abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 17 januari 2010 @ 21:56:46 #276
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_76941953
quote:
Op zondag 17 januari 2010 21:55 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Ik dus ook. Lijkt me vreselijk. En ik heb een tankpas, dat helpt ook niet natuurlijk
Is helemaal niet vreselijk hoor, het is gewenning. Het kost meer moeite om overal tussendoor te jagen dan gewoon rustig op te trekken en met een normale snelheid op de cruise control te rijden.
pi_76942222
quote:
Op zondag 17 januari 2010 18:09 schreef Yoan het volgende:

Zeker als ik richting de 1 op 30 wil dan moet de aerodynamica verbeterd worden.
De Citroën DS was zijn tijd ver vooruit.
  zondag 17 januari 2010 @ 23:49:52 #278
116562 boertie
Zonder hoofdletter dus.
pi_76947906
quote:
Op zondag 17 januari 2010 18:09 schreef Yoan het volgende:
Door de smalle velgen en banden vallen de wielen best ver in de wielkasten. Dat veroorzaakt weer veel luchtweerstand. Hoewel ik het niet mooi vind, is het misschien toch een idee om een met kappen te gaan werken zoals hier:

[ afbeelding ]

Zeker als ik richting de 1 op 30 wil dan moet de aerodynamica verbeterd worden.
Is het geen optie om spacers te gebruiken? Gewoon zoveel dat de buitenkant van je wiel gelijk valt met de carroserrie.
R.I.P. kat. Ik was er toch best gek mee. ;(
  maandag 18 januari 2010 @ 00:03:35 #279
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_76948606
Staan de kosten (als je alles zelf betaalde) in verhouding tot de financiele besparing? Of is het gewoon echt voor de fun/milieuvoordelen?
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_76978722
Nee, de kosten staan niet in verhouding to de besparing. Wat er uiteindelijk in zal gaan aan (sponsor)geld verdien je niet zomaar terug door het zuinige rijden.
Het is puur de uitdaging om te kijken hoe ver je een auto aan moet passen om de 1 op 30 te halen.
De zuinigste Golf IV in wording:
www.mijnbluemotion.nl
  maandag 18 januari 2010 @ 19:25:34 #281
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_76979116
Ik vind het erg raar dat je bij zo'n project nog naar esthetiek kijkt. Je zegt dat je het mooi moet vinden maar daar betalen sponsoren niet voor neem ik aan. Functioneel en opvallend lijken me betere doelen. Opvallen doe je wel met dichte kappen over je wielkast bijvoorbeeld.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_76983659
Het moet niet per se mooi zijn. Ik vind de 15 inch velgen ook niet mooi. Maar dingen toevoegen aan de carrosserie is best een grote stap. Ik denk wel dat dit gaat gebeuren.

Ik heb mijn bevindingen met GPS op de site gezet: http://www.mijnbluemotion.nl/tellerafwijking-18
Nu weet ik wat de afwijking is t.o.v. de dagteller en die kan ik gebruiken bij de volgende tankbeurten.
www.mijnbluemotion.nl
  dinsdag 19 januari 2010 @ 12:51:46 #283
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_77006650
quote:
Op woensdag 16 december 2009 00:10 schreef Barcaconia het volgende:
LPG is over het algemeen niet zuiniger, wel goedkoper.

Een TDI op LPG is alleen wat minder makkelijk.
Als je je auto laat afstellen op LPG zou je theoretisch meer vermogen kunnen verkrijgen op LPG omdat LPG een heel hoog octaangetal heeft (>100 ) en daardoor beter te comprimeren is, hogere compressie in je blok = meer vermogen = bij gelijkblijvende pootstand lager verbruik.

Kan je alleen niet meer op benzine rijden met dat blok.
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 21:17 schreef leolinedance het volgende:

[..]
Michelin Energy Savers zouden zo'n 0,5 liter op 100 km moeten besparen (en zouden ook nog eens lekker rijden). Bij 50000 km per jaar is dat toch 250 liter die je bespaart. Ze gaan ook nog eens lang mee, dus ik ga het maar proberen
Pas maar op met die banden, hard rubber zodat je minder grip hebt (en minder rolweerstand , dat wel). Heb 2 auto's gehad met die puinzooi eronder en met 1 van die auto's een bijna dood ervaring met een ravijn gehad bij regen en bij de andere auto achterstevoren op de snelweg terecht gekomen, grip was ineens weg bij regen.

Zuinig rijden is leuk maar ik wil ook nog heel aankomen en minder rolweerstand staat ALTIJD gelijk aan minder grip om de doodeenvoudige reden dat grip meer frictie betekent.

[ Bericht 43% gewijzigd door Metro2005 op 19-01-2010 13:06:25 ]
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_77025830
quote:
Pas maar op met die banden, hard rubber zodat je minder grip hebt (en minder rolweerstand , dat wel). Heb 2 auto's gehad met die puinzooi eronder en met 1 van die auto's een bijna dood ervaring met een ravijn gehad bij regen en bij de andere auto achterstevoren op de snelweg terecht gekomen, grip was ineens weg bij regen.
Michelin Energy Saver zijn gewoon veilige banden. Zoals jij het nu beschrijft zijn ze levensgevaarlijk maar dat is absoluut geen waar. Ze hebben prima grip op nat wegdek. Dat is mijn ervaring.

Vandaag dan weer getankt. Voor de verandering voor Shell FuelSave Diesel gekozen. Helaas nog niet de 1 op 23 gehaald: http://www.mijnbluemotion.nl/tankbeurt-19-januari-19
www.mijnbluemotion.nl
pi_77109331
De website wordt binnenkort door m'n werkgever compleet vernieuwd!

Zie http://www.mijnbluemotion(...)ebsites-nederland-20
www.mijnbluemotion.nl
  vrijdag 22 januari 2010 @ 00:15:51 #286
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_77124913
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 20:42 schreef Yoan het volgende:

[..]

Michelin Energy Saver zijn gewoon veilige banden. Zoals jij het nu beschrijft zijn ze levensgevaarlijk maar dat is absoluut geen waar. Ze hebben prima grip op nat wegdek. Dat is mijn ervaring.

Vandaag dan weer getankt. Voor de verandering voor Shell FuelSave Diesel gekozen. Helaas nog niet de 1 op 23 gehaald: http://www.mijnbluemotion.nl/tankbeurt-19-januari-19
Over 2 maanden krijgt de auto een beurt en meteen nieuwe banden. Krijg toch wel mijn twijfels bij dit soort verhalen...veiligheid boven alles natuurlijk. Maar de tests zijn erg positief, alleen bij nat weer iets minder. Maar vast niet minder dan de doorsnee band van 10 jaar geleden, en toen reed men er ook mee rond.
pi_77186606
Vanochtend de zuinigste rit tot nu toe gereden: 4,0L/100km over 70km.

http://www.mijnbluemotion.nl/zuinigste-rit-ooit-21
www.mijnbluemotion.nl
pi_77201008
Ik heb ook Michelin ES gehad en nooit problemen mee gehad, mijn maat heeft ze ook onder zij Alfa zitten en die doet ook af en toe gekke dingen maar echt nooit problemen zoals jij die beschrijft.
  zondag 24 januari 2010 @ 12:41:03 #289
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_77205519
quote:
Op zondag 24 januari 2010 04:42 schreef Pas259 het volgende:
Ik heb ook Michelin ES gehad en nooit problemen mee gehad, mijn maat heeft ze ook onder zij Alfa zitten en die doet ook af en toe gekke dingen maar echt nooit problemen zoals jij die beschrijft.
Wat voor gekke dingen dan?
pi_77220313
Ik verzamel op flickr.com alle mooie foto's van het project: http://www.flickr.com/photos/mijnbluemotion/

Net twee foto's erbij gezet van de fotoshoot van alweer twee maanden geleden.

Als de site vernieuwd wordt zal ik die ook daarin verwerken.

[ Bericht 16% gewijzigd door Yoan op 25-01-2010 18:44:21 ]
www.mijnbluemotion.nl
  zondag 24 januari 2010 @ 21:38:58 #291
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_77226673
quote:
Op zondag 24 januari 2010 19:35 schreef Yoan het volgende:
Ik verzamel op flickr.com alle mooie foto's van het project: http://www.flickr.com/photos/mijnbluemotion/

Net twee foto's erbij gezet van de fotoshoot van alweer twee maanden geleden.

[ afbeelding ]

Als de site vernieuwd wordt zal ik die ook daarin verwerken.
Wat is momenteel dan het (uiterlijk) verschil met een andere Golf 4 tdi? Verlaging + smallere banden of nog meer? Hebben die banden eigenlijk al het gewenste effect?
pi_77258962
Uiterlijk verschil zijn inderdaad de verlaging, velgen, banden, kleine linkerspiegel, achterruitenwisser weg.

En de stickers

Banden merk je wel in het verbruik, maar de tank die ik nu aan het oprijden ben is de eerste tank die ik helemaal op die wielen rijd. Aan de verbruiksmeter te zien ga ik de 1 op 23 (over)morgen zeker halen als het zo doorgaat.
www.mijnbluemotion.nl
  maandag 25 januari 2010 @ 19:06:36 #293
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_77259744
quote:
Op maandag 25 januari 2010 18:47 schreef Yoan het volgende:
Uiterlijk verschil zijn inderdaad de verlaging, velgen, banden, kleine linkerspiegel, achterruitenwisser weg.

En de stickers

Banden merk je wel in het verbruik, maar de tank die ik nu aan het oprijden ben is de eerste tank die ik helemaal op die wielen rijd. Aan de verbruiksmeter te zien ga ik de 1 op 23 (over)morgen zeker halen als het zo doorgaat.
Is het niet een idee om de wielkasten dicht te maken met plexiglas oid?
pi_77263647
Dat is zeker een idee, dat heb ik op de vorige pagina ook geopperd. Dat zal meer helpen dan spacers.

Morgen naar Carrec Technocenter in Soesterberg o.a. voor het testen van de verstuivers: http://www.mijnbluemotion(...)t-mijn-bluemotion-17

Ook ga ik morgen de auto wegen op een weegbrug, zodat ik weet wat de auto nu weegt. Het streven is om onder de 1000 kilo te komen. O.a. door carbon en andere lichtgewicht delen.

Morgen dus weer meer nieuws en foto's.
www.mijnbluemotion.nl
  dinsdag 26 januari 2010 @ 17:05:30 #295
161944 Mr_Moon
Virtual Insanity
pi_77297676
tvp; Rij zelf een Golf V Bluemotion (volgende maand de VI bluemotion ophalen). Mijn collega's zijn vorig jaar op verzoek van de belgische importeur (we zijn hun reklameburo) van Luik naar Rome gereden op één tank met de VI bluemotion. Gemiddeld gebruik: 3,5 l/100 km. Hier een verslag daarvan...
The secret of creativity is knowing how to hide your sources
pi_77304284
Mr_Moon, leuk verslag joh! Ik zal het straks eens helemaal doorlezen.

Vandaag is de Golf op de weegbrug gegaan: http://www.mijnbluemotion.nl/op-de-weegbrug-1200-kg-22

Daarna naar Carrec Technocenter gereden. Er zijn nog geen aanpassingen aan de auto gedaan, maar wel hebben we een stappenplan gemaakt welke aanpassingen gaan gebeuren en wanneer. Morgen zal ik daar een uitgebreid verslag van maken op de site. Ik kan je al wel vertellen dat het geen half werk is wat gedaan gaat worden!

Ik zal straks nog wat foto's posten die ik vandaag gemaakt heb bij Carrec en van de auto.
www.mijnbluemotion.nl
pi_77304345
quote:
Op zondag 24 januari 2010 12:41 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Wat voor gekke dingen dan?
Hard door de bochten, snel optrekken/afremmen
pi_77308153
Enkele foto's van vandaag:

Smal hè?

Overbrenging

Meer foto's op http://www.flickr.com/photos/mijnbluemotion/
www.mijnbluemotion.nl
pi_77345481
Zoals gezegd hebben we gisteren bij Carrec Technocenter een goed plan opgesteld van wat er nog moet gebeuren en welk aandeel Carrec hier in zal hebben.

Het stappenplan en planning ben ik nog aan het uitwerken. Wat Carrec zal gaan doen kun je hier lezen: http://www.mijnbluemotion(...)rrec-technocenter-23

Een ingrijpende en grote aanpassing zal zijn het volledig aanpassen van de versnellingsbak. Het wordt een bak op maat, volledig gericht op zuinig rijden. Ik ben er inmiddels achter dat de mannen bij Carrec echt weten waar ze over praten, enorm veel kennis hebben en het verbruik flink kunnen verminderen.

Zoals gezegd, lees het volledige verhaal op de site http://www.mijnbluemotion.nl/
www.mijnbluemotion.nl
pi_77345621
tvp
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')