Dus DealExtreme heeft ongeveer 0,25¤ winst.quote:Op dinsdag 1 december 2009 18:40 schreef joepie91 het volgende:
[..]
Dat dus
De productie van zo'n varkentje is misschien 5 eurocent, en dat is inclusief materiaalkosten en personeelskosten. 10 cent verzendkosten ofzo (zo'n ding weegt niets), 10 cent winstmarge van fabriek en dan houd je 25 cent winst over.
Dat is gewoon een internationale afspraak met hkpost en tntquote:Op dinsdag 1 december 2009 18:57 schreef caspergf1 het volgende:
[..]
Dus DealExtreme heeft ongeveer 0,25¤ winst.
En zijn de verzendkosten 10 cent.
MAAAAAAAAAAAAAAR...
De envellop moet eerst met het vliegtuig vanuit China naar Nederland, dat is niet gratis.
Misschien een paar cent dan, maar als het in Ned aankomt moet TNT het verder brengen.
Alleen vraagt TNT al 0.50¤ om briefpost te versturen in Nederland. Misschien krijgt DX korting, 50% korting.
Maar dan is het nog steeds 25 cent + aantal cent voor het vliegtuig
quote:Op dinsdag 1 december 2009 18:53 schreef Dionysiou het volgende:
Sommige actie producten zijn in NL goedkoper zoals de Kruidvat of Jumbo.
Waarom? Omdat er wss veel animo voor is en daarom in grote bulk eenheden worden gekocht = flinke korting.
quote:Op dinsdag 1 december 2009 18:57 schreef caspergf1 het volgende:
[..]
MAAAAAAAAAAAAAAR...
De envellop moet eerst met het vliegtuig vanuit China naar Nederland, dat is niet gratis.
Misschien een paar cent dan, maar als het in Ned aankomt moet TNT het verder brengen.
Alleen vraagt TNT al 0.50¤ om briefpost te versturen in Nederland. Misschien krijgt DX korting, 50% korting.
Plank voor de kopquote:Op dinsdag 1 december 2009 18:57 schreef caspergf1 het volgende:
[..]
MAAAAAAAAAAAAAAR...
En omdat ze zeecontainers laten overkomen, ondanks alle subsidie zijn de airmail verzendkosten vaak een prijs killer. De Kruidvat is ook in Chinese handen, sinds een jaar of 6 (?) en vervolgens hebben ze schappen vol plastic shit in die winkelsquote:Op dinsdag 1 december 2009 18:53 schreef Dionysiou het volgende:
Sommige actie producten zijn in NL goedkoper zoals de Kruidvat of Jumbo.
Waarom? Omdat er wss veel animo voor is en daarom in grote bulk eenheden worden gekocht = flinke korting.
Niet nu eenmaal, we laten ons grotendeels gewillig naaienquote:Op dinsdag 1 december 2009 18:51 schreef Skiet het volgende:
Het leven is in NL nou eenmaal duurder dan in China. Wil je ook goedkoop verzenden? Dan moet je lekker naar China verhuizen. En als je niet snapt waarom spullen bij de Action goedkoper zijn dan bij de Blokker... ach nou ja laat maar.
lol hoe kom je bij kartel en monopoliepositie als er weet ik veel hoeveel transportbedrijven zijn in de wereld die allemaal vanuit China naar NL verzenden en vice versa. Een samenwerking zoals deze heeft daar echt niks mee te maken.quote:Op dinsdag 1 december 2009 19:25 schreef monkeybrain het volgende:
[..]
Plank voor de kopWe leggen het net uit, de postdiensten gaan elkaar niet de poot eruit draaien daar hebben ze de kleine man voor zoals jij en ik
HKP en TNT werken gewoon samen, een kartel, monopoliepositie etc. etc.
Je denkt toch ook niet dat ze alles per stuk in rekening brengen whaha, dat is waarschijnlijk gewoon een jaarlijks bulk bedrag dat ze onderhandelen.
Blokker is vroeger net zo begonnen als Action: grote (rest)partijen opkopen en deze weer wegzetten. Na verloop van tijd zijn ze gaan groeien, hebben ze een assortiment merkartikelen opgebouwd en hun winkels luxer gemaakt. De Actions hebben bij lange na het assortiment niet wat een Blokker heeft, vooral niet in de goederen van wat betere kwaliteit. Action kan twee dingen doen: blijven hangen in dit concept, of groeien net als Blokker, waardoor het een kwestie van tijd wordt voordat Action ook omhoog gaat met de prijzen (en winkels als Euroland, etc. vullen dan het gat weer op). Een vrij natuurlijke cyclus.quote:Het is nu de vraag of Blokker goedkoper gaat worden sinds de Action een enorme keten is geworden. Dat moet wel flink in de winst hakken als ik de mensenmassa zie bij de Action filialen
Omdat ik een andere definitie heb van een kartel of monopoliepositie dan de gebruikelijke omhooggevallen econoom. Als je kijkt hoe de grote bedrijven werken in de wereld zijn het vooral niet besproken afspraken, elkaar naaien doe je niet, de status quo handhaven. Dat zie je ook bij de Nederlandse fietsbranche, overal dezelfde prijzen van de bekende merken. Toeval? Of heeft niemand er baat bij om met prijzen te stuntenquote:Op dinsdag 1 december 2009 19:31 schreef Skiet het volgende:
[..]
lol hoe kom je bij kartel en monopoliepositie als er weet ik veel hoeveel transportbedrijven zijn in de wereld die allemaal vanuit China naar NL verzenden en vice versa. Een samenwerking zoals deze heeft daar echt niks mee te maken.
Je krijgt het en ook nog eens voor een mooie prijs..quote:Op dinsdag 1 december 2009 18:57 schreef caspergf1 het volgende:
[..]
MAAAAAAAAAAAAAAR...
TNT heeft in Nederland een defacto monopoliepositie, maar dat betekent niet dat ze op de internationale markt niet met de prijzen meehoeven. Bovendien ga ik er vanuit dat bedrijven als DX zoveel versturen dat ze echt wel gereduceerde tarieven betalen (net als bedrijven hier, zoals al eerder werd genoemd).quote:Alleen vraagt TNT al 0.50¤ om briefpost te versturen in Nederland.
"Nu toch een keer" Van ebay heb ik 2 pakketjes nooit ontvangen en gezien de reacties van de verkopers denk ik dat ze het toch echt verstuurd hebben. Tevens zie ik die spycam nummer 3 worden.quote:Op dinsdag 1 december 2009 19:44 schreef Lolque het volgende:
Het lijkt d'r op dat d'r nu toch een keer een pakketje is kwijtgeraakt...
Ebay is echt goed!quote:Op dinsdag 1 december 2009 20:03 schreef veda het volgende:
[..]
"Nu toch een keer" Van ebay heb ik 2 pakketjes nooit ontvangen en gezien de reacties van de verkopers denk ik dat ze het toch echt verstuurd hebben. Tevens zie ik die spycam nummer 3 worden.
Had me voorgenomen geen ebay meer te bestellen, maar vanmorgen toch maar weer gedaan toen ik zag dat 2 toslink kabels maar 2,50 euro waren. Kijken of ze heel aankomen(deze heb ik dan weer wel uit Amerika laten komen, in plaats van uit china/hong kong).
In NL heb je naast TNT nog een aantal postbezorgers...ook brievenquote:Op dinsdag 1 december 2009 20:01 schreef LuieDonder het volgende:
Ik heb nu ook een pakketje dat de 30 dagen aan het overschrijden is. Maar via Ebay. Ik begin een beetje te vrezen, aan de andere kant is er nog nooit iets niet aangekomen en ik bestel vrij geregeld in Hong Kong / China.
[..]
TNT heeft in Nederland een defacto monopoliepositie, maar dat betekent niet dat ze op de internationale markt niet met de prijzen meehoeven. Bovendien ga ik er vanuit dat bedrijven als DX zoveel versturen dat ze echt wel gereduceerde tarieven betalen (net als bedrijven hier, zoals al eerder werd genoemd).
Kun je dat ergens selecteren?quote:Op dinsdag 1 december 2009 20:19 schreef Twizu het volgende:
[..]
Ebay is echt goed!![]()
Vooral de veilingen vanaf ¤0.01 zijn tof.
Ja, ga jij daar maar eens een postbus van opzoekenquote:In NL heb je naast TNT nog een aantal postbezorgers...ook brieven
Hierzo!quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |