JR Shipping is dan ook het bedrijf dat het vaakst op BNR adverteertquote:Op maandag 30 november 2009 20:48 schreef Simplicity het volgende:
Ons Estime project
Dit nieuwe investeringsproject kent vrijwel dezelfde opvallende eigenschappen en voordelen als het Esprit project. Met als hoofdkenmerk: uw belastingvoordeel valt hoger uit dan uw inleg. Bij een investering van ¤ 15.000,- betaalt de fiscus in twee jaar tijd ¤ 21.976,- terug. Daarna deelt u zonder financieel risico mee in de winst uit exploitatie en verkoop van de Estime. Begroot rendement, in 7 jaar: 7,5%.
Belangrijk om te weten:
- Uw investering dient nog in 2009 plaats te vinden
- Alleen dan profiteert u van de tijdelijke fiscale stimuleringsmaatregel die voor dit
project winstbepalend is
- Uw voordeel is maximaal bij een IB-tarief van 52%
zomaar wat gekopierd van JRShipping http://www.jrshipping.nl/(...)3c-b7f2-1d56ac8e06cb
Het eerste dik gedrukte deel snap ik geen pepernoot van.
Het 2e dik gedrukte deel, daarvan vraag ik me werkelijk af ofdat dat in deze tijden mogelijk is.
Heb een beetje het gevoel van te mooi om waar te zijn, vandaar dat ik er maar weg blijf :p
Dit is toch echt iets anders hoor! Het wordt wel berekend aan de hand van het meest gunstige voorbeeld, maar het bestaat echt.quote:Op maandag 30 november 2009 20:51 schreef PietjePuk007 het volgende:
Klopt ja, het klinkt precies als de Palm-Invest reclames.
Nou, als ik 100% terugkrijg na 2 maanden en dan met dat geld kan doen wat ik wil is het juist heel goed. Zelfs als dat rendement daarna maar 1% is.quote:Op maandag 30 november 2009 20:59 schreef RemcoDelft het volgende:
Het klinkt nogal dubieus, als je 15.000 euro moet inleggen, en met belastingvoordeel slechts 7.5% rendement zou halen..... En dat is dan nog het best-case-scenario!
Hier wordt maar beperkt ingegaan op het belastingvoordeel van meer dan 100%. Wat die belegging daarna doet maakt niet zoveel uit. Je bent niet aansprakelijk. Wat mij betreft wordt die boot meteen nadat hij van het dok afloopt gekelderd. Dat zou economisch gezien het meest zinnig zijn.quote:Op maandag 30 november 2009 20:54 schreef Simplicity het volgende:
lees deze link maar eens goed door, de voor/nadelen op een rij.
http://financieel.infonu.(...)-scheepvaart-cv.html
Vooral het risico van weinig vervoeren of als je het schip uberhaubt niet kan verkopen...
Zou het werkelijk zo zijn? dat je na 2 maanden je volledige inleg terug krijgt?quote:Op maandag 30 november 2009 21:04 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nou, als ik 100% terugkrijg na 2 maanden en dan met dat geld kan doen wat ik wil is het juist heel goed. Zelfs als dat rendement daarna maar 1% is.
Het is een fiscale constructie waarbij je investering in één keer wordt afgeschreven. Over die investering hoef je dan geen belasting te betalen, want je mag hem bruto doen. Dat geld krijg je van de belasting terug.quote:Op maandag 30 november 2009 21:21 schreef Simplicity het volgende:
[..]
Zou het werkelijk zo zijn? dat je na 2 maanden je volledige inleg terug krijgt?
Ik snap er geen biet meer van :p
Ik heb ooit deelgenomen aan een scheeps-CV van MPC Capital en dat is me prima bevallen, het rendement na belastingen (hoogste schijf) was uiteindelijk bijna 24% per jaar(!) en je werd netjes van alles op de hoogte gehouden - de vorderingen van de bouw, tewaterlating en exploitatie van het schip, en de financiële/fiscale kant.quote:Op maandag 30 november 2009 20:32 schreef LXIV het volgende:
Op BNR is wel eens een reclame voor scheep-cv's. Bij een inleg vanaf 10K kun je met een IB-tarief van 52% al 12K terugkrijgen. En daarna ook nog verdienen. Zo profiteer ik toch nog van mijn hoge belastingtarief zonder HRA.
Helaas had ik geen pen bij de hand toen ik dit hoorde. Weet iemand de website hiervan?
Prachitg.quote:
quote:Op dinsdag 1 december 2009 00:21 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Prachitg.Dat is toch veel leuker dan aandelen via Binck verhandelen.
Ik neem nu helaas nog steeds deel aan 2 scheepvaart CV's met container feeder schepen. Alleen moet daar sinds enige tijd geld bij omdat de opbrengsten zo'n 75% omlaag gegaan zijn. Maar ook voor die tijd al - toen de opbrengsten nog wel goed waren - vaak schades, ongepland onderhoud met daardoor ongeplande off-hire dagen en hoger dan begrote kosten.quote:Op dinsdag 1 december 2009 00:00 schreef dvr het volgende:
[..]
Ik heb ooit deelgenomen aan een scheeps-CV van MPC Capital en dat is me prima bevallen, het rendement na belastingen (hoogste schijf) was uiteindelijk bijna 24% per jaar(!) en je werd netjes van alles op de hoogte gehouden - de vorderingen van de bouw, tewaterlating en exploitatie van het schip, en de financiële/fiscale kant.
MPC is er mee gestopt, maar naar ik begreep zijn die activiteiten overgenomen door Hanzevast Capital dat er ook toen al bij betrokken was. Zij zouden voor mij eerste keus zijn. Ook de rederij die de betrokken vloot exploiteerde, Feederlines, geeft nu CV's uit. Als ik zelf dit jaar in de 52%-schijf viel zou ik deelname zeker weer overwegen, want naar ik begreep is deelname dan feitelijk risicoloos - je krijgt dan in 2 jaar 106% van je investering van de Belastingen terug. Puntje van aandacht bij Feederlines is wel, dat als de reder het schip zelf na een aantal jaren wil kopen, ze dat natuurlijk tegen een lage prijs willen doen terwijl de deelnemers juist bij een hoge prijs gebaat zijn. Ik zou als je met hun in zee wilt dus zeker even uitvogelen welke afspraken daarover gemaakt zijn. En verder is het natuurlijk de vraag hoe de economie zich ontwikkelt, maar aan schepen die grondstoffen e.d. vervoeren zal altijd behoefte zijn.
Dit was mijn bootje![]()
Blijf er maar afquote:Op maandag 30 november 2009 20:32 schreef LXIV het volgende:
Op BNR is wel eens een reclame voor scheep-cv's. Bij een inleg vanaf 10K kun je met een IB-tarief van 52% al 12K terugkrijgen. En daarna ook nog verdienen. Zo profiteer ik toch nog van mijn hoge belastingtarief zonder HRA.
Helaas had ik geen pen bij de hand toen ik dit hoorde. Weet iemand de website hiervan?
Interessant stukje. Zo zie je maar weer dat de rijken rijker gemaakt worden door de overheid en de armen uiteindelijk daarvoor mogen opdraaien. Net als met de HRA.quote:Op maandag 30 november 2009 23:05 schreef Westlander het volgende:
Investeren in schepen: beleggen met subsidie
http://tinyurl.com/ykwu234
Ik kreeg zelfs een metalen modelletje thuisgestuurd van het schip waarin ik geinvesteerd had, en ik weet dat veel mede-vennoten ook daadwerkelijk naar vergaderingen en naar de tewaterlating gingen. Die leefden echt helemaal mee! Ik geloof dat er in totaal wel zo'n 300 mensen aan de CV deelnamen, dus mijn aandeel in de boot zal hooguit de mast zijn geweest, plus misschien een formicatafeltje in het kombuis.quote:Op dinsdag 1 december 2009 00:21 schreef Bolkesteijn het volgende:
Prachitg.Dat is toch veel leuker dan aandelen via Binck verhandelen. Ik fiets regelmatig door de haven hier op de racefiets, en dit soort schepen is toch fascinerend, hoewel je in een kleintje hebt geinvesteerd.
Er zit ook een hoop specialistische scheepsbouw in Nederland, baggerschepen, half afzinkbare transportschepen, jachtbouw (denk aan serieproductie van een bepaald jacht), en allerlei speciale schepen met hijs installaties. Vaak laat men in Azie of Oost-Europa het casco bouwen, en het specialistische werk met betrekking tot ontwerpen, het inbouwen van installaties en het inbouwen van de aandrijfinrichting doet men in Nederland. Daarnaast is er volgens mij in de provincie Groningen nog aardig wat scheepsbouw van kleine zeeschepen (zoals de schuit van dvr) en grote binnenvaartschepen, kennelijk kan het allemaal uit. Het ging erg slecht met de Nederlandse scheepsbouw maar ik krijg de indruk dat het momenteel best goed gaat.quote:Op dinsdag 1 december 2009 01:02 schreef tjoptjop het volgende:
Klinkt een beetje als een verkapte overheidssteun aan scheepbouwers. Van wat ik zie uit die linkies worden de schepen wel allemaal door Nederlandse werven gemaakt. Terwijl de trend toch meer richting het oosten ligt qua fabricage ivm kosten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |