abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75254573
Ik sprak een vriendin van me vandaag en ze zei dat ze wat problemen had met haar - waarschijnlijk - toekomstige werkgever.
Die eist namelijk haar mobiele telefoonnummer van haar bij indiensttreding. Haar privénummer dus. Onder het mom van "we willen dat je we je altijd kunnen bereiken".
Haar mening is: "Als ik niet op het werk ben op tijden dat ik moet werken, heb ik laten weten dat ik er niet ben (ziek of vakantie of andere oorzaak). Als ik er niet ben op tijden dat ik niet hoef te werken, is dat mijn vrijetijd en kun je iets inspreken op m'n antwoordapparaat van m'n vaste lijn. En als ik werk, kun je me daar bereiken."

Vraag is: mag de werkgever haar privénummer eisen terwijl ze al het nummer van haar vaste lijn hebben?
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_75254605
volgens mij wel toch ?
-
pi_75254630
lijkt mij ook wel ja, en weigeren is een beetje dom aangezien je (zij) nog niet aangenomen is
No Guts, No Glory
  donderdag 3 december 2009 @ 18:19:55 #4
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_75254643
Nee, maar dat lijkt me duidelijk, tenzij ze 24/7 betaald wordt.
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_75254666
Koop een prepaid en vergeet die altijd.
  donderdag 3 december 2009 @ 18:20:28 #6
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_75254667
En waarom heeft ze twee telefoonlijnen?
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_75254677
niet verplicht, nee.
  donderdag 3 december 2009 @ 18:21:02 #8
138258 LasTeR
Run for your life.
pi_75254684
quote:
Op donderdag 3 december 2009 18:19 schreef nuget het volgende:
lijkt mij ook wel ja, en weigeren is een beetje dom aangezien je (zij) nog niet aangenomen is
Elk huis z’n kruiswoordraadsels
Iedereen z'n plaats aan tafel
Maar ik kom wat later, ik kom wat later
pi_75254688
quote:
Op donderdag 3 december 2009 18:19 schreef error_404 het volgende:
Nee, maar dat lijkt me duidelijk, tenzij ze 24/7 betaald wordt.
Dat dacht ik dus ook idd.
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_75254695
quote:
Op donderdag 3 december 2009 18:17 schreef spijkerbroek het volgende:
Vraag is: mag de werkgever haar privénummer eisen terwijl ze al het nummer van haar vaste lijn hebben?
Ja hoor, dat mag de werkgever best eisen, net zoals jouw vriendin dat best mag weigeren.
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
pi_75254703
altijd bereikbaar zijn voor werk = altijd doorbetalen
zo niet, dan niet
  donderdag 3 december 2009 @ 18:21:50 #12
3185 Adelante
To let it go now
pi_75254718
Koop 'n prepaid simkaart en geef dat nummer door.
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_75254748
quote:
Op donderdag 3 december 2009 18:21 schreef Adelante het volgende:
Ghehe.. kheb nog wel eentje liggen die ik in Ierland heb gehad.. 'k zal die aan haar geven
  donderdag 3 december 2009 @ 18:22:57 #14
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_75254752
Lijkt me geen probleem toch om dat nummer te geven?
Als-ie in je vrije tijd belt declareer je 3 uur werktijd.
censuur :O
pi_75254753
Gewoon niks doorgeven.
En gewoon ook niet opnemen als je baas belt in je vrije tijd.
pi_75254778
prepaid mobieltje van 2 tientjes kopen, nummer doorschakelen naar vaste lijn.
pi_75254810
quote:
Op donderdag 3 december 2009 18:23 schreef erikkll het volgende:
Ik geef 't door. Thanks
  donderdag 3 december 2009 @ 18:28:27 #18
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_75254907
quote:
Ik sprak een vriendin van me vandaag en ze zei dat ze wat problemen had met haar - waarschijnlijk - toekomstige werkgever.
Die eist namelijk haar mobiele telefoonnummer van haar bij indiensttreding. Haar privénummer dus. Onder het mom van "we willen dat je we je altijd kunnen bereiken".
Haar mening is: "Als ik niet op het werk ben op tijden dat ik moet werken, heb ik laten weten dat ik er niet ben (ziek of vakantie of andere oorzaak). Als ik er niet ben op tijden dat ik niet hoef te werken, is dat mijn vrijetijd en kun je iets inspreken op m'n antwoordapparaat van m'n vaste lijn. En als ik werk, kun je me daar bereiken."

1. wat voor baan is het?
2. wat staat er in het contract dat ze gaat tekenen?
3. waar is ze nou WERKELIJK bang voor? Ik vind het een beetje paranoide
4. Als ze nou eens te laat is, dan moet het werk toch kunnen bellen waar ze blijft? Dat lijkt me HEEL normaal.

Of ga je beweren dat ze in haar slaap even belt dat ze zich aan het verslapen is?
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_75254911
Volgens mij vrij simpel.

Wat heeft haar baas te eisen als ze nu GEEN mobieltje had?

Dus zeggen dat dat mobieltje er gewoon niet is. Klaar.
Anders zal de baas zelf voor haar een mobieltje aan moeten schaffen als haar werk dat verlangt.
quote:
4. Als ze nou eens te laat is, dan moet het werk toch kunnen bellen waar ze blijft? Dat lijkt me HEEL normaal.
Daar is de huistelefoon voor. En als zij te laat is, moet zij zelf de baas op de hoogte stellen. Ik zie al voor me dat iedereen een mobieltje moet aanschaffen zodat de baas kan vragen waar je blijft...
hy·po·criet (de; m,v; meervoud: hypocrieten)
1 schijnheilige, "sir" Lewis Hamilton
pi_75254932
quote:
Waarom doorschakelen? Gewoon op de voicemail dat ding.
  donderdag 3 december 2009 @ 18:33:58 #21
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_75255121
De werkgever kan een telefoon verstrekken. Als de werkgever wil dat je 24h per dag bereikbaar bent kan je een consignatietoeslag vragen.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_75255132
quote:
Op donderdag 3 december 2009 18:28 schreef Nembrionic het volgende:
1. wat voor baan is het?
Geen baan waar ze een mobiele telefoon voor nodig is. Kantoorbaan.
quote:
2. wat staat er in het contract dat ze gaat tekenen?
Niks over een mobiele telefoon. Het is "policy" van het bedrijf.
quote:
3. waar is ze nou WERKELIJK bang voor? Ik vind het een beetje paranoide
Ik heb er geen problemen mee, maar zij wil haar mobiele telefoon gebruiken in geval van nood. Ze wil niet door Jan en alleman gebeld worden over de kleinste wissewasjes die ook wel via de vaste lijn of haar werkplek gedaan kunnen worden.
quote:
O.a. daarvoor heeft ze dus een vaste lijn. Daar kunnen ze ook naartoe bellen.
pi_75255166
quote:
Op donderdag 3 december 2009 18:28 schreef diomedes het volgende:
Volgens mij vrij simpel.

Anders zal de baas zelf voor haar een mobieltje aan moeten schaffen als haar werk dat verlangt.
Vind ik ook wel een goede.
  donderdag 3 december 2009 @ 18:40:50 #24
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_75255360
quote:
Op donderdag 3 december 2009 18:28 schreef diomedes het volgende:
Volgens mij vrij simpel.

Dan kan ze beter gewoon ZEGGEN dat ze niet door jan en alleman gebeld wil worden voor wissewasjes?
Liegen dat ze geen mobiel heeft die vervolgens 10x per dag afgaat als ze op kantoor zit gaat opvallen bij de baas. Tja, hoe betrouwbaar ben je dan nog als werknemer?

Er zijn nog maar weinig moderne mensen met een kantoorbaan zonder mobiel. Dus dat is sowieso ongeloofwaardig.
  donderdag 3 december 2009 @ 18:46:54 #25
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_75255574
quote:
Op donderdag 3 december 2009 18:35 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Vind ik ook wel een goede.

Tsja ik heb er persoonlijk geen problemen mee.
Maar ik heb wel van die simpele principes. Als ik bereikbaar moet zijn dan lever mij een telefoon met abbo en niet zeiken over het feit dat ik er af en toe ook mobiel mee bel.

En er zit een uitknop op de telefoon. Je kunt hem ook uitzetten vergeten niet bij je hebben.

Mijn baas krijgt het nummer van mijn vaste lijn niet. Van mijn mobiel heeft hij wel, maar hij heeft me er slechts 1 keer (onder werktijd! opgebeld).
pi_75255599
quote:
Dan kan ze beter gewoon ZEGGEN dat ze niet door jan en alleman gebeld wil worden voor wissewasjes?
Liegen dat ze geen mobiel heeft die vervolgens 10x per dag afgaat als ze op kantoor zit gaat opvallen bij de baas. Tja, hoe betrouwbaar ben je dan nog als werknemer?
Die telefoon is er niet...voor het werk. Niets liegen, zeggen waar het op staat. Je begint sowieso met de vraag WAT nu als ik geen mobiel zou hebben.

Ongeloofwaardig of niet, je bent een slechte werkgever als je de boel er van af laat hangen van een mobiel van de werknemer. En zeker voor een rede als dat je gewoon bereikbaar moet zijn.

Neemt niet weg, dat je 2 richtingsverkeer flexibel moet zijn, zeker in deze tijden.

En de baas ZEGGEN dat je niet gebeld wil worden voor wissewasjes, is natuurlijk raar, want dan geef je aan de je van je baas verwacht dat die je voor onzin zou bellen.
  donderdag 3 december 2009 @ 18:52:40 #27
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_75255767
Ik zie een enorme storm in een heel klein glaasje water. Wat een zeurdoos
pi_75255770
gewoon het nummer geven maar de laatste 2 cijfers omdraaien dan is et net of zij het verkeerd opgeschreven hebben
pies on joe toe
pi_75255798
quote:
Op donderdag 3 december 2009 18:46 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

Tsja ik heb er persoonlijk geen problemen mee.
Maar ik heb wel van die simpele principes. Als ik bereikbaar moet zijn dan lever mij een telefoon met abbo en niet zeiken over het feit dat ik er af en toe ook mobiel mee bel.

En er zit een uitknop op de telefoon. Je kunt hem ook uitzetten vergeten niet bij je hebben.

Mijn baas krijgt het nummer van mijn vaste lijn niet. Van mijn mobiel heeft hij wel, maar hij heeft me er slechts 1 keer (onder werktijd! opgebeld).
Dat zeg ik ook altijd met de telefoon opnemen in de auto, kreeg laatst commentaar dat ik niet altijd bereikbaar was, maar heb ze fijn gemeld dat, zo lang zij me geen carkit betalen, ik geen telefoon opneem in de auto. En buiten werktijd neem ik ook niet op als ik daar geen zin in heb. Misschien dat ik van gedachte zou veranderen als ik eens een beter salaris zou krijgen, maar zolang dat niet gebeurt, hebben ze het er maar mee te doen
Don't let my username fool you...
  donderdag 3 december 2009 @ 18:54:41 #30
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_75255843
quote:
Op donderdag 3 december 2009 18:53 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Dat zeg ik ook altijd met de telefoon opnemen in de auto, kreeg laatst commentaar dat ik niet altijd bereikbaar was, maar heb ze fijn gemeld dat, zo lang zij me geen carkit betalen, ik geen telefoon opneem in de auto. En buiten werktijd neem ik ook niet op als ik daar geen zin in heb. Misschien dat ik van gedachte zou veranderen als ik eens een beter salaris zou krijgen, maar zolang dat niet gebeurt, hebben ze het er maar mee te doen
Juist...simpel zat lijkt me? Mensenn die moeilijk doen over een telefoonnummertje maar ondertussen wel alle sofinummers, bankrekeningnummers etc weggeven alsof het snoep is
pi_75255978
Wat een gezeik om niks zeg, jezus

En alsof je werkgever je iedere dag gaat bellen als je zo'n futiel kutbaantje hebt
  donderdag 3 december 2009 @ 19:00:49 #32
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_75256057
quote:
Op donderdag 3 december 2009 18:58 schreef Repeat het volgende:

En alsof je werkgever je iedere dag gaat bellen als je zo'n futiel kutbaantje hebt
Dat dus....
  donderdag 3 december 2009 @ 19:01:43 #33
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_75256082
Telefoon altijd op trilstand en gewoon niet opnemen. Ik zie het probleem niet.
  donderdag 3 december 2009 @ 19:06:38 #34
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_75256278
quote:

[..]

Goed principe. En zo zou ik het ook doen.
Gelijk heb je

De redenering is in dat geval nog simpeler. Je mag als nederlander de wet niet overtreden. Ook niet als je baas dit van je vraagt.
pi_75256860
Vergeet niet dat TS wel het vaste nummer al gegeven heeft aan de werkgever.

pi_75257757
My god, wat een gedoe om niks...
  donderdag 3 december 2009 @ 19:56:25 #37
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_75257891
quote:
Op donderdag 3 december 2009 18:58 schreef Repeat het volgende:

Dat dus...
Godverdomme, is het dan zo moeilijk om gewoon je mobiele nummer te geven voor geval van nood. Die baas van haar heeft wel wat beters te doen dan de hele dag TS bellen. Als je over zoiets kleins gaat bitchen zou ik je niet eens in mijn kantoor hoeven hebben. Een beetje loyaliteit naar je werk toe is ook al te veel gevraagd blijkbaar. Je laat zeker ook om 17.00 alles wat je in je hand hebt vallen om naar de parkeerplaats te rennen?
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  donderdag 3 december 2009 @ 19:57:50 #38
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_75257945
quote:
Op donderdag 3 december 2009 19:56 schreef Barcaconia het volgende:

[..]

Dat dus...
Godverdomme, is het dan zo moeilijk om gewoon je mobiele nummer te geven voor geval van nood. Die baas van haar heeft wel wat beters te doen dan de hele dag TS bellen. Als je over zoiets kleins gaat bitchen zou ik je niet eens in mijn kantoor hoeven hebben. Een beetje loyaliteit naar je werk toe is ook al te veel gevraagd blijkbaar. Je laat zeker ook om 17.00 alles wat je in je hand hebt vallen om naar de parkeerplaats te rennen?
Ik heb ze meegemaakt hoor

Of die om een kwartier voor het einde al beginnen op te ruimen en doen alsof ze heel druk zijn zodat ze niets nieuws gevraagd wordt
  donderdag 3 december 2009 @ 20:00:54 #39
17062 Labtech
I have a Cunning Plan !
pi_75258067
Mooie test van de (aankomend) werkgever. Als je over zo'n klein dingetje al moeilijk gaat doen...
Echte diehards gebruiken postduiven
  donderdag 3 december 2009 @ 20:07:41 #40
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_75258292
quote:
Op donderdag 3 december 2009 19:57 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Ik heb ze meegemaakt hoor

Of die om een kwartier voor het einde al beginnen op te ruimen en doen alsof ze heel druk zijn zodat ze niets nieuws gevraagd wordt
Echt ongelofelijk dat soort mensen... Ik weet dat het tegenwoordig moeilijk is om als bedrijf een goed team bij elkaar te krijgen en dit soort topics bewijst weer waarom dat zo is. Wat zijn er toch veel inhoudsloze mensen tegenwoordig.
pi_75258493
Als je toch 'n vast nummer doorgeeft dan moet dat toch voldoende zijn? Als je dat niet hebt, dan lijkt 't me niet meer dan normaal dat je je 06 doorgeeft.

Dus in ieder geval 1 nummer doorgeven, voor 't geval dat. En zodra 't de spuigaten uitloopt even melden en anders 't nummer laten blokkeren. Dan hebben ze 't verbruid.
"If you're not a manc, you're a wank"
pi_75258536
quote:

[..]

Op punt 1 geef ik je gelijk, zonder carkit neem ik in de auto niet op. Maar dat is simpel, aangezien de baas die prent van ¤ 150,- waarschijnlijk ook niet zal dokken.

Op punt 2 zeg ik: Zolang jij er die instelling op na houdt, zal dat betere salaris ook niet snel komen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Metatron op 03-12-2009 20:21:19 ]
You tell someone you're a Metatron, they stare at you blankly. You mention something out of a Charlton Heston movie and suddenly everyone is a theology scholar!
Meh.
  donderdag 3 december 2009 @ 20:16:21 #43
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_75258625
quote:

[..]

Misschien dat ik van gedachte zou veranderen als ik eens een beter salaris zou krijgen, maar zolang dat niet gebeurt, hebben ze het er maar mee te doen
Werk jij voor de baas of werkt de baas om jouw baan te behouden? Zo lang jij niet laat zien wat je in je hebt en wat je voor je baas wil doen gaat hij er echt niet over nadenken om jou een hoger salaris te geven hoor Die man zit echt niet de hele dag op kantoor te bedenken wie hij nu weer een salarisverhoging gaat geven om te kijken of hij de motivatie omhoog kan krijgen.
  donderdag 3 december 2009 @ 20:21:44 #44
67978 HenryHill
Fake it 'till you make it
pi_75258834
Los van alle wettelijke en morele overwegingen:
quote:
Op donderdag 3 december 2009 18:21 schreef Adelante het volgende:
Als blijkt dat ze inderdaad voor elk wissewasje bellen, dan kun je die telefoon in ieder geval uitzetten buiten werktijd. En als blijkt dat ze eigenlijk nooit bellen, dan kun je altijd nog je eigen nummer doorgeven.

Niks raars aan, er zijn zat mensen die een zakelijk en een prive-nummer hebben.
So this is how liberty dies... with thunderous applause.
Truth? What's so great about the truth? Try lying for a change, it's the currency of the world
pi_75259103
Ik zou haar dus nooit aannemen, de zeikdoos. Je personeel moet gewoon te bereiken zijn als er een invaller nodig is of er iets anders dringend is, ik kan me niet voorstellen dat de werkgever dagelijks, of zelfs wekelijks haar gaat bellen. Zo gaat dat tegenwoordig.
pi_75259163
quote:
Op donderdag 3 december 2009 20:27 schreef Kankerkachelsverkopert het volgende:
Ik zou haar dus nooit aannemen, de zeikdoos. Je personeel moet gewoon te bereiken zijn als er een invaller nodig is of er iets anders dringend is, ik kan me niet voorstellen dat de werkgever dagelijks, of zelfs wekelijks haar gaat bellen. Zo gaat dat tegenwoordig.
Ze heeft toch een telefoonnummer opgegeven.
pi_75259288
quote:
Op donderdag 3 december 2009 20:29 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Ze heeft toch een telefoonnummer opgegeven.
Ja een waar ze niet al te vaak op te bereiken is.
pi_75259332
quote:
Op donderdag 3 december 2009 20:33 schreef Kankerkachelsverkopert het volgende:

[..]

Ja een waar ze niet al te vaak op te bereiken is.
Dus? Waarom zou ze 24/7 bereikbaar moeten zijn?
pi_75259398
quote:
Op donderdag 3 december 2009 20:34 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

En daarbij is er 'n antwoordapparaat. Dus zodra dat afgeluisterd is, kan ze contact opnemen met 't werk.

Ik zie 't probleem niet zo.
"If you're not a manc, you're a wank"
pi_75259417
quote:
Op donderdag 3 december 2009 20:34 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Dat vind ik wel een vereiste, maar ik zou dan ook geen HEMA-loon betalen.
pi_75261223
quote:
Volgens mij heb je geen idee waar het over gaat.

Ondanks dat ik het er over het algemeen wel mee eens ben, dat je een beetje flexibel moet zijn tegenover je baas en dat je niet zo moeilijk zou moeten doen over een telefoon nummer, zet ik toch wel mijn vraagtekens neer over het feit dat een baas het mobiele nummer zou EISEN. Vragen is een heel ander verhaal.
pi_75261517
quote:
Op donderdag 3 december 2009 21:21 schreef diomedes het volgende:

[..]

Volgens mij heb je geen idee waar het over gaat.

Ondanks dat ik het er over het algemeen wel mee eens ben, dat je een beetje flexibel moet zijn tegenover je baas en dat je niet zo moeilijk zou moeten doen over een telefoon nummer, zet ik toch wel mijn vraagtekens neer over het feit dat een baas het mobiele nummer zou EISEN. Vragen is een heel ander verhaal.
Oke, je hebt een puntje, ik zou het ook niet eisen, wel vriendelijk vragen. Maar als ik het vervolgens niet krijg zou ik dat natuurlijk wel meenemen in mijn beoordeling over het personeelslid, als die goed te bereiken is buiten de mobiel om moet het inderdaad geen punt zijn maar als er nooit opgenomen word denk ik niet dat ik het contract zou verlengen.
  Moderator / Kerstkaart terrorist donderdag 3 december 2009 @ 21:35:20 #53
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_75261805
quote:
Dan dok je dus op je prepaidkaart omdat je naar je vaste lijn belt.

Beter om gewoon prepaid te doen en voicemail dat als ze niet opneemt ze het kunnen proberen op haar vaste nummer.

Zelf heb ik alleen mijn mobiele nummer doorgegeven op het werk. Zowel aan uitzendbureau's als opdrachtgevers.
1 opdrachtgever wilde graag vaste nummer omdat het kon gebeuren dat ik thuis mn mobiel niet bij me zou hebben oid... Gewoon gezegd dat ik geen vast nummer heb.

[ Bericht 16% gewijzigd door Nizno op 03-12-2009 21:41:15 ]
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_75262084
Mijn huidige werkgever heeft net als mijn vorige werkgever mijn mobiele nummer.

Ben in het afgelopen jaar 1 keer gebeld.
bij mij vorige werkgever was dat sowieso 2 keer per vrije dag en de eerste 4 dagen van mijn vakantie meerdere keren.

Bereikbaar zijn is geen probleem, maar als het maar met mate gebeurd.
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
  Moderator / Kerstkaart terrorist donderdag 3 december 2009 @ 21:50:05 #55
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_75262442
quote:
Op donderdag 3 december 2009 21:42 schreef GizartFRL het volgende:
Mijn huidige werkgever heeft net als mijn vorige werkgever mijn mobiele nummer.

Ben in het afgelopen jaar 1 keer gebeld.
bij mij vorige werkgever was dat sowieso 2 keer per vrije dag en de eerste 4 dagen van mijn vakantie meerdere keren.

Bereikbaar zijn is geen probleem, maar als het maar met mate gebeurd.
Tijdens vakanties heb ik sowieso mijn eigen nummer niet mee. Een prepaid vodafoonkaartje net zo makkelijk. Alleen de mensen die mij moeten bereiken kunnen me bereiken. Wel zo lekker.

En op vrije dagen wordt ik soms wel eens gebeld, zollang ze nuttig bellen zeg ik er niets van. Zodra het bellen om het bellen is ga ik klagen. En dan kan het dus ook prima zijn dat ik privenummers gewoon niet meer opneem.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_75262514
quote:
Op donderdag 3 december 2009 21:50 schreef Nizno het volgende:

[..]

Tijdens vakanties heb ik sowieso mijn eigen nummer niet mee. Een prepaid vodafoonkaartje net zo makkelijk. Alleen de mensen die mij moeten bereiken kunnen me bereiken. Wel zo lekker.

En op vrije dagen wordt ik soms wel eens gebeld, zollang ze nuttig bellen zeg ik er niets van. Zodra het bellen om het bellen is ga ik klagen. En dan kan het dus ook prima zijn dat ik privenummers gewoon niet meer opneem.
Ik heb er op zich ook niet zo'n probleem mee om mijn mobiele nummer af te geven, alleen toen ze laatst 15x keer op 1 dag hadden gebeld vroeg ik me toch wel even af waar ze mee bezig waren...
pi_75262955
quote:
Op donderdag 3 december 2009 20:36 schreef Kankerkachelsverkopert het volgende:

[..]

Als je gaat eisen dat iemand 24/7 bereikbaar is, mag je rustig beginnen te denken aan 3x modaal... minimaal. Ik heb een mobiel van 't bedrijf, die staat (bijna) altijd aan, maar dan nog neem ik 'm buiten werktijd rustig niet op als mij dat niet uitkomt of ik geen zin heb.
pi_75263214
Ik zie het probleem niet helemaal, er wordt spastisch gedaan om niets... Als je een simpele 9-17 kantoorbaan hebt hangt je werkgever heus niet elk moment van je vrije tijd aan de lijn om je te bellen, zo iemand heeft ook wel wat beters te doen. Het is meer voor noodgevallen, het 'stel dat'-verhaal. Mocht je vriendin een ongeluk krijgen of mocht er iets aan de hand zijn, dan is het handig om bereikbaar te zijn. Loyaliteit, noemen ze dat. En ja, dat werkt twee kanten op. Het niet willen geven van je nummer zou zomaar geïnterpreteerd kunnen worden als een gebrekkig arbeidsethos, dat lijkt me niet echt een etiketje dat je wil hebben nog voordat je aan je werk begint.

Bij mijn huidige werkgever weten ze ook mijn mobiele nummer. Ik ben er in de ruim twee jaar dat ik er werk nog geen tien keer op gebeld. Meestal was het een collega die een dienst wilde ruilen of een leidinggevende met een verzoek om in te vallen. Twee keer was er een noodgeval. Oh noes, wat een ramp als ze je dan bellen! Je kunt zelfs dan nog nee zeggen, het feit dat je opneemt laat echter wel een vriendelijkere indruk achter dan wanneer je je nummer niet wil geven.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  Moderator / Kerstkaart terrorist donderdag 3 december 2009 @ 22:09:37 #59
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_75263530
quote:
Op donderdag 3 december 2009 22:03 schreef Mikkie het volgende:
Ik zie het probleem niet helemaal, er wordt spastisch gedaan om niets... Als je een simpele 9-17 kantoorbaan hebt hangt je werkgever heus niet elk moment van je vrije tijd aan de lijn om je te bellen, zo iemand heeft ook wel wat beters te doen. Het is meer voor noodgevallen, het 'stel dat'-verhaal. Mocht je vriendin een ongeluk krijgen of mocht er iets aan de hand zijn, dan is het handig om bereikbaar te zijn. Loyaliteit, noemen ze dat. En ja, dat werkt twee kanten op. Het niet willen geven van je nummer zou zomaar geïnterpreteerd kunnen worden als een gebrekkig arbeidsethos, dat lijkt me niet echt een etiketje dat je wil hebben nog voordat je aan je werk begint.

Bij mijn huidige werkgever weten ze ook mijn mobiele nummer. Ik ben er in de ruim twee jaar dat ik er werk nog geen tien keer op gebeld. Meestal was het een collega die een dienst wilde ruilen of een leidinggevende met een verzoek om in te vallen. Twee keer was er een noodgeval. Oh noes, wat een ramp als ze je dan bellen! Je kunt zelfs dan nog nee zeggen, het feit dat je opneemt laat echter wel een vriendelijkere indruk achter dan wanneer je je nummer niet wil geven.
Als je de vriendin van TS een ongeluk krijgt gaat de werkgever van TS vriendin op mobiel bellen om dr te vertellen dat ze een ongeluk heeft gehad?
Of hoe moet ik dat voor me zien??
pi_75263578
Gewoon je vaste nummer doorgeven.
En je bent natuurlijk wel bereid om een mobiel van de zaak te accepteren.
  donderdag 3 december 2009 @ 22:11:21 #61
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_75263604
quote:
Op donderdag 3 december 2009 22:03 schreef Mikkie het volgende:

De vrouw waar TS het over heeft is er duidelijk zo ééntje die ervan overtuigd is dat de baas God op z'n blote knietjes mag danken dat ZIJ voor HEM wil werken. Die snapt niet dat er sprake is van een wederzijds voordeel van een baan. Die mensen moet je met een korrel zout nemen en het liefst nog even niet aannemen ook.
pi_75263986
quote:
Op donderdag 3 december 2009 21:59 schreef anboni het volgende:

[..]

Als je gaat eisen dat iemand 24/7 bereikbaar is, mag je rustig beginnen te denken aan 3x modaal... minimaal. Ik heb een mobiel van 't bedrijf, die staat (bijna) altijd aan, maar dan nog neem ik 'm buiten werktijd rustig niet op als mij dat niet uitkomt of ik geen zin heb.
3*modaal.. Luilekkerland is linksaf kerel. We hebben het hier niet over 24*7 in standby, dat mag wettelijk niet eens. Het gaat er om dat je in uitzonderlijke gevallen te bereiken bent. Als je werk daar misbruik van maakt, dan kun je altijd nog klagen en simpelweg niet meer opnemen. De realiteit is dat je zelden gebeld zult worden. En ik zie het probleem niet om gebeld te worden i.v.m. de vraag of je bijvoorbeeld in kan vallen voor een zieke collega, of een dienst ruilen.
You tell someone you're a Metatron, they stare at you blankly. You mention something out of a Charlton Heston movie and suddenly everyone is a theology scholar!
Meh.
pi_75264022
Ik ben juist altijd blij als me telefoon weer eens een keertje over gaat
pi_75264058
Afgezien van gem. 1 noodgeval per 2 jaar ofzo, waarvoor zou de werkgever je in vredesnaam moeten bellen buiten werktijd?
pi_75264084
quote:
Op donderdag 3 december 2009 22:09 schreef Nizno het volgende:

[..]

Als je de vriendin van TS een ongeluk krijgt gaat de werkgever van TS vriendin op mobiel bellen om dr te vertellen dat ze een ongeluk heeft gehad?
Of hoe moet ik dat voor me zien??
De vriendin van TS is onderweg naar d'r werk en krijgt een aanrijding. Werkgever weet van niks maar ze is wel te laat inmiddels. WG gaat bellen en krijgt 'r thuis niet te pakken, dus probeert mobiel.

Het is niet alleen maar negatief ofzo .
Zerg schreef:
pi_75264169
quote:
Op donderdag 3 december 2009 22:11 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

De vrouw waar TS het over heeft is er duidelijk zo ééntje die ervan overtuigd is dat de baas God op z'n blote knietjes mag danken dat ZIJ voor HEM wil werken. Die snapt niet dat er sprake is van een wederzijds voordeel van een baan. Die mensen moet je met een korrel zout nemen en het liefst nog even niet aannemen ook.
Daar lijkt het inderdaad wel op ja. Als mensen over zoiets al moeilijk doen... .
quote:
Op donderdag 3 december 2009 22:19 schreef Metatron het volgende:
De realiteit is dat je zelden gebeld zult worden. En ik zie het probleem niet om gebeld te worden i.v.m. de vraag of je bijvoorbeeld in kan vallen voor een zieke collega, of een dienst ruilen.
Dat ook ja. Dat zou je zelf ook prettig vinden. Zowel wanneer jij degene bent die een dienst moet ruilen, als wanneer je werkgever bent en met een personeelsprobleem zit.
Zerg schreef:
pi_75264204
quote:
Op donderdag 3 december 2009 22:20 schreef Modus het volgende:
Afgezien van gem. 1 noodgeval per 2 jaar ofzo, waarvoor zou de werkgever je in vredesnaam moeten bellen buiten werktijd?
OM te vragen of je je vrije maandag wil ruilen met een andere dag, i.v.m. ziekte van een collega. Bijvoorbeeld. Of omdat er mensen zijn die WEL 60 uur per week in de zaak steken, net even wat info nodig hebben die jij ergens hebt opgeborgen, en die ze niet kunnen vinden.

Of om je te vertellen dat maandag je proeftijd afloopt, en dat je met je demotiverende 9 tot 5 "vrij = vrij" mentaliteit maar beter een positie als vakkenvuller kunt gaan zoeken.
Meh.
  Moderator / Kerstkaart terrorist donderdag 3 december 2009 @ 22:24:05 #68
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_75264207
quote:

[..]

3*modaal.. Luilekkerland is linksaf kerel. We hebben het hier niet over 24*7 in standby, dat mag wettelijk niet eens. Het gaat er om dat je in uitzonderlijke gevallen te bereiken bent. Als je werk daar misbruik van maakt, dan kun je altijd nog klagen en simpelweg niet meer opnemen. De realiteit is dat je zelden gebeld zult worden. En ik zie het probleem niet om gebeld te worden i.v.m. de vraag of je bijvoorbeeld in kan vallen voor een zieke collega, of een dienst ruilen.
wrom kunnen collega's oid nie op vaste foon bellen dan voor dienstruil of inval?
quote:
Op donderdag 3 december 2009 22:21 schreef Mikkie het volgende:

[..]

De vriendin van TS is onderweg naar d'r werk en krijgt een aanrijding. Werkgever weet van niks maar ze is wel te laat inmiddels. WG gaat bellen en krijgt 'r thuis niet te pakken, dus probeert mobiel.

Het is niet alleen maar negatief ofzo .
ja valt idd wat voor te zeggen.
pi_75264380
quote:
Op donderdag 3 december 2009 22:24 schreef Nizno het volgende:

[..]

wrom kunnen collega's oid nie op vaste foon bellen dan voor dienstruil of inval?
Omdat ze die misschien niet altijd opneemt omdat ze er niet altijd is? En soms iets haast of prioriteit heeft? Dan is het nogal kortzichtig van iemand om niet je mobiele nummer te geven om eventueel 1 minuut op een hele dag vrij te maken voor een ander .
Zerg schreef:
pi_75264432
quote:
Op donderdag 3 december 2009 22:27 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Omdat ze die misschien niet altijd opneemt omdat ze er niet altijd is? En soms iets haast of prioriteit heeft? Dan is het nogal kortzichtig van iemand om niet je mobiele nummer te geven om eventueel 1 minuut op een hele dag vrij te maken voor een ander .
Net of je kan verwachten dat je op je mobiel wel 24/7 bereikbaar bent.
pi_75264457
quote:
Op donderdag 3 december 2009 22:24 schreef Nizno het volgende:

[..]

[..]
Omdat tegenwoordig nu eenmaal vrijwel iedereen een mobiel heeft, en de kans dat je daarmee iemand te pakken krijgt nu eenmaal stukken groter is. Misschien heb je het gemist, maar de jaren 70 waar iedereen 's avonds om 17:30 aan de piepers zat en de rest van de avond thuis op de bank zijn echt een beetje voorbij hoor.
Meh.
  donderdag 3 december 2009 @ 22:29:23 #72
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_75264464
quote:
Op donderdag 3 december 2009 22:27 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Ja, zover doordenken is aan de meesten niet besteed. Die hebben namelijk dezelfde instelling dat ze buiten werktijd heilig zijn.
pi_75264549
quote:
Op donderdag 3 december 2009 22:28 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Net of je kan verwachten dat je op je mobiel wel 24/7 bereikbaar bent.
Nee, maar de kans dat je iemand te pakken krijgt is simpelweg wat groter. Mijn God, wat doen mensen hier meoilijk over misschien 2 telefoontjes in een jaar. Als dat dan allemaal zo verschrikkelijk is, die minieme inbreuk op je vrije tijd, beloof je dan plechtig dat je je op je werk ook ALLEEN maar met werk bezighoudt? Of telt browsen, bellen, mailen, MSN-en en FOK!ken dan ineens niet meer?
Meh.
pi_75264557
Bij sommige banen is er simpelweg nooit sprake van voor zieke collega's invallen en vrije dagen ruilen (dat heeft echt nog nooit 1 werkgever aan me gevraagd), en aangezien we helemaal niks weten over de betreffende baan is het een beetje voorbarig om te concluderen dat dat bij haar ook wel het geval zal zijn.

En verder dat geneuzel altijd over ongelukken, er zijn hele volksstammen die hun hele leven geen ongeluk krijgen, dat zijn allemaal van die ontzettend kleine kansen. Toen niemand een mobiel had was het ook geen probleem. Te laat komen evenmin, je kwam gewoon een half uur later. Maar nu je wel kan bellen is het ineens wel een probleem.
  donderdag 3 december 2009 @ 22:31:37 #75
248844 Bowlingbal
Leuk je weer te zien :)
pi_75264565
quote:

Ik zou die niet geven, en als de baas door blijft vragen:
' Dan geef je maar een mooi prepaid toestel.'
(Zodat je die tenminste in het weekend in een hoekje kunt gooien.)
In these days of moral hypocrisy certain valuable commodities can be hard to import.
- Donald Love
  donderdag 3 december 2009 @ 22:32:47 #76
248844 Bowlingbal
pi_75264624
quote:
Op donderdag 3 december 2009 22:31 schreef Metatron het volgende:

[..]

Nee, maar de kans dat je iemand te pakken krijgt is simpelweg wat groter. Mijn God, wat doen mensen hier meoilijk over misschien 2 telefoontjes in een jaar. Als dat dan allemaal zo verschrikkelijk is, die minieme inbreuk op je vrije tijd, beloof je dan plechtig dat je je op je werk ook ALLEEN maar met werk bezighoudt? Of telt browsen, bellen, mailen, MSN-en en FOK!ken dan ineens niet meer?
Weten dat je niet gestoord kan worden door het werk is ook wat waard.
In these days of moral hypocrisy certain valuable commodities can be hard to import.
- Donald Love
  donderdag 3 december 2009 @ 22:34:17 #77
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_75264692
als ze het weigert zou ik haar niet eens willen aannemen. Getuigt van een gebrek aan loyaliteit

als mijn werkgever wat wil weten ofzo als ik er niet ben mogen ze me best bellen. Als er 'misbruik' van wordt gemaakt kan je er altijd wat van zeggen
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_75264724
quote:
Op donderdag 3 december 2009 22:31 schreef Modus het volgende:
Bij sommige banen is er simpelweg nooit sprake van voor zieke collega's invallen en vrije dagen ruilen (dat heeft echt nog nooit 1 werkgever aan me gevraagd), en aangezien we helemaal niks weten over de betreffende baan is het een beetje voorbarig om te concluderen dat dat bij haar ook wel het geval zal zijn.

En verder dat geneuzel altijd over ongelukken, er zijn hele volksstammen die hun hele leven geen ongeluk krijgen, dat zijn allemaal van die ontzettend kleine kansen. Toen niemand een mobiel had was het ook geen probleem. Te laat komen evenmin, je kwam gewoon een half uur later. Maar nu je wel kan bellen is het ineens wel een probleem.
Het hoeft ook geen probleem te zijn, maar het is gewoon een feit dat een mobiele telefoon het leven op heel veel punten een stuk makkelijker maakt. Ik zie gewoon echt niet waarom je er op voorhand al van uit zou moeten gaan dat een werkgever dat zou misbruiken.
Meh.
  donderdag 3 december 2009 @ 22:35:34 #79
248844 Bowlingbal
pi_75264746
quote:

[..]

In dat soort gevallen geef je je nummer aan de secretaresse door, die verbind de telefoontjes wel door. Zij geeft dat nummer dan niet door aan anderen zodat je tenminste alleen maar tijdens normale uren gestoord wordt. Als het een normale secretaresse is.
- Donald Love
pi_75264789
quote:
Op donderdag 3 december 2009 22:32 schreef Bowlingbal het volgende:

[..]

Weten dat je niet gestoord kan worden door het werk is ook wat waard.
Wat een gelul. Alsof een werkgever die met een korte vraag belt zo ontzettend veel 'storender' is dan wie dan ook die belt. Ik vind het echt maar een hoop gezeik om niks.
Meh.
  donderdag 3 december 2009 @ 22:37:23 #81
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_75264818
quote:
Op donderdag 3 december 2009 22:31 schreef Modus het volgende:

Toen nog niemand internet had deden we communicatie ook via de fax. Dat wil nog niet zeggen dat we dat nu nog steeds doen...

De kans dat je op je mobiel bereikbaar bent is gewoon veel groter dan op een vaste lijn. En ongelukken kun je niet plannen. Die krijg je je hele leven niet en als je 2 dagen op je nieuwe werk bent krijg je die ochtend een ongeluk en kan de werkgever jou niet bereiken.

Ik zie het hele probleem niet met je nummer afgeven, je wilt toch ten minste een beetje loyaal naar je bedrijf overkomen, als je voor zoiets gaat zeiken in je eerste week bij mijn bedrijf haal je het einde van de proeftijd niet hoor, kom op zeg.
pi_75264841
quote:
Op donderdag 3 december 2009 22:35 schreef Bowlingbal het volgende:

[..]

In dat soort gevallen geef je je nummer aan de secretaresse door, die verbind de telefoontjes wel door. Zij geeft dat nummer dan niet door aan anderen zodat je tenminste alleen maar tijdens normale uren gestoord wordt. Als het een normale secretaresse is.
TS heeft het over de werkgever die het nummer vraagt. Ik interpreteer dat als HR/PZ die het heeft. Niet dat het op het prikbord hangt of zo.
Meh.
  donderdag 3 december 2009 @ 22:38:35 #83
248844 Bowlingbal
pi_75264869
quote:
Op donderdag 3 december 2009 22:36 schreef Metatron het volgende:

[..]

Wat een gelul. Alsof een werkgever die met een korte vraag belt zo ontzettend veel 'storender' is dan wie dan ook die belt. Ik vind het echt maar een hoop gezeik om niks.
Ik wel. Je ziet in dit topic al users die moeilijk gaan doen met een prepaidkaartje kopen voor de vakantie. Belachelijk.
- Donald Love
  donderdag 3 december 2009 @ 22:39:32 #84
248844 Bowlingbal
pi_75264915
quote:
Op donderdag 3 december 2009 22:38 schreef Metatron het volgende:

[..]

TS heeft het over de werkgever die het nummer vraagt. Ik interpreteer dat als HR/PZ die het heeft. Niet dat het op het prikbord hangt of zo.
Dit uit de OP
"we willen dat je we je altijd kunnen bereiken"
interpreteer ik toch anders.
- Donald Love
pi_75264956
quote:
Op donderdag 3 december 2009 22:39 schreef Bowlingbal het volgende:

[..]

Dit uit de OP
"we willen dat je we je altijd kunnen bereiken"
interpreteer ik toch anders.
KUNNEN bereiken is wat anders dan ZULLEN bereiken.
Meh.
  donderdag 3 december 2009 @ 22:40:46 #86
248844 Bowlingbal
pi_75264973
quote:
Op donderdag 3 december 2009 22:37 schreef Barcaconia het volgende:

[..]

Toen nog niemand internet had deden we communicatie ook via de fax. Dat wil nog niet zeggen dat we dat nu nog steeds doen...

De kans dat je op je mobiel bereikbaar bent is gewoon veel groter dan op een vaste lijn. En ongelukken kun je niet plannen. Die krijg je je hele leven niet en als je 2 dagen op je nieuwe werk bent krijg je die ochtend een ongeluk en kan de werkgever jou niet bereiken.

Ik zie het hele probleem niet met je nummer afgeven, je wilt toch ten minste een beetje loyaal naar je bedrijf overkomen, als je voor zoiets gaat zeiken in je eerste week bij mijn bedrijf haal je het einde van de proeftijd niet hoor, kom op zeg.
Voor je het weet moet je je baas op je hyves laten. 'Want we willen je wel even krabbelen als dat moet. '

Wat is er zo lastig aan het woord privé in privé-nummer?
- Donald Love
  donderdag 3 december 2009 @ 22:42:32 #87
248844 Bowlingbal
pi_75265048
quote:
Op donderdag 3 december 2009 22:40 schreef Metatron het volgende:

[..]

KUNNEN bereiken is wat anders dan ZULLEN bereiken.
Als het alleen PZ was, hadden ze wel iets anders gezegd hè? Altijd kunnen bereiken zou ik onwenselijk vinden. Binnen het bedrijf ben ik loyaal en werk ik 200% voor het bedrijf, maar daarbuiten heb ik mijn eigen privéleven.
- Donald Love
  donderdag 3 december 2009 @ 22:42:48 #88
196342 Eg_Wel
Ik Hoop Dat Ik Stoor
pi_75265060
Ik snap het hele probleem eigenlijk niet.. Als je er geen zin in hebt, die mobiel heeft een knop. Aan of uit? En anders werkt na 5 keer overgaan de voicemail ook wel als het echt belangrijk is.. Bovendien, lang leve nummer herkenning?
-- I guess it stands that If we believe absurdities, we shall commit atrocities.
pi_75265094
Moet je aan korpschefs vragen.
pi_75265139
quote:
Op donderdag 3 december 2009 22:40 schreef Bowlingbal het volgende:

[..]

Voor je het weet moet je je baas op je hyves laten. 'Want we willen je wel even krabbelen als dat moet. '

Wat is er zo lastig aan het woord privé in privé-nummer?
Mijn god zeg, hoe ver wil je dat geneuzel doorvoeren? 99% kans dat het om niets meer gaat dan de MOGELIJKHEID om contact op te nemen in uitzonderlijke of dringende gevallen. Is zelfs dat beetje loyaliteit richting een bedrijf al te veel gevraagd?
Meh.
  Moderator / Kerstkaart terrorist donderdag 3 december 2009 @ 22:45:12 #91
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_75265158
quote:
Op donderdag 3 december 2009 22:38 schreef Bowlingbal het volgende:

[..]

Ik wel. Je ziet in dit topic al users die moeilijk gaan doen met een prepaidkaartje kopen voor de vakantie. Belachelijk.
ja belachelijk idd dat ik geen zin heb in extra kosten op mijn telefoonrekening door roaming.
Klopt het is inderdaad belachelijk dat vodafone slechts 1 euro per gesprek rekent en mijn eigen provider niet.

En daarbij, ik heb mijn mobiel voor alles, dus ook alle verenigingen en dergelijke. Die dus ook niet altijd weten dat ik niet bereikbaar ben. Nu mooi een bandje op voicemail dat ik tot en met 4 dec niet in NL ben.
Best belachelijk om op die manier kosten, ergernis en moeite te besparen.
pi_75265182
Vreemde gedachte eik, van iemand verwachten dat ie zijn mobiel nog gaat opnemen als ie een ongeluk heeft gehad. Die heeft vast niks anders aan zijn hoofd. Wie weet kán hij wel helemaal niet opnemen op dat moment. Aan de andere kant, als je ziet hoe verslaafd sommigen aan zo'n ding zijn zou het me ook weer niet verbazen als ze half in een roes op de operatietafel nog zouden opnemen. Altijd bereikbaar zijn he. .

Ik blijf het allemaal errug vergezocht vinden. Begrijpelijk, maar nog steeds vergezocht.
pi_75265205
quote:
Op donderdag 3 december 2009 22:42 schreef Bowlingbal het volgende:

[..]

Als het alleen PZ was, hadden ze wel iets anders gezegd hè? Altijd kunnen bereiken zou ik onwenselijk vinden. Binnen het bedrijf ben ik loyaal en werk ik 200% voor het bedrijf, maar daarbuiten heb ik mijn eigen privéleven.
Ja, en? Betekent dat dat ze je niet eens meer mogen bellen met een simpel vraagje?
Meh.
  donderdag 3 december 2009 @ 22:49:32 #94
248844 Bowlingbal
pi_75265326
quote:
Op donderdag 3 december 2009 22:46 schreef Metatron het volgende:

[..]

Ja, en? Betekent dat dat ze je niet eens meer mogen bellen met een simpel vraagje?
Dan sturen ze maar een mailtje en als ik zin heb check ik mijn zakelijke mail. Als mensen mij menen te moeten bellen terwijl ik vrij ben hebben zij hun zaken niet goed op orde. Daar ga ik niet bereikbaar voor zitten wezen.

Want wat er dan gebeurt is 'oh, Bowlingbal is morgen vrij, maar ik heb het nu erg druk. Weet je wat, ik bel hem morgen wel om te vragen waar dit of dat staat'. Dat kun je beter voorkomen dan achteraf te gaan zeiken dat je niet zomaar een privé-nummer moet bellen.
- Donald Love
pi_75265552
quote:
Op donderdag 3 december 2009 22:49 schreef Bowlingbal het volgende:

[..]

Dan sturen ze maar een mailtje en als ik zin heb check ik mijn zakelijke mail. Als mensen mij menen te moeten bellen terwijl ik vrij ben hebben zij hun zaken niet goed op orde. Daar ga ik niet bereikbaar voor zitten wezen.

Want wat er dan gebeurt is 'oh, Bowlingbal is morgen vrij, maar ik heb het nu erg druk. Weet je wat, ik bel hem morgen wel om te vragen waar dit of dat staat'. Dat kun je beter voorkomen dan achteraf te gaan zeiken dat je niet zomaar een privé-nummer moet bellen.
Ik heb dat in 15 jaar nog niet aan de hand gehad (buiten standby diensten dan), en dat terwijl doorgaans naast PZ ook m'n directe collega's m'n privé nummer hebben. Als je een beetje normaal met je collega's omgaat is dat ook gewoon vanzelfsprekend.

Daarnaast, je hoieft niet 'bereikbaar te zitten wezen'. Nogmaals, we hebben het niet over 24*7 standby.
Meh.
  donderdag 3 december 2009 @ 22:55:41 #96
248844 Bowlingbal
pi_75265579
Dat mensen bereikbaar moeten zijn in hun vrije tijd toont in mijn ogen alleen maar falen van de organisatie aan. Als ze dat dus nodig hebben voor hun continuïteit zou ik er maar niet gaan werken.

Als iemand nu zou solliciteren voor topmanager is dat misschien een ander verhaal, maar daar lijkt mij in de OP geen sprake van.
- Donald Love
  donderdag 3 december 2009 @ 22:56:39 #97
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_75265619
zoals ik zei; je kan hem toch geven en als het de spuigaten uitloopt zeg je er wat van?

Wat voor baan hebben we het over? Medewerker in een supermarkt offuh?
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  donderdag 3 december 2009 @ 22:56:39 #98
248844 Bowlingbal
pi_75265620
quote:
Op donderdag 3 december 2009 22:55 schreef Metatron het volgende:

[..]

Ik heb dat in 15 jaar nog niet aan de hand gehad (buiten standby diensten dan), en dat terwijl doorgaans naast PZ ook m'n directe collega's m'n privé nummer hebben. Als je een beetje normaal met je collega's omgaat is dat ook gewoon vanzelfsprekend.
Natuurlijk is dat vanzelfsprekend, maar ik wil mensen eerst leren kennen voordat ik dat doe.
- Donald Love
  Moderator donderdag 3 december 2009 @ 22:57:02 #99
18653 crew  D.
pi_75265635
Dus iemand die geen mobieltje heeft zou niet worden aangenomen?
pi_75265700
Het zal wel een interpretatieverschil zijn, maar ik zie de opmerking 'zodat we je kunnen bereiken' nou niet als het telefonisch equivalent van de 'ik ga poepen' nachtbagger-slowchat op FOK. Ik denk echt dat je in beginsel wel iets meer vertrouwen in werkgever en collega's mag hebben.
Meh.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')