Zo'n cyclone blijkt helemaal niets te helpen en kan nog in je motor gezogen worden ook. Dan ben je nog verder van huis.quote:Op donderdag 3 december 2009 21:48 schreef kloas_wokkel het volgende:
http://www.dvhn.nl/nieuws/dvhn-video/article5476163.ece
Kan je altijd ff informeren?
Al gedacht aan ledverlichting ? --> energiezuiniger --> minder weerstand dynamo
Scheelt dan weer dat we hier in NL niet echt veel hellingen hebbenquote:Op donderdag 3 december 2009 22:34 schreef Yoan het volgende:
[..]
Zo'n cyclone blijkt helemaal niets te helpen en kan nog in je motor gezogen worden ook. Dan ben je nog verder van huis.
Maar bedankt voor de tip en het meedenken hoor!
Ik had xenon in gedachten, dat verbruikt ook minder energie t.o.v. standaard verlichting.
Zonder cruise control kun je zuiniger rijden dan met. Waarom? CC geeft te veel gas op momenten dat het niet moet: hellingen op e.d. Alleen op vlakke rechte stukken is CC onmisbaar.
Zonder er veel moeite voor te doen haalde ik daar namelijk al 1 op 20 mee.quote:Op vrijdag 4 december 2009 08:26 schreef Kreator het volgende:
Ik heb zo'n kansloze lease golf gehad. Een SDI. Is die niet gewoon zuiniger? (en trager)
Turbo = meer koppel = zuiniger toch?quote:Op vrijdag 4 december 2009 09:07 schreef Kreator het volgende:
[..]
Zonder er veel moeite voor te doen haalde ik daar namelijk al 1 op 20 mee.
Onzin. Turbo = meer efficientie is dus meer vermogen en het zelfde verbruik. Mooi voorbeeld is de SDI vs TDIquote:Op vrijdag 4 december 2009 11:52 schreef Kreator het volgende:
[..]
Turbo = meer luchtdruk = snellere verbranding = minder zuinig.
Als je er als een oud wijf op een testbaan mee gaat rijden wel ja. Als je er normaal mee de weg opgaat niet.quote:Op vrijdag 4 december 2009 11:53 schreef Revolution-NL het volgende:
Onzin. Turbo = meer efficientie is dus meer vermogen en het zelfde verbruik. Mooi voorbeeld is de SDI vs TDI
Mja, met een auto van 86 was 1:23 ook standaard haalbaar.quote:Op vrijdag 4 december 2009 11:29 schreef kikoooooo het volgende:
Vergeet niet dat deze auto al wat jaartjes ouder is hè... Toen was dat zuinig geneuzel nog niet zo doorgevoerd als nu.
Ik heb zelf ook een auto die zowel met als zonder turbo is uitgevoerd.quote:Op vrijdag 4 december 2009 12:13 schreef Kreator het volgende:
[..]
Als je er als een oud wijf op een testbaan mee gaat rijden wel ja. Als je er normaal mee de weg opgaat niet.
quote:Topsnelheid 160 km/u
Acceleratie 0-100 km/h 18,4 s
Energielabel -
Gemiddeld verbruik 7,0 l/100km
Verbruik stad 8,2 l/100km
Verbruik snelweg 6,8 l/100km
quote:opsnelheid 183 km/u
Acceleratie 0-100 km/h 13,4 s
Energielabel -
Gemiddeld verbruik 6,0 l/100km
Verbruik stad 8,2 l/100km
Verbruik snelweg 4,9 l/100km