Ok jij doet uni en ik MBO.quote:Op maandag 30 november 2009 22:47 schreef Skylark. het volgende:
[..]
Geen pleonasme, tautologie domoor.
Alem?quote:Op maandag 30 november 2009 22:48 schreef NoelGallagher het volgende:
[..]
Oh, ik vermaak me er altijd wel
In een pleonasme wordt een eigenschap die noodzakelijk eigen is aan het genoemde ten overvloede in een bepaling uitgedrukt, al dan niet opzettelijk; voorbeelden: houten boomstam, dubbel openslaande porte-briséedeuren. De eigenschap wordt altijd in een andere woordsoort uitgedrukt dan het hoofdwoord; een pleonasme bestaat dan ook vaak uit een combinatie van een bijvoeglijk en een zelfstandig naamwoord.quote:Op maandag 30 november 2009 22:49 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ok jij doet uni en ik MBO.
En het verschil is minimaal dit.
http://www.google.nl/search?hl=nl&source=hp&q=tautologie+&btnG=Google+zoeken&meta=&aq=null&oq=
Vraag me af als de gemiddelde WO-er dat weet, als je het woord definieert lijkt het donders veel op elkaar.quote:Op maandag 30 november 2009 22:50 schreef Skylark. het volgende:
[..]
In een pleonasme wordt een eigenschap die noodzakelijk eigen is aan het genoemde ten overvloede in een bepaling uitgedrukt, al dan niet opzettelijk; voorbeelden: houten boomstam, dubbel openslaande porte-briséedeuren. De eigenschap wordt altijd in een andere woordsoort uitgedrukt dan het hoofdwoord; een pleonasme bestaat dan ook vaak uit een combinatie van een bijvoeglijk en een zelfstandig naamwoord.
Een tautologie noemt het begrip of denkbeeld tweemaal of meerdere malen; voorbeelden: enkel en alleen, blij en verheugd, pais en vree. Een tautologie bestaat meestal uit twee of meer woorden van dezelfde woordsoort, dikwijls twee bijvoeglijke of twee zelfstandige naamwoorden.
Domoor.
D'r zitten zo'n 7 shops in A'foort, goed gegokt danquote:Op maandag 30 november 2009 22:52 schreef ynuhh het volgende:
[..]
Voorspelbaar, je hebt het constant over joints.
HAHAHAHAHAHA, jij doet mboquote:Op maandag 30 november 2009 22:49 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ok jij doet uni en ik MBO.
En het verschil is minimaal dit.
http://www.google.nl/search?hl=nl&source=hp&q=tautologie+&btnG=Google+zoeken&meta=&aq=null&oq=
Voor de laatste keer; het is of en niet als.quote:Op maandag 30 november 2009 22:52 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Vraag me af als OF de gemiddelde WO-er dat weet, als je het woord definieert lijkt het donders veel op elkaar.
NSB-er.
En jij doet GOM?quote:Op maandag 30 november 2009 22:54 schreef NoelGallagher het volgende:
[..]
HAHAHAHAHAHA, jij doet mbo_!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Als dat zo is ben ik president van Amerika.quote:Op maandag 30 november 2009 23:02 schreef NoelGallagher het volgende:
[..]
Neen, eigenlijk doe ik WO geneeskunde en WO rechten.
Blijf maar slapen, voor eeuwigquote:Op maandag 30 november 2009 23:03 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Als dat zo is ben ik president van Amerika.
Ik ga pitten
Lijkt me heerlijk.quote:Op maandag 30 november 2009 23:05 schreef NoelGallagher het volgende:
[..]
Blijf maar slapen, voor eeuwig
De groeten van Boudewijn de Groot:quote:Op maandag 30 november 2009 23:03 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Als dat zo is ben ik president van Amerika.
Ik ga pitten
God is altijd bij je.quote:Op maandag 30 november 2009 23:06 schreef Otis2.0 het volgende:
[..]
Ah, ik bevind me in goed gezelschap.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |