nog geen, de bal is hier iig klaar nu. en nog niets in huis gedaanquote:Op maandag 14 december 2009 13:54 schreef Troel het volgende:
Ach, het voordeel is dat ik straks dus wel een bal heb die helemaal door mijzelf gemaakt is
Ynske, hoeveel hondjes heb je inmiddels al gemaakt?
ik heb t idee als ik kijk naar t plaatje in t boek dat t met van dat catania katoen gedaan is, en met een kleine naald, vrij strak. zou t daar niet door kunnen, dat bij t wolachtige dat jij hebt gebruikt t daardoor wat losser is gehaaktquote:Op maandag 14 december 2009 16:11 schreef Lijnloos het volgende:
Nou mijn vis is gevuld, maar vind het nog steeds wel een heel verschil met de plaatjes uit het boekje. Misschien dat het dan inderdaad gewoon aan het garen ligt, dat dit wat uitgerekter wordt of zo. Nou ja... het is de eerste vis en er moeten natuurlijk nog vinnen aan. Maar ga eerst mijn gisteren begonnen kuiken straks afmaken (hoewel ik die ook verdenk van te groot worden).
[ afbeelding ]
Jepsquote:Op maandag 14 december 2009 14:32 schreef trui het volgende:
troel/ynske, zijn 't deze toevallig?
[ afbeelding ]
Wanneer kom ik deze week helpen?quote:Op maandag 14 december 2009 15:41 schreef Ynske het volgende:
[..]
nog geen, de bal is hier iig klaar nu. en nog niets in huis gedaandus heb mezelf verboden aan de hondjes te beginnen voordat ik weer wat opgeruimd heb
Nee, juist sinds die rijden zonder meerdering begint het wat te bollen. Daarvoor was het helemaal een onderzetterquote:Op maandag 14 december 2009 17:04 schreef trui het volgende:
leuke sneeuwvlok, lemijn! en die bal ziet er nog wel erg plat uit jaben je tussendoor misschien de toeren zonder meerdering vergeten? (na de toer met *4vasten 1 dubbele vaste* moet je steeds een toer zonder meerdering toevoegen, even zo uit m'n hoofd?)
Als je doorgaat wordt het nog wel ballerigerquote:Op maandag 14 december 2009 15:00 schreef Lemijn het volgende:
Ik vergeet 't ook al toerenlang, mooi, dan houd ik ermee op.
Ik heb nog wel een andere vraag aan de bal-experts: ik ben nu bezig met de 10e toer en zou dus 54 vasten moeten hebben. Door een raadsel heb ik er echter al 60. Het teveel meerderen is denk ik aan het begin al gebeurd. Ik vraag me af of dat de reden is dat 't ook nog voor geen meter op een halve bal lijkt, meer op een bobbelige onderzetter. Zou het nog wat worden, of kan ik beter opnieuw beginnen?
[ afbeelding ]
Hierbij ook mn sneeuwvlok volgens dit patroon:
[ afbeelding ]
Ja? Fijn. Ik begin wel aan de andere helft en dan hoop ik dat ze op elkaar gaan lijken. Zitten al veel bloedige uren werk in namelijkquote:Op maandag 14 december 2009 17:24 schreef Troel het volgende:
Als je doorgaat wordt het nog wel balleriger
De mijne ziet er nu uit als een duidelijk gebruik stuk garenquote:Op maandag 14 december 2009 17:27 schreef Lemijn het volgende:
[..]
Ja? Fijn. Ik begin wel aan de andere helft en dan hoop ik dat ze op elkaar gaan lijken. Zitten al veel bloedige uren werk in namelijk
Maak(te) jij er ook een? Laat eens zien?
Ik heb gisteren nog met mijn moeder zitten bellen over verschillende steken, die moest er wel om lachen geloof ik (maar mijn moeder weet ook dat ik de vorige keer dat ik ging haken en ook toen ik ging breien dat het na een paar weken weer over wasquote:Op maandag 14 december 2009 17:30 schreef Lemijn het volgende:
Hoe reageert jullie omgeving trouwens op de haakmanie? Ik was dus oprecht trots op mn sneeuwvlok, maar slechts schamper hoongelach was mijn deel. Mijn huisgenoot (die verder best aardig is) vindt het ronduit weinig creatief om een patroon na te maken, dat is geen kunst, zegt ze. Ik ga moedig door hoor, juist aangemoedigd door zulke reacties, maar ben benieuwd of jullie vrienden en verwanten het ook als suff jaren-vijftig tijdsverdrijf zien.
Ik denk dat dat het inderdaad is ongeveer... ze hebben het in het boekje over "magic-line" van Anchor of zo... en da's dus 1 bol met allerlei kleuren, dus daar zit ook geen wisseling in, maar is gewoon de draad die verkleurt. Maar denk wel dat dat katoen(iger) is en daarom wat compacter.quote:Op maandag 14 december 2009 16:41 schreef Ynske het volgende:
[..]
ik heb t idee als ik kijk naar t plaatje in t boek dat t met van dat catania katoen gedaan is, en met een kleine naald, vrij strak. zou t daar niet door kunnen, dat bij t wolachtige dat jij hebt gebruikt t daardoor wat losser is gehaakt
ziet er leuk uit!
Hihi, mijn omgeving (en dan met name mijn collega's) verklaren me voor gek!quote:Op maandag 14 december 2009 17:30 schreef Lemijn het volgende:
Hoe reageert jullie omgeving trouwens op de haakmanie? Ik was dus oprecht trots op mn sneeuwvlok, maar slechts schamper hoongelach was mijn deel. Mijn huisgenoot (die verder best aardig is) vindt het ronduit weinig creatief om een patroon na te maken, dat is geen kunst, zegt ze. Ik ga moedig door hoor, juist aangemoedigd door zulke reacties, maar ben benieuwd of jullie vrienden en verwanten het ook als suff jaren-vijftig tijdsverdrijf zien.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |