abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 14 december 2009 @ 14:34:59 #251
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_75613081
Ik ben ook aan het haken geslagen, al ben ik eigenlijk zo creatief als een wasknijpertje. Mijn doel: het zeepaardje. Ik vind die echt fantastisch en ook stoer, hij is voor mn achterneefje-op-komst. Vooralsnog ben ik daar nog niet...

Mijn eerste gelukte creatie is een sneeuwvlok, ik zal m zo eens op de foto zetten. Verder worstel ik met de bal, die trui ook al maakte, deze:

Volgens mij is het hetzelfde patroon als troel gebruikt, en iemand een paar pagina's geleden ook al, en ik loop dus ook vast op die zin van troel:
"Haak 2 lossen i.p.v. 1e vaste en sluit iedere toer met een halve vaste in de eerste steek."

Dus mijn vraag aan Trui: deed jij dat niet? En kreeg je dan (toch) zo'n mooie ronde bal?
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  maandag 14 december 2009 @ 14:35:57 #252
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_75613110
nee, dat heb ik dus helemaal niet gedaan nee.
in de haak.
  maandag 14 december 2009 @ 14:37:39 #253
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_75613176
ik heb voor de bal eigenlijk alleen even naar het aantal keren meerderen gekeken, om het mooi gelijkmatig te laten verlopen. maar verder haak ik gewoon door.
in de haak.
  maandag 14 december 2009 @ 15:00:54 #254
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_75613973
Ik vergeet 't ook al toerenlang, mooi, dan houd ik ermee op.
Ik heb nog wel een andere vraag aan de bal-experts: ik ben nu bezig met de 10e toer en zou dus 54 vasten moeten hebben. Door een raadsel heb ik er echter al 60. Het teveel meerderen is denk ik aan het begin al gebeurd. Ik vraag me af of dat de reden is dat 't ook nog voor geen meter op een halve bal lijkt, meer op een bobbelige onderzetter. Zou het nog wat worden, of kan ik beter opnieuw beginnen?

Hierbij ook mn sneeuwvlok volgens dit patroon:

De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  maandag 14 december 2009 @ 15:08:28 #255
241000 BuupWerk
hAsTaLaPaStA
pi_75614218
tvp...
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 14 december 2009 @ 15:41:50 #256
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_75615333
quote:
Op maandag 14 december 2009 13:54 schreef Troel het volgende:
Ach, het voordeel is dat ik straks dus wel een bal heb die helemaal door mijzelf gemaakt is

Ynske, hoeveel hondjes heb je inmiddels al gemaakt?
nog geen, de bal is hier iig klaar nu. en nog niets in huis gedaan dus heb mezelf verboden aan de hondjes te beginnen voordat ik weer wat opgeruimd heb
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_75616304
Nou mijn vis is gevuld, maar vind het nog steeds wel een heel verschil met de plaatjes uit het boekje. Misschien dat het dan inderdaad gewoon aan het garen ligt, dat dit wat uitgerekter wordt of zo. Nou ja... het is de eerste vis en er moeten natuurlijk nog vinnen aan. Maar ga eerst mijn gisteren begonnen kuiken straks afmaken (hoewel ik die ook verdenk van te groot worden).

maandag 14 december 2009 @ 16:37:33 #258
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_75617166
Ik vind het knap lijnloos! Ga je nu de vinnen maken? Dat maakt m ook al minder raket-achtig denk ik
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 14 december 2009 @ 16:41:32 #259
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_75617304
quote:
Op maandag 14 december 2009 16:11 schreef Lijnloos het volgende:
Nou mijn vis is gevuld, maar vind het nog steeds wel een heel verschil met de plaatjes uit het boekje. Misschien dat het dan inderdaad gewoon aan het garen ligt, dat dit wat uitgerekter wordt of zo. Nou ja... het is de eerste vis en er moeten natuurlijk nog vinnen aan. Maar ga eerst mijn gisteren begonnen kuiken straks afmaken (hoewel ik die ook verdenk van te groot worden).

[ afbeelding ]
ik heb t idee als ik kijk naar t plaatje in t boek dat t met van dat catania katoen gedaan is, en met een kleine naald, vrij strak. zou t daar niet door kunnen, dat bij t wolachtige dat jij hebt gebruikt t daardoor wat losser is gehaakt

ziet er leuk uit!
Today is life -

Dale Carnegie
  maandag 14 december 2009 @ 17:00:28 #260
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_75618013
volgens mij heb je veel meer toeren gemaakt per kleur, kan 't daar niet door komen?
in de haak.
  maandag 14 december 2009 @ 17:04:12 #261
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_75618139
leuke sneeuwvlok, lemijn! en die bal ziet er nog wel erg plat uit ja ben je tussendoor misschien de toeren zonder meerdering vergeten? (na de toer met *4vasten 1 dubbele vaste* moet je steeds een toer zonder meerdering toevoegen, even zo uit m'n hoofd?)
in de haak.
  maandag 14 december 2009 @ 17:17:01 #262
35189 Troel
scherp en bot
pi_75618599
quote:
Op maandag 14 december 2009 14:32 schreef trui het volgende:
troel/ynske, zijn 't deze toevallig?

[ afbeelding ]
Jeps
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 14 december 2009 @ 17:17:42 #263
35189 Troel
scherp en bot
pi_75618624
quote:
Op maandag 14 december 2009 15:41 schreef Ynske het volgende:

[..]

nog geen, de bal is hier iig klaar nu. en nog niets in huis gedaan dus heb mezelf verboden aan de hondjes te beginnen voordat ik weer wat opgeruimd heb
Wanneer kom ik deze week helpen?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 14 december 2009 @ 17:22:16 #264
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_75618819
quote:
Op maandag 14 december 2009 17:04 schreef trui het volgende:
leuke sneeuwvlok, lemijn! en die bal ziet er nog wel erg plat uit ja ben je tussendoor misschien de toeren zonder meerdering vergeten? (na de toer met *4vasten 1 dubbele vaste* moet je steeds een toer zonder meerdering toevoegen, even zo uit m'n hoofd?)
Nee, juist sinds die rijden zonder meerdering begint het wat te bollen. Daarvoor was het helemaal een onderzetter En dat terwijl ik eigenlijk best aardig kan tellen. Ik heb nu besloten dat ik aan de andere helft begin en als die er totaal anders uit komt te zien, haal ik deze uit en begin opnieuw. Zou je die draden makkelijk nogmaals kunnen gebruiken?
  maandag 14 december 2009 @ 17:24:28 #265
35189 Troel
scherp en bot
pi_75618904
quote:
Op maandag 14 december 2009 15:00 schreef Lemijn het volgende:
Ik vergeet 't ook al toerenlang, mooi, dan houd ik ermee op.
Ik heb nog wel een andere vraag aan de bal-experts: ik ben nu bezig met de 10e toer en zou dus 54 vasten moeten hebben. Door een raadsel heb ik er echter al 60. Het teveel meerderen is denk ik aan het begin al gebeurd. Ik vraag me af of dat de reden is dat 't ook nog voor geen meter op een halve bal lijkt, meer op een bobbelige onderzetter. Zou het nog wat worden, of kan ik beter opnieuw beginnen?

[ afbeelding ]

Hierbij ook mn sneeuwvlok volgens dit patroon:

[ afbeelding ]
Als je doorgaat wordt het nog wel balleriger
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 14 december 2009 @ 17:27:14 #266
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_75619012
quote:
Op maandag 14 december 2009 17:24 schreef Troel het volgende:
Als je doorgaat wordt het nog wel balleriger
Ja? Fijn. Ik begin wel aan de andere helft en dan hoop ik dat ze op elkaar gaan lijken. Zitten al veel bloedige uren werk in namelijk
Maak(te) jij er ook een? Laat eens zien?
  maandag 14 december 2009 @ 17:30:49 #267
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_75619146
Hoe reageert jullie omgeving trouwens op de haakmanie? Ik was dus oprecht trots op mn sneeuwvlok, maar slechts schamper hoongelach was mijn deel. Mijn huisgenoot (die verder best aardig is) vindt het ronduit weinig creatief om een patroon na te maken, dat is geen kunst, zegt ze. Ik ga moedig door hoor, juist aangemoedigd door zulke reacties, maar ben benieuwd of jullie vrienden en verwanten het ook als suff jaren-vijftig tijdsverdrijf zien.
  maandag 14 december 2009 @ 17:37:33 #268
35189 Troel
scherp en bot
pi_75619407
quote:
Op maandag 14 december 2009 17:27 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Ja? Fijn. Ik begin wel aan de andere helft en dan hoop ik dat ze op elkaar gaan lijken. Zitten al veel bloedige uren werk in namelijk
Maak(te) jij er ook een? Laat eens zien?
De mijne ziet er nu uit als een duidelijk gebruik stuk garen Ben opnieuw begonnen en ben pas net voorbij het rondje maken, dus heel veel heb ik nog niet weer (en volg niet echt het patroon, maar doe het uit de losse pols met het patroon in mijn achterhoofd)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 14 december 2009 @ 17:38:38 #269
35189 Troel
scherp en bot
pi_75619450
quote:
Op maandag 14 december 2009 17:30 schreef Lemijn het volgende:
Hoe reageert jullie omgeving trouwens op de haakmanie? Ik was dus oprecht trots op mn sneeuwvlok, maar slechts schamper hoongelach was mijn deel. Mijn huisgenoot (die verder best aardig is) vindt het ronduit weinig creatief om een patroon na te maken, dat is geen kunst, zegt ze. Ik ga moedig door hoor, juist aangemoedigd door zulke reacties, maar ben benieuwd of jullie vrienden en verwanten het ook als suff jaren-vijftig tijdsverdrijf zien.
Ik heb gisteren nog met mijn moeder zitten bellen over verschillende steken, die moest er wel om lachen geloof ik (maar mijn moeder weet ook dat ik de vorige keer dat ik ging haken en ook toen ik ging breien dat het na een paar weken weer over was )
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_75619892
quote:
Op maandag 14 december 2009 16:41 schreef Ynske het volgende:

[..]

ik heb t idee als ik kijk naar t plaatje in t boek dat t met van dat catania katoen gedaan is, en met een kleine naald, vrij strak. zou t daar niet door kunnen, dat bij t wolachtige dat jij hebt gebruikt t daardoor wat losser is gehaakt

ziet er leuk uit!
Ik denk dat dat het inderdaad is ongeveer... ze hebben het in het boekje over "magic-line" van Anchor of zo... en da's dus 1 bol met allerlei kleuren, dus daar zit ook geen wisseling in, maar is gewoon de draad die verkleurt. Maar denk wel dat dat katoen(iger) is en daarom wat compacter.

Het aantal toeren klopt volgens mij wel, maar goed... het is een vis... het zal wel.

Oh en mijn omgeving (vooral man) vind het maar apart en wijd het aan een soort van nesteldrang. Och, ik vind het leuk tijdverdrijf...
pi_75623427
Die sneeuwvlok is echt té schattig zeg!!

trui, bij Ria's Fournituren hebben ze inderdaad ogen, dank voor de tip . opnaaidingen, en van die insteekdingen. ik was niet echt onder de indruk van de hoeveelheid en de soorten, maar heb toch 4 glazen opnaaiogen (a 55 cent p stuk) en 4 van die insteekdingen gekocht. vind het wel een mooi adresje voor als ik 'nu nu nu' ogen nodig heb , ik denk dat ik ook een keer op etsy.com ga bestellen, daar hebben ze verschillende kleurtjes, ook wel leuk (ik ga ze bij EnamiEyes kopen denk ik..).

in mijn omgeving krijg ik van sommige mensen ook wel domme reacties ja, anderen vinden het juist weer apart (in de leuke zin van het woord) en echt iets voor mij. ik moet zeggen dat me dat weinig kan schelen, als ik het maar leuk vind, alleen twijfel ik nog wel of ik mn haakwerk mee zal nemen in de trein dagelijks

edit: zie nu het roze mutsje pas, errug lief!! en de vis gevuld, kan je hem niet nog meer vullen zodat ie ook dik wordt ipv alleen lang?
Wat niet kan is nog nooit gebeurd..
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 14 december 2009 @ 19:30:00 #272
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_75623502
dat in de trein en bus heb ik dus wel al gedaan, echt alleen toffe reacties
thuis vind men t ook leuk als ik daarmee plezier heb, waarom dan niet. k zei gekscherend al: oma zou echt trots gekeken hebben, dat ik ook kan haken
Today is life -

Dale Carnegie
pi_75623758
dan ga ik ook gewoon in de trein zitten haken, moet ik alleen wel m'n patroon eerst printen . heb trouwens een (slechte kwaliteit) foto gemaakt van mijn hertje, dat Snertje gaat heten .
Wat niet kan is nog nooit gebeurd..
  maandag 14 december 2009 @ 20:22:46 #274
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_75625962
quote:
Op maandag 14 december 2009 17:30 schreef Lemijn het volgende:
Hihi, mijn omgeving (en dan met name mijn collega's) verklaren me voor gek!

Leuk jou weer eens te 'lezen' trouwens!

Ik ben druk bezig en heb van het weekend een muts afgerond, ik ben niet geheel tevreden

Ik heb toch nog wat te snel gemeerderd en dus wat bobbels, maar hij zit prima.
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  maandag 14 december 2009 @ 21:28:11 #275
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_75629094
in mijn omgeving (vooral werk) wordt ook wat meewarig gereageerd maar de mensen die de spullen zien vinden 't allemaal boven verwachting leuk eruit zien (of ze kunnen 't heel goed faken. ). ik heb 't ook al meegehad de trein in.

PM, een heuse muts! welk formaat heeft deze? voor jezelf? en waar heb je 't patroon voor het bloemetje vandaan?

ik zag vandaag heel veel mensen met leuke mutsen op trouwens. hopelijk vonden ze mijn nieuwsgierige blikken erop niet al te vervelend, ik kon 't niet laten om van zo dichtbij mogelijk te kijken of 't gehaakte of gebreide mutsen waren enzo. vaak gebreid trouwens, met leuke kabelpatronen e.d. dat gaat nog even boven mijn muts eh pet hoor. ik hou 't voorlopig toch even bij haken (en m'n luiewijvensjaal dan, da's een wat langeretermijnproject, voor tussendoor).
in de haak.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')