Van de VROM site.quote:Voor bouwwerken geldt tegenwoordig geen meldingsplicht meer. Als u aan alle voorwaarden voor bouwvergunningsvrij bouwen voldoet, mag u bouwen zonder dit bij de gemeente te melden. De meldingsplicht gold tot 1 januari 2003 voor bouwwerken met een beperkte afmeting. Tegenwoordig mogen deze bouwwerken veelal vergunningsvrij worden geplaatst. Welke bouwwerken dit precies zijn kunt u nagaan via www.vrom.nl/bouwvergunningen_online.
Als TS constructief dingen wil gaan wijzigen (fundering bijv.) zal ze wel berekeningen moeten indienen. Maar goed, zoals E-W ook al aangaf, we hebben nu echt te weinig info...quote:Op dinsdag 1 december 2009 17:23 schreef Vonkenboer het volgende:
Tot 10 m² mag je volgens mij vergunningsvrij bouwen
Ik zou een sloopvergunning aanvragen. En vergunningsvrij een nieuwe bouwen. Let er wel op dat hij dan een meter of meer van de perceelsgrenzen af moet blijven. (PS oude golfplaten denk aan asbest...)quote:Op woensdag 2 december 2009 10:11 schreef vuursteenmeisje het volgende:
Het gaat om een schuur van 5x5 meter (buitenafmetingen) die helemaal aan de acherkant van onze tuin staat en direct grenst aan de tuin van de (beide) buren. Helaas valt het dan ook niet meer onder vergunningsvrij bouwen. Op dit moment is hij volgens mij gefundeerd met diverse palen (afvalhout, oude metalen pijpen enzovoort, het is een echte hobbyconstructie van ik schat zo'n 40 jaar oud).
Doordat de schuur zoals hij nu is iets meer dan 15% van het totaaloppervlak van ons erf inneemt, valt hij niet binnen het bestemmingsplan van de gemeente...
Dus vandaar mijn vraag, je een oude houten schuur met golfplatendakt mag 'repareren' tot eentje van baksteen met pannendak...
Ik denk niet dat de gemeente er in meegaat dat dat nog onder repareren valt.quote:Op woensdag 2 december 2009 10:11 schreef vuursteenmeisje het volgende:
Dus vandaar mijn vraag, je een oude houten schuur met golfplatendakt mag 'repareren' tot eentje van baksteen met pannendak...
Heb je al eens een overleg gehad of ze mee willen werken. Ps je kunt de bouwvergunning al aanvragen voordat je gaat slopen. Normaal kunnen ze in een vooroverleg wel aangeven of ze hieraan mee willen werken of niet! Ik zou met wat foto's en een beetje duidelijke schets eens langsgaan bij de gemeente!quote:Op woensdag 2 december 2009 10:49 schreef vuursteenmeisje het volgende:
Maar als we de schuur slopen en vervangen voor eentje van dezelfde afmetingen moeten we alsnog weer een vergunning aanvragen. Met als risico dat we die niet krijgen, de gemeente is er helaas niet gevoelig voor dat er al eentje staat met die afmetingen. Als je hem eerst sloopt zien ze het als een nieuw bijgebouw, dat dus weer aan de regels moet voldoen.
Klopt inderdaad bij de invoer van de Wabo. Zou in juli 2010 zijn. Alleen willen ze de voorschriften over het vergunningsvrij bouwen nog gaan aanpassen dus ik zou het nieuws ff in de gaten houden.quote:Op woensdag 2 december 2009 13:20 schreef djamoro het volgende:
ik weet niet hoeveel haast je hebt met de bouw,maar volgens mij wordt volgend jaar het 1 en ander aangepast.Ze willen dan naar 50 vierkante meter en 5 meter hoog zonder vergunning is mij verteld hier in den helder.Het moet dan wel een bijgebouw blijven,dus niet aan het woonhuis vastzitten.
Maar neem inderdaad even contact met de gemeente en dan weet je meer.
succes
De website van VROM heeft het nu al over 30m2\ 3m hoog en max 50% van het erf. Mag een gemeente daar zomaar van afwijken?quote:foto Op woensdag 2 december 2009 13:20 schreef djamoro het volgende:
ik weet niet hoeveel haast je hebt met de bouw,maar volgens mij wordt volgend jaar het 1 en ander aangepast.Ze willen dan naar 50 vierkante meter en 5 meter hoog zonder vergunning is mij verteld hier in den helder.Het moet dan wel een bijgebouw blijven,dus niet aan het woonhuis vastzitten.
Maar neem inderdaad even contact met de gemeente en dan weet je meer.
succes
Nee dat mogen ze niet. Maar het is niet meer vergunningsvrij als die afstand van een meter tot de erfgrens word aangehouden (ja die regeltjes zijn er om het makkelijk te houden).quote:Op vrijdag 4 december 2009 08:59 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
De website van VROM heeft het nu al over 30m2\ 3m hoog en max 50% van het erf. Mag een gemeente daar zomaar van afwijken?
Die meter geld alleen voor het gedeelte van de tuin dat grenst aan de openbare weg voor zover ik kan zien.quote:foto Op maandag 7 december 2009 09:06 schreef drbrik het volgende:
[..]
Nee dat mogen ze niet. Maar het is niet meer vergunningsvrij als die afstand van een meter tot de erfgrens word aangehouden (ja die regeltjes zijn er om het makkelijk te houden).
5. a) als u het bijgebouw of de overkapping bouwt op een achtererf,quote:Op maandag 7 december 2009 09:54 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Die meter geld alleen voor het gedeelte van de tuin dat grenst aan de openbare weg voor zover ik kan zien.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |
Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.
Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.
Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe
Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop