Dat zeg ik. Alleen met iets meer woorden. Misschien moet ik toch 'ns proberen iets korter van stof te zijn.quote:Op donderdag 3 december 2009 14:19 schreef BasEnAad het volgende:
Ze mag het wel aangeven natuurlijk dat de kinderen veel missen. Maar het is aan jou wat je met die informatie doet.
Opmerkingen als "dit kan zo niet" gaan echt te ver. Daar moet ze zich niet bemoeien.
Meestal rond een uur of 8, half 9.quote:Hoe laat worden je kinderen dan wakker 's ochtends?
Nee geen boekje, maar we hebben wel regelmatig nieuwsbrieven en daar stond niks over vandaag. Ze hebben inderdaad wel eea aan de deur van de groep hangen maar volgens mij niks hierover. Meestal ben ik wel op de hoogte van activiteiten maar dat van vandaag kwam echt als een verrassing voor mij.quote:hebbben jullie trouwens geen heen en weer boekje?
Ja, ga vooral katten op iemand die je goedbedoeld advies probeert te geven. Ben je dan echt zo een hork of wat? Zij ziet je kind de hele dag. Als haar opvalt dat hij buiten de groep valt omdat hij nergens over mee kan praten is dat toch fijn om te weten als ouder?!quote:Op donderdag 3 december 2009 14:14 schreef Buschetta het volgende:
Het is een 'freakin' kinderdagverblijf. Zeg die miep dat haar salaris uit jouw zak komt en zolang er geen algemene voorwaarden aangeven dat kinderen op een bepaalde tijd komen zou ik haar even apart nemen met de directrice en je ongenoegen kenbaar maken.
Nou zo ernstig is het ook weer niet hoor.quote:ook niet zo best als je bijna niet wakker wordt van dingen die om heen gebeuren..
Ben ik het op zich wel mee eens, maar dan hangt het er vanaf hoe je het overbrengt. En als ik bovendien al afspraken met ze heb gemaakt en ze zeggen dat het geen probleem is vind ik niet dat ik dan daarna nog commentaar mag verwachten.quote:Ik vind eigenlijk dat ze groot gelijk heeft om dit soort adviezen te geven. Kijk , je weet hoe laat ze daar beginnen, weet je vantevoren dat ze die tijd niet gaan halen moet je je gewoon instellen op het feit dat er af en toe commentaar gegeven kan worden.
dat vondt en vindt ik dus ookquote:Op donderdag 3 december 2009 14:30 schreef Jarno het volgende:
Ik vind het een eerlijk advies waar weinig mis mee is, eigenlijk.
Dat gebeurt dus ook, meestal iets voor half 10, of na 10-en. Lukt het namelijk niet voor half 10, moet ik wachten tot na hun 'fruitbreak' zodat m'n zoontje niet binnenkomt wanneer ze allemaal rond tafel zitten, dat is voor hem ook niet leuk.quote:edit: je zegt net zelf dat ze om 8 of half 9 wakker worden, dan kun je toch zorgen dat ze een uur later op het dagverblijf zijn?
Von?quote:
maar hoe je het eerst zegt lijkt het alsof ze er voor half 10 moeten zijn, en nu zeg je dat je dan op de 'fruitbreak' moet wachten.. zo wordt het een beetje onduidelijk hoe laat ze er nou dienen te zijn.. ze kunnen toch aanschuiven met een stukje fruit lijkt me. hoe laat droppen die andere ouders hun kinderen daar dan? of kan je vriend ze niet wat eerder afzetten zodat jij normaal kan slapen?quote:Op donderdag 3 december 2009 14:36 schreef Nan81 het volgende:
[..]
Dat gebeurt dus ook, meestal iets voor half 10, of na 10-en. Lukt het namelijk niet voor half 10, moet ik wachten tot na hun 'fruitbreak' zodat m'n zoontje niet binnenkomt wanneer ze allemaal rond tafel zitten, dat is voor hem ook niet leuk.
Dat ik trouwens tot middernacht werk betekent niet dat ik ook om middernacht in m'n bed lig. Ik heb nog m'n reistijd, en ik krijg het niet voor elkaar om bij thuiskomst meteen te gaan slapen. Ik moet eerst m'n hoofd legen en wat drinken en lezen ofzo.
Maar dit gaat dus niet over wat ik anders moet doen aan m'n lifestyle, ik doe echt wat ik kan. Het gaat er nu om hoever de leidster kan gaan met haar adviezen voor ze de grens passeert. Ongeacht of het goed bedoelt is of niet, want daar twijfel ik niet aan.
Zij adviseerde van niet. Volgens haar reageert m'n oudste er niet goed op wanneer hij binnen komt terwijl ze aan tafel zitten. Hij blijft dan een tijdje nog stilletjes. Ikzelf merkte dat niet omdat hij altijd wat stil is wanneer we ergens net binnen zijn. Hij heeft dan een minuut of wat nodig om te ontdooien. Vandaar dus dat ze adviseerde dat ik beter niet tussen half 10 en 10 uur binnen kan komen.quote:zo wordt het een beetje onduidelijk hoe laat ze er nou dienen te zijn.. ze kunnen toch aanschuiven met een stukje fruit lijkt me.
dan kan jouw vriend dat toch ook?quote:Op donderdag 3 december 2009 14:44 schreef Nan81 het volgende:
[..]
Andere ouders werken gewoon overdag neem ik aan dus die zullen hun kinderen wel voor kantooruren wegbrengen.
Zo adviseerde ze mij ook (gaan we weer) dat ik ze, en het gaat dan vooral om m'n oudste, ook kom brengen ook al ben ik vrij. Ik had eerst zoiets van, ik breng ze maar 1 dag naar het kdv omdat ik overdag toch thuis ben, maar volgens haar reageerde hij daar ook niet goed op. Dan zou hij weer teveel tijd nodig hebben om te ontdooien.quote:niet om t een of ander, maar er zijn ook kinderen die dagdelen naar een KDV gaan, dus alleen s'morgens of alleen s'middags. Die kunnen dan toch ook niet meepraten over het vorige dagdeel? Is dat voor die kinderen ook zielig en word de ouderd dan ook geadviseerd ze de hele dag maar te brengen, ook al is dat niet nodig?
Het kdv gaat om half 8 open. Overigens staat er nergens in de regels dat men er voor 9 uur moet zijn. Er staat alleen dat je voor 10 moet afmelden in geval van ziekte oid. En als ze om 10 uur niks van je vernomen hebben nemen ze het recht je op te bellen, maar dat hebben ze nooit hoeven doen want ik hou ze altijd prima op de hoogte.quote:Wat betreft de vader, die brengt ze normaal gesproken op de donderdag zodat ik lekker kan blijven liggen. Vandaag een keer niet omdat hij erg vroeg een vergadering had. De andere twee dagen moet hij om 7 uur beginnen dus dat redt hij niet.
Dat dus.quote:Op donderdag 3 december 2009 14:44 schreef Raissa het volgende:
Volgens mij hebben de meeste KDV's wel regels dat je er voor 9 uur moet zijn, lijkt me eigenlijk ook wel normaal aangezien er in groepsverband ook dingen gedaan worden.
Ik vind eigenlijk het wel terecht dat ze je er op aanspreken...
Blijkbaar wil ze niet ingaan op haar man/vriend relatie want ik heb het inmiddels al 2x gevraagd.quote:
En nou ga ik het niet meer herhalen hoor, dan moet je maar zorgvuldiger lezen.quote:Wat betreft de vader, die brengt ze normaal gesproken op de donderdag zodat ik lekker kan blijven liggen. Vandaag een keer niet omdat hij erg vroeg een vergadering had. De andere twee dagen moet hij om 7 uur beginnen dus dat redt hij niet.
Ok, my bad.quote:Op donderdag 3 december 2009 14:53 schreef Nan81 het volgende:
Voor de 3e keer dan:
[..]
En nou ga ik het niet meer herhalen hoor, dan moet je maar zorgvuldiger lezen.
Ja het is jammer want het is verder een super kdv. In het begin zaten m'n kinderen nog verdeeld over een aantal groepen omdat er niet genoeg plek was, en daar nooit problemen gehad met de leidsters. Het gebouw is mooi, netjes en schoon, heel veel uitdagend en leerzaam speelgoed, en over het algemeen vind ik hun pedagogisch beleid erg goed. M'n zoontje heeft al veel vriendjes gemaakt daar en ik heb leuk contact met de andere ouders. In dit geval dus zonde om te switchen vanwege één minpuntje, om het zo maar te noemen.quote:Als mijn KDV zo star zou zijn zou ik op zoek gaan naar een KDV wat beter bij mij past
Ja dat snap ik. Vandaag was echt een uitzondering. Normaal zijn ze er of voor half 10, of om 10 uur. Deze afspraak heb ik ook met ze gemaakt dus als het echt een probleem was dan zouden ze niet akkoord gegaan zijn. Verder doen ze niet echt aan uitstapjes, het is een baby-peutergroep dus de meesten zijn nog te klein.. Wanneer ze wel iets op de planning hebben staan regel ik iets zodat ze er wel op tijd kunnen zijn. Zoals dat m'n moeder ze brengt, maar dit is niet iets wat ze elke keer kan doen.quote:Een kind wat pas om 10.30 uur binnenkomt ontregelt de boel mooi.
Ja dat is wat ik in gedachten had. Nu moet ik nog bedenken hoe dat op een assertieve manier over te brengen. Ik ontwijk vaak moeilijke confrontaties maar als ik hier niks aan doe zal het eeuwig (of zolang m'n kinderen daar zitten) aan me knagen.quote:Ik vind het niet terecht als er aangegeven is dat het geen probleem is.
Er mag best gezegd worden dat je kind hierdoor activiteiten mist maar niet op die manier.
Je zou misschien beter een gesprek met die vrouw kunnen aangaan om te zeggen dat je dit niet prettig vindt?
In het pedagogisch beleidsplan dat je hoort te hebben, hoort een dagindeling te staan en daarbij staat dus ook vermeld dat ze graag zien dat de kinderen tussen 7 en 9 bijvoorbeeld gebracht worden en tussen 16 en 18 opgehaald.quote:Op donderdag 3 december 2009 14:51 schreef Nan81 het volgende:
[..]
Het kdv gaat om half 8 open. Overigens staat er nergens in de regels dat men er voor 9 uur moet zijn. Er staat alleen dat je voor 10 moet afmelden in geval van ziekte oid. En als ze om 10 uur niks van je vernomen hebben nemen ze het recht je op te bellen, maar dat hebben ze nooit hoeven doen want ik hou ze altijd prima op de hoogte.
Kwou net zeggen. Ik kruip om kwart voor zes uit m'n bed. En dan lig ik er echt niet om 10 uur in altijd.quote:Op donderdag 3 december 2009 15:52 schreef debuurvrouw het volgende:
Ze heeft toch gewoon een punt? En ja, het is vervelend voor jou maar zij maakt gewoon iets waar zij tegenaan loopt in haar werk bespreekbaar. Het is geen verwijt en geen beschuldiging. zoals je zelf al zegt, ze heeft een punt.
Je werk kan je nu even niet veranderen. Het enige wat jij anders kan doen is je aan de voor 10-en afspraak houden, eerder opstaan en dawast.
Als je een dag-baan had gehad had je óók vroeg op moeten staan, ook nadat je jongste de hele nacht gespookt had. Dat doen kinderen wel eens.
Dat of ik mis een heleboel hoor, kan.
nja, dat dus. maar wel onder voorbehoud dat als ze iets speciaals regelen, zij dat dan ook wel aan jou moeten laten weten. je hebt de situatie doorgesproken met de leiding, is allemaal ok, prima. eigenlijk zou ik daar dan wel boos over worden, niet op het feit dat je commentaar geeft. het is toch normaal dat ze je laten weten wanneer er iets speciaals is?quote:Op donderdag 3 december 2009 14:30 schreef Jarno het volgende:
Ik vind het een eerlijk advies waar weinig mis mee is, eigenlijk.
Ze kunnen wel afspraken met jou hebben gemaakt, maar als blijkt dat het in de praktijk niet zo lekker loopt voor je kinderen, dan lijkt het me niet meer dan logisch dat er opnieuw overleg is. De manier van commentaar geven zoals jij het beschrijft staat mij ook wel een beetje tegen, maar als je denkt dat zij toch echt het beste met je kind voor hebben, is het misschien makkelijker om de 'manier waarvan' gewoon lekker te los te laten.quote:Op donderdag 3 december 2009 14:31 schreef Nan81 het volgende:
Ben ik het op zich wel mee eens, maar dan hangt het er vanaf hoe je het overbrengt. En als ik bovendien al afspraken met ze heb gemaakt en ze zeggen dat het geen probleem is vind ik niet dat ik dan daarna nog commentaar mag verwachten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |