Heb ik niet.quote:Op maandag 30 november 2009 14:04 schreef Frollo het volgende:
[..]
Noem eens een voorbeeld van waar zoiets daadwerkelijk gebeurd is, want ik kan me er niets bij voorstellen.
Aaah een VVD'er. Dan zou je toch juist angst moet hebben voor de meerderheid; het plebs.quote:Op maandag 30 november 2009 14:11 schreef Drukwerk het volgende:
[..]
Ik rij Audi... misschien dat je daar ook wat mee kunt.
Nu schaaf je je mening alweer wat aardig bij. Zo klinkt het beter inderdaad.quote:Op maandag 30 november 2009 14:15 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat Gia's mening er niet toe doet, ik laat alleen blijken dat ik er een tikkeltje anders over denk.
Dat is niet laten blijken dat je er anders over denkt, dat is wijzen.quote:Op maandag 30 november 2009 13:57 schreef KoosVogels het volgende:
Gia is iemand met een Not-in-my-backyard mentaliteit. Je bent toch niet heel toevallig bejaard Gia?
Het plebs is dan ook het meest schadelijke wat zou gebeuren als die aan de macht kwamen, zie het andere topic met PvdA, SP en GroenLinks. Schandelijk, dat zou het hele land ten gronde richten.quote:Op maandag 30 november 2009 14:16 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Aaah een VVD'er. Dan zou je toch juist angst moet hebben voor de meerderheid; het plebs.
Volgens mij verveel je je een beetje...quote:Op maandag 30 november 2009 14:16 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Aaah een VVD'er. Dan zou je toch juist angst moet hebben voor de meerderheid; het plebs.
Nee, dat is duidelijk maken dat ik er anders over denk. Wellicht op een ietwat harde manier, maar dat doet er verder niet toe.quote:Op maandag 30 november 2009 14:17 schreef Drukwerk het volgende:
Dat is niet laten blijken dat je er anders over denkt, dat is wijzen.
Iemand die niet gecharmeerd is van herrie voor haar deur is én bejaard én een n.i.m.b. type.quote:Op maandag 30 november 2009 14:16 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Voor mij is het sentiment hetzelfde. Een aantal mensen vindt het onprettig dat een andere groep b.v. winkelt op zondag of in hun nakie ergens rondloopt.quote:Op maandag 30 november 2009 14:13 schreef isogram het volgende:
Je gooit nu wel heel wat zaken op één hoop. Winkelen op zondag en de aanwezigheid van nudisten zijn concrete gebeurtenissen, godslastering is het ventileren van een mening, net als je voorbeeld van het republikeins genootschap.
Ja, ik vind het ook prima dat kerken zelf geen homohuwelijk sluiten (hun ceremonie, hun regels), maar om dat op nationaal niveau dan uit te spelen is nog zoiets raars.quote:Belangrijk is verder dat een land zelf zijn democratie (cq. samenleving) inricht. Zo krioelt het in Europa van de landen waar een andere definitie voor het huwelijk geldt dan hier in Nederland. En die definitie heeft alles te maken met religieuze opvattingen. In een land als Polen is er volop ruimte voor religie. En dan vooral het katholicisme, natuurlijk. Ik zou niet willen stellen dat een democratie daar pluriformer en diverser van wordt.
Maar wat hindert de bouw van een minaret precies de samenleving? Raken er mensen werkloos door? Kunnen mensen nu niet meer stemmen? Vallen er mensen spontaan dood neer zodra de laatste steen gelegd wordt? Hoe knaagt dit in godsnaam aan de fundamenten? Het enige dat aan de fundamenten knaagt is m.i. een drang om iedereen je mening op te leggen, zelfs als het niet ten koste gaat van jezelf dat die ander andere gewoonten heeft.quote:Ik vind het ons democratisch recht om onze samenleving te beschermen tegen ongewenste invloeden die knagen aan de fundamenten van diezelfde samenleving. De belangen van gelovigen (cq. een godsdienst) komen niet overeen met de belangen van de samenleving als geheel. Niet voor niets zijn in veel landen kerk en staat gescheiden.
Het plebs schaart zich momenteel achter ome Geert, dat weet jij ook.quote:Op maandag 30 november 2009 14:18 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Het plebs is dan ook het meest schadelijke wat zou gebeuren als die aan de macht kwamen, zie het andere topic met PvdA, SP en GroenLinks. Schandelijk, dat zou het hele land ten gronde richten.
Een goed liberaal en kapitalistisch beleid, dát is wat we nodig hebben. En zonder gristelijke wandaden die denken dat ze het beter weten uit het moraal des Gods. Nee, er moeten wat economen in de regering komen, wat mensen met verstand van zaken en niet van de bijbel.
quote:Op maandag 30 november 2009 14:25 schreef Drukwerk het volgende:
Ik vind de hele zijdelingse discussie over rechten toch wel iets om met dichtgeknepen oogje aan te kijken.
Ik krijg soms het idee dat wanneer we over rechten in combinatie met allochtonen hebben, we allemaal op onze tenen moeten lopen. Gaan we kritiek leveren op de boerka of moskeeën? Hoe durf je. Die moslims hebben rechten!
Dat die mensen die hun kritiek leveren ook hun recht hebben om kritiek te leveren, is altijd een ondergeschoven kindje.
Krijg soms het idee dat linksen over elkaar heen rollen om anderen te "bewijzen" hoeveel ze wel niet voor de rechten van allochtonen opkomen. Een soort brave-goedzak-wedstrijdje. Het nuchtere overzicht lijken ze even te vergeten door hun drift.
Nog even en je begint weer te roepen dat Wilders alle moslims uit het land wil mieteren.quote:Op maandag 30 november 2009 14:26 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het plebs schaart zich momenteel achter ome Geert, dat weet jij ook.
Het lullige is dat het nog klopt ook.quote:Op maandag 30 november 2009 14:20 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Iemand die niet gecharmeerd is van herrie voor haar deur is én bejaard én een n.i.m.b. type.
Iemand die het eens is met het referendum in Zwitserland is een PVV- stemmer.
Iemand die een Audi rijdt is een VVD'er.
Wel makkelijk dat hokjesdenken.
Laten we beginnen om vast te stellen dat er op deze planeet extreem weinig voorbeelden zijn van landen waar de islam en democratie goed samengaan. Zelfs in landen waar dat wordt geprobeerd, komen allerhande mensenrechtenschendingen voor. Een tweede feit is dat in veel landen waar moslims wonen, bepaalde regio's autonomie hebben, met eigen wet- en regelgeving die afwijkt van het landelijke beleid. Niet zelden is de Sharia dan de wet die in het bedreffende landsdeel van kracht is. Zelfs in westerse landen zien we al vormen van Shariarechtspraak. Kort gezegd: moslims die HIER wonen, onze rechtspraak passeren en volgens hun eigen principes recht gaan spreken.quote:Op maandag 30 november 2009 13:39 schreef Mutant01 het volgende:
Hoewel we nu richting een theologische discussie gaan, wil ik er toch op in gaan omdat het mijns inziens typisch het beeld is van de gemiddelde westerling over de Islam. Je verklaart dat mensen minder rechten hebben "omdat de islam daar dominant is". Allereerst volgt het een niet uit het ander, de causaliteit maak jij wel - maar is voor een buitenstaander niet zichtbaar. Ten tweede meen jij dat "de basisopvattingen over de rol van de vrouw", haaks staan op de universele rechten van de mens. Dat is wederom een uitspraak, zonder enige vorm van onderbouwing. Iemand die als "basisopvatting van de Islam" verwijst naar landen als Saoedie Arabie en Iran en de gebeurtenissen aldaar, neem ik niet serieus. Waarom, zul jij je afvragen. Omdat die landen dictatoriaal zijn, omdat enige vorm van tegenspraak niet mogelijk is en omdat enige discussie over wat al dan niet de basisprincipes van de Islam zijn, daar niet getolereerd worden. Zonder open debat, zal de kern niet duidelijk worden.
Gevolgen van het moslim-zijn en het verheffen van de islam tot staatsreligie. Precies het soort voorbeelden dat niet echt telt. Het is hooguit opmerkelijk dat ze netjes met niet-moslims omgaan in die landen. Dat is vrij uitzonderlijk.quote:Op maandag 30 november 2009 13:39 schreef Mutant01 het volgende:
Als Christen kan je fijner leven (dan een moslim) in een land als Tunesie of Marokko. Dit heeft te maken omdat de staatsreligie gereguleerd is door.... jawel de staat. Het Christendom is geen staatsreligie en heeft derhalve vrij weinig (behalve verbod op zendelingen e.d.) te maken met overheidsbemoeienis. Een moslim met een baard is ongewenst en dat laat de overheid weten ook.
Denk je dat ik op Tweede Pinksterdag als niet-gelovige gratis met de taxibus kan, omdat de reguliere bussen vanwege een idiote Christelijke feestdag niet rijden? Dat geloof je toch niet werkelijk? Gescheiden inburgeren is trouwens mogelijk (geweest, want het wordt aan banden gelegd) vanwege de religieuze overtuiging van in Nederland woonachtige moslim-extremisten.quote:Op maandag 30 november 2009 13:39 schreef Mutant01 het volgende:
Van hetgeen je hierboven noemt is het niet verplicht dat je "een moslim bent". Eenieder kan gebruik maken van bovenstaande zaken. Dat laatste was een speciale voorziening, vanwege nare samenloop van omstandigheden. Het is vrij flauw om dat hier aan te halen.
Nee de stelling is dat je minderheden niet onnodig rechten afneemt die jou niet hinderen. Stel je zou in Nederland een referendum over de nationale sport houden, dan zou waarschijnlijk voetbal een meerderheid halen.quote:Op maandag 30 november 2009 14:15 schreef Drukwerk het volgende:
[..]
Heb ik niet.
Maar als de stelling is dat minderheden even serieus genomen worden als de meerderheid waarbij men niet de aantallen gaat afwegen, is dat een logisch gevolg.
Volgende probleem is dan wanneer die minderheid ophoudt. Is een minderheid ook 1 tot 100 personen? Zoja, da kom je nooit tot een besluit. Dan blijven we rondjes draaien.
Nog even en de rechtsen vallen over elkaar heen om te zeggen dat Geert het allemaal niet zo kwaad bedoelt.quote:Op maandag 30 november 2009 14:28 schreef Drukwerk het volgende:
[..]
Nog even en je begint weer te roepen dat Wilders alle moslims uit het land wil mieteren.
Dat weet ik zo net nog niet, veel hoger opgeleiden die zich er thuis voelen, meer dan bij de SP om maar wat te noemen. Eigenlijk is het jammer dat de PVV qua economisch beleid veel draait en bijna de SP volgt in schreeuwerigheid en eerlijkheid.quote:Op maandag 30 november 2009 14:26 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het plebs schaart zich momenteel achter ome Geert, dat weet jij ook.
Aldus nu.nlquote:Gemengde reacties op minaretverbod
AMSTERDAM - In Europa is maandag verdeeld gereageerd op de uitkomst van het referendum over het minaretverbod in Zwitserland. Het Vaticaan bekritiseert het verbod, maar extreem rechtse partijen in Europa reageren verheugd. In Italië stelde Roberto Calderoli van Lega Nord, die minister is in het kabinet van premier Silvio Berlusconi, dat het verbod ook een duidelijk signaal voor Italië is.
Zijn partijgenoot in het Europees Parlement, Matteo Salvini, eiste direct een soortgelijk referendum in Italië. Zwitserland heeft "een grote les gegeven in democratie en gezond mensenverstand", zei hij.
Angsten
In Frankrijk verwelkomde het Front National (FN) het resultaat van de Zwitserse volksraadpleging. "De zogenaamde elites moeten eindelijk eens stoppen met het negeren van de angsten van mensen in Europa", stelde het FN in een verklaring.
Het zou niet gaan om inperking van de godsdienstvrijheid. Mensen willen geen opvallende symbolen die politiek-religieuze moslims de samenleving willen opdringen, aldus het FN.
Pia Kjaersgaard van de anti-immigratiepartij Deense Volkspartij eiste ook een referendum over een minaretverbod. Dat komt er niet omdat andere partijen zich daar al tegen hebben uitgesproken. Denemarken heeft geen moskeeën met minaretten.
Godsdienst
Het Vaticaan daarentegen noemt het verbod op de bouw van minaretten in Zwitserland een klap voor de vrijheid van godsdienst. Bisschoppen laten in een reactie weten dat de uitspraak "de problemen van het samenleven van de godsdiensten vergroot".
Het verbod leidt ook tot boze reacties in islamitische landen. "Dit voorstel... moet niet alleen worden gezien als een aanval op de godsdienstvrijheid, maar ook als een poging om de gevoelens te beledigen van de moslimgemeenschap binnen en buiten Zwitserland", aldus de invloedrijke Egyptische grootmoefti Sjeik Ali Gomaa.
Nee, sterker nog: ik denk dat ik geen denkfout maak. Het opdringen van de islam ligt naar mijn mening opgesloten in de aard van die religie. Verspreiding (het maakt niet uit hoe) is precies waar ze op uit zijn. Dat zie je JUIST goed in de landen waar nog geen dictatoriaal of totalitair islam-regime aan de macht is.quote:Op maandag 30 november 2009 13:41 schreef Mutant01 het volgende:
Staatsreligie inderdaad. Oftewel dictatoriale staten en belangen vermengen zich met religieuze belangen en principes. Echter jij maakt daar "basisopvattingen van de Islam van". Begrijp je waar de denkfout zit?
Alsof we daar ook maar ene f*ck om geven wat moeftishoefti vindt in Egypte, ze trekken ook niks aan van onze kritiek op de mensenrechten.quote:"Dit voorstel... moet niet alleen worden gezien als een aanval op de godsdienstvrijheid, maar ook als een poging om de gevoelens te beledigen van de moslimgemeenschap binnen en buiten Zwitserland", aldus de invloedrijke Egyptische grootmoefti Sjeik Ali Gomaa.
Nee, helemaal nietsquote:Op maandag 30 november 2009 14:34 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Alsof we daar ook maar ene f*ck om geven wat moeftishoefti vindt in Egypte, ze trekken ook niks aan van onze kritiek op de mensenrechten.
Ben ik het persoonlijk ook mee eens.quote:Het zou niet gaan om inperking van de godsdienstvrijheid. Mensen willen geen opvallende symbolen die politiek-religieuze moslims de samenleving willen opdringen, aldus het FN.
En toch kan ik me daar wel in vinden.quote:Op maandag 30 november 2009 14:29 schreef Iblis het volgende:
[..]
Nee de stelling is dat je minderheden niet onnodig rechten afneemt die jou niet hinderen. Stel je zou in Nederland een referendum over de nationale sport houden, dan zou waarschijnlijk voetbal een meerderheid halen.
Dan zou er ‘democratisch besloten zijn’ dat voetbal voortaan onze sport is en dat de rest verboden is. Maar wat hindert het dat een iemand die niet voetbalt af en toe tennist? Niets toch. Waarom zou je het tennissen verbieden? Wie wordt er beter van?
Dat is het hele idee met minderhedenrechten. Als je een stuk grond hebt, en je hebt slechts geld om óf een voetbalveld óf een tennisbaan te bouwen, dan kun je eventueel beslissen op basis van meerderheid.
Maar er is hier geen sprake van dat de minaretten ten koste gaan van kerktorens of scholen of wat dan ook. Het is net zo zinnig om te beslissen dat mensen geen houthokken meer mogen bouwen. Gewoon, omdat de meerderheid niet van houthokken houdt.
In hun eigen land maken ze niets klaar. Maar zodra ze een stok hebben om te slaan in een westers land, beginnen ze te steigeren.quote:Op maandag 30 november 2009 14:34 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Alsof we daar ook maar ene f*ck om geven wat moeftishoefti vindt in Egypte, ze trekken ook niks aan van onze kritiek op de mensenrechten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |