Dat is onmogelijk, naar mijn weten zijn er wel non-christelijke mensen toegestaan in Nederland. Wij zullen Mekka nooit van dichtbij zien, dat is ons verboten für nicht musselmannen.quote:Op dinsdag 1 december 2009 11:42 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Je punt is dat we de houding en intolerantie van de Saudie-Arabiërs moeten overnemen?
En terecht dat je daar anders naar kijkt, want degenen die bezwaren indienen kunnen dat doen uit hele andere motieven. Er zijn genoeg PVV-tokkies die tegen een moskee zijn, zelfs al is die nog zo bescheiden en onopvallend.quote:Op dinsdag 1 december 2009 11:42 schreef Drukwerk het volgende:
[..]
Mja, 1 zon wet is "straatbeeld". Maar wie bepaald dat dan?
Als de bewoners het niet in het straatbeeld vinden passen en onder de categorie vervuiling valt, is dat een goede reden om te weigeren... behalve als je moslims voor het hoofd stoot. Dan gelden er andere regels.
Dat is discriminatie.
Het straatbeeld is opgenomen in het bestemmingsplan. Die wordt opgesteld door het college van b en w en vervolgens goedgekeurd door de gemeenteraad. Een ontwerp-bestemmingsplan wordt altijd 6 weken ter inzage gelegd. Burgers kunnen dan inhoudelijke bezwaren uiten. Deze zogenaamde zienswijzen zullen per geval behandeld moeten worden. Er wordt dan bekeken of de mensen belanghebbend zijn en hun bezwaren gegrond. Is dat het geval, dan zal de gemeente het bestemmingsplan opnieuw moeten behandelen en mogelijk dus aanpassen.quote:Op dinsdag 1 december 2009 11:42 schreef Drukwerk het volgende:
[..]
Mja, 1 zon wet is "straatbeeld". Maar wie bepaald dat dan?
Als de bewoners het niet in het straatbeeld vinden passen en onder de categorie vervuiling valt, is dat een goede reden om te weigeren... behalve als je moslims voor het hoofd stoot. Dan gelden er andere regels.
Dat is discriminatie.
En dat gebeurd dus niet als het moslims/moskeeën betreft. We hebben treffende voorbeelden genoeg waar de "bezwaarde" bevolking een dikke vinger krijgt.quote:Op dinsdag 1 december 2009 11:45 schreef KoosVogels het volgende:
Is dat het geval, dan zal de gemeente het bestemmingsplan opnieuw moeten behandelen en mogelijk dus aanpassen.
Nu geef je dus fiat voor die beoordelaars dat ze zelf invullen dat er veel "PVV'ers" tussen zullen zitten met andere motieven. Je maakt het alleen maar zorgelijker.quote:Op dinsdag 1 december 2009 11:45 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
En terecht dat je daar anders naar kijkt, want degenen die bezwaren indienen kunnen dat doen uit hele andere motieven. Er zijn genoeg PVV-tokkies die tegen een moskee zijn, zelfs al is die nog zo bescheiden en onopvallend.
Die mogen best bezwaren indienen vanwege landschapsvervuiling of wat dan ook, maar dat moeten dan wel zuivere argumenten zijn.
Zoals?quote:Op dinsdag 1 december 2009 11:47 schreef Drukwerk het volgende:
We hebben treffende voorbeelden genoeg waar de "bezwaarde" bevolking een dikke vinger krijgt.
Goed, ik ken die voorbeeld eerlijk gezegd niet. Maar normaal gesproken kan de gemeente gegronde bezwaren niet zomaar negeren. De bewoners kunnen evt nog verhaal halen bij de provincie of de rechtbank, indien hun bezwaren onterecht van de hand worden gewezen.quote:Op dinsdag 1 december 2009 11:47 schreef Drukwerk het volgende:
[..]
En dat gebeurd dus niet als het moslims/moskeeën betreft. We hebben treffende voorbeelden genoeg waar de "bezwaarde" bevolking een dikke vinger krijgt.
Niet dus.quote:Op dinsdag 1 december 2009 11:49 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Goed, ik ken die voorbeeld eerlijk gezegd niet. Maar normaal gesproken kan de gemeente gegronde bezwaren niet zomaar negeren. De bewoners kunnen evt nog verhaal halen bij de provincie of de rechtbank, indien hun bezwaren onterecht van de hand worden gewezen.
De hogere instanties zullen het gemeentebestuur, indien nodig, op de vingers tikken.
Nee, ik zeg dat beoordelaars argumenten moeten beoordelen in het licht van de bezwaren die aangetekend worden. En laten we wel wezen, procedures worden nogal eens misbruikt om dingen tegen te houden, daar heeft de milieubeweging geen monopolie op hoorquote:Op dinsdag 1 december 2009 11:49 schreef Drukwerk het volgende:
[..]
Nu geef je dus fiat voor die beoordelaars dat ze zelf invullen dat er veel "PVV'ers" tussen zullen zitten met andere motieven. Je maakt het alleen maar zorgelijker.
En zoals je zelf al aangaf is het maar de vraag of dat niet op basis van discriminatie is gebeurd.quote:Op dinsdag 1 december 2009 11:52 schreef Hephaistos. het volgende:
Bij moskeeen zal dat ongetwijfeld vaak voorkomen, en zullen er dus ook ongetwijfeld vaker bezwaren worden afgewezen.
Nu reageer jij puur vanuit je onderbuik. Daarnaast hebben wij niks te schaften met Duitsland.quote:Op dinsdag 1 december 2009 11:51 schreef Drukwerk het volgende:
[..]
Niet dus.
Mooiste voorbeeld is die van WiskeyTango en Duitsland. Daar bemoeide heel het land ermee en nog werd het door de strot gedrukt.
Als je je dan nog niet afvraagt wat de werkelijke motieven waren om het door te drukken, zwichten voor de islam uit angst, weet ik het ook niet meer.
De beruchte dassenburchtquote:Op dinsdag 1 december 2009 11:52 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Nee, ik zeg dat beoordelaars argumenten moeten beoordelen in het licht van de bezwaren die aangetekend worden. En laten we wel wezen, procedures worden nogal eens misbruikt om dingen tegen te houden, daar heeft de milieubeweging geen monopolie op hoor![]()
zoiets, mensen zijn gewoon intolerante slecht onderwezen dieren. Dus ik kan me voorstellen dat mensen zich hier aan ergeren.quote:Op dinsdag 1 december 2009 11:42 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Je punt is dat we de houding en intolerantie van de Saudie-Arabiërs moeten overnemen?
Dat gaf ik helemaal niet aan. Houd eens op met woorden in mn mond leggenquote:Op dinsdag 1 december 2009 11:53 schreef Drukwerk het volgende:
[..]
En zoals je zelf al aangaf is het maar de vraag of dat niet op basis van discriminatie is gebeurd.
Heb je misschien wat meer info over die nieuwe plannen? Ik zou verwachten dat de gemeente het wel uit haar hoofd laat om weer toestemming te geven voor zo'n project, na de voortdurende problemen met de Essalam.quote:Op dinsdag 1 december 2009 11:54 schreef ASroma het volgende:
Rotterdam
[ afbeelding ]
nieuwe essalam moskee in aanbouw.
[ afbeelding ][ afbeelding ]
Voor Rotterdam zijn er al plannen voor weer een nieuwe moskee met idem minaret van 35m.
Kijk, dat bedoel ik. Die eerste twee zijn gewoon oerlelijk en passen niet in de omgeving. Die laatste wel (en dan vind ik die boomgrens nog niet eens echt relevant).quote:Op dinsdag 1 december 2009 11:54 schreef ASroma het volgende:
[..]
zoiets, mensen zijn gewoon intolerante slecht onderwezen dieren. Dus ik kan me voorstellen dat mensen zich hier aan ergeren.
Rotterdam
[ afbeelding ]
nieuwe essalam moskee in aanbouw.
[ afbeelding ][ afbeelding ]
Voor Rotterdam zijn er al plannen voor weer een nieuwe moskee met idem minaret van 35m.
zo kan het ook de Al Fath moskee in Amersfoort, moderne bouwstijl die niet boven de boomgrens uitkomt.
[ afbeelding ]
Dat kitcherig sprookjeskasteel op de eerste is al eens verkozen tot mooiste gebouw van Rotterdamquote:Op dinsdag 1 december 2009 11:58 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Kijk, dat bedoel ik. Die eerste twee zijn gewoon oerlelijk en passen niet in de omgeving. Die laatste wel (en dan vind ik die boomgrens nog niet eens echt relevant).
Dat is bijna cabaret.quote:Op dinsdag 1 december 2009 12:01 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Dat kitcherig sprookjeskasteel op de eerste is al eens verkozen tot mooiste gebouw van RotterdamEn ik heb ook serieus (autochtone) vrienden die het een mooi gebouw vinden...
Ik houd er wel van. Maar goed ik vind kerken en de efteling dan ook tof.quote:Op dinsdag 1 december 2009 12:01 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Dat kitcherig sprookjeskasteel op de eerste is al eens verkozen tot mooiste gebouw van RotterdamEn ik heb ook serieus (autochtone) vrienden die het een mooi gebouw vinden...
De Moskee "Dar al Hijra" waar veel somaliers komen is nu gevestigd in een oud gebouw bij Maashaven. Zij zouden plannen hebben om uit te gaan bereiden dan wel met nieuwbouw. Geen bron kunnen vinden, heb het van marokkoforumquote:Op dinsdag 1 december 2009 11:57 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Heb je misschien wat meer info over die nieuwe plannen? Ik zou verwachten dat de gemeente het wel uit haar hoofd laat om weer toestemming te geven voor zo'n project, na de voortdurende problemen met de Essalam.
Smaken verschillen.quote:Op dinsdag 1 december 2009 12:01 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Helaas wel.quote:
Die beoordelaars mogen van jou terecht er anders naar kijken. Maar die beoordelaars kunnen aan een bezwaar niet zien of iemand een PVV tokkie is, zoals je denigrerent zegt.quote:Op dinsdag 1 december 2009 11:45 schreef Hephaistos. het volgende:
En terecht dat je daar anders naar kijkt, want degenen die bezwaren indienen kunnen dat doen uit hele andere motieven. Er zijn genoeg PVV-tokkies die tegen een moskee zijn, zelfs al is die nog zo bescheiden en onopvallend.
Zelfs architecten vinden die gebouwen "gedrochten".quote:Op dinsdag 1 december 2009 12:06 schreef Hamilcar het volgende:
Het is ook een aftandse drol, maar verdwijnen zal het wel niet. Ik ken overigens niemand die het mooi vindt.
Dat vind ik dan weer een complimentquote:Op dinsdag 1 december 2009 12:09 schreef Drukwerk het volgende:
[..]
Zelfs architecten vinden die gebouwen "gedrochten".
Nou...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |