Exactly. Nothing going on, please continue. Het is dan ook niet gek dat slechts 3 van de 8 journalisten die meededen aan de conference call van Mann et al een kritische vraag stelden over Climate Gate.quote:Op zaterdag 5 december 2009 13:13 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Exact.
Kortom, de hack in de mails heeft geen nut gehad. In de mails staat niets maar dan ook niets wat ook maar in de verste verte lijkt op een wereldwijd complot waar klimaatdata wordt aangepast om 'het volk' iets 'te laten geloven'. Al wil de media voor de intellectueel minder bedeelden; Telegraaf, Elsevier, blogs 'met een mening' etc. dat niet inzien. Deze hack is gewoon crimineel en dient net zo behandeld te worden als de hack in het Pentagon, waar een hacker op zoek was naar bewijs over UFO's.
ClimateGate? Is dat de naam die deze hack nu gekregen heeft? Corruptie van peer-review? Waar dan?quote:Op zaterdag 5 december 2009 13:20 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Exactly. Nothing going on, please continue. Het is dan ook niet gek dat slechts 3 van de 8 journalisten die meededen aan de conference call van Mann et al een kritische vraag stelden over Climate Gate.
Ik weet het niet. In mijn tien jaar oude wetenschappelijke mailbox zul je geen e-mails tegenkomen over het dumpen van redacteuren of het deleten e-mails. Ik werk dan ook niet in een discipline waar je kampen hebt, maar wel in een discipline waar ook minder goede en aggressieve wetenschappers werken. Jones en Mann passen MI in de laatste categorie.quote:Op zaterdag 5 december 2009 13:23 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
ClimateGate? Is dat de naam die deze hack nu gekregen heeft? Corruptie van peer-review? Waar dan?
Niks 'please continue'. Dat zeg ik ook niet, maar hier is echt niks aan de hand. Alle beweringen die bestaan uit uit verband gerukte quotes uit mails kunnen volledig weerlegd worden en dat gebeurt in dit topic ook. Dat mensen dan alsnog vol blijven houden dat CRU ons voor loopt te liegen vind ik echt belachelijk en op niets gebaseerd.
Dat komt omdat je waarschijnlijk in een discipline werkt waar de gevolgen van je onderzoek niet zulke directe politieke impact hebben als deze discipline. Dat zie je ook in de mails naar voren komen, dat persoonlijke beweringen zonder onderbouwing, zeker in deze discipline, niet gemaakt zouden moeten worden.quote:Op zaterdag 5 december 2009 13:30 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Ik weet het niet. In mijn tien jaar oude wetenschappelijke mailbox zul je geen e-mails tegenkomen over het dumpen van redacteuren of het deleten e-mails. Ik werk dan ook niet in een discipline waar je kampen hebt, maar wel in een discipline waar ook minder goede en aggressieve wetenschappers werken. Jones en Mann passen MI in de laatste categorie.
Dat, en: "If there are benefits to the e-mail theft, one is to highlight yet again the harassment that denialists inflict on some climate-change researchers, often in the form of endless, time-consuming demands for information under the US and UK Freedom of Information Acts."quote:Op zaterdag 5 december 2009 13:46 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Dat komt omdat je waarschijnlijk in een discipline werkt waar de gevolgen van je onderzoek niet zulke directe politieke impact hebben als deze discipline. Dat zie je ook in de mails naar voren komen, dat persoonlijke beweringen zonder onderbouwing, zeker in deze discipline, niet gemaakt zouden moeten worden.
omdat ik groenteboeren doorgaans niet bepaald bedreigend vind overkomen?quote:Op zaterdag 5 december 2009 12:47 schreef nattezwabber het volgende:
[..]
Wie zegt dat de koolstofopslag in biomassa geen complot is van een wereldwijde ondergrondse sekte van tuincentra en groenteboeren?![]()
dat is iets waarover ik je moet tegensprekenquote:Overigens ben je met CO2 opslag in biomassa beperkt tot een laag volume en vliegt dezelfde koolstof weer vrolijk de lucht in als het composteert. Het is gewoon minder efficiënt als je denkt.
Onderzoek was uitgevoerd door http://www.fao.org/quote:Op zaterdag 5 december 2009 13:59 schreef Monidique het volgende:
Nee, natuurlijk niet. Die onderzoek waar jij het over hebt, die zijn geboren op YouTube, die hebben helemaal geen onderzoekers nodig.
En de overheid zit niet in het complot?quote:Op zaterdag 5 december 2009 14:10 schreef slackster het volgende:
[..]
Onderzoek was uitgevoerd door http://www.fao.org/
Dat is dus de food en agriculture organisation of the united states
was het maar waarquote:Op zaterdag 5 december 2009 14:11 schreef Monidique het volgende:
[..]
En de overheid zit niet in het complot?
Dat inderdaad. Als die vage verdraaide tekstjes werkelijk álles is wat ze selectief in die duizenden mails hebben geshopt, snap ik werkelijk niet waar de overtuiging van de klimaatsceptici vandaan komt.quote:Op zaterdag 5 december 2009 13:13 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Exact.
Kortom, de hack in de mails heeft geen nut gehad. In de mails staat niets maar dan ook niets wat ook maar in de verste verte lijkt op een wereldwijd complot waar klimaatdata wordt aangepast om 'het volk' iets 'te laten geloven'. Al wil de media voor de intellectueel minder bedeelden; Telegraaf, Elsevier, blogs 'met een mening' etc. dat niet inzien. Deze hack is gewoon crimineel en dient net zo behandeld te worden als de hack in het Pentagon, waar een hacker op zoek was naar bewijs over UFO's.
Ernstig.quote:Assessing this ranking, we see that the media is vastly more interested in the Iraq Inquiry – known as the Chilcot Inquiry – than is the general public. This rather fits with our own perception, that the inquiry is largely a media obsession.
By this measure, David Cameron gets far more attention than is warranted by the public interest, as indeed does Gordon Brown. That would accord with a general view that the media is far more interested in politicians than is the public at large.
President Obama, by contrast, is under-represented in the British print media (online), as is Afghanistan. But way out front in the annals of media neglect, romping home in first place with a clear lead is "Climategate".
bron
Lambiekje?quote:Op vrijdag 4 december 2009 19:58 schreef Monidique het volgende:
[..]
Goed. Toon dan maar aan welke gegevens uit deze gestolen persoonlijke correspondentie plotseling een heel andere kijk op de zaken geeft. Welke informatie en welke wetenschap/publicaties?
Ze zijn geinfiltreerd.quote:Op zaterdag 5 december 2009 14:11 schreef Monidique het volgende:
[..]
En de overheid zit niet in het complot?
Lambiekje?quote:
http://climateprogress.or(...)h-center/#more-15073quote:It has now been reported that the University of East Anglia Climatic Research Center is not the only victim of such a criminal invasion: burglars and hackers have also attacked the Canadian Centre for Climate Modelling and Analysis at the University of Victoria in British Columbia:
"Andrew Weaver, a University of Victoria scientist and key contributor to the Nobel prize-winning work of the Intergovernmental Panel on Climate Change, says there have been a number of attempted breaches in recent months, including two successful break-ins at his campus office in which a dead computer was stolen and papers were rummaged through."
These attacks go beyond simple burglary. University of Victoria spokeswoman Patty Pitts told the National Post “there have also been attempts to hack into climate scientists’ computers, as well as incidents in which people impersonated network technicians to try to gain access to campus offices and data.”
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |