abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator donderdag 3 december 2009 @ 13:01:13 #201
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_75244081
quote:
Op donderdag 3 december 2009 12:57 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Een karakter heeft niet met hormonen te maken.

Je bent niet ineens drie dagen per maand impulsief en onnadenkend en de rest van de maand netjes in het gareel.
Je leest weer selectief.

De verleidingen zijn er, omdat er driften zijn, een drang naar iets. Die worden veroorzaakt door hormonen.
Een persoon zoals jij omschreef zal idd meer moeite hebben om die driften tegen te werken. Maar dat zegt nog steeds dat de drang ernaar veroorzaakt wordt door hormonen.
What can change the nature of a man?
  donderdag 3 december 2009 @ 13:01:25 #202
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_75244091
quote:
Op donderdag 3 december 2009 12:59 schreef Scorpie het volgende:

[..]

En dan zeggen ze dat ik hokjesgedrag vertoon
[..]

Jij weet net zo goed als ik dat in onze branche het parttime werken niet gezien wordt als een carriere-bevorderende move.
Ja, dat doe je toch ook? Of ga je nu werkelijk laten zien dat alle eigenschappen die jij de Nederlandse vrouw toedicht eigenlijk een projectie zijn van je eigen fouten?
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
pi_75244095
quote:
Op donderdag 3 december 2009 11:37 schreef Fascination het volgende:
Mannen zijn zeikerds.
Klopt. Vrouwen trouwens nog meer.

Maar met niet zeiken word je al een stuk gelukkiger.
Dus voor de TS, zeik niet zo, en doe er wat aan.
pi_75244106
quote:
Op donderdag 3 december 2009 13:00 schreef Marijkezwolle het volgende:

[..]

Tuurlijk ben ik dat zelf! Dat weet ik als geen ander. Maar dat maakt het imho niet makkelijker ofzo
Oke oke, ik had er in het begin ook moeite mee. Maar het werkt bevrijdend, als je 1 keer zo`n beslissing hebt genomen
  donderdag 3 december 2009 @ 13:02:18 #205
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_75244118
quote:

[..]

En dan zeggen ze dat ik hokjesgedrag vertoon

het één sluit het ander niet uit, op zich
Give a man a fire and he'll be warm for a day. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.
  donderdag 3 december 2009 @ 13:02:25 #206
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_75244123
quote:
Jij weet net zo goed als ik dat in onze branche het parttime werken niet gezien wordt als een carriere-bevorderende move.
Daar ben ik het niet mee eens. Als je echt geld wil verdienen moet je toch als ZZPer gaan werken, en dat kan prima part-time. Als loonslaaf kom je toch niet aan 't grote geld.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
  donderdag 3 december 2009 @ 13:02:59 #207
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_75244143
quote:
Op donderdag 3 december 2009 12:32 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Natuurlijk is het lichtelijk aangezet en overdreven. Het gaat in dit topic om wat er MIS is met 'de NLse vrouw'.

Typerend trouwens dat ik dat weer helemaal moet uitleggen, terwijl er wekelijks tientallen bladen en programma's voor vrouwen gevuld is wat er allemaal mis is met 'de man'. En wat trouwens ook door de meeste vrouwen aangenomen wordt als 'feit'.

Tja, wanneer het over 'mannen' gaat, is er bij de vrouwen blijkbaar GEEN behoefte aan 'nuance'
Ik quote deze nog even van mezelf, want de vrouwen hebben wijzelijk besloten er maar niet op in te gaan, maar wou er wel graag antwoord op.

Waarom van mannen een nuance verwachten (eisen) over hun mening over 'de NLse vrouw', terwijl jullie zelden genuanceerd zijn over 'de man'!?

Dat bedoel ik (o.a.) met dat hypocriete.
pi_75244144
quote:
Op donderdag 3 december 2009 13:01 schreef Marijkezwolle het volgende:

[..]

Ja, dat doe je toch ook? Of ga je nu werkelijk laten zien dat alle eigenschappen die jij de Nederlandse vrouw toedicht eigenlijk een projectie zijn van je eigen fouten?
Nee, ik hou van een beetje chargeren, dat werkt een discussie in de hand Daarom is het ook zo grappig om te zien dat mensen mij beschuldigen van hokjesgedrag vertonen om vervolgens mij uit te maken voor bekrompen en nog meer van zulke dingen. Dat is nogal.....hoe zeg je dat, pot, ketel?
  donderdag 3 december 2009 @ 13:03:51 #209
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_75244171
quote:
Op donderdag 3 december 2009 13:01 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Oke oke, ik had er in het begin ook moeite mee. Maar het werkt bevrijdend, als je 1 keer zo`n beslissing hebt genomen
dat absoluut! ...en ineens hoor je dan van heel veel mensen om je heen dat die het eigenlijk ook wel zouden willen, maar dat ze het om allerlei onduidelijke redenen niet lijken te durven...frappant...
Give a man a fire and he'll be warm for a day. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.
pi_75244177
quote:
Op donderdag 3 december 2009 12:57 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Een karakter heeft niet met hormonen te maken.

Je bent niet ineens drie dagen per maand impulsief en onnadenkend en de rest van de maand netjes in het gareel.
Hormonen kunnen zeker wel je gedrag/karakter beïnvloeden hoor meer dan je denkt, kijk naar mensen die testosteron spuiten en woedeaanvallen en veel agressiever zijn. of depressie bij gebruik van de pil
pi_75244188
quote:
Op donderdag 3 december 2009 13:02 schreef Catbert het volgende:

[..]

Daar ben ik het niet mee eens. Als je echt geld wil verdienen moet je toch als ZZPer gaan werken, en dat kan prima part-time. Als loonslaaf kom je toch niet aan 't grote geld.
ZZP-er zijn of in loondienst, voor beiden kan je inderdaad carriere maken. Ik weet dat ik als ZZP-er minder goed carriere kan maken in mijn expertise als in loondienst bij een multinational. Tis situatiegebonden, maar je kan wel degelijk stellen dat in loondienst minder gaan werken je kans op carriere maken niet vergroot.
  donderdag 3 december 2009 @ 13:05:03 #212
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_75244204
quote:
Op donderdag 3 december 2009 13:03 schreef Scorpie het volgende:
Nee, ik hou van een beetje chargeren, dat werkt een discussie in de hand Daarom is het ook zo grappig om te zien dat mensen mij beschuldigen van hokjesgedrag vertonen om vervolgens mij uit te maken voor bekrompen en nog meer van zulke dingen. Dat is nogal.....hoe zeg je dat, pot, ketel?
Hokjesgeest en bekrompenheid gaat hand in hand, dus wat is je punt?

Verder ben ik wel erg benieuwd wat voor'n type ik nu volgens jou ben?
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
pi_75244208
quote:
Op donderdag 3 december 2009 13:03 schreef Abbadon het volgende:

[..]

dat absoluut! ...en ineens hoor je dan van heel veel mensen om je heen dat die het eigenlijk ook wel zouden willen, maar dat ze het om allerlei onduidelijke redenen niet lijken te durven...frappant...
Het was zo grappig, ik ben 4 maanden gelden parttime gaan werken op mijn 25e, en na mijn zijn er nog 6 van min of meer dezelfde leeftijd die het ook allemaal hebben gedaan. Dat was wel frappant.
  donderdag 3 december 2009 @ 13:05:38 #214
101292 EviL_AleX
Prince Charming
pi_75244223
quote:
Op donderdag 3 december 2009 13:01 schreef Lamon. het volgende:

[..]

Alsof we allemaal schapen zijn die moeten leven volgens de magazines die ons voorschrijven wat we moeten zijn.

Voor meisjes is het minstens Uggs hebben, 2 maal per jaar op vakantie gaan, carriere maken, minstens 10 mannen gehad hebben, experimenteren met seks op de meest vuige manieren, 3 ons make-up opsmeren, en compleet onafhankelijk zijn, want op iemand leunen is een zwakheid, en dat mag natuurlijk niet.

Voor mannen is het carriere, maar dan wel met doorgroei mogelijkheden, want je mag niet blij zijn met je baan, je moet meer willen, want er is "altijd een betere baan" zegt monsterboard, en je mag niet na 1 dag een vrouw of meisje terugbellen, want dan ben je wanhopig ipv eerlijk en MOET er wel wat mis zijn, minstens op 2 sportscholen zitten en een tweede auto is ook wel handig. Als je rookt of drinkt, moet je daarmee stoppen als je mogelijke vriendin dat niet leuk vindt, want je moet je vereerd voelen dat je haar mag meenemen naar openbare plekken. Oh, en vreemdgaan dien je gewoon te accepteren, want je kunt toch niet verwachten dat een vrouw zo "onderdanig" is dat ze aan jou genoeg heeft?

Nee, maar we zijn enorm aan het generaliseren hier. Ik vind die eisen waardeloos. Ik voldoe ook zeker niet aan ze allemaal, en al helemaal niet omdat een ander dat van me wil.
pi_75244233
quote:
Op donderdag 3 december 2009 13:05 schreef Catbert het volgende:

[..]

Hokjesgeest en bekrompenheid gaat hand in hand, dus wat is je punt?
Dat heb je kunnen lezen. Pot, ketel. Als je zegt dat alle vrouwen kut zijn ben je in hokjes aan het denken, maar ben je ook tegelijkertijd een bekrompen eikel (verrek, dat is ook een hokje!).
quote:
Verder ben ik wel erg benieuwd wat voor'n type ik nu volgens jou ben?
Dat is offtopic en niet nodig hier te bespreken.
  donderdag 3 december 2009 @ 13:07:59 #216
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_75244289
quote:
Op donderdag 3 december 2009 13:05 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Het was zo grappig, ik ben 4 maanden gelden parttime gaan werken op mijn 25e, en na mijn zijn er nog 6 van min of meer dezelfde leeftijd die het ook allemaal hebben gedaan. Dat was wel frappant.
Bij zoveel mensen lijkt de gedachte niet eens op te komen dat het uberhaupt mogelijk is om minder te werken dan fulltime...

wat dat betreft is het wel duidelijk dat maatschappelijke conventies een enorme rol spelen in hoe mensen over het algemeen hun leven leiden...
  donderdag 3 december 2009 @ 13:08:01 #217
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_75244291
quote:
Op donderdag 3 december 2009 13:04 schreef Scorpie het volgende:
ZZP-er zijn of in loondienst, voor beiden kan je inderdaad carriere maken. Ik weet dat ik als ZZP-er minder goed carriere kan maken in mijn expertise als in loondienst bij een multinational. Tis situatiegebonden, maar je kan wel degelijk stellen dat in loondienst minder gaan werken je kans op carriere maken niet vergroot.
Als je binnen loondienst "carriere" wilt maken moet je gewoon elk jaar/elke 2 jaar van baan switchen. Lang bij hetzelfde bedrijf blijven is carrieretechnisch helemaal niet interessant. Of je dat nu doet met 40 of 32 uur in de week boeit weinig, er zijn genoeg mensen die op die manier omhoog klimmen en maar 4 dagen werken omdat ze jonge kinderen hebben. Sterker nog: vrijwel iedereen die ik ken van net 30 met kinderen werkt minder, en dan heb ik het dus over mannen. Als dat een issue is bij jouw bedrijf zou ik eens na gaan denken of je bij zo'n instantie wilt werken.
  donderdag 3 december 2009 @ 13:10:03 #218
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_75244340
quote:
Op donderdag 3 december 2009 13:06 schreef Scorpie het volgende:
Dat heb je kunnen lezen. Pot, ketel. Als je zegt dat alle vrouwen kut zijn ben je in hokjes aan het denken, maar ben je ook tegelijkertijd een bekrompen eikel (verrek, dat is ook een hokje!).
Euh...right...

"Bekrompen zijn" en "in hokjes denken" is vrijwel synoniem. Maargoed, wat jij wil joh
quote:
Dat is offtopic en niet nodig hier te bespreken.
PM het gerust Het is bovendien m.i. niet meer offtopic dan je verhaal over hokjesgeest.
pi_75244376
quote:
Op donderdag 3 december 2009 13:08 schreef Catbert het volgende:

[..]

Als je binnen loondienst "carriere" wilt maken moet je gewoon elk jaar/elke 2 jaar van baan switchen.
Dat noem ik geen carriere maken, dat noem ik jobhoppen om meer te verdienen. Daar ben ik niet op uit
quote:
Lang bij hetzelfde bedrijf blijven is carrieretechnisch helemaal niet interessant.
Wel bij het bedrijf waar ik nu zit, en wat in de lift zit qua groei.
quote:
Of je dat nu doet met 40 of 32 uur in de week boeit weinig, er zijn genoeg mensen die op die manier omhoog klimmen en maar 4 dagen werken omdat ze jonge kinderen hebben.
Dat klopt die zijn er ook. Maar als je geen kinderen hebt wordt daar wel iets anders tegenaan gekeken.
quote:
Sterker nog: vrijwel iedereen die ik ken van net 30 met kinderen werkt minder, en dan heb ik het dus over mannen.
Dat gaat dus bij mij niet op, ik heb geen kids
quote:
Als dat een issue is bij jouw bedrijf zou ik eens na gaan denken of je bij zo'n instantie wilt werken.

Het is geen issue, het is een omstandigheid waar ik rekening mee hou
pi_75244429
quote:
Op donderdag 3 december 2009 13:10 schreef Catbert het volgende:

[..]

Euh...right...

"Bekrompen zijn" en "in hokjes denken" is vrijwel synoniem. Maargoed, wat jij wil joh
quote:
be·krom·pen bn, bw niet ruim van opvatting; kleingeestig: een ~ mens
http://www.vandale.nl/van(...)?zoekwoord=bekrompen
quote:
Hokjesgeest is de neiging om medemensen en/of bepaalde voorwerpen in te delen in een bepaalde categorie, en er vervolgens vanuit te gaan dat de hebbelijkheden (en onhebbelijkheden) van de categorie ook onverkort van toepassing zijn op alle mensen binnen die categorie. Het gaat gepaard met het veronderstellen dat iemand die in een bepaald 'hokje' zit, niet de overstap kan maken naar gedrag of vaardigheden die in een ander 'hokje' thuishoren. Aan dit verschijnsel kan worden bijgedragen door versnippering. Hoewel het hier geen typisch Nederlands verschijnsel betreft, is het prominent in Nederland. Hokjesgeest doet zich voor in verschillende aspecten van de samenleving zoals religie, kunst en politiek.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Hokjesgeest

Het is toch iets anders. Ik snap dat je die associatie maakt, dat is namelijk een veelgebruikte associatie.
quote:
PM het gerust Het is bovendien m.i. niet meer offtopic dan je verhaal over hokjesgeest.
Niet nodig, het was meer een binnenpretje van mijn kant

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-12-2009 13:13:42 ]
  donderdag 3 december 2009 @ 13:16:12 #221
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_75244518
quote:
Op donderdag 3 december 2009 13:13 schreef Scorpie het volgende:
Het is toch iets anders. Ik snap dat je die associatie maakt, dat is namelijk een veelgebruikte associatie.
Ik zeg letterlijk "vrijwel synoniem". Het is wel typisch IT-nerd gedrag om aan te gaan tonen wat precies het verschil is.
quote:
Niet nodig, het was meer een binnenpretje van mijn kant
Aangezien je het als enige reactie op een post van mij schreef, was het geen 'binnen'pretje
  donderdag 3 december 2009 @ 13:18:28 #222
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_75244591
Jee het gaat wel erg ooftopic nu

Maar de conclusie van dit topic mag wezen

Alleen verbitterde mannen vinden dat er iets mis is met NL vrouwen.
pi_75244626
quote:
Op donderdag 3 december 2009 13:16 schreef Catbert het volgende:

[..]

Ik zeg letterlijk "vrijwel synoniem". Het is wel typisch IT-nerd gedrag om aan te gaan tonen wat precies het verschil is.
[..]

Aangezien je het als enige reactie op een post van mij schreef, was het geen 'binnen'pretje
Prima, zullen we de discussie weer ontopic gaan houden?
pi_75244639
quote:
Op donderdag 3 december 2009 13:16 schreef Catbert het volgende:

[..]

[..]

Laat je nu toch niet zo kennen, joh!
  donderdag 3 december 2009 @ 13:20:55 #225
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_75244677
quote:
Op donderdag 3 december 2009 13:18 schreef Hexagon het volgende:
Jee het gaat wel erg ooftopic nu

Maar de conclusie van dit topic mag wezen

Alleen verbitterde mannen vinden dat er iets mis is met NL vrouwen.
Met de NLse vrouw heb je nu eenmaal een heleboel verbitterde mannen...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')