Het is de manier waarop hij zich laat kennen in discussies. Als het een vrouw was geweest, dan had ik er de triestheid der vrouwen van gemaakt. Als jij wil denken dat ik een mannenhaatster ben, dan moet je nog eens teruglezen. Types als Laforest vind ik in het echte leven ook irritant, zeker als ze zo enorm materialistisch zijn naast de grote ongelijkwaardigheid die ze nastreven, is voor mij gewoon een enorme emotionele afknapper. In relaties leidt het voor mijn persoonlijke smaak teveel tot ongelijkheid tussen mannen en vrouwen, de aantrekkelijke man die net als ik gelijkwaardigheid nastreeft kom ik in ieder geval niet tegen. Hoewel sommige vrienden van me uitzonderingen zijn maar die vind ik weer niet seksueel aantrekkelijk. Dus dan is het niet gek om een relatie met een vrouw na te streven als je die ook seksueel en emotioneel aantrekkelijk vindt.quote:Op maandag 7 december 2009 02:19 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Wat een Nederlandse man (die nota bene in het buitenland woont en daar ook door veranderd is), staat symbool voor "de triestheid der mannen"...![]()
Niks tegen lesbiennes. Wel tegen mannenhaatsters. En jij hoort bij de 2e groep.
Het interesseert mij niet wat Laforest mist in de Nederlandse vrouw, maar dat snap je zelf ook wel hè?quote:Op maandag 7 december 2009 09:08 schreef Prenzlauer het volgende:
[..]
Precies, ze laat zich wel kennen zo.. Overigens laat ze nu precies zien wat er volgens laforest mis is aan de Nederlandse vrouw....Ironisch
Dat is ook vette bullshit. Maar ik zou er nooit gelukkig van worden en ik wil voor mezelf dan ook de mogelijkheid om dat lekker zelf te kiezen. Ik snap alleen niet zo goed waarom mannen zelden parttime gaan werken voor kinderen.quote:Op maandag 7 december 2009 13:21 schreef Deliah het volgende:
[..]
Juist, vrouwen die huisvrouw worden en voor de kinderen zorgen zijn geen mislukking. Men zou af moeten van dat idee.
En dus baseer je je mening over mannen maar op 1 man die in de VS woont. Bevooroordeelde mannenhaatster. En dan je toevlucht zoeken tot vrouwen. Ik bedoel; je doet maar, maar de redenen zijn bizar slecht.quote:Op maandag 7 december 2009 17:20 schreef Seven. het volgende:
[..]
Het is de manier waarop hij zich laat kennen in discussies. Als het een vrouw was geweest, dan had ik er de triestheid der vrouwen van gemaakt. Als jij wil denken dat ik een mannenhaatster ben, dan moet je nog eens teruglezen. Types als Laforest vind ik in het echte leven ook irritant, zeker als ze zo enorm materialistisch zijn naast de grote ongelijkwaardigheid die ze nastreven, is voor mij gewoon een enorme emotionele afknapper. In relaties leidt het voor mijn persoonlijke smaak teveel tot ongelijkheid tussen mannen en vrouwen, de aantrekkelijke man die net als ik gelijkwaardigheid nastreeft kom ik in ieder geval niet tegen. Hoewel sommige vrienden van me uitzonderingen zijn maar die vind ik weer niet seksueel aantrekkelijk. Dus dan is het niet gek om een relatie met een vrouw na te streven als je die ook seksueel en emotioneel aantrekkelijk vindt.
Alleen zelden in hetero-relaties. Al ga ik hiermee veel dames tegen de schenen trappen, denk ik.quote:Op maandag 7 december 2009 13:24 schreef Deliah het volgende:
[..]
Volledige gelijkwaardigheid bestaat ook bij een ongelijke rolverdeling.
Ik baseer mijn mening op niemand die in de VS woont in ieder gevalquote:Op maandag 7 december 2009 17:24 schreef El_Matador het volgende:
[..]
En dus baseer je je mening over mannen maar op 1 man die in de VS woont. Bevooroordeelde mannenhaatster. En dan je toevlucht zoeken tot vrouwen. Ik bedoel; je doet maar, maar de redenen zijn bizar slecht.
Omdat we er biologisch niet geschikt voor zijn, simpel as that. Er is geen gemeenschap in de wereld die anders werkt.. en die hippie communes die probeerden te bewijzen hebben jammerlijk gefaald. Er is zelfs een voorbeeld van een jongetje die ze op vroege leeftijd hebben gecastreerd, hormonen gaven en opvoedden als een meisje. Uitkomst, kind voelde zich altijd een jongetje, kwam in een identiteitscrisis omdat hij een meisje moest zijn en is nu getekend voor het leven. Daarnaast wijzen wetenschappelijke artikelen er steeds weer op dat moeders een betere emotionele band hebben met hun kinderen. Nogmaals allemaal perfect uit te leggen via de evolutie theorie.quote:Op maandag 7 december 2009 17:24 schreef Seven. het volgende:
[..]
Dat is ook vette bullshit. Maar ik zou er nooit gelukkig van worden en ik wil voor mezelf dan ook de mogelijkheid om dat lekker zelf te kiezen. Ik snap alleen niet zo goed waarom mannen zelden parttime gaan werken voor kinderen.
Als mannen het écht willen, dan zijn ze uitstekende opvoeders. Maar ze willen het domweg niet. Mannen gaan liever werken om geld te verdienen en daar hoort bij dat ze onafhankelijker zijn van de rest van het gezin dan andersom.quote:Op maandag 7 december 2009 17:30 schreef Prenzlauer het volgende:
[..]
Omdat we er biologisch niet geschikt voor zijn, simpel as that. Er is geen gemeenschap in de wereld die anders werkt.. en die hippie communes die probeerden te bewijzen hebben jammerlijk gefaald. Er is zelfs een voorbeeld van een jongetje die ze op vroege leeftijd hebben gecastreerd, hormonen gaven en opvoedden als een meisje. Uitkomst, kind voelde zich altijd een jongetje, kwam in een identiteitscrisis omdat hij een meisje moest zijn en is nu getekend voor het leven. Daarnaast wijzen wetenschappelijke artikelen er steeds weer op dat moeders een betere emotionele band hebben met hun kinderen. Nogmaals allemaal perfect uit te leggen via de evolutie theorie.
daarmee wil ik niet zeggen dat mannen geen goede opvoeders kunnen zijn maar het is wel de reden waarom koppels voor het traditionele rollenverdeling kiezen, natuurlijk instinct enzo. En het is idealistisch en eigenlijk retedom om te zeggen dat we dat kunnen ontgroeien want zo zitten onze breinen niet in elkaar.
quote:Op maandag 7 december 2009 17:30 schreef Prenzlauer het volgende:
[..]
Omdat we er biologisch niet geschikt voor zijn, simpel as that. Er is geen gemeenschap in de wereld die anders werkt.. en die hippie communes die probeerden te bewijzen hebben jammerlijk gefaald. Er is zelfs een voorbeeld van een jongetje die ze op vroege leeftijd hebben gecastreerd, hormonen gaven en opvoedden als een meisje. Uitkomst, kind voelde zich altijd een jongetje, kwam in een identiteitscrisis omdat hij een meisje moest zijn en is nu getekend voor het leven. Daarnaast wijzen wetenschappelijke artikelen er steeds weer op dat moeders een betere emotionele band hebben met hun kinderen. Nogmaals allemaal perfect uit te leggen via de evolutie theorie.
daarmee wil ik niet zeggen dat mannen geen goede opvoeders kunnen zijn maar het is wel de reden waarom koppels voor het traditionele rollenverdeling kiezen, natuurlijk instinct enzo. En het is idealistisch en eigenlijk retedom om te zeggen dat we dat kunnen ontgroeien want zo zitten onze breinen niet in elkaar.
Ja joh, want hersenscans liegen als het gaat om emotionele reacties van ouders op hun kinderenquote:Op maandag 7 december 2009 17:34 schreef Seven. het volgende:
[..]
Als mannen het écht willen, dan zijn ze uitstekende opvoeders. Maar ze willen het domweg niet. Mannen gaan liever werken om geld te verdienen en daar hoort bij dat ze onafhankelijker zijn van de rest van het gezin dan andersom.
Vrouwen zijn emotioneel iets geschikter om opvoeders te zijn, dat klopt. Maar dat kunnen mannen ook leren, jullie zijn geen emotionele josti's.
Ik zie niet in waarom vrouwen een redelijke inhaalslag maken als het gaat om dingen als carrière terwijl mannen in opvoeding daarin geen inhaalslag kunnen maken. Kinderen evolueren mee hoor. Alsof mannen totáál niet kunnen opvoeden vanwege een paar hersenscans, waarom zou je dat willen geloven als man zijnde?quote:Op maandag 7 december 2009 17:37 schreef Prenzlauer het volgende:
[..]
Ja joh, want hersenscans liegen als het gaat om emotionele reacties van ouders op hun kinderen
De enige matriarchale culturen die hebben bestaan vloeiden voort op het feit dat de man vaak al jong werden afgeslacht of omdat de vrouw een god was zoals bv Cleopatra. Maar alsnog vanuit het gezinsleven gezien is er geen volwaardige cultuur geweest die het lang heeft uitgehouden.quote:Op maandag 7 december 2009 17:34 schreef ripley1 het volgende:
[..]
Er bestaat wel matriarchaten, dus dat is niet helemaal waar. En daarnaast evolueren we ook op andere gebieden, dus waarom hierin niet? In het verleden had de man spierkracht nodig om te jagen en te beschermen maar met de komst van steeds meer automatisering is dat aan het veranderen, dus zou het logisch zijn als de onderlinge verhoudingen ook langzaam aan het verschuiven zijn.
Daarmee niet gezegd dat andere mensen van mij niet in een klassiek rollenpatroon mogen zitten hoor. Het is alleen niets voor mij.
Omdat de meeste mannen niet willen opvoeden? Daar lijkt me overigens niks mis mee. Als de vrouw niet wil opvoeden ook niet trouwens, dan maar geen kinderen.quote:Op maandag 7 december 2009 17:41 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ik zie niet in waarom vrouwen een redelijke inhaalslag maken als het gaat om dingen als carrière terwijl mannen in opvoeding daarin geen inhaalslag kunnen maken. Kinderen evolueren mee hoor. Alsof mannen totáál niet kunnen opvoeden vanwege een paar hersenscans, waarom zou je dat willen geloven als man zijnde?
Nou ja, dan vind ik dat vreemdgaan en bigamie ook gewoon is zoals het hoort. Tenslotte is maar 25% van alle culturen op deze aardkloot gebaseerd op monogamie.quote:Op maandag 7 december 2009 17:48 schreef Prenzlauer het volgende:
[..]
De enige matriarchale culturen die hebben bestaan vloeiden voort op het feit dat de man vaak al jong werden afgeslacht of omdat de vrouw een god was zoals bv Cleopatra. Maar alsnog vanuit het gezinsleven gezien is er geen volwaardige cultuur geweest die het lang heeft uitgehouden.
Inderdaad.quote:Op maandag 7 december 2009 17:49 schreef Heremeteit het volgende:
[..]
Omdat de meeste mannen niet willen opvoeden? Daar lijkt me overigens niks mis mee. Als de vrouw niet wil opvoeden ook niet trouwens, dan maar geen kinderen.
Nee eigenlijk cancel jij jezelf uit voor evolutie, gefeliciteerd!quote:Op maandag 7 december 2009 17:43 schreef Seven. het volgende:
Eigenlijk loop ik een eeuw voor op de evolutie.
*hap*quote:Op maandag 7 december 2009 17:59 schreef Prenzlauer het volgende:
[..]
Nee eigenlijk cancel jij jezelf uit voor evolutie, gefeliciteerd!
Ik ben zelf verliefd geweest op een (Nederlandse) vrouw die samen is met een man van wie ze in feite financieel afhankelijk is. Zij werkt twee dagen in de week, hij heeft een eigen huis in één van de duurdere straten van Amsterdam, een redelijk stabiele baan die goed verdient; doordat ze bij hem is, is ze in staat elk jaar een keer of 5 op vakantie te gaan naar verre landen, lekker te eten, ga zo maar door.quote:Op maandag 7 december 2009 15:49 schreef Synthesist het volgende:
lol, wat zeg je dat mooi in die laatste zin.
of dit alleen voor Nederlandse vrouwen geldt? dat denk ik niet. uiteraard is het biologisch te verklaren waarom vrouwen een vent zoeken met geld of een goede opleiding, zij en de kindertjes moeten worden gevoed. Nederlandse vrouwen gaan verder dan deze eis, ze willen het vooral materialistisch goed hebben. Dat zal voor vrouwen uit armere landen anders zijn, die zullen al blij zijn als hun primaire levensbehoeften zeker zijn. die willen liever de zekerheid van een vent die niet zuipt dan een of andere auto voor de deur
Dat is anders vrij simpel, dat willen ze niet.quote:Op maandag 7 december 2009 17:24 schreef Seven. het volgende:
[..]
Dat is ook vette bullshit. Maar ik zou er nooit gelukkig van worden en ik wil voor mezelf dan ook de mogelijkheid om dat lekker zelf te kiezen. Ik snap alleen niet zo goed waarom mannen zelden parttime gaan werken voor kinderen.
Ik ken geen enkele vrouw die zo een man wilt. Als een man graag de kinderen wilt opvoeden, zal hij daar hard voor moeten vechten: familie en vrienden zullen raar opkijken, en hij moet een vrouw vinden die hier geen problemen mee heeft. En dan is er nog de onzekerheid. De vrouw zal ook bekeken worden, want ze vervult haar taak als ouder niet naar behoren... etc, etc.quote:Op maandag 7 december 2009 17:24 schreef Seven. het volgende:
Ik snap alleen niet zo goed waarom mannen zelden parttime gaan werken voor kinderen.
quote:Op maandag 7 december 2009 17:24 schreef El_Matador het volgende:
[..]
En dus baseer je je mening over mannen maar op 1 man die in de VS woont. Bevooroordeelde mannenhaatster. En dan je toevlucht zoeken tot vrouwen. Ik bedoel; je doet maar, maar de redenen zijn bizar slecht.
Ga nou maar weer gauw met je moderne, op een lul lijkende, dildo spelen.quote:Op maandag 7 december 2009 17:43 schreef Seven. het volgende:
Eigenlijk loop ik een eeuw voor op de evolutie.
Sorry - maar dat is flauwekul, Seven.quote:Op maandag 7 december 2009 17:49 schreef Seven. het volgende:
[..]
Nou ja, dan vind ik dat vreemdgaan en bigamie ook gewoon is zoals het hoort. Tenslotte is maar 25% van alle culturen op deze aardkloot gebaseerd op monogamie.
quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |