abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 3 december 2009 @ 11:32:51 #121
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_75241018
quote:
Op donderdag 3 december 2009 11:29 schreef Witchfynder het volgende:
Ik heb gelukkig een contract voor onbepaalde tijd .

Mijn oma dacht echter dat dit betekent dat je er elk moment uitgegooid kunt worden .
Dat is het in feite ook; het is een garantie van niks. Als ze van je af willen, komen ze wel van je af, het kost alleen wat meer geld dan wanneer je een tijdelijk contract laat uitlopen.

Dit is misschien niet de plek om de flexibilisering van de arbeidsmarkt te bespreken, maar eigenlijk zijn vaste contracten zowel voor werknemer als werkgever ondingen.
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
  donderdag 3 december 2009 @ 11:36:36 #122
243445 genakt
Alea Iacta Est
pi_75241140
quote:
Op donderdag 3 december 2009 11:32 schreef -Menn0- het volgende:

[..]

Ik heb er 2

Bijna 3

wat oma's ?!
laat een van je opás zich ombouwen ?
Op woensdag 26 mei 2010 18:00 schreef Darkestrah het volgende:
Ik heb van horen zeggen dat genakt een behoorlijk goede keus is. Wat heb je te verliezen?
  donderdag 3 december 2009 @ 11:36:53 #123
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_75241149
Nou ja, mijn oma dacht dat het hetzelfde als zoals vroeger zonder contract werken. Dat is niet zo natuurlijk.

Als ze van me af willen, moet dat echt een goede reden hebben. Voorlopig geef ik die niet en heb ik dat contract gekregen omdat ik het juist zo goed doe, natuurlijk .
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
  donderdag 3 december 2009 @ 11:39:39 #124
262650 kitao
prikplaatje
pi_75241246
Ik ben nieuw op het forum Muziek en ik speel geen gitaar of andere instrumenten.
Meestal zit ik op NWS waar ik tussendoor YouTube bekijk.
Ik had dan nogal eens de neiging om naar aanleiding van een bepaald topic of post een naar mijn mening toepasselijke video er tussendoor te gooien.
Gisteren kwam ik daarmee echter in aanvaring met een mod die een stuk of drie videos geknipt heeft.
Ik neem aan dat dit bij Muziek echter geen problemen zal opleveren ?

Ok dan .

Wie weet een betere gitarist dan Jimmy Hendrix , want ik zou het waarderen als ik meer onbekendere maar wel goede muziek tegen zou komen.
Bovendien lijkt een gitaristentopic mij een goede plaats om deze vraag te stellen.

megalomaniac
  FOK!fotograaf donderdag 3 december 2009 @ 11:45:20 #125
159915 -Menn0-
MNO
pi_75241456
quote:
Op donderdag 3 december 2009 11:36 schreef genakt het volgende:

[..]

wat oma's ?!
laat een van je opás zich ombouwen ?
dude.....
quote:
Op donderdag 3 december 2009 11:39 schreef kitao het volgende:
Ik ben nieuw op het forum Muziek en ik speel geen gitaar of andere instrumenten.
Ik had dan nogal eens de neiging om naar aanleiding van een bepaald topic of post een naar mijn mening toepasselijke video er tussendoor te gooien.
Gisteren kwam ik daarmee echter in aanvaring met een mod die een stuk of drie videos geknipt heeft.

Ok dan .

Wie weet een betere gitarist dan Jimmy Hendrix , want ik zou het waarderen als ik meer onbekendere maar wel goede muziek tegen zou komen.
Bovendien lijkt een gitaristentopic mij een goede plaats om deze vraag te stellen.

Goed en beter zijn beide relatief
,,/
  donderdag 3 december 2009 @ 11:47:16 #126
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_75241532
quote:
Op donderdag 3 december 2009 11:36 schreef Witchfynder het volgende:
Nou ja, mijn oma dacht dat het hetzelfde als zoals vroeger zonder contract werken. Dat is niet zo natuurlijk.

Als ze van me af willen, moet dat echt een goede reden hebben. Voorlopig geef ik die niet en heb ik dat contract gekregen omdat ik het juist zo goed doe, natuurlijk .
Natuurlijk, het is een goed signaal van je werkgever en als je je werk goed doet en de tent maakt winst, dan is er natuurlijk niks aan de hand. Punt is alleen dat het vaste contract voor veel beginnende werknemers een soort heilige graal is geworden die ze koste wat kost willen bereiken, terwijl het in feite een schijnzekerheid is. En werkgevers blijven worstelen en goochelen met hun mensen omdat ze verplicht zijn om na twee of drie tijdelijke contracten iemand in vaste dienst te nemen. Het zou voor een flexibele arbeidsmarkt echt veel beter zijn als je standaard tijdelijke contracten afsluit, van max een jaar of drie, zodat je standaard ingebouwde weegmomenten hebt waarop je bepaalt of je met elkaar door wil gaan. Dat houdt de werknemer scherp en actiief en vrij, en geeft de werkgever de ruimte om de beste mensen op de goeie plek te zetten.

Maar goed, nu weer over gitaren.
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
pi_75241866
quote:
Op donderdag 3 december 2009 11:39 schreef kitao het volgende:

Ok dan .

Stevie Ray Vaughan.
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
pi_75241880
quote:
Op donderdag 3 december 2009 11:45 schreef -Menn0- het volgende:

[..]

dude.....
[..]

Ach, beter dan Jimi kan ook al snel natuurlijk.
  donderdag 3 december 2009 @ 11:57:53 #129
262650 kitao
prikplaatje
pi_75241935
quote:
Op donderdag 3 december 2009 11:45 schreef -Menn0- het volgende:

Dat is helemaal waar , een klassieke gitarist kan even goed zijn.
Maar toch hoor je vaak over een rijtje gitaristen die dan als de beste worden beschouwd en hoewel smaak verschilt zit Hendrix daar altijd wel tussen.
Welke bekende en onbekende spelers zouden nog meer in dat rijtje passen ?

megalomaniac
pi_75241978
quote:
Op donderdag 3 december 2009 11:57 schreef kitao het volgende:

[..]

Dat is helemaal waar , een klassieke gitarist kan even goed zijn.
Maar toch hoor je vaak over een rijtje gitaristen die dan als de beste worden beschouwd en hoewel smaak verschilt zit Hendrix daar altijd wel tussen.
Welke bekende en onbekende spelers zouden nog meer in dat rijtje passen ?

Stevie Ray Vaughan
Jeff Waters [Pas op: metal]
Joe Bonamassa
Tommy Emanuel
  donderdag 3 december 2009 @ 12:27:41 #131
262650 kitao
prikplaatje
pi_75242894
Mja , die kan er wel een houtje van.

megalomaniac
pi_75244014
Ik vind Eric Clapton ook één van de beste, maar dat komt ook omdat ik van zijn stijl houd. Door hem ben ik eigenlijk elektrisch gaan spelen en ook een Fender Strat gekocht.
  donderdag 3 december 2009 @ 13:09:37 #133
243445 genakt
Alea Iacta Est
pi_75244328
quote:
Op donderdag 3 december 2009 11:59 schreef The_Dean het volgende:

[..]

Stevie Ray Vaughan
Joe Bonamassa
Tommy Emanuel
Jimmy Page <- 1 van de beste ooit !
karl sanders
erik rutan
Ritchie Blackmore
santana
Tony Iommi
kirk hammet
Michael Schenker

[ Bericht 1% gewijzigd door genakt op 03-12-2009 13:14:57 ]
Op woensdag 26 mei 2010 18:00 schreef Darkestrah het volgende:
Ik heb van horen zeggen dat genakt een behoorlijk goede keus is. Wat heb je te verliezen?
pi_75244509
Gary Moore
Joe Walsh
pi_75244768
Link Wray.
  donderdag 3 december 2009 @ 13:37:27 #136
262650 kitao
prikplaatje
pi_75245177
Thnx allemaal , zo kan ik wel een tijdje vooruit met zoeken.

Als dank een favoriet plaatje van mij.

megalomaniac
  donderdag 3 december 2009 @ 14:44:13 #137
98135 TeleluvR
Maar een Gretsch is ook goed!
pi_75248046
Tele, je hebt mail.
pi_75249477
Yngwie Malmsteen
John Williams (klassiek)
Slash
Angus Young
Tom Morello
Buckethead (tamelijk progressief)
Op dinsdag 23 november 2010 02:22 schreef Braddie het volgende:
Haal van internet af man.
pi_75250129
mis eigenlijk Brain May in alle rijtjes... eigenlijk de reden dat ik ooit gitaar wou gaan spelen...
  donderdag 3 december 2009 @ 16:03:07 #141
98135 TeleluvR
Maar een Gretsch is ook goed!
pi_75250175
quote:
Op donderdag 3 december 2009 16:01 schreef Aresdreams het volgende:
mis eigenlijk Brain May in alle rijtjes... eigenlijk de reden dat ik ooit gitaar wou gaan spelen...

?
pi_75250294
quote:
Op donderdag 3 december 2009 16:01 schreef Aresdreams het volgende:

?
  donderdag 3 december 2009 @ 16:09:46 #143
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_75250424
quote:
Op donderdag 3 december 2009 11:59 schreef The_Dean het volgende:

[..]

Stevie Ray Vaughan
Joe Bonamassa
Tommy Emanuel
pi_75250441
quote:
John Henry
  donderdag 3 december 2009 @ 18:41:17 #145
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_75255373
quote:
Op donderdag 3 december 2009 10:29 schreef TeleluvR het volgende:
Gelukkig bijna kerst. Dus daarom de vraag: Wat ga jij doen met je eindejaarsuitkering?

Ik:
Auto opknappen
TV
Die hebben we niet
quote:
Op donderdag 3 december 2009 10:35 schreef TeleluvR het volgende:
Je weet dat de Nuon een renteloze lening is en derhalve best onvoordelig.
Mij schaalden ze in op 150/maand destijds, heb ik na lang zeiken terug laten zetten naar 75/maand en mijn jaarrekening was netjes 900 euro!

Een gitarist met een spaarrekening? Dat kan gewoonweg niet! Alles naar het GAS!
Ik zit op 126 euro per maand, maar kom er maar niet onder... Maar goed, ben dan ook niet de zuinigste qua stroomverbruik, PC met 2 grote monitoren en 5 harde schijven, 40"TV met Home Theatre set, halogeenspotjes, een koelkast die vol met ijs zit, heb het gauw koud, dus die verwarming staat altijd aan als ik hier ben enz.

Maar even een gitaarvraag: ik heb zo ongeveer toestemming van mijn baas om een versterker te kopen in ruil voor overgebleven vrije dagen. Maar nu moet ik hem dan een link sturen van een webshop met de versterker die ik graag zou willen hebben, zodat hij kan kijken wat mogelijk is. Eis is dan wel dat het een Nederlandse webshop betreft. Maar goed, nu mijn vraag. Ik weet nog niet welke versterker ik graag wil, ik neig zelf naar de Line 6 Spider IV 75 inclusief een FBV Express footswitch, maar aan de andere kant: een Peavey Valveking combo zie ik ook wel zitten... Maar het kan zijn dat ik een hele hoop opties mis, dus mijn vraag is of er iemand nog aanraders heeft? Dit zijn ongeveer mijn "eisen"
  • Prijsklasse rond de 4 a 500 euro
  • Clean en distortionkanaal dat via footswitch te schakelen is
  • Speel veel metal, maar ook (wat hardere) rock, dus vooral de high gain moet goed klinken
  • Moet op appartementvolume te gebruiken zijn zonder mijn buren de stuipen op het lijf te jagen. Speel (nog) niet in een band.
  • Geen indie-sound, dus geen Fender o.i.d.

Als iemand nog ideeën heeft, gooi ze er eens uit
  • Don't let my username fool you...
      donderdag 3 december 2009 @ 18:48:31 #146
    125915 Dribbel_
    Who Needs Guitars Anyway?
    pi_75255626
    Valveking is een goeie optie ik zou alleen dan wel sowieso even goed kijken naar het volume, ik heb de top (maar die is dan ook gelijk 100watt) en op zacht kamervolume krijg ik er niet echt het toffe geluid uit daarvoor moet ik hem toch wat verder open draaien, maar de combo's hebben wat minder vermogen dus misschien dat het daarbij wat scheelt.
    pi_75255757
    Valveking, denk ik
      donderdag 3 december 2009 @ 18:54:34 #148
    125915 Dribbel_
    pi_75255839
    Er zit in ieder geval meeeeer dan genoeg gain in, ik heb em nog geeneens half open staan, okee ik speel geen metal, maar een gain overkill is nergens goed voor
      donderdag 3 december 2009 @ 18:55:30 #149
    35098 Metalfreak
    Maar bijt niet
    pi_75255876
    quote:
    Op donderdag 3 december 2009 18:48 schreef Dribbel_ het volgende:
    Valveking is een goeie optie ik zou alleen dan wel sowieso even goed kijken naar het volume, ik heb de top (maar die is dan ook gelijk 100watt) en op zacht kamervolume krijg ik er niet echt het toffe geluid uit daarvoor moet ik hem toch wat verder open draaien, maar de combo's hebben wat minder vermogen dus misschien dat het daarbij wat scheelt.
    Ja, da's ook een beetje de vraag waar ik mee zit... Misschien dan toch maar eens naar Feedback gaan om er eentje uit te proberen...
    Don't let my username fool you...
      donderdag 3 december 2009 @ 18:57:12 #150
    125915 Dribbel_
    pi_75255927
    quote:
    Op donderdag 3 december 2009 18:55 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Ja, da's ook een beetje de vraag waar ik mee zit... Misschien dan toch maar eens naar Feedback gaan om er eentje uit te proberen...
    DAarom heb ik hem ook standaard ini het oefenhok gezet, hier op m'n kamer komt hij niet echt tot z'n recht maar zodra die een beetje open kan is eht echt een supervette versterker En gewoon lekker simpel geen overbodige opties, gewoon alles wat je nodig ehbt.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')