abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Admin woensdag 2 december 2009 @ 12:38:43 #1
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_75208519
Wat is de Bedoeling?
Als je een mooie foto vandaag (of recentelijk) gemaakt hebt waar je gewoon trots op bent en die je aan anderen wilt laten zien kan dat in dit topic.
Het is de bedoeling dat je hier maar één foto per post neerzet, optioneel met wat info.

En lees het volgende 10 keer en knoop het goed in je oren
* Geen foto plaatsen zonder 1 positief punt en 1 verbeter punt te noemen over de laatstgeplaatste foto
natuurlijk mag je daarnaast ook op eerder geplaatste foto's + en - punten noemen.

Foto's komen op het forum het best tot hun recht met een maximale breedte van 610 pixels, dus graag resizen!

Eén foto per dag, dus.... doe aan zelfkritiek!
Heb je er meerdere, schroom dan niet om een showcase te openen!

De laatst geposte foto die beoordeeld kan worden:
sjoemie_82

Klikbaar

Vorig topic: Beoordeel de foto van je voorganger # 33

[ Bericht 5% gewijzigd door Netsplitter op 02-12-2009 12:54:51 ]
Zie wat ik kijk: trakt.tv
pi_75208731
quote:
Op woensdag 2 december 2009 12:24 schreef Greys het volgende:
Natuurlijk is dat gearceerde gedeelte geen water.
Volgens mij hebben jullie last van een spraakverwarring (gezellig sfeertje hier trouwens ).

/bemoeial
Ik dacht eerst ook aan een spraakverwarring, maar blijkbaar is het gearceerde deel toch wel echt water.

Nu ik weet hoe de originele foto ongeveer in elkaar zit kan ik 'm beter in perspectief plaatsen en dan kan het inderdaad wel weer kloppen wat ER zegt. Briljante mindfuck dan overigens.
pi_75208957
quote:
Op woensdag 2 december 2009 12:46 schreef Omniej het volgende:

[..]

Ik dacht eerst ook aan een spraakverwarring, maar blijkbaar is het gearceerde deel toch wel echt water.

Nu ik weet hoe de originele foto ongeveer in elkaar zit kan ik 'm beter in perspectief plaatsen en dan kan het inderdaad wel weer kloppen wat ER zegt. Briljante mindfuck dan overigens.
En deel je het ook nog met ons ? .
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  Admin woensdag 2 december 2009 @ 12:57:55 #4
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_75209006
quote:
Op woensdag 2 december 2009 12:56 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Kennelijk wil ER dat zelf niet. Wat verder prima is natuurlijk. Intussen is er wel iemand die een foto heeft geplaatst en daarop net als ieder ander commentaar zou willen horen
Zie wat ik kijk: trakt.tv
pi_75209018
quote:
Op woensdag 2 december 2009 12:56 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Zou dat niet gewoon aan ER zjn om te beslissen om dat te delen met jullie?
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_75209234
quote:
Op woensdag 2 december 2009 12:57 schreef Danny het volgende:

[..]

Kennelijk wil ER dat zelf niet. Wat verder prima is natuurlijk. Intussen is er wel iemand die een foto heeft geplaatst en daarop net als ieder ander commentaar zou willen horen
Dank U
pi_75209420
quote:
Op woensdag 2 december 2009 12:58 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Zou dat niet gewoon aan ER zjn om te beslissen om dat te delen met jullie?
Ik heb geen idee wat ze hebben afgesproken, was ook maar een vraag.
Wel raar om geheimzinnig te doen over een foto maar dat is haar keus .

Game on .
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 2 december 2009 @ 13:16:40 #8
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_75209513
@Sjoemie, k vind de kleuren heel prettig om naar te kijken. waar ik wel over zit te denken zijn de verkeersborden. ze staan erg centraal. meer naar rechts is mijn gevoel, voor de borden, maar dan mis je de mooie kleuren, meer naar links dan klopt t gevoel van aan komen rijden niet meer.
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_75210333
quote:
Op woensdag 2 december 2009 13:13 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Ik heb geen idee wat ze hebben afgesproken, was ook maar een vraag.
Wel raar om geheimzinnig te doen over een foto maar dat is haar keus .

Game on .
We hebben niks afgesproken hoor, maar zoals PdH zegt is het niet aan mij om die uitleg te geven... Als ER de uitleg publiekelijk wilde hebben, had ze 'm waarschijnlijk zelf wel in het topic geplaatst.

@Sjoemie: vooral op het grotere formaat komen de kleuren echt tot hun recht, die lucht is gewoon fantastisch. Wel vind ik de voorgrond erg onrustig, vooral door het drukke verkeer natuurlijk. Ik heb het idee dat een (nog) langere sluitertijd het beeld een stuk rustiger zou maken, omdat de autoverlichting dan wat meer verspreid zit.
pi_75211024
Tvp.
pi_75211204
quote:
Op woensdag 2 december 2009 13:45 schreef Omniej het volgende:

[..]

We hebben niks afgesproken hoor, maar zoals PdH zegt is het niet aan mij om die uitleg te geven... Als ER de uitleg publiekelijk wilde hebben, had ze 'm waarschijnlijk zelf wel in het topic geplaatst.

@Sjoemie: vooral op het grotere formaat komen de kleuren echt tot hun recht, die lucht is gewoon fantastisch. Wel vind ik de voorgrond erg onrustig, vooral door het drukke verkeer natuurlijk. Ik heb het idee dat een (nog) langere sluitertijd het beeld een stuk rustiger zou maken, omdat de autoverlichting dan wat meer verspreid zit.
Klopt heb ik geprobeerd maar als de sluitertijd omhoog ging werd de foto ook onscherp.
rara windstil en statief.
Het verkeer wat daar rijd dendert zo door op de lichtmasten dat deze gaan trillen een andere reden zou ik niet kunnen bedenken.
Of zou het aan de IS hebben gelegen die ik niet uit heb gezet zit ik me nu te bedenken.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 2 december 2009 @ 14:22:47 #12
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_75211384
quote:
Op woensdag 2 december 2009 14:16 schreef sjoemie_82 het volgende:

[..]

Klopt heb ik geprobeerd maar als de sluitertijd omhoog ging werd de foto ook onscherp.
rara windstil en statief.
Het verkeer wat daar rijd dendert zo door op de lichtmasten dat deze gaan trillen een andere reden zou ik niet kunnen bedenken.
Of zou het aan de IS hebben gelegen die ik niet uit heb gezet zit ik me nu te bedenken.
IS op statief werkt tegen je.
Dus altijd uit zetten icm lange sluitertijden.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_75211594
quote:
Op woensdag 2 december 2009 14:22 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

hmm dat is wel een goede, ik ga eens uitzoeken hoe ik die op mijn camera uit kan zetten

is dat trouwens altijd aan te raden bij gebruik statief? of alleen als de tijden erg op gaan lopen?
Voor wat foto's, kijk hier
pi_75211638
quote:

[..]

Was ik dit keer mijn uv filter niet vergeten eraf te halen ivm spiegeling vergeet ik dus toch mijn is uit te zetten stond nog te twijfelen maar thnx voor de tip.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 2 december 2009 @ 14:32:44 #15
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_75211676
quote:
Op woensdag 2 december 2009 14:29 schreef polariteit het volgende:

[..]

hmm dat is wel een goede, ik ga eens uitzoeken hoe ik die op mijn camera uit kan zetten

is dat trouwens altijd aan te raden bij gebruik statief? of alleen als de tijden erg op gaan lopen?
Bij statief gebruik zou ik het uit zetten.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_75212060
quote:
Op woensdag 2 december 2009 14:29 schreef polariteit het volgende:
Een knopje/schuifje op je lens zelf?
  woensdag 2 december 2009 @ 15:07:05 #17
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_75212827
quote:

[..]

Niet als je zo'n gammel kutstatief als ik heb.
Huilen dan.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 2 december 2009 @ 15:08:13 #18
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_75212869
quote:
Op woensdag 2 december 2009 14:44 schreef Omniej het volgende:

[..]

Een knopje/schuifje op je lens zelf?
Sony en Olympus hebben het in de body zitten als ik het goed heb.
pi_75213675
quote:
Op woensdag 2 december 2009 15:08 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Sony en Olympus hebben het in de body zitten als ik het goed heb.
Ik kon me deze nog van Sjoemie herinneren, ik vermoed dat het toch het schuifje op de lens is
quote:
Ik heb de sigma canon variant voor indoor sport en werkt prima.
pi_75218572
Even tvp. Mooie plaat hoor Sjoemie!
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_75219356
Ben nu ook wel benieuwd naar de foto's van ER
pi_75250328
quote:
Op woensdag 2 december 2009 15:32 schreef Xlarge het volgende:

[..]

Ik kon me deze nog van Sjoemie herinneren, ik vermoed dat het toch het schuifje op de lens is
[..]

Haha ja maar dat is een andere lens die het niet heeft
Maar goed door juist dit soort fouten te maken leer je het het beste toch?
pi_75274558
Sjezus 21 posts al in dit topic waarvan slechts 1 met een foto, dat kan natuurlijk niet he

Sjoemie:
+De plaat klopt gewoon, kijkt lekker weg en de lucht is prachtig.
-Het verkeersbord vind ik te donker. had ik in het HDR topic volgens mij al geschreven en begreep dat het niet echt mogelijk was dit lichter te krijgen. Jammer maar helaas, vind dit namelijk het enige minpuntje :p

Nu maar eens de eerste nieuwe foto van dit topic:

wat vinden jullie ervan?
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 4 december 2009 @ 10:36:01 #24
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_75274763
Mooie foto.
Ik zou 'm iets croppen aan de onderkant zodat er iets meer panorama effect komt.
Vind ik het een zeer geschikte foto voor.
pi_75274839
thanks, en tnx voor de tip, ga ik eens proberen zodra ik thuis ben
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')