abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 5 december 2009 @ 22:19:22 #76
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_75325295
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 21:47 schreef Yoan het volgende:

[..]

Ik tank altijd al BP Ultimate. Dat helpt, maar kan niet precies zeggen hoeveel.
Ik ook, maar doe dat voor de extra freebees
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 6 december 2009 @ 13:37:33 #77
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_75335523
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 22:19 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik ook, maar doe dat voor de extra freebees
Extra betalen voor de extra feebees? Tankpas van het werk zeker
  zondag 6 december 2009 @ 13:40:21 #78
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_75335594
Overigens probeer ik ook vaak zuinig te rijden met mijn Seat Leon 1.8 20V op LPG. Volgens de boordcomputer 1:12,5 (dat is dus op benzine), en dan moet ik wel mijn best doen. Op gas haal ik slechts 1:10 maximaal

Heb wel extra ballast met een gastank + full size reservewiel + altijd een passagier. En 205 banden, heb het idee dat dat wel scheelt met 185.
  zondag 6 december 2009 @ 13:52:06 #79
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_75335970
gemiddeld die ik met mijn golf 1.9 D uit 1994 1 op 18,5 gecombineerd (gemeten over ruim 70.000 km)
  zondag 6 december 2009 @ 15:00:24 #80
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_75337915
quote:
Op zondag 6 december 2009 13:52 schreef gateway het volgende:
gemiddeld die ik met mijn golf 1.9 D uit 1994 1 op 18,5 gecombineerd (gemeten over ruim 70.000 km)
Hoeveel pk's?
pi_75338812
quote:
Op zondag 6 december 2009 15:00 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Hoeveel pk's?
Net zo veel als een skelter, als je na gaat dat de blok uit de Golf 2 stamt.. En geen Turbo heeft + Indirecte inspuiting
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  zondag 6 december 2009 @ 15:42:00 #82
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_75338991
quote:
Op zondag 6 december 2009 15:35 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Net zo veel als een skelter, als je na gaat dat de blok uit de Golf 2 stamt.. En geen Turbo heeft + Indirecte inspuiting
50?
pi_75340828
quote:
Op zondag 6 december 2009 15:42 schreef leolinedance het volgende:

[..]

50?
in die richting ongeveer..
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_75342988
Mijn collega heeft een tijdje terug een leuk stukje over mijn project geschreven:



Lees de rest op http://sanderdegans.blogs(...)heeft-een-hobby.html
De zuinigste Golf IV in wording:
www.mijnbluemotion.nl
pi_75344948
Hoe rij jij weg TS?

Start je de auto en wacht je totdat ie wat warmer wordt e.d. , of starten en direct weg rijden zonder een moment te wachten??

EN stel je moet eventjes 2 seconden uit de auto en er weer in (voor laten we zeggen sigaretje kopen), laat je de auto dannog draaien (omdat je toevallig net van de snelweg af komt) of zet je hem uit..?
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  zondag 6 december 2009 @ 19:20:19 #86
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
  zondag 6 december 2009 @ 19:39:38 #87
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_75345659
quote:
Op zondag 6 december 2009 19:14 schreef Turquaz52 het volgende:
Hoe rij jij weg TS?

Start je de auto en wacht je totdat ie wat warmer wordt e.d. , of starten en direct weg rijden zonder een moment te wachten??

EN stel je moet eventjes 2 seconden uit de auto en er weer in (voor laten we zeggen sigaretje kopen), laat je de auto dannog draaien (omdat je toevallig net van de snelweg af komt) of zet je hem uit..?
Ik doe 2, rustig op temperatuur laten komen tijdens het rijden.

En ik laat hem niet draaien als ik uit moet stappen bij het tankstation om iets te halen.
pi_75348215
Ik rij gelijk weg en parkeer daarom de auto altijd in de goede richting zodat ik meteen weg kan rijden zonder te hoeven draaien en steken. Dat kost heel veel energie op een koude motor.
Ik zet de motor altijd uit als ik uit moet stappen, behalve als het letterlijk 2 seconden is zoals je zegt (brief op de post doen e.d.)

Maar deze punten lijken mij vrij logisch als je zuinig wilt rijden. Je auto stationair warm laten draaien is pure energieverspilling. Je staat brandstof te verstoken zonder dat je een meter vooruit komt.
De zuinigste Golf IV in wording:
www.mijnbluemotion.nl
pi_75351067
De site is op een aantal punten verbeterd en ik heb de mogelijkheid toegevoegd om een e-mail te ontvangen zodra er een nieuwe update is geplaatst op de site. Geïnteresseerden kunnen zo het project makkelijker volgen. Check http://www.mijnbluemotion.nl/updates

De auto staat gepoetst en wel klaar om deze week een mooi resultaat te halen. Ik verwacht nu boven de 1:23 uit te komen met deze tank.

Ondertussen worden de opties bekeken voor de banden en een freeflow uitlaatlijn.
De zuinigste Golf IV in wording:
www.mijnbluemotion.nl
pi_75370975
quote:
Op zondag 6 december 2009 20:48 schreef Yoan het volgende:
Ik rij gelijk weg en parkeer daarom de auto altijd in de goede richting zodat ik meteen weg kan rijden zonder te hoeven draaien en steken. Dat kost heel veel energie op een koude motor.
Ik zet de motor altijd uit als ik uit moet stappen, behalve als het letterlijk 2 seconden is zoals je zegt (brief op de post doen e.d.)

Maar deze punten lijken mij vrij logisch als je zuinig wilt rijden. Je auto stationair warm laten draaien is pure energieverspilling. Je staat brandstof te verstoken zonder dat je een meter vooruit komt.
Zowiezo is een TDI te efficiënt om stationair zichzelf warm te draaien..

Slim, je haalt wel het meeste uit je tank dan.. op hoeveel toeren schakel je dan ook op..?
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_75371090
quote:
Op zondag 6 december 2009 21:52 schreef Yoan het volgende:
De site is op een aantal punten verbeterd en ik heb de mogelijkheid toegevoegd om een e-mail te ontvangen zodra er een nieuwe update is geplaatst op de site. Geïnteresseerden kunnen zo het project makkelijker volgen. Check http://www.mijnbluemotion.nl/updates

De auto staat gepoetst en wel klaar om deze week een mooi resultaat te halen. Ik verwacht nu boven de 1:23 uit te komen met deze tank.

Ondertussen worden de opties bekeken voor de banden en een freeflow uitlaatlijn.
Wat dacht je eigenlijk van een grotere intercooler?
Freeflow uitlaatlijn zou ik eigenlijk niet doen, wat ik je wel zou aanraden is alles dr onderuit en alleen je Middendemper of je einddemper behouden.. Anders wordt alles zo freeflow dat het diesel er ook gelijk uitgezogen wordt uit de cilinder en je verbruik dus weer omhoog gaat
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  maandag 7 december 2009 @ 14:23:55 #92
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_75371278
Is het een idee om eens te kijken naar een zogenaamde haaienhuid? Een haai is ruw, de ruwheid van het oppervlakte veroorzaakt een film van turbulentie over het oppervlak, en dat zorgt voor minder "drag"
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_75372839
quote:
Op maandag 7 december 2009 14:20 schreef Turquaz52 het volgende:
Anders wordt alles zo freeflow dat het diesel er ook gelijk uitgezogen wordt uit de cilinder en je verbruik dus weer omhoog gaat
pi_75373037
quote:
Op maandag 7 december 2009 15:04 schreef rycemasta het volgende:

[..]

Je gaat me niet vertellen dat je niet weet hoe een kleptiming in elkaar zit..?
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_75373569
Dat snap ik wel, maar ik snap het deel van vluchtende diesel niet.
  maandag 7 december 2009 @ 15:29:32 #96
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_75373818
quote:
Op maandag 7 december 2009 15:11 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Je gaat me niet vertellen dat je niet weet hoe een kleptiming in elkaar zit..?
Dat maakt voor een uitlaat in principe niet uit. Als de klep open gaat is de verbrandingsdruk weg en wil je de zooi in de cilinder zo vlug mogelijk uit de cilinder hebben. Er wordt toch geen diesel meer ingespoten als de uitlaatklep al open is.
Als je een uitlaat hebt die een zuigende kracht maakt is het dus alleen maar gunstig, dan is de cilinder vlug leeg en heb je ook geen kans dat er rommel achterblijft die de volgende verbranding tegenzit.

Het beste is bij een niet-turbo motor dus een uitlaatspruitstuk en uitlaat die een zuigende beweging per cilinder in gang zet, waardoor als de ene uitlaatslag voorbij is de volgende uitlaatslag het "vacuum" gebruikt om zijn verbrandingsrommel te lozen.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_75376247
quote:
Op maandag 7 december 2009 15:29 schreef Barcaconia het volgende:

[..]

Dat maakt voor een uitlaat in principe niet uit. Als de klep open gaat is de verbrandingsdruk weg en wil je de zooi in de cilinder zo vlug mogelijk uit de cilinder hebben. Er wordt toch geen diesel meer ingespoten als de uitlaatklep al open is.
Als je een uitlaat hebt die een zuigende kracht maakt is het dus alleen maar gunstig, dan is de cilinder vlug leeg en heb je ook geen kans dat er rommel achterblijft die de volgende verbranding tegenzit.

Het beste is bij een niet-turbo motor dus een uitlaatspruitstuk en uitlaat die een zuigende beweging per cilinder in gang zet, waardoor als de ene uitlaatslag voorbij is de volgende uitlaatslag het "vacuum" gebruikt om zijn verbrandingsrommel te lozen.
Kuuuuuuttt.. Ik ben in de war met een benzine auto..

Daar heb je zeker wat tegendruk nodig omdat anders wanneer je uitlaat klep open staat en je inlaat klep ook, je brandstof er zo uit gezogen kan worden

Bij een TDI is dat een ander verhaal, omdat deze auto gebruik maakt van de Pompverstuiver techniek en elektronisch geregeld is.
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  maandag 7 december 2009 @ 16:28:00 #98
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_75376470
quote:
Op maandag 7 december 2009 16:23 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Kuuuuuuttt.. Ik ben in de war met een benzine auto..

Daar heb je zeker wat tegendruk nodig omdat anders wanneer je uitlaat klep open staat en je inlaat klep ook, je brandstof er zo uit gezogen kan worden

Bij een TDI is dat een ander verhaal, omdat deze auto gebruik maakt van de Pompverstuiver techniek en elektronisch geregeld is.
Volgens mij heeft de moderne otto motor ook gewoon brandstofinjectie, tenminste, als de auto een driewegkatalysator heeft.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 7 december 2009 @ 16:30:02 #99
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_75376542
quote:
Op maandag 7 december 2009 16:23 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Kuuuuuuttt.. Ik ben in de war met een benzine auto..

Daar heb je zeker wat tegendruk nodig omdat anders wanneer je uitlaat klep open staat en je inlaat klep ook, je brandstof er zo uit gezogen kan worden

Bij een TDI is dat een ander verhaal, omdat deze auto gebruik maakt van de Pompverstuiver techniek en elektronisch geregeld is.
Pompverstuiver of iets dergelijks maakt niks uit. Het ligt, zoals je inderdaad opmerkt, aan overlap in je kleppen in combinatie met indirecte inspuiting (brandstofmengsel wordt volledig de cilinder ingezogen, niet slechts lucht).

Door de overlap wordt het onverbrande mengsel direct de uitlaat in gezogen. Maar dat lijkt me bij de meeste motoren niet aan de orde. Als de uitlaatklep open staat wordt er geen brandstof ingespoten.

Wat ik trouwens vergeten was in mijn vorige post is dat bij een TDI juist weer wel druk in de uitlaat aanwezig moet zijn maar dat heeft niks met de kleptiming te maken. Als je een drukloze uitlaat hebt kan je turbo namelijk niet optimaal opspoelen en dat geeft vermogensverlies.

Opzich had je dus gelijk, maar je argumentatie was verkeerd.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_75376887
quote:
Op maandag 7 december 2009 16:30 schreef Barcaconia het volgende:

[..]

Pompverstuiver of iets dergelijks maakt niks uit. Het ligt, zoals je inderdaad opmerkt, aan overlap in je kleppen in combinatie met indirecte inspuiting (brandstofmengsel wordt volledig de cilinder ingezogen, niet slechts lucht).

Door de overlap wordt het onverbrande mengsel direct de uitlaat in gezogen. Maar dat lijkt me bij de meeste motoren niet aan de orde. Als de uitlaatklep open staat wordt er geen brandstof ingespoten.

Wat ik trouwens vergeten was in mijn vorige post is dat bij een TDI juist weer wel druk in de uitlaat aanwezig moet zijn maar dat heeft niks met de kleptiming te maken. Als je een drukloze uitlaat hebt kan je turbo namelijk niet optimaal opspoelen en dat geeft vermogensverlies.

Opzich had je dus gelijk, maar je argumentatie was verkeerd.
Okee, maardannog.. Wat denk jij eerlijk gezegd bij een moderne of geen moderne otto motor? Laten wij uit gaan van MultiPoint injectie (dus geen directe injectie).

Denk jij dat dat elke injector individueel aangestuurd wordt of wat? Die zit gewoon tegen de kleppen aan te pissen en op goed geluk een keer wanneer ie open staat..
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')