abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75123407
Hallo, ik weet niet precies waar ik moet beginnen dus gaan gewoon even proberen..

Ik heb een leuke lieve vriendin voor 6 maanden nu. Eigenlijk het meisje van me dromen, het eerste meisje waar ik ook echt alles voor over heb om te doen en te laten. En andersom zegt zij het tegen overgestelde over mij.
Maar nu is er al zo'n 3/4 weken het probleem dat ze zich niet lekker in der vel zit en depressies heeft door haar verleden. (verkracht, anorexia, geen goede band met ouders, niemand die luisterd, minderwaardigheidscomplex en dat ze altijd voor alles er alleen voorstaat)
En dat ze nu bij een psychiater loopt om het vroeg tijdig op te lossen.

Oke hier heb ik vrede mee en kan ik mee leven. Maar wat ik niet kan snappen of begrijpen dat ze in die tijd dat ze bij de phygiator loopt. Mij niet wil zien. Bijna geen contact. Heel kortaf is.
Elke poging om af te spreken word beantwoord met nee geen tijd. Redenen daar voor, ik voel me niet goed, Werk, Verjaardagen of ik heb geen tijd voor jou want ik heb geen tijd voor me zelf.
Vind ik opzich knap aangezien niemand tijd heeft, en altijd tijd moet maken voor dingen.. Want ze kan wel gaan stappe of naar vriendinnen..

En opzich kan ik het allemaal begrijpen zou vast overal een reden voor zijn.. Maar ik merk gewoon laaste 2/3 weken dat ik er zelf onder door gaat, Dat ik ook depri begin te worden, niet lekker in me vel ga zitten of redelijke stemmings wisselingen heb.

En kan wel worden gezegt dumpe die hap.. Maar dat is de alle laaste oplossing neem ik aan...

[ Bericht 0% gewijzigd door neseca op 29-11-2009 22:41:05 ]
  zondag 29 november 2009 @ 21:18:58 #2
280358 donthate
Aandachtsgeilurt
pi_75123568
quote:
Op zondag 29 november 2009 21:16 schreef neseca het volgende:
Hallo, ik weet niet precies waar ik moet beginnen dus gaan gewoon even proberen..

Ik heb een leuke lieve vriendin voor 6 maanden nu. Eigenlijk het meisje van me dromen, het eerste meisje waar ik ook echt alles voor over heb om te doen en te laten. En andersom zegt zij het tegen overgestelde over mij.
Maar nu is er al zo'n 3/4 weken het probleem dat ze zich niet lekker in der vel zit en depressies heeft door haar verleden. (verkracht, anorexia, geen goede band met ouders, niemand die luisterd, minderwaardigheidscomplex en dat ze altijd voor alles er alleen voorstaat)
En dat ze nu bij een phygiator loopt om het vroeg tijdig op te lossen.

Oke hier heb ik vrede mee en kan ik mee leven. Maar wat ik niet kan snappen of begrijpen dat ze in die tijd dat ze bij de phygiator loopt. Mij niet wil zien. Bijna geen contact. Heel kortaf is.
Elke poging om af te spreken word beantwoord met nee geen tijd. Redenen daar voor, ik voel me niet goed, Werk, Verjaardagen of ik heb geen tijd voor jou want ik heb geen tijd voor me zelf.
Vind ik opzich knap aangezien niemand tijd heeft, en altijd tijd moet maken voor dingen.. Want ze kan wel gaan stappe of naar vriendinnen..

En opzich kan ik het allemaal begrijpen zou vast overal een reden voor zijn.. Maar ik merk gewoon laaste 2/3 weken dat ik er zelf onder door gaat, Dat ik ook depri begin te worden, niet lekker in me vel ga zitten of redelijke stemmings wisselingen heb.

En kan wel worden gezegt dumpe die hap.. Maar dat is de alle laaste oplossing neem ik aan...

Oke mensen snappen veel dingen niet van depressies he IK ben zelf depresief geweest.. En dan heb je juist wel behoefte aan mensen te zijn dus die heeft gewoon een andere
pi_75123666
Je zelf depri laten worden wordt niemand mee geholpen. Dus dat moet je sowieso zien te voorkomen. En als je daarvoor haar niet meer moet zien het zij zo....
I'm not the man you think I am!
  zondag 29 november 2009 @ 21:22:01 #4
269077 Lano
V van Vrouw
pi_75123751
In jouw geval miss maar er zijn ook mensen die dan juist op zichzelf willen zijn hoor. Als ik TS was zou ik gewoon eens eerlijk met haar praten, zij heeft nooit iemand gekend met wie ze kon praten of wie er voor haar was dus is ze dat nu ook niet gewend en kruipt ze in haar schulp. Laat weten dat je er voor haar bent probeer met haar te praten, wil ze echt helemaal niks vraag dan of ze een pauze wil(dring die haar neit op dan denkt ze dat jij er ook niet echt voor haar bent)
ฝัน
  zondag 29 november 2009 @ 21:23:21 #5
280358 donthate
Aandachtsgeilurt
pi_75123825
quote:
Op zondag 29 november 2009 21:22 schreef Lano het volgende:
In jouw geval miss maar er zijn ook mensen die dan juist op zichzelf willen zijn hoor. Als ik TS was zou ik gewoon eens eerlijk met haar praten, zij heeft nooit iemand gekend met wie ze kon praten of wie er voor haar was dus is ze dat nu ook niet gewend en kruipt ze in haar schulp. Laat weten dat je er voor haar bent probeer met haar te praten, wil ze echt helemaal niks vraag dan of ze een pauze wil(dring die haar neit op dan denkt ze dat jij er ook niet echt voor haar bent)
Bedoelde ook niet zo van dat want er zijn 100de soorten depressies Maar bedoel alleen objectief gezien dat ik et een vaag verhaal vind
pi_75124907
quote:
Eigenlijk het meisje van me dromen, het eerste meisje waar ik ook echt alles voor over heb om te doen en te laten. En andersom zegt zij het tegen overgestelde over mij.
Dit gaat niet goed hoor.
pi_75127096
quote:
Op zondag 29 november 2009 21:22 schreef Lano het volgende:

Nou dat gebeurt nu dus ook.. Dat ze niet even goed wil praten.. En geloof me ik probeer er echt alles aan om te laten geloven en zien dat ik dat wel voor der bent en kan zijn..
pi_75127809
quote:
Op zondag 29 november 2009 21:23 schreef donthate het volgende:

[..]

Bedoelde ook niet zo van dat want er zijn 100de soorten depressies Maar bedoel alleen objectief gezien dat ik et een vaag verhaal vind
Je bedoeld het niet objectief maar subjectief gezien je je eigen ervaringen meeneemt. Daarbij reageert iedereen anders op depressies oid. Het stoort mij enorm dat je zo even gebaseerd op je eigen ervaring kan beoordelen wat andere mensen nodig hebben als ze in een depressie zitten, en dan heb ik het nog niet gehad over de vervelende manier waarop je het hier neerzet.

En TS schrijf psychiater alsjeblieft als psychiater en niet als phygiater....
a dirty mind is a joy forever
Forum admin Jump: webicon weggehaald wegens veiligheidswaarschuwing.
pi_75129864
Gedaan en sorry voor me spelfout..

Nu schiet me iets te binnen..
Dat ik me eigen zo mee laat sleuren..
Zou dat niks te maken hebben met perfectionitische te zijn en faalangst?

Nu zit ik er ook aan te denken om te gaan praten met iemand. Voor dat het verder uit de hand loop voor mij.
Maar aan de andere kant heb ik het gevoel dat ik me aan zou stellen als ik dat zou gaan doen.
pi_75130185
Er is niet zoiets als aanstellen wanneer je met iemand wilt praten om duidelijkheid over je eigen gevoelens te krijgen. Wanneer je met wat dan ook in de knoop zit dan kan het echt geen kwaad om eens met een psycholoog te gaan praten, die kan je best op weg helpen.

Ook lijkt het me in eerste instantie verstandig om je eigen gevoelens te bespreken met je vriendin.
  zondag 29 november 2009 @ 23:33:14 #11
280358 donthate
Aandachtsgeilurt
pi_75130237
quote:
Op zondag 29 november 2009 23:22 schreef neseca het volgende:
Gedaan en sorry voor me spelfout..

Nu schiet me iets te binnen..
Dat ik me eigen zo mee laat sleuren..
Zou dat niks te maken hebben met perfectionitische te zijn en faalangst?

Nu zit ik er ook aan te denken om te gaan praten met iemand. Voor dat het verder uit de hand loop voor mij.
Maar aan de andere kant heb ik het gevoel dat ik me aan zou stellen als ik dat zou gaan doen.
Nja dat is ook weer uit eigen ervaring die duwen je alleen nog maar verder de afgrond in maar als je wilt moet je het wel doen
pi_75130477
quote:
Op zondag 29 november 2009 23:31 schreef araphor het volgende:
Er is niet zoiets als aanstellen wanneer je met iemand wilt praten om duidelijkheid over je eigen gevoelens te krijgen. Wanneer je met wat dan ook in de knoop zit dan kan het echt geen kwaad om eens met een psycholoog te gaan praten, die kan je best op weg helpen.

Ook lijkt het me in eerste instantie verstandig om je eigen gevoelens te bespreken met je vriendin.

Die eerste instantie heb ik ook al gedaan.. maar word beantwoord met frustatie van onduidelijkheid...

Daarom dat ik dit topic heb aangemaakt heb om zo:

1. Misschien dat ik iets verkeerds doe
2. Dat ik misschien hier tip of advies krijg, wat ik nog niet geprobeerd heb..
3. Misschien dat iemand er een hele andere manier van kijk er op heeft dan hoe ik het nu zie.
pi_75133637
Die vriendin heeft serieuse psychische problemen. Misschien moet
ze wel eerst haar problemen op een rijtje zetten voordat ze aan
een serieuze relatie kan beginnen. Anorexia is een heel serieus
probleem. Mensen met anorexia zijn control-freaks en het zou
me niet verbazen dat jouw vriendin jouw op een of andere manier
probeert te manipuleren.

Het is natuurlijk goed dat je begrip hebt voor haar problemen. Maar
daar moet je niet te ver in gaan. Voor jouw gevoel heeft ze nu veel
minder tijd voor jou. Ze moet jouw gevoelens serieus nemen, en
daar naar handelen.
pi_75165422
En dank je koffiemokje... heb er wel wat aan gehad van wat je gezegt hebt.

Ik ben vandaag is bij de dokter langs geweest..
En nee niet special voor de mexicaanse griepprik.. (maar was er toch dus heb ik prik nr 2 laten zetten..)

Maar heb dus me verhaal gedaan..
Ze wou me door sturen naar een maatschappelijk werker.. Maar na mijn verhaal aan te horen..
Toch besloten naar een psychloog..
Ze denk dat ik daar meer wat aan heb. En snap ook eigenlijk wel dat voor dat ik het helemaal niet meer zie zitten of wat dan ook dat ik gewoon met iemand wil praten.. nu dat het nog niet zo erg is..

Kom ik op probleem 2
Zorgverzekeringen heel leuk allemaal...
Maar de psychloog waar ze me na toe stuur en zo lof over praat..
Heeft geen banden met mijn zorgverzekering..(zilvere krui, collectieve basis)
Nu krijg ik zeg maar een lage kostevergoeding.. Ik ben een redelijk no-no op dit gebied maar..
Hou dit nou in dat gewoon eerst me eigen risico op ga.. en dat ik dan alles vergoed krijg of is het dat ik alles gewoon lekker zelf kan/moet betalen?
pi_75168058
Dat betekent dat je het allemaal zelf moet betalen ja. Dan kun je beter een psych zoeken die wel contact heeft met jouw zorgverzekeraar.
  dinsdag 1 december 2009 @ 00:23:00 #16
277031 Zhe-AnGeL
Ikke ist lievt
pi_75168228
Als ik haar was werd ik gothic
Snollebolt
  dinsdag 1 december 2009 @ 00:26:09 #17
280358 donthate
Aandachtsgeilurt
pi_75168334
quote:
Op dinsdag 1 december 2009 00:23 schreef Zhe-AnGeL het volgende:
Als ik haar was werd ik gothic
Dan heb je echt helemaal niks meer voor om te leven
  dinsdag 1 december 2009 @ 13:01:11 #18
258011 The_Chosen_1
Piemol in je oor.
pi_75251857
Regel een eerstelijnspsycholoog (relatief kortdurende hulp), verwijzing via je huisarts. Basisverzekering vergoedt over het algemeen ongeveer 8 consulten per jaar. Aanvullend vergoedt meer.
Er is niets mis mee om terug te gaan naar je huisarts en aan te geven dat de psycholoog waar je naar verwezen bent niet of nauwelijks vergoed wordt en dat je graag ergens anders heen wilt.
Een paar gesprekken kan je weer goed op weg helpen.
pi_75319951
Update..

Afspraak over 2 weken bij een eerstelijn psychloog.. waar ik na toe ben gewezen.. Hoe het vergoed word zou me worst wezen eigenlijk...

En die meid.. Deur gewezen.. voel me stuk beter
pi_75320060
quote:
Op zondag 29 november 2009 21:16 schreef neseca het volgende:
Eigenlijk het meisje van me dromen, het eerste meisje waar ik ook echt alles voor over heb om te doen en te laten.
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 18:31 schreef neseca het volgende:
En die meid.. Deur gewezen.. voel me stuk beter
Que?
Dit, dus.
pi_75320485
lol?
pi_75321416
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 18:35 schreef Buitendam het volgende:

[..]

[..]

Que?

Het voel nog steeds zo en ik denk er ook nog steeds zo over.. vergis niet...

Maar op moment dat ik onder door ga van haar acties.. en ze niet begrijp en nog afstandelijker doet...

Dan moet je toch volgens mij voor je zelf kiezen op dat sooort momenten...
pi_75324314
Goed dat je naar een psycholoog gaat. Eerste zes keer wordt volgens mij voor 85% vergoed in het basispakket, eigen risico ben je wel kwijt.
pi_75324481
"Maar op moment dat ik onder door ga van haar acties.. en ze niet begrijp en nog afstandelijker doet...

Dan moet je toch volgens mij voor je zelf kiezen op dat sooort momenten..."

-> Mee eens, goede keuze gemaakt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')