Is helemaal niet vreselijk hoor, het is gewenning. Het kost meer moeite om overal tussendoor te jagen dan gewoon rustig op te trekken en met een normale snelheid op de cruise control te rijden.quote:Op zondag 17 januari 2010 21:55 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Ik dus ook. Lijkt me vreselijk. En ik heb een tankpas, dat helpt ook niet natuurlijk
De Citroën DS was zijn tijd ver vooruit.quote:Op zondag 17 januari 2010 18:09 schreef Yoan het volgende:
Zeker als ik richting de 1 op 30 wil dan moet de aerodynamica verbeterd worden.
Is het geen optie om spacers te gebruiken? Gewoon zoveel dat de buitenkant van je wiel gelijk valt met de carroserrie.quote:Op zondag 17 januari 2010 18:09 schreef Yoan het volgende:
Door de smalle velgen en banden vallen de wielen best ver in de wielkasten. Dat veroorzaakt weer veel luchtweerstand. Hoewel ik het niet mooi vind, is het misschien toch een idee om een met kappen te gaan werken zoals hier:
[ afbeelding ]
Zeker als ik richting de 1 op 30 wil dan moet de aerodynamica verbeterd worden.
Als je je auto laat afstellen op LPG zou je theoretisch meer vermogen kunnen verkrijgen op LPG omdat LPG een heel hoog octaangetal heeft (>100 ) en daardoor beter te comprimeren is, hogere compressie in je blok = meer vermogen = bij gelijkblijvende pootstand lager verbruik.quote:Op woensdag 16 december 2009 00:10 schreef Barcaconia het volgende:
LPG is over het algemeen niet zuiniger, wel goedkoper.
Een TDI op LPG is alleen wat minder makkelijk.
Pas maar op met die banden, hard rubber zodat je minder grip hebt (en minder rolweerstand , dat wel). Heb 2 auto's gehad met die puinzooi eronder en met 1 van die auto's een bijna dood ervaring met een ravijn gehad bij regen en bij de andere auto achterstevoren op de snelweg terecht gekomen, grip was ineens weg bij regen.quote:Op woensdag 13 januari 2010 21:17 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Michelin Energy Savers zouden zo'n 0,5 liter op 100 km moeten besparen (en zouden ook nog eens lekker rijden). Bij 50000 km per jaar is dat toch 250 liter die je bespaart. Ze gaan ook nog eens lang mee, dus ik ga het maar proberen
Michelin Energy Saver zijn gewoon veilige banden. Zoals jij het nu beschrijft zijn ze levensgevaarlijk maar dat is absoluut geen waar. Ze hebben prima grip op nat wegdek. Dat is mijn ervaring.quote:Pas maar op met die banden, hard rubber zodat je minder grip hebt (en minder rolweerstand , dat wel). Heb 2 auto's gehad met die puinzooi eronder en met 1 van die auto's een bijna dood ervaring met een ravijn gehad bij regen en bij de andere auto achterstevoren op de snelweg terecht gekomen, grip was ineens weg bij regen.
Over 2 maanden krijgt de auto een beurt en meteen nieuwe banden. Krijg toch wel mijn twijfels bij dit soort verhalen...veiligheid boven alles natuurlijk. Maar de tests zijn erg positief, alleen bij nat weer iets minder. Maar vast niet minder dan de doorsnee band van 10 jaar geleden, en toen reed men er ook mee rond.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 20:42 schreef Yoan het volgende:
[..]
Michelin Energy Saver zijn gewoon veilige banden. Zoals jij het nu beschrijft zijn ze levensgevaarlijk maar dat is absoluut geen waar. Ze hebben prima grip op nat wegdek. Dat is mijn ervaring.
Vandaag dan weer getankt. Voor de verandering voor Shell FuelSave Diesel gekozen. Helaas nog niet de 1 op 23 gehaald: http://www.mijnbluemotion.nl/tankbeurt-19-januari-19
Wat voor gekke dingen dan?quote:Op zondag 24 januari 2010 04:42 schreef Pas259 het volgende:
Ik heb ook Michelin ES gehad en nooit problemen mee gehad, mijn maat heeft ze ook onder zij Alfa zitten en die doet ook af en toe gekke dingen maar echt nooit problemen zoals jij die beschrijft.
Wat is momenteel dan het (uiterlijk) verschil met een andere Golf 4 tdi? Verlaging + smallere banden of nog meer? Hebben die banden eigenlijk al het gewenste effect?quote:Op zondag 24 januari 2010 19:35 schreef Yoan het volgende:
Ik verzamel op flickr.com alle mooie foto's van het project: http://www.flickr.com/photos/mijnbluemotion/
Net twee foto's erbij gezet van de fotoshoot van alweer twee maanden geleden.
[ afbeelding ]
Als de site vernieuwd wordt zal ik die ook daarin verwerken.
Is het niet een idee om de wielkasten dicht te maken met plexiglas oid?quote:Op maandag 25 januari 2010 18:47 schreef Yoan het volgende:
Uiterlijk verschil zijn inderdaad de verlaging, velgen, banden, kleine linkerspiegel, achterruitenwisser weg.
En de stickers![]()
Banden merk je wel in het verbruik, maar de tank die ik nu aan het oprijden ben is de eerste tank die ik helemaal op die wielen rijd. Aan de verbruiksmeter te zien ga ik de 1 op 23 (over)morgen zeker halen als het zo doorgaat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |