Chain stitch, dat zijn volgens mij gewoon lossen, dus de steken die je in je opzetrijtje zet en die je extra aan het eind van iedere toer maakt.quote:Op donderdag 3 december 2009 11:33 schreef trui het volgende:
handig & leuk ilske! ik zat gisteren enorm te prutsen met de 'chain stitch' (ik neem aan dat dat kettingsteek heet in 't nl). maar lang leve internet hoor!
Nee... jammer he!quote:Op donderdag 3 december 2009 20:20 schreef mmascha het volgende:
Ach wat schattig BE. Maareh, Sasha en Oscar toch? Die zie ik daar niet in lopen
ik heb 't over de borduursteek die daarop lijkt. hier te zien bijvoorbeeld. ik had 'm nodig voor 't randje langs de muts van 't poppetje dat ik gemaakt had.quote:Op donderdag 3 december 2009 17:20 schreef Pandora73 het volgende:
Chain stitch, dat zijn volgens mij gewoon lossen, dus de steken die je in je opzetrijtje zet en die je extra aan het eind van iedere toer maakt.
Ik wil graag op naailes. Maar het leukste zijn toch wel kleertjes voor meisjes maken. Maarja, om alles weg te geven wat ik maak... Dus nog maar even niet op naailes.quote:Op donderdag 3 december 2009 20:25 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Nee... jammer he!![]()
Ik heb ook het dochtertje van vrienden daarvoor in gedachten.
op zich zijn die niet zo moeilijk, maar je moet er even inkomen... als je er eenmaal in zit, dan kun je het voor de rest van je leven. gewoon waar je uit komt, ook weer in met je naald, en pas de lus aantrekken als je in het volgende gat uitkomt. (wel eerst met je naald door de lus, anders gaat ie terug naar achteren...) dan kun je alle kanten op met de steek... (ik weet het, het lijkt makkelijker dan dat het misschien is... en de uitleg zal ook niet 1 2 3 te volgen zijn...) misschien een keer een haakmeet? dan kunnen we onze creaties aan elkaar laten zien en leren...quote:Op donderdag 3 december 2009 20:26 schreef trui het volgende:
[..]
ik heb 't over de borduursteek die daarop lijkt. hier te zien bijvoorbeeld. ik had 'm nodig voor 't randje langs de muts van 't poppetje dat ik gemaakt had.
Het was een leuk idee, BE!quote:Op vrijdag 4 december 2009 20:23 schreef Brighteyes het volgende:
Ik heb zojuist een asbak gehaakt geloof ik.![]()
![]()
![]()
Die mutsjes voor beide had ik sowieso al laten varen, omdat de roze wol die ik had totaal ongeschikt bleek. Ik had niet goed gekeken gisteren en was dus vergeten dat dat dik-dun-dik-dun spul is.
Maar ik denk dat ik het mutsje voor de pop alleen ook niet af ga krijgen.
*sjaaltje haken gaat....![]()
![]()
Ik kreeg wel het advies om de naald zo dik mogelijk te kiezen. De katoen die ik nu heb is geschikt voor 2,5/3,5 naalden en ik heb dus 3,5 gekozen, gaat prima!quote:Op vrijdag 4 december 2009 20:27 schreef Brighteyes het volgende:
Kan het zijn dat dat wat ik nu aan het doen ben zo strak is omdat de naald eigenlijk te klein is voor de draad?
Uit mijn blote hoofd, heb vandaag dus ook weer 6 toeren uitgehaald omdat ik niet tevreden was over hoe snel het gemeerderd was.quote:Op zondag 6 december 2009 21:46 schreef trui het volgende:
misschien wel net zo prettig, die stokjes, ik heb bij die mutsjes die gemaakt zijn van vasten 't gevoel dat ze wat te stijfjes zijn en daardoor misschien minder fijn zitten. ik ben benieuwd naar 't resultaat! heb je een patroon gebruikt of zo uit je blote hoofd?
Ja, soort van.quote:Op maandag 7 december 2009 18:05 schreef _Ophelia_ het volgende:
Leuk BE, die voelsprieten zijn dat pijpenragers?
quote:Op dinsdag 8 december 2009 14:06 schreef trui het volgende:
leuk vix!
en BE, zitten er niet van die enge scherpe puntjes aan, aan die pijpenragerdingen? dat lijkt me 't enige nadeel ervan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |