Oeps foutjequote:
quote:Op donderdag 7 januari 2010 21:32 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Niet waar. Smallere banden geven wel degelijk voordeel in de sneeuw. Ik heb geen zin om de hele onderbouwing te typen en waarschijnlijk zit het toch verser in TS' hoofd, dus ik laat hem de kans
Sneeuw is natuurlijk heel anders als ijs, al het sneeuw is ondertussen allang in ijs verandert....quote:Op donderdag 7 januari 2010 21:43 schreef Yoan het volgende:
Ik heb ook eigenlijk geen zin in een discussie over grip in de sneeuw, maar waar het op neer komt is dat een smallere band beter door de sneeuw snijdt (vanwege die hogere druk per cm3) en daarom beter en sneller contact met het wegdek kan hebben.
Water en zooi is sneller afgevoerd door het profiel dan bij een bredere band.
Maar goed, dat is niet de reden dat ik 165/80 monteer![]()
Bij mij gaat het om minder rolweerstand, minder luchtweerstand, lager gewicht, langere overbrenging.
quote:Op donderdag 7 januari 2010 22:59 schreef WalkingDisaster het volgende:
Dan overdrijf je wel watIk kom met mijn 225-40-18 ook nog prima weg door de sneeuw, 't is alleen even opletten
Fout dus. Dunnere banden snijden meer door het ijs/sneeuw dan brede banden.quote:Op donderdag 7 januari 2010 20:46 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Die rijden met spikes, en bij het rijden in sneeuw gaat het niet om druk per cm maar een groot oppervlak te hebben, en flexibel rubber, daarom zijn winterbanden ook van zachter rubber.
Boh! ik rij nu 1 op 12quote:Op vrijdag 8 januari 2010 22:22 schreef Yoan het volgende:
De afgelopen dagen gebruikt om even lekker door te rijden, flink toeren maken, hard doortrekken e.d.
Om problemen met turbo e.d. te voorkomen door het zuinige rijden. Over 289 km nog 1 op 19,5 gereden (5,1L/100km).
[ afbeelding ]
Vandaag auto afgetankt, morgen nieuwe smalle bandjes eronder en weer zuinig rijden.
Morgen meer nieuws en foto's!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |