in een muf kantoortje hebt zitten.
Een IT-er kan geen moederbord repareren hoor. Ik heb nog nooit een IT-er met een soldeerapparaat bezig gezien. Nee, een kapot onderdeel wordt eruit gesloopt en je haalt een nieuwe uit het plastic.quote:Op vrijdag 4 december 2009 14:39 schreef B-FliP het volgende:
[..]
Een auto-monteur kan ook geen moederbord repareren of een probleem opsporen in de glasvezel connectie... Beide zijn echter techneut...
010110100110010101101011011001010111001000100000011101110110010101110100011001010110111000100001001000000101101100110001001100000010111001100111011010010110011001011101quote:Op vrijdag 4 december 2009 14:32 schreef mstx het volgende:
01000111 01101111 01100101 01100100 00100000 01110100 01101111 01110000 01101001 01100011 00100000 01011011 00110001 00110100 00101110 01100111 01101001 01100110 01011101
Nee, omdat het hun baan is.quote:Op vrijdag 4 december 2009 14:57 schreef SharQueDo het volgende:
En dan denk je dat ze dat voor de lol doen?
The website is down.quote:Op vrijdag 4 december 2009 14:38 schreef B-FliP het volgende:
Je zou de 4-delige reeks van "The website is down" een keer moeten bekijken...
In principe zou er bij een middelmatige IT-afdeling iemand moeten zitten die als
brug fungeert tussen de gebruikers en de specialisten... Iemand die IT-taal in
Jip en Janneke om kan zetten, en tegelijkertijd de wens of vraag van de gebruiker
in de juiste context en vraagstelling kan kneden zodat het de IT specialisten
duidelijk wordt wat de bedoeling is, dit vergt meestal een klein onderzoekje over
wat nou precies het probleem is (dat weten gebruikers zelf vaak ook niet precies
en zijn daar ook niet in geinteresseerd)...
Bij slecht management zie je dit soort kloven veelvuldig voorkomen... Nee techneuten
zijn niet per definitie contactgestoord, maar denken vanuit hun werkvlak... Zo zal
iemand die op logistiek of finance werkt ook smijten met vakjargon waar de meeste
mensen niks mee kunnen...
Nee want die mensen kunnen alleen de vertaalslag tussen commercie en techneut maken maar de technische problemen nog steeds zelf niet oplossen daarvoor zijn toch echt die it nerds noodzakelijk.quote:Op vrijdag 4 december 2009 14:55 schreef Northside het volgende:
Volgens mij zijn die mensen zeldzaam... als in, in heel Nederland lopen er 1000 van die mensen rond, terwijl er 100,000 nodig zouden zijn.
[..]
Dus jij bepaalt wat ik wel en niet kan?quote:Op vrijdag 4 december 2009 14:59 schreef Freak188 het volgende:
Een IT-er kan geen moederbord repareren hoor. Ik heb nog nooit een IT-er met een soldeerapparaat bezig gezien. Nee, een kapot onderdeel wordt eruit gesloopt en je haalt een nieuwe uit het plastic.
OEh ITIL bureaucratie... Alleen handig in grote bedrijven, anders is t meer administratie enquote:Op vrijdag 4 december 2009 16:07 schreef gebrokenglas het volgende:
Je moet er ook niet fysiek heengaan.... De juiste weg is een incident aanmelden bij de Helpdesk.
Middels het verkregen Ticketnummer kun je de voortgang van je incident bewaken.
Dat heb ik ook, maar ik heb mezelf daarbij niet verloren in mijn eigen wereldje.quote:Op vrijdag 4 december 2009 16:19 schreef KoekjesTwister het volgende:
De TS is jaloers op de mensen die van hun hobby hun werk hebben gemaakt.
Dan vraag ik me af wat jouw hobby is?quote:Op vrijdag 4 december 2009 16:52 schreef Northside het volgende:
[..]
Dat heb ik ook, maar ik heb mezelf daarbij niet verloren in mijn eigen wereldje.
Zo ging dat bij mijn vorige (grote) werkgever ja. Een van de voordelen van een kleiner bedrijf is dat je deze tijdrovende procedures niet meer hoeft te volgen. Een van de nadelen van een kleiner bedrijf is dan inderdaad dat je er nu fysiek naartoe moet.quote:Op vrijdag 4 december 2009 16:07 schreef gebrokenglas het volgende:
Je moet er ook niet fysiek heengaan.... De juiste weg is een incident aanmelden bij de Helpdesk.
Middels het verkregen Ticketnummer kun je de voortgang van je incident bewaken.
Als je van je hobby je werk maakt heb je na 10 jaar geen hobby meer.quote:Op vrijdag 4 december 2009 16:19 schreef KoekjesTwister het volgende:
De TS is jaloers op de mensen die van hun hobby hun werk hebben gemaakt.
Analyses, mijn lust en mijn leven!quote:Op vrijdag 4 december 2009 16:54 schreef KoekjesTwister het volgende:
[..]
Dan vraag ik me af wat jouw hobby is?
Analyses? Je analyseert thuis bijvoorbeeld je ochtend schema, waarna je een verbeterplan opstelt?quote:Op vrijdag 4 december 2009 16:59 schreef Northside het volgende:
[..]
Analyses, mijn lust en mijn leven!(nou ja, ik vind het in ieder geval een leuke manier om geld te verdienen)
Thuis uit het zich in poker, op het werk in verbetervoorstellen. Maar ja, ik vind het dus leuk om dingen te verbeteren, in tegenstelling tot andere in dit topic genoemde beroepsgroepen.quote:Op vrijdag 4 december 2009 17:10 schreef KoekjesTwister het volgende:
Analyses? Je analyseert thuis bijvoorbeeld je ochtend schema, waarna je een verbeterplan opstelt?
Je vrouw zal van je houden.
Kijk dat is wel tof gedaan. Goed te zien dat je lol in je werkt hebt, in plaats van de zoveelste manager die van 9 tot 5 druk bezig is met iets wat hij niet leuk vind, en dan heel trots verteld dat hij wel een twee-onder-een kap woning heeft.quote:Op zaterdag 5 december 2009 13:22 schreef Northside het volgende:
[..]
Thuis uit het zich in poker, op het werk in verbetervoorstellen. Maar ja, ik vind het dus leuk om dingen te verbeteren, in tegenstelling tot andere in dit topic genoemde beroepsgroepen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |