Je leest weer selectief.quote:Op donderdag 3 december 2009 12:57 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Een karakter heeft niet met hormonen te maken.
Je bent niet ineens drie dagen per maand impulsief en onnadenkend en de rest van de maand netjes in het gareel.
Ja, dat doe je toch ook? Of ga je nu werkelijk laten zien dat alle eigenschappen die jij de Nederlandse vrouw toedicht eigenlijk een projectie zijn van je eigen fouten?quote:Op donderdag 3 december 2009 12:59 schreef Scorpie het volgende:
[..]
En dan zeggen ze dat ik hokjesgedrag vertoon
[..]
Jij weet net zo goed als ik dat in onze branche het parttime werken niet gezien wordt als een carriere-bevorderende move.
Klopt. Vrouwen trouwens nog meer.quote:
Oke oke, ik had er in het begin ook moeite mee. Maar het werkt bevrijdend, als je 1 keer zo`n beslissing hebt genomenquote:Op donderdag 3 december 2009 13:00 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Tuurlijk ben ik dat zelf! Dat weet ik als geen ander. Maar dat maakt het imho niet makkelijker ofzo
het één sluit het ander niet uit, op zichquote:Op donderdag 3 december 2009 12:59 schreef Scorpie het volgende:
[..]
En dan zeggen ze dat ik hokjesgedrag vertoon
Daar ben ik het niet mee eens. Als je echt geld wil verdienen moet je toch als ZZPer gaan werken, en dat kan prima part-time. Als loonslaaf kom je toch niet aan 't grote geld.quote:Op donderdag 3 december 2009 12:59 schreef Scorpie het volgende:
Jij weet net zo goed als ik dat in onze branche het parttime werken niet gezien wordt als een carriere-bevorderende move.
Ik quote deze nog even van mezelf, want de vrouwen hebben wijzelijk besloten er maar niet op in te gaan, maar wou er wel graag antwoord op.quote:Op donderdag 3 december 2009 12:32 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Natuurlijk is het lichtelijk aangezet en overdreven. Het gaat in dit topic om wat er MIS is met 'de NLse vrouw'.
Typerend trouwens dat ik dat weer helemaal moet uitleggen, terwijl er wekelijks tientallen bladen en programma's voor vrouwen gevuld is wat er allemaal mis is met 'de man'. En wat trouwens ook door de meeste vrouwen aangenomen wordt als 'feit'.
Tja, wanneer het over 'mannen' gaat, is er bij de vrouwen blijkbaar GEEN behoefte aan 'nuance'
Nee, ik hou van een beetje chargeren, dat werkt een discussie in de handquote:Op donderdag 3 december 2009 13:01 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Ja, dat doe je toch ook? Of ga je nu werkelijk laten zien dat alle eigenschappen die jij de Nederlandse vrouw toedicht eigenlijk een projectie zijn van je eigen fouten?
dat absoluut!quote:Op donderdag 3 december 2009 13:01 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Oke oke, ik had er in het begin ook moeite mee. Maar het werkt bevrijdend, als je 1 keer zo`n beslissing hebt genomen
Hormonen kunnen zeker wel je gedrag/karakter beïnvloeden hoor meer dan je denkt, kijk naar mensen die testosteron spuiten en woedeaanvallen en veel agressiever zijn. of depressie bij gebruik van de pilquote:Op donderdag 3 december 2009 12:57 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Een karakter heeft niet met hormonen te maken.
Je bent niet ineens drie dagen per maand impulsief en onnadenkend en de rest van de maand netjes in het gareel.
ZZP-er zijn of in loondienst, voor beiden kan je inderdaad carriere maken. Ik weet dat ik als ZZP-er minder goed carriere kan maken in mijn expertise als in loondienst bij een multinational. Tis situatiegebonden, maar je kan wel degelijk stellen dat in loondienst minder gaan werken je kans op carriere maken niet vergroot.quote:Op donderdag 3 december 2009 13:02 schreef Catbert het volgende:
[..]
Daar ben ik het niet mee eens. Als je echt geld wil verdienen moet je toch als ZZPer gaan werken, en dat kan prima part-time. Als loonslaaf kom je toch niet aan 't grote geld.
Hokjesgeest en bekrompenheid gaat hand in hand, dus wat is je punt?quote:Op donderdag 3 december 2009 13:03 schreef Scorpie het volgende:
Nee, ik hou van een beetje chargeren, dat werkt een discussie in de handDaarom is het ook zo grappig om te zien dat mensen mij beschuldigen van hokjesgedrag vertonen om vervolgens mij uit te maken voor bekrompen en nog meer van zulke dingen. Dat is nogal.....hoe zeg je dat, pot, ketel?
Het was zo grappig, ik ben 4 maanden gelden parttime gaan werken op mijn 25e, en na mijn zijn er nog 6 van min of meer dezelfde leeftijd die het ook allemaal hebben gedaan. Dat was wel frappant.quote:Op donderdag 3 december 2009 13:03 schreef Abbadon het volgende:
[..]
dat absoluut!...en ineens hoor je dan van heel veel mensen om je heen dat die het eigenlijk ook wel zouden willen, maar dat ze het om allerlei onduidelijke redenen niet lijken te durven...frappant...
Nee, maar we zijn enorm aan het generaliseren hier. Ik vind die eisen waardeloos. Ik voldoe ook zeker niet aan ze allemaal, en al helemaal niet omdat een ander dat van me wil.quote:Op donderdag 3 december 2009 13:01 schreef Lamon. het volgende:
[..]
Alsof we allemaal schapen zijn die moeten leven volgens de magazines die ons voorschrijven wat we moeten zijn.
Voor meisjes is het minstens Uggs hebben, 2 maal per jaar op vakantie gaan, carriere maken, minstens 10 mannen gehad hebben, experimenteren met seks op de meest vuige manieren, 3 ons make-up opsmeren, en compleet onafhankelijk zijn, want op iemand leunen is een zwakheid, en dat mag natuurlijk niet.
Voor mannen is het carriere, maar dan wel met doorgroei mogelijkheden, want je mag niet blij zijn met je baan, je moet meer willen, want er is "altijd een betere baan" zegt monsterboard, en je mag niet na 1 dag een vrouw of meisje terugbellen, want dan ben je wanhopig ipv eerlijk en MOET er wel wat mis zijn, minstens op 2 sportscholen zitten en een tweede auto is ook wel handig. Als je rookt of drinkt, moet je daarmee stoppen als je mogelijke vriendin dat niet leuk vindt, want je moet je vereerd voelen dat je haar mag meenemen naar openbare plekken. Oh, en vreemdgaan dien je gewoon te accepteren, want je kunt toch niet verwachten dat een vrouw zo "onderdanig" is dat ze aan jou genoeg heeft?
Dat heb je kunnen lezen. Pot, ketel. Als je zegt dat alle vrouwen kut zijn ben je in hokjes aan het denken, maar ben je ook tegelijkertijd een bekrompen eikel (verrek, dat is ook een hokje!).quote:Op donderdag 3 december 2009 13:05 schreef Catbert het volgende:
[..]
Hokjesgeest en bekrompenheid gaat hand in hand, dus wat is je punt?
Dat is offtopic en niet nodig hier te bespreken.quote:Verder ben ik wel erg benieuwd wat voor'n type ik nu volgens jou ben?
Bij zoveel mensen lijkt de gedachte niet eens op te komen dat het uberhaupt mogelijk is om minder te werken dan fulltime...quote:Op donderdag 3 december 2009 13:05 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Het was zo grappig, ik ben 4 maanden gelden parttime gaan werken op mijn 25e, en na mijn zijn er nog 6 van min of meer dezelfde leeftijd die het ook allemaal hebben gedaan. Dat was wel frappant.
Als je binnen loondienst "carriere" wilt maken moet je gewoon elk jaar/elke 2 jaar van baan switchen. Lang bij hetzelfde bedrijf blijven is carrieretechnisch helemaal niet interessant. Of je dat nu doet met 40 of 32 uur in de week boeit weinig, er zijn genoeg mensen die op die manier omhoog klimmen en maar 4 dagen werken omdat ze jonge kinderen hebben. Sterker nog: vrijwel iedereen die ik ken van net 30 met kinderen werkt minder, en dan heb ik het dus over mannen. Als dat een issue is bij jouw bedrijf zou ik eens na gaan denken of je bij zo'n instantie wilt werken.quote:Op donderdag 3 december 2009 13:04 schreef Scorpie het volgende:
ZZP-er zijn of in loondienst, voor beiden kan je inderdaad carriere maken. Ik weet dat ik als ZZP-er minder goed carriere kan maken in mijn expertise als in loondienst bij een multinational. Tis situatiegebonden, maar je kan wel degelijk stellen dat in loondienst minder gaan werken je kans op carriere maken niet vergroot.
Euh...right...quote:Op donderdag 3 december 2009 13:06 schreef Scorpie het volgende:
Dat heb je kunnen lezen. Pot, ketel. Als je zegt dat alle vrouwen kut zijn ben je in hokjes aan het denken, maar ben je ook tegelijkertijd een bekrompen eikel (verrek, dat is ook een hokje!).
PM het gerustquote:Dat is offtopic en niet nodig hier te bespreken.
Dat noem ik geen carriere maken, dat noem ik jobhoppen om meer te verdienen. Daar ben ik niet op uitquote:Op donderdag 3 december 2009 13:08 schreef Catbert het volgende:
[..]
Als je binnen loondienst "carriere" wilt maken moet je gewoon elk jaar/elke 2 jaar van baan switchen.
Wel bij het bedrijf waar ik nu zit, en wat in de lift zit qua groei.quote:Lang bij hetzelfde bedrijf blijven is carrieretechnisch helemaal niet interessant.
Dat klopt die zijn er ook. Maar als je geen kinderen hebt wordt daar wel iets anders tegenaan gekeken.quote:Of je dat nu doet met 40 of 32 uur in de week boeit weinig, er zijn genoeg mensen die op die manier omhoog klimmen en maar 4 dagen werken omdat ze jonge kinderen hebben.
Dat gaat dus bij mij niet op, ik heb geen kidsquote:Sterker nog: vrijwel iedereen die ik ken van net 30 met kinderen werkt minder, en dan heb ik het dus over mannen.
quote:Als dat een issue is bij jouw bedrijf zou ik eens na gaan denken of je bij zo'n instantie wilt werken.
quote:Op donderdag 3 december 2009 13:10 schreef Catbert het volgende:
[..]
Euh...right...
"Bekrompen zijn" en "in hokjes denken" is vrijwel synoniem. Maargoed, wat jij wil joh![]()
http://www.vandale.nl/van(...)?zoekwoord=bekrompenquote:be·krom·pen bn, bw niet ruim van opvatting; kleingeestig: een ~ mens
http://nl.wikipedia.org/wiki/Hokjesgeestquote:Hokjesgeest is de neiging om medemensen en/of bepaalde voorwerpen in te delen in een bepaalde categorie, en er vervolgens vanuit te gaan dat de hebbelijkheden (en onhebbelijkheden) van de categorie ook onverkort van toepassing zijn op alle mensen binnen die categorie. Het gaat gepaard met het veronderstellen dat iemand die in een bepaald 'hokje' zit, niet de overstap kan maken naar gedrag of vaardigheden die in een ander 'hokje' thuishoren. Aan dit verschijnsel kan worden bijgedragen door versnippering. Hoewel het hier geen typisch Nederlands verschijnsel betreft, is het prominent in Nederland. Hokjesgeest doet zich voor in verschillende aspecten van de samenleving zoals religie, kunst en politiek.
Niet nodig, het was meer een binnenpretje van mijn kantquote:PM het gerustHet is bovendien m.i. niet meer offtopic dan je verhaal over hokjesgeest.
Ik zeg letterlijk "vrijwel synoniem". Het is wel typisch IT-nerd gedrag om aan te gaan tonen wat precies het verschil is.quote:Op donderdag 3 december 2009 13:13 schreef Scorpie het volgende:
Het is toch iets anders. Ik snap dat je die associatie maakt, dat is namelijk een veelgebruikte associatie.
Aangezien je het als enige reactie op een post van mij schreef, was het geen 'binnen'pretjequote:Niet nodig, het was meer een binnenpretje van mijn kant
Prima, zullen we de discussie weer ontopic gaan houden?quote:Op donderdag 3 december 2009 13:16 schreef Catbert het volgende:
[..]
Ik zeg letterlijk "vrijwel synoniem". Het is wel typisch IT-nerd gedrag om aan te gaan tonen wat precies het verschil is.
[..]
Aangezien je het als enige reactie op een post van mij schreef, was het geen 'binnen'pretje
Laat je nu toch niet zo kennen, joh!quote:Op donderdag 3 december 2009 13:16 schreef Catbert het volgende:
[..]
Ik zeg letterlijk "vrijwel synoniem". Het is wel typisch IT-nerd gedrag om aan te gaan tonen wat precies het verschil is.
[..]
Aangezien je het als enige reactie op een post van mij schreef, was het geen 'binnen'pretje
Met de NLse vrouw heb je nu eenmaal een heleboel verbitterde mannen...quote:Op donderdag 3 december 2009 13:18 schreef Hexagon het volgende:
Jee het gaat wel erg ooftopic nu
Maar de conclusie van dit topic mag wezen
Alleen verbitterde mannen vinden dat er iets mis is met NL vrouwen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |