quote:Op donderdag 3 december 2009 18:19 schreef nuget het volgende:
lijkt mij ook wel ja, en weigeren is een beetje dom aangezien je (zij) nog niet aangenomen is
Dat dacht ik dus ook idd.quote:Op donderdag 3 december 2009 18:19 schreef error_404 het volgende:
Nee, maar dat lijkt me duidelijk, tenzij ze 24/7 betaald wordt.
Ja hoor, dat mag de werkgever best eisen, net zoals jouw vriendin dat best mag weigeren.quote:Op donderdag 3 december 2009 18:17 schreef spijkerbroek het volgende:
Vraag is: mag de werkgever haar privénummer eisen terwijl ze al het nummer van haar vaste lijn hebben?
Ghehe.. kheb nog wel eentje liggen die ik in Ierland heb gehad.. 'k zal die aan haar gevenquote:Op donderdag 3 december 2009 18:21 schreef Adelante het volgende:
Koop 'n prepaid simkaart en geef dat nummer door.
Ik geef 't door. Thanksquote:Op donderdag 3 december 2009 18:23 schreef erikkll het volgende:
prepaid mobieltje van 2 tientjes kopen, nummer doorschakelen naar vaste lijn.
1. wat voor baan is het?quote:Op donderdag 3 december 2009 18:17 schreef spijkerbroek het volgende:
Ik sprak een vriendin van me vandaag en ze zei dat ze wat problemen had met haar - waarschijnlijk - toekomstige werkgever.
Die eist namelijk haar mobiele telefoonnummer van haar bij indiensttreding. Haar privénummer dus. Onder het mom van "we willen dat je we je altijd kunnen bereiken".
Haar mening is: "Als ik niet op het werk ben op tijden dat ik moet werken, heb ik laten weten dat ik er niet ben (ziek of vakantie of andere oorzaak). Als ik er niet ben op tijden dat ik niet hoef te werken, is dat mijn vrijetijd en kun je iets inspreken op m'n antwoordapparaat van m'n vaste lijn. En als ik werk, kun je me daar bereiken."
Vraag is: mag de werkgever haar privénummer eisen terwijl ze al het nummer van haar vaste lijn hebben?
Daar is de huistelefoon voor. En als zij te laat is, moet zij zelf de baas op de hoogte stellen. Ik zie al voor me dat iedereen een mobieltje moet aanschaffen zodat de baas kan vragen waar je blijft...quote:4. Als ze nou eens te laat is, dan moet het werk toch kunnen bellen waar ze blijft? Dat lijkt me HEEL normaal.
Waarom doorschakelen?quote:Op donderdag 3 december 2009 18:23 schreef erikkll het volgende:
prepaid mobieltje van 2 tientjes kopen, nummer doorschakelen naar vaste lijn.
Geen baan waar ze een mobiele telefoon voor nodig is. Kantoorbaan.quote:Op donderdag 3 december 2009 18:28 schreef Nembrionic het volgende:
1. wat voor baan is het?
Niks over een mobiele telefoon. Het is "policy" van het bedrijf.quote:2. wat staat er in het contract dat ze gaat tekenen?
Ik heb er geen problemen mee, maar zij wil haar mobiele telefoon gebruiken in geval van nood. Ze wil niet door Jan en alleman gebeld worden over de kleinste wissewasjes die ook wel via de vaste lijn of haar werkplek gedaan kunnen worden.quote:3. waar is ze nou WERKELIJK bang voor? Ik vind het een beetje paranoide![]()
O.a. daarvoor heeft ze dus een vaste lijn. Daar kunnen ze ook naartoe bellen.quote:4. Als ze nou eens te laat is, dan moet het werk toch kunnen bellen waar ze blijft? Dat lijkt me HEEL normaal.
Vind ik ook wel een goede.quote:Op donderdag 3 december 2009 18:28 schreef diomedes het volgende:
Volgens mij vrij simpel.
Wat heeft haar baas te eisen als ze nu GEEN mobieltje had?
Dus zeggen dat dat mobieltje er gewoon niet is. Klaar.
Anders zal de baas zelf voor haar een mobieltje aan moeten schaffen als haar werk dat verlangt.
Dan kan ze beter gewoon ZEGGEN dat ze niet door jan en alleman gebeld wil worden voor wissewasjes?quote:Op donderdag 3 december 2009 18:28 schreef diomedes het volgende:
Volgens mij vrij simpel.
Wat heeft haar baas te eisen als ze nu GEEN mobieltje had?
Dus zeggen dat dat mobieltje er gewoon niet is. Klaar.
Anders zal de baas zelf voor haar een mobieltje aan moeten schaffen als haar werk dat verlangt.
quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |