abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75258055
Is moeilijk te zien op de foto's maar het lijkt op een dakspoiler die gewoon doorloopt vanaf de achterkant en deze helpen aanzienlijk de turbulentie achter je auto te verminderen (en dus minder luchtweerstand te creëren).
pi_75261698
Lange tijd heel zuinig rijden is inderdaad niet bevorderlijk voor de turbo e.d. Je kunt dan o.a. problemen krijgen met de schoepverstelling.
Ik ben dan ook van plan om af en toe na een tankbeurt even lekker door te rijden (een dag ofzo), dan weer tanken anders is het zonde van het gemiddelde van de hele tank

De dakspoiler loopt niet met het dak mee, in mijn optiek zorgt ie voor meer luchtweerstand dan dat de drag verminderd wordt.



Dit zou wel een goede spoiler zijn (mijn vorige auto):



[ Bericht 33% gewijzigd door Yoan op 03-12-2009 21:40:44 ]
De zuinigste Golf IV in wording:
www.mijnbluemotion.nl
pi_75262383
http://www.dvhn.nl/nieuws/dvhn-video/article5476163.ece
Kan je altijd ff informeren?

Al gedacht aan ledverlichting ? --> energiezuiniger --> minder weerstand dynamo
pi_75264296
Interessant topic Met mijn ibiza 6k2 1.9 tdi probeerde ik ook zuinig te rijden, 1 op 20 haalbaar zonder moeite eigenlijk. Nu ik een auto van de zaak + tankpas heb, boeit het me geen flikker meer
pi_75264468
Neem aan dat je ook veel cruise-control gebruikt? Ik gebruik hem soms zelfs binnen de bebouwde kom op wegen waar weinig tot geen stoplichten staan. 50 in z'n 5 op de cruise control
pi_75264690
quote:
Op donderdag 3 december 2009 21:48 schreef kloas_wokkel het volgende:
http://www.dvhn.nl/nieuws/dvhn-video/article5476163.ece
Kan je altijd ff informeren?

Al gedacht aan ledverlichting ? --> energiezuiniger --> minder weerstand dynamo
Zo'n cyclone blijkt helemaal niets te helpen en kan nog in je motor gezogen worden ook. Dan ben je nog verder van huis.
Maar bedankt voor de tip en het meedenken hoor!

Ik had xenon in gedachten, dat verbruikt ook minder energie t.o.v. standaard verlichting.

Zonder cruise control kun je zuiniger rijden dan met. Waarom? CC geeft te veel gas op momenten dat het niet moet: hellingen op e.d. Alleen op vlakke rechte stukken is CC onmisbaar.
De zuinigste Golf IV in wording:
www.mijnbluemotion.nl
pi_75264778
quote:
Op donderdag 3 december 2009 22:34 schreef Yoan het volgende:

[..]

Zo'n cyclone blijkt helemaal niets te helpen en kan nog in je motor gezogen worden ook. Dan ben je nog verder van huis.
Maar bedankt voor de tip en het meedenken hoor!

Ik had xenon in gedachten, dat verbruikt ook minder energie t.o.v. standaard verlichting.

Zonder cruise control kun je zuiniger rijden dan met. Waarom? CC geeft te veel gas op momenten dat het niet moet: hellingen op e.d. Alleen op vlakke rechte stukken is CC onmisbaar.
Scheelt dan weer dat we hier in NL niet echt veel hellingen hebben
pi_75264890
tips:

kijk wat Vw gedaan heeft met de lupo 3l ten opzichte van een gewone lupo.
kijk wat peugeot gedaan heeft met de 309 profil uitvoering.
banden inderdaad terugvoeren van 205 naar smaller ( thuisbrenger zijn nog zuiniger, maar ook minder veilig)
Kijk naar de citroën CX voor de achterwielen.
dichte wieldoppen
Eventueel een kleinere turbo die eerder op toeren komt?

leuk plan trouwens.
mijn vader rijdt in een non turbo 1.9 diesel standaard 1:23 in een berlingo
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
pi_75265722
Zo'n elektrokachel int blok zodat de motor 's ochtends al op temperatuur is ?
Ik neem aan dat er geen airco (meer) inzit ?
pi_75267055
Qua bandenmaat moet je denk ik ook opletten dat je niet smaller gaat dan de smalst gehomologeerde maat? Dus denk niet dat bvb 145jes mogen. Ik dacht (maar kan me vergissen) dat de minimale bandenmaat 175/80 is op 14 duimers.
pi_75270321
Waarom geen Lupo 3L blok in je auto..?? Is ook al eens eerder gedaan, je bent niet de eerste die een zuinige Dieseltje wilt
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  Official ESF Kreviewer vrijdag 4 december 2009 @ 08:26:48 #37
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_75272127
Ik heb zo'n kansloze lease golf gehad. Een SDI. Is die niet gewoon zuiniger? (en trager)
pi_75272215
Lupo 3L is idd het grote voorbeeld. Een 3L motor erin hangen gaat te ver, het moet met de 1.9 TDI gaan gebeuren.
Andere turbo/verstuivers/inlaat/uitlaat is wel haalbaar.

Zo'n elektrokachel zou helpen, maar heb geen stroomaansluiting in de garage.
De zuinigste Golf IV in wording:
www.mijnbluemotion.nl
  vrijdag 4 december 2009 @ 08:39:54 #39
191846 makkie88
Zo moeilijk is het niet
pi_75272263
ik doe een tvp, want ben wel erg benieuwd
  vrijdag 4 december 2009 @ 09:03:28 #40
57702 osmo
Zuiderbuur
pi_75272525
tvp, dit wil ik wel volgen
succes ermee
  Official ESF Kreviewer vrijdag 4 december 2009 @ 09:07:48 #41
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_75272606
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 08:26 schreef Kreator het volgende:
Ik heb zo'n kansloze lease golf gehad. Een SDI. Is die niet gewoon zuiniger? (en trager)
Zonder er veel moeite voor te doen haalde ik daar namelijk al 1 op 20 mee.
pi_75272883
Gaaf project hoor.

BMW heeft het Efficient Dynamics programma op de laatste modellen. Afsluitbare grill (alleen open als er koeling nodig is), remenergie omgezet naar stroom die de accu's oplaadt, start-stop systeem.

Alle bende uit je kofferbak halen scheelt ook gewicht maar dat is meer een tip voor mezelf
I got soul, but I'm not a soldier
  vrijdag 4 december 2009 @ 11:25:27 #43
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_75276335
Leuk project maar die 1 op 22 die je tot nu toe gehaald hebt vind ik weinig spectaculair eigenlijk. Heb in de Peugeot 308 1.6 HDI (110pk) van het werk ook al regelmatig op dat verbruik gezeten met een absolute topper van 1 op 27 (!) gemiddeld (ok, dat was wel een record en ook bewust geprobeerd zo zuinig mogelijk aan te doen, veel achter vrachtwagens hangen met 90 etc)

En aan die wagen is gewoon helemaal standaard.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_75276449
Vergeet niet dat deze auto al wat jaartjes ouder is hè... Toen was dat zuinig geneuzel nog niet zo doorgevoerd als nu.
pi_75276623
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 09:07 schreef Kreator het volgende:

[..]

Zonder er veel moeite voor te doen haalde ik daar namelijk al 1 op 20 mee.
Turbo = meer koppel = zuiniger toch?
  Official ESF Kreviewer vrijdag 4 december 2009 @ 11:52:15 #46
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_75277293
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 11:33 schreef Pas259 het volgende:
Turbo = meer koppel = zuiniger toch?
Turbo = meer luchtdruk = snellere verbranding = minder zuinig.
pi_75277358
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 11:52 schreef Kreator het volgende:

[..]

Turbo = meer luchtdruk = snellere verbranding = minder zuinig.
Onzin. Turbo = meer efficientie is dus meer vermogen en het zelfde verbruik. Mooi voorbeeld is de SDI vs TDI
  Official ESF Kreviewer vrijdag 4 december 2009 @ 12:13:44 #48
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_75278066
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 11:53 schreef Revolution-NL het volgende:
Onzin. Turbo = meer efficientie is dus meer vermogen en het zelfde verbruik. Mooi voorbeeld is de SDI vs TDI
Als je er als een oud wijf op een testbaan mee gaat rijden wel ja. Als je er normaal mee de weg opgaat niet.
  vrijdag 4 december 2009 @ 12:13:54 #49
17568 GizartFRL
Ik ben jarig!
pi_75278072
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 11:29 schreef kikoooooo het volgende:
Vergeet niet dat deze auto al wat jaartjes ouder is hè... Toen was dat zuinig geneuzel nog niet zo doorgevoerd als nu.
Mja, met een auto van 86 was 1:23 ook standaard haalbaar.
Een 1.8 diesel.
1.4 carburateur benzinemotor in die auto deed 1:18
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
pi_75278528
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 12:13 schreef Kreator het volgende:

[..]

Als je er als een oud wijf op een testbaan mee gaat rijden wel ja. Als je er normaal mee de weg opgaat niet.
Ik heb zelf ook een auto die zowel met als zonder turbo is uitgevoerd.

Het verbruik van de zonder turbo is 1 op 13/15 en met mijn auto haal ik gemiddeld 1 op 18.
quote:
Topsnelheid 160 km/u
Acceleratie 0-100 km/h 18,4 s
Energielabel -
Gemiddeld verbruik 7,0 l/100km
Verbruik stad 8,2 l/100km
Verbruik snelweg 6,8 l/100km
quote:
opsnelheid 183 km/u
Acceleratie 0-100 km/h 13,4 s
Energielabel -
Gemiddeld verbruik 6,0 l/100km
Verbruik stad 8,2 l/100km
Verbruik snelweg 4,9 l/100km


[ Bericht 32% gewijzigd door Pas259 op 04-12-2009 12:32:07 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')