bronquote:Toen Ajax en Oranje begin jaren zeventig triomfen vierden, vielen de Nederlandse voetballers niet alleen op door hun speelstijl. Ook hun kapsel trok wereldwijd de aandacht.
Het waren de lange haren die door de jaren zestig mogelijk waren gemaakt. Ze hingen samen met de hippiemode. Toen Cruyff en co een keer in Albanië moesten spelen, werden ze zelfs bijna het land uitgezet omdat hun haardos aanstoot gaf.
Boekje
Maar nu is alles anders. Zelfs rockers kiezen tegenwoordig voor kort.De vraag is dan natuurlijk waarom sommige kerels de kapper blijven mijden. De journaliste Cécile Koekkoek vroeg het een aantal bekende Nederlanders en bundelde haar gesprekken in het leuke boekje Mannen met lang haar.
Het treurigste interview van Cécile Koekoek is met een misantropische schrijver uit Gent die niemand zich kan voorstellen zonder haar tot op de schouders. Herman Brusselmans begon er ooit aan om zijn vader te treiteren.
Nu zit hij al decennia vast aan die enorme bos die een hoop onderhoud vergt. Het wassen alleen al kost een half uur. Terwijl leuke meisjes alleen maar schijnen te vallen op kortgeknipte koppies.
Door Gerry van der List
Wie koopt zoiets?quote:De journaliste Cécile Koekkoek vroeg het een aantal bekende Nederlanders en bundelde haar gesprekken in het leuke boekje Mannen met lang haar
Goed punt, de laatste 3 hebben niet echt lang haar.quote:Op dinsdag 1 december 2009 17:40 schreef alors het volgende:
Wat wordt er verstaan onder lang haar? In dat boek staan bv Arie Boomsma, Hans Klok, Matthijs v Nieuwkerk en Johan Derksen...
Ziet er toch niet uit:quote:Op dinsdag 1 december 2009 17:44 schreef Mylene het volgende:
[..]
Goed punt, de laatste 3 hebben niet echt lang haar.
Arie Boomsma lang is gewoon fag.quote:Op dinsdag 1 december 2009 17:44 schreef Mylene het volgende:
[..]
Goed punt, de laatste 3 hebben niet echt lang haar.
Zoals Marc-Marie Huijbregts...quote:Op dinsdag 1 december 2009 17:56 schreef Mylene het volgende:
Overigens twijfel ik wel wat ik erger vind, lang haar of wat je ook vaak bij de Appie ziet, van die vakkenvullers met een cavia op hun hoofd, moeilijk.
Ik ben van lang haar in een keer naar millimeters gegaan, jaren meegelopen, en nu weer terug naar half lang.quote:
De wereld is natuurlijk zwart-wit he (voor vrouwen iig), dus bij alle mannen geldt: het is OF stoer OF stom.quote:Op dinsdag 1 december 2009 17:25 schreef Mylene het volgende:
[..]
bron
Wat vinden jullie van mannen met lang haar?
Ik vind het helemaal niets, verre van aantrekkelijk.
Ah de carrieremat.quote:Op dinsdag 1 december 2009 18:16 schreef alors het volgende:
Dit zijn iig erg wanstaltige kaspels, van dat halflange haar en dan naar achteren geveegd met een flinke partij gel
[ afbeelding ]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |