Bedankt voor je reactie. Ik weet dat het een rare vraag is, maar mijn werkgever wil dat ik per se de Landschap-stand gebruik, vraag mij niet waarom...Omdat ik partyfoto's ga maken, is een externe flitser onmisbaar ivm slechte lichtomstandigheden. Daarom wou ik weten of het mogelijk is om de flitser in deze stand te gebruiken en dus of het überhaupt zin heeft om die te kopen.quote:Als je met landschap-modus bedoelt dat je bovenop je camera een draaiwieltje hebt die je op een icoontje van bergen o.i.d. zet, ben je waarschijnlijk beter af als je leert fotograferen in M, Av of desnoods P mode.
De vraag is eigenlijk waarom je voor landschap-modus kiest.
Bij het fotograferen van landschappen (vergezichten) heb je niet zo veel aan een flits, want alleen de voorgrond en zeer reflectieve objecten zoals verkeersborden zullen er door oplichten wat meestal niet de bedoeling is. De meeste landschappen worden met een klein diafragma (hoge getal voor A), single shot of handmatige focus (scherpstelling) en het liefst met tripod gefotografeerd.
Landschap is hier waarschijnlijk "foto in de breedte" dus met je flitsschoen boven en niet zoals in de portretstand waarbij je de camera op z'n kant draait en de flitsschoen dus links (of rechts) op de zijkant komt. Dat heeft dus niets met de instellingen van je camera te maken maar hoe je die voor je houdtquote:Op zaterdag 2 januari 2010 17:50 schreef Jeanna het volgende:
[..]
Bedankt voor je reactie. Ik weet dat het een rare vraag is, maar mijn werkgever wil dat ik per se de Landschap-stand gebruik, vraag mij niet waarom...Omdat ik partyfoto's ga maken, is een externe flitser onmisbaar ivm slechte lichtomstandigheden. Daarom wou ik weten of het mogelijk is om de flitser in deze stand te gebruiken en dus of het überhaupt zin heeft om die te kopen.
Ik had niet verwacht dat het zo'n lastige vraag zou zijn...
heeft mn RX500 ook, met zo'n lampje van de bovenkantquote:
Ik zag ze vorige week 50rolletjes voor 80euquote:[b]Op zondag 3 januari 2010 00:14 schreef Erasmo het volgende:[/b
Ik zou het echt niet weten, ik zag wat liggen in Oman en heb het toen maar gekocht
quote:Ektar 100?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |