abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75246009
Hallo,

Dit is de eerste keer dat ik in het ouderforum post, omdat ik eigenlijk benieuwd ben naar de mening van andere ouders over een bepaalde situatie. Eerst even wat achtergrond info: Ik ben 28, moeder van 2 jongens, (10 mnd en 3 jaar). Ze gaan 3 dagen pw naar het kdv omdat ik eerst 3 dagen werkte. Kort na mijn laatste bevallingsverlof raakte ik alleen helaas mijn baan kwijt en nu werk ik tijdelijk 5 dagen pw s'avonds, tot middernacht. Ik wil de opvang niet opzeggen omdat het de bedoeling is dat ik straks weer overdag ga werken, en de wachtlijst is bij dit kdv erg lang. Ik breng ze er dus nog steeds naartoe, alleen is er no way dat ik het red om voor half 10 daar te zijn. M'n wekker zet ik niet omdat ik die toch niet hoor, ik sta pas op wanneer de kinderen wakker worden, en het ochtendritueel gaat bij ons best traag omdat ik helemaal kapot ben s'ochtends. Ik heb het kdv geïnformeerd over m'n werk en waarom ik het niet eerder red, en dit vonden ze geen probleem. Ik breng ze dus altijd tussen half 10 en 10 uur binnen.

Nu is er een leidster die me eigenlijk altijd al wel erg vaak 'advies' geeft. Meestal stoort het me niet erg, vandaag wel. De jongste was erg aan het spoken vannacht dus we waren wat later opgestaan vandaag en ik kwam bij uitzondering uiteindelijk pas om 10:45 op het kdv. Ik had ze wel al telefonisch geinformeerd. Toen ik binnen kwam was het van "Wat is dit voor tijd om binnen te komen?! Nee hoor, grapje, maar je zoontje heeft zoveel gemist! Sinterklaas en de pieten waren er en die zijn nu alweer naar Spanje!". Ja, dat vond ik ook jammer. Had ik geweten dat ze iets georganiseerd hadden had ik wel iets anders geregeld zodat de jongens er eerder zouden zijn geweest, en dat zei ik ook tegen haar. "Nee maar je moet hier eigenlijk wel iets aan doen. De jongens missen zoveel. De meeste activiteiten worden sochtends georganiseerd en de andere kinderen praten er dan over na aan tafel en je zoontje kan er dan niet over meepraten. Het klinkt misschien onbeschoft maar het is jouw pakkie-an, je zult hier echt een oplossing voor moeten vinden, want dit kan zo niet". Kijk ze raakt dan een gevoelige snaar, want ik zou het ook wel anders willen. Liever overdag werken en de jongens lekker op tijd daar. Dit geef ik haar ook terug en vertel haar dat ik ondertussen wel wat meer aan m'n tijden begin te wennen en niet zo heel erg moe meer ben s'ochtends, dus dat het wel goed gaat komen met die tijden. En dat ik begrijp waarom ze het zegt, maar als ik zo laat binnen kom is het met een reden en dan kan ik er niks aan doen dat we zo laat zijn. Vervolgens zegt ze dat ik het niet uit hoef te leggen omdat het niet om mij of haar gaat maar om de kinderen, en wat het beste is voor hun. Het gesprek veranderde toen van onderwerp en toen ben ik weggegaan, maar het blijft zo aan me knagen. Ik word hier onzeker van omdat ik de situatie zelf ook niet ideaal vind, daarom raakt het me zo. Ik zit er nu aan te denken om er straks wanneer ik m'n kinderen op ga halen met haar over te praten.

Maar wat ik graag wil weten is wat jullie vinden, wanneer gaat een leidster te ver met het geven van ongevraagde adviezen? Vind je dit kunnen? En zo niet, hoe zou je er mee omgaan? Ik ben benieuwd naar jullie mening. Alvast bedankt!
pi_75246177
Ik zou het 'r niet kwalijk nemen, maar je kunt ook het kdv vragen rekening te houden met deze tijdelijke situatie en hun dagplanning.
pi_75246192
Hoe laat worden je kinderen dan wakker 's ochtends?
Tja, ik vind het wel lastig hoor. En ze bedoelt het natuurlijk niet verkeerd. Het is ook vervelend voor je zoontje als iedereen praat ovr iets waar hij niet bij is geweest.

Je mag haar er gerust op aanspreken, dat je je er niet prettig bij voetlt.

hebbben jullie trouwens geen heen en weer boekje? Hier staat vaak in dat er dit soort activiteiten plaats gaan vinden, en bij mijn dochter hangt het ook wel ergens aan de muur of de deur van het lokaal.
  donderdag 3 december 2009 @ 14:14:31 #4
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_75246319
Het is een 'freakin' kinderdagverblijf. Zeg die miep dat haar salaris uit jouw zak komt en zolang er geen algemene voorwaarden aangeven dat kinderen op een bepaalde tijd komen zou ik haar even apart nemen met de directrice en je ongenoegen kenbaar maken.
pi_75246364
Klote dat je je baan kwijt bent joh! Hoop dat je snel wat anders vindt!

Wb die kleuterleidster: natuurlijk mag ze haar mening geven. Ook ongevraagd wat mij betreft. Juist omdat het gaat over de deelname van jouw kinderen aan de activiteiten in de groep en hun rol daarin. Als zij merkt dat jouw kinderen achterlopen of over bepaalde dingen niet mee kunnen praten omdat ze elke ochtend later zijn, is het alleen maar goed dat ze dat met jou bespreekt, toch? Dat kan alleen in hun voordeel werken. Met de opmerking: "De jongens missen zoveel. De meeste activiteiten worden sochtends georganiseerd en de andere kinderen praten er dan over na aan tafel en je zoontje kan er dan niet over meepraten." vind ik dan ook niets mis.

Maar daar moet ze het dan wel bij laten. Het is en blijft namelijk aan jou om een beslissing te nemen. Ik vind dan ook niet dat ze dingen kan zeggen als: "Je moet hier eigenlijk wel iets aan doen." en: "Het klinkt misschien onbeschoft maar het is jouw pakkie-an, je zult hier echt een oplossing voor moeten vinden, want dit kan zo niet".

Jíj bent hun moeder, jíj beslist. En je moet roeien met de riemen die je hebt op het moment. Jij doet wat voor je gezin op dit moment het beste is.

En het raakt je juist zo omdat je de situatie zelf ook niet ideaal vindt. Dat weet je ook wel. Ik zou het idd even met haar bespreken, haar bedanken voor het meedenken en haar vervolgens vriendelijk maar duidelijk meedelen wat jou beslissing is. Daar moet ze het mee doen. Ze zal nog wel meer situaties tegenkomen waar ze het niet mee eens is. Daar zal ze toch mee moeten leren leven.

Succes!
pi_75246385
Ik vind eigenlijk dat ze groot gelijk heeft om dit soort adviezen te geven. Kijk , je weet hoe laat ze daar beginnen, weet je vantevoren dat ze die tijd niet gaan halen moet je je gewoon instellen op het feit dat er af en toe commentaar gegeven kan worden.
Overigens,....waar is de vader in dit verhaal?
  donderdag 3 december 2009 @ 14:19:54 #7
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_75246490
Ze mag het wel aangeven natuurlijk dat de kinderen veel missen. Maar het is aan jou wat je met die informatie doet.
Opmerkingen als "dit kan zo niet" gaan echt te ver. Daar moet ze zich niet bemoeien.
pi_75246548
quote:
Op donderdag 3 december 2009 14:19 schreef BasEnAad het volgende:
Ze mag het wel aangeven natuurlijk dat de kinderen veel missen. Maar het is aan jou wat je met die informatie doet.
Opmerkingen als "dit kan zo niet" gaan echt te ver. Daar moet ze zich niet bemoeien.
Dat zeg ik. Alleen met iets meer woorden. Misschien moet ik toch 'ns proberen iets korter van stof te zijn.
pi_75246623
ik zou toch maar eens een wekkeradio zetten ...die je dan gewoon iets harder zet dan normaal...daar is toch niks mis mee...zal toch wel dat je dan wakker wordt...ook niet zo best als je bijna niet wakker wordt van dingen die om heen gebeuren..
pi_75246639
quote:
Hoe laat worden je kinderen dan wakker 's ochtends?
Meestal rond een uur of 8, half 9.

Ze zal het inderdaad niet verkeerd bedoelen, maar ik vind haar wel een beetje pusherig. Want wat betreft m'n werk en de tijden hebben we al afspraken gemaakt. Ze vonden het allemaal geen probleem, het is toch tijdelijk, en ik breng ze niet tussen half 10 en 10 uur omdat de kinderen dan rond tafel zitten en voor de kleine is het dan niet leuk binnenkomen. En nu vindt ze het dan weer niet kunnen. Ik heb ook wel een beetje een historie met haar, het lijkt wel alsof ze elke dag iets nieuws verzint om te adviseren en ze heeft wel eens tegen me gezegd dat ik "niet zo stoer naast de commode moet staan alsof hij er niet af kan vallen" toen ik daar m'n zoontje aan het aankleden was. Het klinkt ernstig, maar ik stond er gewoon voor en had hem vast. Ik heb er toen niks over gezegd waar ik toen wel spijt van had, maar ik neem het haar wel kwalijk. Vandaar dat ik waarschijnlijk al enige weerzin voel zodra ik haar zie.
quote:
hebbben jullie trouwens geen heen en weer boekje?
Nee geen boekje, maar we hebben wel regelmatig nieuwsbrieven en daar stond niks over vandaag. Ze hebben inderdaad wel eea aan de deur van de groep hangen maar volgens mij niks hierover. Meestal ben ik wel op de hoogte van activiteiten maar dat van vandaag kwam echt als een verrassing voor mij.
pi_75246641
quote:
Op donderdag 3 december 2009 14:14 schreef Buschetta het volgende:
Het is een 'freakin' kinderdagverblijf. Zeg die miep dat haar salaris uit jouw zak komt en zolang er geen algemene voorwaarden aangeven dat kinderen op een bepaalde tijd komen zou ik haar even apart nemen met de directrice en je ongenoegen kenbaar maken.
Ja, ga vooral katten op iemand die je goedbedoeld advies probeert te geven. Ben je dan echt zo een hork of wat? Zij ziet je kind de hele dag. Als haar opvalt dat hij buiten de groep valt omdat hij nergens over mee kan praten is dat toch fijn om te weten als ouder?!
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
  donderdag 3 december 2009 @ 14:28:36 #12
112251 314
gimme pie!
pi_75246787
als je om middernacht stopt met werken kun je toch wel om 8 of 8:30 je bed uit? dan slaap je maar wat extra nadat je ze hebt afgezet

edit: je zegt net zelf dat ze om 8 of half 9 wakker worden, dan kun je toch zorgen dat ze een uur later op het dagverblijf zijn?
pi_75246847
Ik vind het een eerlijk advies waar weinig mis mee is, eigenlijk.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_75246869
quote:
ook niet zo best als je bijna niet wakker wordt van dingen die om heen gebeuren..
Nou zo ernstig is het ook weer niet hoor. Ik word wel wakker van de kinderen, mn vriend, de deurbel of wat dan ook. Ik sluit waarschijnlijk onbewust bewust het geluid van de wekker uit.

Wat betreft de vader, die brengt ze normaal gesproken op de donderdag zodat ik lekker kan blijven liggen. Vandaag een keer niet omdat hij erg vroeg een vergadering had. De andere twee dagen moet hij om 7 uur beginnen dus dat redt hij niet.
quote:
Ik vind eigenlijk dat ze groot gelijk heeft om dit soort adviezen te geven. Kijk , je weet hoe laat ze daar beginnen, weet je vantevoren dat ze die tijd niet gaan halen moet je je gewoon instellen op het feit dat er af en toe commentaar gegeven kan worden.
Ben ik het op zich wel mee eens, maar dan hangt het er vanaf hoe je het overbrengt. En als ik bovendien al afspraken met ze heb gemaakt en ze zeggen dat het geen probleem is vind ik niet dat ik dan daarna nog commentaar mag verwachten.
pi_75246914
quote:
Op donderdag 3 december 2009 14:30 schreef Jarno het volgende:
dat vondt en vindt ik dus ook
  donderdag 3 december 2009 @ 14:35:06 #16
112251 314
gimme pie!
pi_75246984
quote:
Op donderdag 3 december 2009 14:32 schreef PushyGurl het volgende:

[..]

dat vondt en vindt ik dus ook
-dt
pi_75247018
quote:
edit: je zegt net zelf dat ze om 8 of half 9 wakker worden, dan kun je toch zorgen dat ze een uur later op het dagverblijf zijn?
Dat gebeurt dus ook, meestal iets voor half 10, of na 10-en. Lukt het namelijk niet voor half 10, moet ik wachten tot na hun 'fruitbreak' zodat m'n zoontje niet binnenkomt wanneer ze allemaal rond tafel zitten, dat is voor hem ook niet leuk.

Dat ik trouwens tot middernacht werk betekent niet dat ik ook om middernacht in m'n bed lig. Ik heb nog m'n reistijd, en ik krijg het niet voor elkaar om bij thuiskomst meteen te gaan slapen. Ik moet eerst m'n hoofd legen en wat drinken en lezen ofzo.

Maar dit gaat dus niet over wat ik anders moet doen aan m'n lifestyle, ik doe echt wat ik kan. Het gaat er nu om hoever de leidster kan gaan met haar adviezen voor ze de grens passeert. Ongeacht of het goed bedoelt is of niet, want daar twijfel ik niet aan.
pi_75247026
Het klinkt als goedbedoeld advies, niks mis mee natuurlijk..maar ik kan me voorstellen dat het aan je knaagt. Ik zou er ook mee in mijn maag zitten als er zoiets gezegd zou worden.

Het moet wel bij goedbedoeld advies geven, wat herhaaldelijk commentaar vanuit haar kant lijkt me ongepast. Je betaald genoeg geld aan de opvang en zolang je netjes meld hoelaat de kinderen komen en zelfs belt als ze eens iets later zijn vind ik dat ze geen recht van spreken hebben.

Edit: het gaat tenslotte om een KDV, iets wat niet verplicht is en waar je zelf voor betaald
pi_75247058
quote:
Op donderdag 3 december 2009 14:35 schreef 314 het volgende:

[..]

-dt
Von?
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
pi_75247068
quote:
Op donderdag 3 december 2009 14:35 schreef 314 het volgende:

[..]

-dt
oke ik zit dan al zekers 17 jaar niet meer op school
  donderdag 3 december 2009 @ 14:39:30 #21
112251 314
gimme pie!
pi_75247143
quote:
Op donderdag 3 december 2009 14:36 schreef Nan81 het volgende:

[..]

Dat gebeurt dus ook, meestal iets voor half 10, of na 10-en. Lukt het namelijk niet voor half 10, moet ik wachten tot na hun 'fruitbreak' zodat m'n zoontje niet binnenkomt wanneer ze allemaal rond tafel zitten, dat is voor hem ook niet leuk.

Dat ik trouwens tot middernacht werk betekent niet dat ik ook om middernacht in m'n bed lig. Ik heb nog m'n reistijd, en ik krijg het niet voor elkaar om bij thuiskomst meteen te gaan slapen. Ik moet eerst m'n hoofd legen en wat drinken en lezen ofzo.

Maar dit gaat dus niet over wat ik anders moet doen aan m'n lifestyle, ik doe echt wat ik kan. Het gaat er nu om hoever de leidster kan gaan met haar adviezen voor ze de grens passeert. Ongeacht of het goed bedoelt is of niet, want daar twijfel ik niet aan.
maar hoe je het eerst zegt lijkt het alsof ze er voor half 10 moeten zijn, en nu zeg je dat je dan op de 'fruitbreak' moet wachten.. zo wordt het een beetje onduidelijk hoe laat ze er nou dienen te zijn.. ze kunnen toch aanschuiven met een stukje fruit lijkt me. hoe laat droppen die andere ouders hun kinderen daar dan? of kan je vriend ze niet wat eerder afzetten zodat jij normaal kan slapen?

de lifestyle moet je zelf weten, maar als het voor je kinderen prettiger is om daar op tijd te zijn zodat ze in de pauze kunnen meekletsen, dan kun je toch een wekker kopen (of twee) en 's middags nog wat uitrusten?
pi_75247279
niet om t een of ander, maar er zijn ook kinderen die dagdelen naar een KDV gaan, dus alleen s'morgens of alleen s'middags. Die kunnen dan toch ook niet meepraten over het vorige dagdeel? Is dat voor die kinderen ook zielig en word de ouderd dan ook geadviseerd ze de hele dag maar te brengen, ook al is dat niet nodig?

het spijt me wel, maar ik denk dat het voor de kinderen leuker is om samen met mama te ontbijten en hun verhaal kwijt te kunnen als voor dag en dauw bij een KDV moeten zijn omdat ze anders niet mee kunnen praten.
pi_75247351
quote:
zo wordt het een beetje onduidelijk hoe laat ze er nou dienen te zijn.. ze kunnen toch aanschuiven met een stukje fruit lijkt me.
Zij adviseerde van niet. Volgens haar reageert m'n oudste er niet goed op wanneer hij binnen komt terwijl ze aan tafel zitten. Hij blijft dan een tijdje nog stilletjes. Ikzelf merkte dat niet omdat hij altijd wat stil is wanneer we ergens net binnen zijn. Hij heeft dan een minuut of wat nodig om te ontdooien. Vandaar dus dat ze adviseerde dat ik beter niet tussen half 10 en 10 uur binnen kan komen.

Andere ouders werken gewoon overdag neem ik aan dus die zullen hun kinderen wel voor kantooruren wegbrengen.
pi_75247354
Volgens mij hebben de meeste KDV's wel regels dat je er voor 9 uur moet zijn, lijkt me eigenlijk ook wel normaal aangezien er in groepsverband ook dingen gedaan worden.

Ik vind eigenlijk het wel terecht dat ze je er op aanspreken...
pi_75247465
Maarre....waar is de vader in dit verhaal?
  donderdag 3 december 2009 @ 14:48:31 #26
112251 314
gimme pie!
pi_75247505
quote:
Op donderdag 3 december 2009 14:44 schreef Nan81 het volgende:

[..]

Andere ouders werken gewoon overdag neem ik aan dus die zullen hun kinderen wel voor kantooruren wegbrengen.
dan kan jouw vriend dat toch ook?
pi_75247531
quote:
niet om t een of ander, maar er zijn ook kinderen die dagdelen naar een KDV gaan, dus alleen s'morgens of alleen s'middags. Die kunnen dan toch ook niet meepraten over het vorige dagdeel? Is dat voor die kinderen ook zielig en word de ouderd dan ook geadviseerd ze de hele dag maar te brengen, ook al is dat niet nodig?
Zo adviseerde ze mij ook (gaan we weer) dat ik ze, en het gaat dan vooral om m'n oudste, ook kom brengen ook al ben ik vrij. Ik had eerst zoiets van, ik breng ze maar 1 dag naar het kdv omdat ik overdag toch thuis ben, maar volgens haar reageerde hij daar ook niet goed op. Dan zou hij weer teveel tijd nodig hebben om te ontdooien.

Vorige week donderdag was hij jarig, en ik kondigde een week of wat van tevoren aan te willen trakteren. Dat was prima. En omdat ik overdag vrij ben, wilde ik erbij zijn om wat foto's te kunnen maken enzo. Ook dit raadde ze af. Hij zou veel stoerder reageren op alles zonder mama erbij. Na wikken en wegen ben ik er toch niet bij geweest maar heb wel de camera achter gelaten zodat ze foto's konden maken. Bij het ophalen gaf ze aan dat het goed was dat ik er niet bij was omdat hij het heel stoer heeft gedaan.

En zo kan ik nog wel even doorgaan...
pi_75247615
quote:
Wat betreft de vader, die brengt ze normaal gesproken op de donderdag zodat ik lekker kan blijven liggen. Vandaag een keer niet omdat hij erg vroeg een vergadering had. De andere twee dagen moet hij om 7 uur beginnen dus dat redt hij niet.
Het kdv gaat om half 8 open. Overigens staat er nergens in de regels dat men er voor 9 uur moet zijn. Er staat alleen dat je voor 10 moet afmelden in geval van ziekte oid. En als ze om 10 uur niks van je vernomen hebben nemen ze het recht je op te bellen, maar dat hebben ze nooit hoeven doen want ik hou ze altijd prima op de hoogte.
pi_75247618
quote:
Op donderdag 3 december 2009 14:44 schreef Raissa het volgende:
Volgens mij hebben de meeste KDV's wel regels dat je er voor 9 uur moet zijn, lijkt me eigenlijk ook wel normaal aangezien er in groepsverband ook dingen gedaan worden.

Ik vind eigenlijk het wel terecht dat ze je er op aanspreken...
Dat dus.

Als iedereen die onregelmatig werkt haar kind(eren) wegbrengt op de tijd die haar het beste uitkomt dan wordt het toch een gigantische chaos?
No one can make you feel inferior without your consent - Eleanor Roosevelt
pi_75247620
quote:
Op donderdag 3 december 2009 14:48 schreef 314 het volgende:

[..]

dan kan jouw vriend dat toch ook?
Blijkbaar wil ze niet ingaan op haar man/vriend relatie want ik heb het inmiddels al 2x gevraagd.
pi_75247650
Voor de 3e keer dan:
quote:
En nou ga ik het niet meer herhalen hoor, dan moet je maar zorgvuldiger lezen.
  donderdag 3 december 2009 @ 14:55:54 #32
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_75247752
Wat geppie zegt.
Op het KDV waar mijn kinderen heen gaan is het de bedoeling dat alle kinderen om 9 uur binnen zijn. Dit ook om de rust op de groepen te bewaren.
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_75247759
quote:
Op donderdag 3 december 2009 14:53 schreef Nan81 het volgende:
Voor de 3e keer dan:
[..]

En nou ga ik het niet meer herhalen hoor, dan moet je maar zorgvuldiger lezen.
Ok, my bad.
pi_75247765
Ik weet dat ze bij ons op het kdv wel adviseren een kindje minimaal 2 dagdelen per week te brengen omdat ze anders niet makkelijk wennen aan de leidsters enzo. Maar het is een advies en je mag zelf weten wat je daarmee doet.

Als mijn KDV zo star zou zijn zou ik op zoek gaan naar een KDV wat beter bij mij past (al weet ik dat hetn iet altijd mogenlijk is ivm wachtrijen)
pi_75247898
Nou ik geloof dat het hem meer in de ouders zit hier, als in de starheid van het kdv hoor
De 9.00 uur binnen regel geldt ook op het kdv waar ik werk, dit ivm het dagritme wat wordt aangehouden.
Een kind wat pas om 10.30 uur binnenkomt ontregelt de boel mooi.
Wij doen regelmatig uitstapjes, bijv naar een speeltuin/kinderboerderij/brandweerkazerne, en dan vertrekken we na het fruit....dus tegen 10.00 uur zijn we echt wel weg.
Zonde als je dan op 1 kindje zou moeten wachten waardoor je uitstapje in het gedrang komt.

In idd, vooral voor kindjes die het "moeilijk" hebben, moeite hebben met afscheid/wennen, is 2 dagdelen eigenlijk het minimum. Minder mag, uiteraard, maar dat maakt het er voor het wenproces vaak niet makkelijker op.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_75247984
quote:
Als mijn KDV zo star zou zijn zou ik op zoek gaan naar een KDV wat beter bij mij past
Ja het is jammer want het is verder een super kdv. In het begin zaten m'n kinderen nog verdeeld over een aantal groepen omdat er niet genoeg plek was, en daar nooit problemen gehad met de leidsters. Het gebouw is mooi, netjes en schoon, heel veel uitdagend en leerzaam speelgoed, en over het algemeen vind ik hun pedagogisch beleid erg goed. M'n zoontje heeft al veel vriendjes gemaakt daar en ik heb leuk contact met de andere ouders. In dit geval dus zonde om te switchen vanwege één minpuntje, om het zo maar te noemen.
pi_75248239
dan is het idd zonde! Mischien wel een gesprek aanvragen of aan te geven dat het je niet lekker zit

En@ Karin, ik snap die regel ook wel van voor 9 uur binnen zijn, zeker als er uitstapjes ofzo zijn. Maar dit is een uitzonderingssituatie en het lijkt mij toch dat een KDV in eerste instantie is opgericht om tegemoet te komen aan de wens van de ouder (opvang nodig voor het kind) Je betaald er toch een hoop geld voor?
pi_75248379
Ik vind het niet terecht als er aangegeven is dat het geen probleem is.
Er mag best gezegd worden dat je kind hierdoor activiteiten mist maar niet op die manier.
Je zou misschien beter een gesprek met die vrouw kunnen aangaan om te zeggen dat je dit niet prettig vindt?
pi_75248564
quote:
Een kind wat pas om 10.30 uur binnenkomt ontregelt de boel mooi.
Ja dat snap ik. Vandaag was echt een uitzondering. Normaal zijn ze er of voor half 10, of om 10 uur. Deze afspraak heb ik ook met ze gemaakt dus als het echt een probleem was dan zouden ze niet akkoord gegaan zijn. Verder doen ze niet echt aan uitstapjes, het is een baby-peutergroep dus de meesten zijn nog te klein.. Wanneer ze wel iets op de planning hebben staan regel ik iets zodat ze er wel op tijd kunnen zijn. Zoals dat m'n moeder ze brengt, maar dit is niet iets wat ze elke keer kan doen.
quote:
Ik vind het niet terecht als er aangegeven is dat het geen probleem is.
Er mag best gezegd worden dat je kind hierdoor activiteiten mist maar niet op die manier.
Je zou misschien beter een gesprek met die vrouw kunnen aangaan om te zeggen dat je dit niet prettig vindt?
Ja dat is wat ik in gedachten had. Nu moet ik nog bedenken hoe dat op een assertieve manier over te brengen. Ik ontwijk vaak moeilijke confrontaties maar als ik hier niks aan doe zal het eeuwig (of zolang m'n kinderen daar zitten) aan me knagen.
pi_75248738
Een gesprek aangaan. . Kom op. Wacht nou eens even af, zorg dat ze voortaan voor 10 uur binnen zijn (volgens afspraak dus) en als het nog een keer voorkomt, dán zeg je er wat van.

Ik vind het een beetje problemen zoeken hoor nu.
pi_75249222
Ik heb met dit soort dingen altijd zoiets van: je kan er beter meteen wat van zeggen. Zeker als het al vaker voor is gevallen. Vaak is het niet eens zo bedoeld, dus misschien is het ook wel helemaal niet de bedoeling van die vrouw om jou dat gevoel te geven. Dan kan je dus mooi dat misverstand uit de weg helpen. En als ze het wel bedoelt zoals ze zegt dan zal het niet bij deze keer blijven en dan kan je er maar beter vroeg bij zijn.
pi_75249258
Het zal wel het verschil tussen man en vrouw zijn maar je kunt ook gewoon doorgaan met je leven na zo'n opmerking.
  donderdag 3 december 2009 @ 15:51:04 #43
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_75249679
quote:
Op donderdag 3 december 2009 14:51 schreef Nan81 het volgende:

[..]

Het kdv gaat om half 8 open. Overigens staat er nergens in de regels dat men er voor 9 uur moet zijn. Er staat alleen dat je voor 10 moet afmelden in geval van ziekte oid. En als ze om 10 uur niks van je vernomen hebben nemen ze het recht je op te bellen, maar dat hebben ze nooit hoeven doen want ik hou ze altijd prima op de hoogte.
In het pedagogisch beleidsplan dat je hoort te hebben, hoort een dagindeling te staan en daarbij staat dus ook vermeld dat ze graag zien dat de kinderen tussen 7 en 9 bijvoorbeeld gebracht worden en tussen 16 en 18 opgehaald.

Brengen als je zelf vrij bent? Kan me voorstellen dat ze adviseren om dat idd te doen. Zou ik zelf ook doen (heb ik zelf ook altijd gedaan). Zo blijft je kind in het ritme, weet hij waar hij aan toe is en hoeft hij zich niet steeds weer aan te passen.
Ook is op de meeste kdv's de regel dat je er niet bij mag blijven als je kind z'n verjaardag viert, ook al ben je vrij. Kinderen reageren nu eenmaal heel anders als mama in de buurt is.

Ik krijg het idee dat het kdv in jouw ogen niets meer goed kan doen en je alles aangrijpt als excuus. (want ook de opmerking in de OP vond ik niet 'raar' ofzo).
Ik denk dat je beter een ander kdv kunt zoeken en met een schone lei beginnen. Lijkt me een stuk prettiger voor iedereen
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  donderdag 3 december 2009 @ 15:52:34 #44
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_75249741
Ze heeft toch gewoon een punt? En ja, het is vervelend voor jou maar zij maakt gewoon iets waar zij tegenaan loopt in haar werk bespreekbaar. Het is geen verwijt en geen beschuldiging. zoals je zelf al zegt, ze heeft een punt.

Je werk kan je nu even niet veranderen. Het enige wat jij anders kan doen is je aan de voor 10-en afspraak houden, eerder opstaan en dawast.
Als je een dag-baan had gehad had je óók vroeg op moeten staan, ook nadat je jongste de hele nacht gespookt had. Dat doen kinderen wel eens.

Dat of ik mis een heleboel hoor, kan.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_75249781
Als het iemand in de supermarkt is wel. Maar als zo'n vrouw meerdere dagen per week voor mijn kind zorgt en het nodig vindt om op zo'n manier te praten (wat ik dan als vervelend ervaar) dan mag daar best wat van gezegd worden.
Misschien dat jij dat niet als vervelend ervaart Jarno. In dat geval zou ik ook mijn schouders ophalen en verder gaan.
pi_75249989
quote:
Op donderdag 3 december 2009 15:52 schreef debuurvrouw het volgende:
Ze heeft toch gewoon een punt? En ja, het is vervelend voor jou maar zij maakt gewoon iets waar zij tegenaan loopt in haar werk bespreekbaar. Het is geen verwijt en geen beschuldiging. zoals je zelf al zegt, ze heeft een punt.

Je werk kan je nu even niet veranderen. Het enige wat jij anders kan doen is je aan de voor 10-en afspraak houden, eerder opstaan en dawast.
Als je een dag-baan had gehad had je óók vroeg op moeten staan, ook nadat je jongste de hele nacht gespookt had. Dat doen kinderen wel eens.

Dat of ik mis een heleboel hoor, kan.
Kwou net zeggen. Ik kruip om kwart voor zes uit m'n bed. En dan lig ik er echt niet om 10 uur in altijd. . Het uitgerust zijn heb ik maar even een paar jaar opgeschort. .
pi_75250073
quote:
Op donderdag 3 december 2009 14:30 schreef Jarno het volgende:
nja, dat dus. maar wel onder voorbehoud dat als ze iets speciaals regelen, zij dat dan ook wel aan jou moeten laten weten. je hebt de situatie doorgesproken met de leiding, is allemaal ok, prima. eigenlijk zou ik daar dan wel boos over worden, niet op het feit dat je commentaar geeft. het is toch normaal dat ze je laten weten wanneer er iets speciaals is?
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_75250085
ET volgens mij verschilt dat per KDV hoor. Ik mag Damian altijd ophalen (en in theorie brengen ook) wanneer ik wil, zolang ik niet zomaar ineens op de stoep sta. Maar als ik een uur van te voren bel is het geen probleem. Ze moedigen het zelfs aan! (er is tegen mij nog nooit gezegd dat ik het ritme oid dan zou verstoren)
Hier zijn ze dus blijkbaar erg flexibel.
pi_75250391
-oud pedagogisch medewerkster(kinderleidster) spreekt-

Dat de leidster aangeeft dat je zoontje wat mist is ok, dat ze jou zegt datje het moet veranderen niet.
Ik kan mij overigens niet voorstellen dat er al zoveel gebeurt voor het fruitmoment. Op zo ongeveer alle kdv's waarik heb gewerkt (stuk of 20) is het tot eenuur of 9 vrij spelen, daarna plassen/luiers verschonen/handen wassen en aan tafel. Het is veel te onrustig met alle in en uitlopende ouders om echt een ativiteit te doen. En om 10.45 al klaar met sinterklaas? Die hebben haast gehad!

Oftewel, de afspraak over het brengen om 9.30 of 10.00 lijkt mij prima, iets eerder zou mooi zijn maar als het niet haalbaar is dan niet. Dat ze nu er iets over zei moet ergens vandaan komen, datis niet zomaar. Misschien kun je nog eens aan haar vragen waar die opmerking nou precies vandaan kwam, of het alleen over deze keer ging of dat ze vindt dat er structureel iets niet goed gaat.

Oh en bij ons mag je áltijd bij deverjaardag van je kind zijn. Je mag zelfs, op afspraak, een ochtend meelopen.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_75255637
Bij mij komt eerder de vraag boven, mis jij je kinderen niet heel erg, als je 's avonds werkt en ze alleen 's ochtends even ziet?
Dat lijkt mij veel moeilijker, eerlijk gezegd.
Zolang er was is, is er leven.
pi_75257125
Eens met Bla_bla_bla, appelsap, Ssserpente en Jelief.
Me dunkt dat je prima omgaat met het kdv (afspraken maken, op de hoogte houden), dus het 'schijnbare' toontje van die leidster lijkt me tamelijk onnodig.
pi_75289870
quote:
Op donderdag 3 december 2009 14:31 schreef Nan81 het volgende:

Ben ik het op zich wel mee eens, maar dan hangt het er vanaf hoe je het overbrengt. En als ik bovendien al afspraken met ze heb gemaakt en ze zeggen dat het geen probleem is vind ik niet dat ik dan daarna nog commentaar mag verwachten.
Ze kunnen wel afspraken met jou hebben gemaakt, maar als blijkt dat het in de praktijk niet zo lekker loopt voor je kinderen, dan lijkt het me niet meer dan logisch dat er opnieuw overleg is. De manier van commentaar geven zoals jij het beschrijft staat mij ook wel een beetje tegen, maar als je denkt dat zij toch echt het beste met je kind voor hebben, is het misschien makkelijker om de 'manier waarvan' gewoon lekker te los te laten.
pi_75292475
Het advies is in principe goedbedoeld, maar die opmerkingen erbij en ook andere opmerkingen die je noemt lijken erop te duiden dat die leidster het op een of andere manier niet in orde vindt. Misschien eens met de leiding van het kdv -en evt. die ene leidster- erbij een gesprek aanvragen, uitleggen hoe je situatie is en hoe dit je raakt en verder vragen of als er echt hele vroege activiteiten zijn of ze dat van te voren aan je kunnen aangeven, dan kun je eventueel nog proberen om die keren wat vroeger te zijn
mooi he, alles
  vrijdag 4 december 2009 @ 21:18:39 #54
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_75297901
Sjonge, wat een bemoeizucht! 't Is toch te erg dat het KDV gaat bepalen hoeveel jij je kinderen ziet... En dat de meeste ouders die hun kinderen naar zo'n KDV brengen dat nog doodnormaal vinden ook?!

Maar om in te gaan op de vraag van de TS: ongevraagd advies is oké (vind ik vanzelfsprekend), maar deze leidster mag wel letten op de manier waarop ze dingen zegt (zoals Ssserpente ook al aangeeft). En jij bent de ouder, dus jij bepaalt hoeveel je kind op dat KDV is. En als ze dat liever anders zien, dan mogen ze adviseren, maar ze zullen zich bij jouw beslissing neer moeten leggen.

Ik heb geen idee hoe dat werkt bij een KDV, maar als dit normaal is (wat ik toch proef uit reacties van andere ouders), dan gaat mijn kind daar niet naartoe.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_75301188
Lijkt wel of Truus niet wil dat je meekijkt.
Verder ben ik wel een voorstander van ongevraagd advies van andere ouders met kinderen van ongeveer dezelfde leeftijd.
pi_75325337
Op he tkdv waar mijn kids zaten hadden ze vaste tijden waarop de kids gebracht konden worden...
's morgens vóór 9 uur, en dan nog een bepaalde tijd voor "tussen de middag"
Dit om het ritme voor alle aanwezige kids niet te veel te verstoren.
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_75325432
Helft van het verhaal maar gelezen merk ik....
Ik kom er zo even op terug

Ik ben heel erg moe, dus als ik onzin uitkraam ligt het waarschijnlijk daaraan!
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')