abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 1 december 2009 @ 17:03:33 #1
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_75187585
quote:
NL staatspropaganda racistisch en sexistisch
Mogen wij even voorstellen: Kennislink. Een in opdracht van het Ministerie van OCW gemaakte stichtelijke website met als doel: wetenschappelijke informatie toegankelijk maken voor een breed publiek, met name middelbare scholieren. Want: "Zoeken met gewone zoekmachines levert weliswaar een groot, maar lang niet altijd betrouwbaar aanbod op. Op Kennislink is uitsluitend betrouwbare informatie te vinden". Right. Vraag is dan: hoe wetenschappelijk is deze informatie eigenlijk, die aan toch al zo beïnvloedbare scholierenbreinen wordt gepresenteerd als zijnde wetenschappelijk? Lees bijvoorbeeld eens het volgende absurd vooringenomen artikel (mirror) waarin wordt gesteld dat klimaatscepsis wordt veroorzaakt door een irrationeel gebrek aan angst van, jawel, BLANKE MANNEN. Lekker niveautje weer. Dat begint dan zo: ‘Bijna alle klimaatwetenschappers zijn het erover eens: de aarde warmt op door toedoen van de mens.’ Tjaja, zou het werkelijk? Wat volgt is een ellenlang postmodern gender zeikverhaal waarin niet op argumenten van klimaatsceptici wordt ingegaan maar waarin deze wel persoonlijk verdacht worden gemaakt (“worden betaald door de olie- en energie-industrie”) of worden gediskwalificeerd op de enkele grond dat ze blank zijn en man. Hun wetenschappelijke standpunten worden immers alleen bepaald door hun sekse en huidskleur: die maken dat witte mannen zich niet laten “overtuigen door duizenden en duizenden wetenschappelijke papers”. Tja. Alsof wetenschappelijke waarheid wordt bepaald door 'de meeste stemmen gelden'. Ze moeten het kennelijk wel van ver halen, daar bij Kennislink, om de middelbare scholier te brainwashen met dit soort kulwetenschap. Indrukwekkend natuurlijk dat Minister Ronald Plasterk (PvdA) geld beschikbaar stelt voor het op deze wijze breed toegankelijk maken van ‘wetenschap’. Overigens, artikelen als deze worden vrijwel uitsluitend geschreven door dikke, neusbel dragende mannenhaatsters (mirror). Need we say more? Meer debunk hierrr.
En m.n. http://www.geenstijl.nl/archives/images/blankman.html

Iets waar ik me de laatste tijd steeds meer druk om maak: de blanke man wordt voortdurend in een hoekje gedrukt, gedemoniseerd, over een kam geschoren. Onze bewegingsvrijheid wordt steeds meer ingeperkt ("positieve'' discriminatie), en eigenlijk hoor je in de pers en vanuit linkse hoek alleen maar negatieve verhalen, wat helemaal geen recht doet aan de realiteit. Er zijn genoeg blanke mannen die het gewoon prima doen, dat mag ook wel eens gezegd worden!

Waar hebben we dit soort dingen toch eerder gezien? Ik durf het bijna niet te zeggen, maar beschroomd moet ik toch melden dat dit me wel heel sterk doet denken aan een eerder tijdperk, zo tussen 1933-45 van de vorige eeuw. Ook toen werd een groep obv niet ter zake doende dingen buitengesloten, ook toen kwam de aanval uit linkse hoek. Het moet me wel van het hart dat ik me over deze aanval nog meer zorgen maak, Hitler was dan immers wel links, hij was tenminste nog een blanke man.

Hoe het tij te keren?
Quousque tandem abutere, PvdA, patientia nostra?
  dinsdag 1 december 2009 @ 17:05:20 #2
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_75187657
Laat je ombouwen.
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_75187808
De Joodse gemeenschap is 2000 jaar lang vervolgd en het is na WOII niet opgehouden. Dan praat ik vooral nog over vooroordelen en haat. Dus zo'n vergelijking vind ik wel heel erg overtrokken.
pi_75187826
Ik dacht dat Moslims de nieuwe Joden waren......
"When deep sleep falleth on men, fear came apon me. And trembling which made all my bones to shake" -Job IV, 13-14
pi_75188139
De Blanke man is heel erg goed in het panisch roepen van ' disjkrimiazj!

Discriminatie is sowieso een fenomeen dat niet bestaat of waar je niet over mag zeuren.

Tenzij de blanke man het slachtoffer is.
When it comes to survival..
  dinsdag 1 december 2009 @ 17:22:41 #6
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_75188314
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 17:09 schreef DeParo het volgende:
De Joodse gemeenschap is 2000 jaar lang vervolgd en het is na WOII niet opgehouden. Dan praat ik vooral nog over vooroordelen en haat. Dus zo'n vergelijking vind ik wel heel erg overtrokken.
Maar het gaat om de tendens. Bij de joden is het ook klein begonnen, en we weten allemaal hoe het afliep. Daarom moet je zeer scherp zijn op dit soort dingen!
  dinsdag 1 december 2009 @ 17:26:13 #7
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_75188448
Er is chaos heerst en men leeft weer met de waan van de dag.
Als iemand iets roept komt heel het volk in beweging.
Het doet inderdaad wel heel erg op 1936 denken ofzo. Net voor de oorlog.
  dinsdag 1 december 2009 @ 17:29:10 #8
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_75188587
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 17:26 schreef Daniel1976 het volgende:
Er is chaos heerst en men leeft weer met de waan van de dag.
Als iemand iets roept komt heel het volk in beweging.
Het doet inderdaad wel heel erg op 1936 denken ofzo. Net voor de oorlog.
Inderdaad. Laat ons daarom deze wijze woorden aanhalen:

Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht......
  dinsdag 1 december 2009 @ 17:29:32 #9
274062 Sjaakz
Teflonbuikspreekpop
pi_75188601
Nee. De heerschappij der blanke mannen wil niet persé zeggen dat God hen lief heeft boven ieder ander als zijn uitverkoren volk. Veel stromingen zijn van mening dat het goed is te lijden in het leven opdat dit je in het hiernamaals bespaard blijft.
  dinsdag 1 december 2009 @ 17:37:54 #10
8369 speknek
Another day another slay
pi_75188957
Ik vind het wel een grappig stukje. Complete fallacy natuurlijk, want blanke mannen domineren de wetenschap, dus als je wetenschappers zoekt die wel in klimaatverandering geloven, krijg je ook buitensporig veel blanke mannen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  dinsdag 1 december 2009 @ 17:38:35 #11
281809 W.Churchill
Cacatne ursus in silvis?
pi_75188975
Ben het er wel mee eens op zich, ik zou alleen zo niet weten hoe dat tij te keren valt, als die mogelijkheid er al is. Het lijkt me een collectief bewustzijn van zowel links als rechts die menen te denken dat de wereldproblematiek toe te schuiven is naar een specifieke groep.
pi_75189388
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 17:29 schreef Sjaakz het volgende:
Nee. De heerschappij der blanke mannen wil niet persé zeggen dat God hen lief heeft boven ieder ander als zijn uitverkoren volk. Veel stromingen zijn van mening dat het goed is te lijden in het leven opdat dit je in het hiernamaals bespaard blijft.
Duh. Iedereen weet dat de joden de lievelingtjes zijn van god.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  dinsdag 1 december 2009 @ 17:56:05 #13
241597 FunkyHomosapien
de macht, de mat.
pi_75189526
wat een bullshit OP.

oh wacht, geenstijl.
't logo goudgeel, oppervlag in kersenrood; symbool van de strijd tegen een systeem dat je hersens doodt.
pi_75189635
Hahah Dat misplaatste zelfmedelijden, daar zul je zeker aan ten onder gaan ja.
know'm sayin?
word? word.
  dinsdag 1 december 2009 @ 18:10:50 #15
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_75189954
Ik vind Kennislink een meer dan redelijke verzameling meer dan redelijke artikelen hebben, zo op het oog.

Daarnaast staan er bronnen bij vermeld. Helaas bij dit bewuste artikel schijnbaar niet. Jammer genoeg is het orgininele artikel niet meer terug te vinden.

Dit artikel (áls het echt is) is wel heel ernstig. Vooral het plaatje van de minzaam lachende witman die toeziet hoe de wereld wordt verteerd door vlammen is wellicht wat, ehhhm... Onwetenschappelijk
Intelligent, but fucked up.
pi_75190970
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 17:17 schreef LesStroud het volgende:
De Blanke man is heel erg goed in het panisch roepen van ' disjkrimiazj!

Discriminatie is sowieso een fenomeen dat niet bestaat of waar je niet over mag zeuren.

Tenzij de blanke man het slachtoffer is.
De wereld op zijn kop.
  dinsdag 1 december 2009 @ 18:51:53 #17
281809 W.Churchill
Cacatne ursus in silvis?
pi_75191383
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 17:59 schreef alors het volgende:
Hahah Dat misplaatste zelfmedelijden, daar zul je zeker aan ten onder gaan ja.
Wat vind jij er misplaatst aan, in de praktijk schemeren er al voorbeelden door, denk aan de woningmarkt en de politie korpsen.
  dinsdag 1 december 2009 @ 18:53:53 #18
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_75191484
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 18:51 schreef W.Churchill het volgende:

[..]

Wat vind jij er misplaatst aan, in de praktijk schemeren er al voorbeelden door, denk aan de woningmarkt en de politie korpsen.
Shit ain't right - that's why whitey gotta die tonight
  dinsdag 1 december 2009 @ 18:55:55 #19
281809 W.Churchill
Cacatne ursus in silvis?
pi_75191587
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 18:53 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

Shit ain't right - that's why whitey gotta die tonight
Och, het zou me niet minder kunnen interesseren, het valt me gewoon op. "whitey of blackey" hoeven niet dood namens ondergetekende.
  dinsdag 1 december 2009 @ 18:57:56 #20
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_75191676
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 18:55 schreef W.Churchill het volgende:

[..]

Och, het zou me niet minder kunnen interesseren, het valt me gewoon op. "whitey of blackey" hoeven niet dood namens ondergetekende.
Mij ook niet, maar het kwam opeens in me op via ICE-T's "Momma's gotta die tonight". Niet dat ik me meer van de tekst kan herinneren dan exact die woorden, dus de rest verzon ik er onbewust zelf bij.
  dinsdag 1 december 2009 @ 18:59:18 #21
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_75191744
Geenstijl en Sachertorte

Iemand die Hitler links noemt, alleen om zijn betoog meer gewicht te geven neem ik sowieso niet serieus.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  dinsdag 1 december 2009 @ 19:00:09 #22
281809 W.Churchill
Cacatne ursus in silvis?
pi_75191787
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 18:57 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

Mij ook niet, maar het kwam opeens in me op via ICE-T's "Momma's gotta die tonight". Niet dat ik me meer van de tekst kan herinneren dan exact die woorden, dus de rest verzon ik er onbewust zelf bij.
Nooit van gehoord ben ik bang.
pi_75191830
De meeste Joden zijn ook gewoon blanke mannen!
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
  dinsdag 1 december 2009 @ 19:03:22 #24
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_75191914
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 19:00 schreef W.Churchill het volgende:

[..]

Nooit van gehoord ben ik bang.
Hier ook alweer 15 jaar terug ofzo.
pi_75192003
Ik ben ook blank!