In de buurt van agenten.quote:
en? kan je wat regelen???quote:Op donderdag 3 december 2009 20:05 schreef Pakspul het volgende:
Voordeel van een criminele kutkopZelf word ik altijd gevraagd of ik nog coke heb of kan regelen... like wtf
![]()
Tuurlijk, deze eigenschap om makkelijk herkenbaar te zijn als nachtappotheker daar moet je gebruik van maken.quote:
Oke, hoi vriend.quote:Op donderdag 3 december 2009 20:45 schreef Yreal het volgende:
[..]
ja![]()
En tuurlijk heb ik antwoord gegeven, ik had honger
Natuurlijk! Wie staat er nou te wachten op de trein?quote:Op donderdag 3 december 2009 20:24 schreef Toxic69 het volgende:
Haha, mij overkwam hetzelfde vandaag in Utrecht Centraal! Stond met een klasgenoot te wachten op de trein. En daar kwamen de helden. Ze namen ons eerst apart en vervolgens vertelde hij dat we opvallend gedrag vertoonde en wilde graag weten wat we aan het doen waren en waar naar toe gingen.
Hij heeft wel een punt dat we ontzettend voorzichtig moeten zijn welke vrijheden we willen opgeven onder het mom van veiligheid. (Ik heb de website btw niet bekeken).quote:Op donderdag 3 december 2009 21:51 schreef Yreal het volgende:
Wat is precies het probleem dat je bevecht?
ik zie een oude vrouw die wat overdreven verdacht word bevonden en daarop gebaseerd dat we naar de klote gaan
quote:Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both.
Uiterraard, maar waar komt dit nou helemaal op neer.. Een pasje in je portemonnee stoppenquote:Op donderdag 3 december 2009 22:34 schreef kanaiken het volgende:
[..]
Hij heeft wel een punt dat we ontzettend voorzichtig moeten zijn welke vrijheden we willen opgeven onder het mom van veiligheid. (Ik heb de website btw niet bekeken).
[..]
Meh, ik wil hem best in mijn portomonnee stoppen. Ik heb er alleen iets op tegen dat iemand mij zou kunnen vertellen hem te laten zien.quote:Op donderdag 3 december 2009 22:37 schreef Yreal het volgende:
[..]
Uiterraard, maar waar komt dit nou helemaal op neer.. Een pasje in je portemonnee stoppen
BOE
FUCKING
HOE
Wat denk je dat het DOEL is van dat pasje? Om aan ANDEREN te LATEN ZIEN wie jij bentquote:Op donderdag 3 december 2009 22:41 schreef kanaiken het volgende:
[..]
Meh, ik wil hem best in mijn portomonnee stoppen. Ik heb er alleen iets op tegen dat iemand mij zou kunnen vertellen hem te laten zien.
Dat snap ik ook wel, maar ik wil anderen helemaal niet laten zien wie ik ben.quote:Op donderdag 3 december 2009 22:42 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Wat denk je dat het DOEL is van dat pasje? Om aan ANDEREN te LATEN ZIEN wie jij bent
Niet om zelf elke ochtend even naar te kijken als geheugensteuntje
Want dan weet die agent wie je bent? en dan?quote:Op donderdag 3 december 2009 22:44 schreef kanaiken het volgende:
[..]
Dat snap ik ook wel, maar ik wil anderen helemaal niet laten zien wie ik ben.
Maar jij wil vast heel graag dat iemand anders *wel* zijn ID laat zien aan de politie?quote:Op donderdag 3 december 2009 22:44 schreef kanaiken het volgende:
[..]
Één maatregel op zichzelf kan natuurlijk niet veel doen. Maar maatregelen tezamen weven wel een web van overheidscontrole. Ik vind het nut van de maatregel te klein vergeleken met de potentiële kosten. Dat is een afweging die je voor jezelf kunt maken.quote:Op donderdag 3 december 2009 22:47 schreef Yreal het volgende:
[..]
Want dan weet die agent wie je bent? en dan?
Als je wat fout doet weet ie tenminste wel wie je bent, en kan je je boetes van de NS niet naar de buren sturen
Om even op je verduidelijking in te gaan:quote:Op donderdag 3 december 2009 22:44 schreef kanaiken het volgende:
[..]
Edit: laat ik het even verduidelijken. Ik heb er niks op tegen dat je verplicht een ID moet dragen.
Het zou namelijk ook op het oog kunnen zijn bij een misdaad, of als je lichaam wordt gevonden, etc.
Mijn probleem is dat ze voor belachelijk kleine redenen een inbreuk kunnen maken op je privacy.
Nee, dat zou hypocriet zijn. Ik vind het raar dat je zoiets wel voorstelt.quote:Op donderdag 3 december 2009 22:48 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Maar jij wil vast heel graag dat iemand anders *wel* zijn ID laat zien aan de politie?
Want dat is "lekker veilig".
De redenen waren verrassend vaag, en konden behoorlijk vrij geinterpreteerd worden. Nu is dat al weer een tijdje geleden, dus ik weet de exacte bewoording niet meer.quote:Op donderdag 3 december 2009 22:50 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Om even op je verduidelijking in te gaan:
toen die ID-plicht werd ingevoerd werd er beweerd dat dat niet zonder reden mocht. Dus als er bijvoorbeeld een opstootje was o.i.d.
Ik weet niet wat de regels daar nu voor zijn eigenlijk maar ik ben het wel met je eens dat er een *redelijke* aanleiding moet zijn.
Oh, je moet eens weten hoeveel hypocriete mensen er op dit gebied rondlopen. Iedereen is wel eens hypocriet. Dus zo gek is die gedachtengang niet.quote:Op donderdag 3 december 2009 22:50 schreef kanaiken het volgende:
[..]
Nee, dat zou hypocriet zijn. Ik vind het raar dat je zoiets wel voorstelt.
Dat kun je toch zelf ook wel bedenken dat dat een vreemde redenering zou zijn, niet?
Mensen die het steeds over "het systeem" gaan hebben zijn in mijn ervaring enorme papagaaien en uiteindelijk zijn ze zelf het spoor bijster waar ze het nou over hebben. Als je door gaat vragen bevat de helft van de antwoorden weer de woorden "het systeem"quote:
Op dit gebied ben ik in ieder geval redelijk consequent. Ook alleen maar omdat elke maatregel die mijn medeburgers vrijheden inperkt onmiddelijk of potentieel bedreigend zijn voor mijn eigen vrijheden. Ik ben dus niet hypocriet, wel zelfbehoudend.quote:Op donderdag 3 december 2009 22:52 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Oh, je moet eens weten hoeveel hypocriete mensen er op dit gebied rondlopen. Iedereen is wel eens hypocriet. Dus zo gek is die gedachtengang niet.
Oh ik ben er niet bang voor ofzo hoorquote:Op donderdag 3 december 2009 22:57 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Mensen die het steeds over "het systeem" gaan hebben zijn in mijn ervaring enorme papagaaien en uiteindelijk zijn ze zelf het spoor bijster waar ze het nou over hebben. Als je door gaat vragen bevat de helft van de antwoorden weer de woorden "het systeem"
dat je geen zakkenroller ofzo bent en met een legitieme reden in hoog catrijnen bentquote:Op vrijdag 4 december 2009 00:15 schreef JoPiDo het volgende:
dat is wel het meest bizarre verhaal dat ik ooit gehoord heb, wat verwachten ze dat je antwoord op die vragen en op welke manier wordt het daardoor veiliger?!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |