Vorige keer heb ik volgens mij ergens iets getriggered, ergens een zenuwtje verkeerd gemasseerd ofzo want die kringspier ontspande zich op een niet erg opportuun momentquote:Op zondag 29 november 2009 15:55 schreef zovty het volgende:
[..]
Ja. Dan ga ik voor hem zitten, op m'n knietjes en houd ik m'n billetjes uit elkaar en dan likt hij m'n bilnaad, van beneden naar boven, in lange, langzame, natte halen. Hij vindt het leuk dus ik laat hem z'n gang maar gaan.
En wat dan... begrijp je de zin dan niet meer?quote:Op zondag 29 november 2009 15:57 schreef Fascination het volgende:
[..]
Eens. Kijk dat je hier op internet of bij andere informele communicatievormen woorden/zinnen afkort, niet bestaande woorden gebruikt is niet erg. Maar de fouten die sommige mensen maken.![]()
Tis wel zow...quote:Op zondag 29 november 2009 15:54 schreef deepart het volgende:
[..]
![]()
![]()
daar hedde Mr.coopert weer hoor, kei hard issie
Wan boass
Waarom zou je expres woorden fout gaan spellen? Nergens om. Dus de fouten die gemaakt worden zijn omdat de schrijver niet weet dat de woorden anders gespeld moeten worden. En dat is tragisch.quote:Op zondag 29 november 2009 16:13 schreef Flammie het volgende:
[..]
En wat dan... begrijp je de zin dan niet meer?
Mensen die zeuren op spelfouten van andere maar zelf blijkbaar de grootste moeite hebben om de betekenis van de zin uit de context te halen
Dan heb je zelf een groter taalprobleem lijkt me
En misschien ben jij tragisch omdat je minder goed kunt rekenen (of welk ander vakgebied dan ook) dan die mensen. En nu dan?quote:Op zondag 29 november 2009 16:16 schreef Fascination het volgende:
[..]
Waarom zou je expres woorden fout gaan spellen? Nergens om. Dus de fouten die gemaakt worden zijn omdat de schrijver niet weet dat de woorden anders gespeld moeten worden. En dat is tragisch.
Dan pakt hij zijn rekenmachinequote:Op zondag 29 november 2009 16:22 schreef Flammie het volgende:
[..]
En misschien ben jij tragisch omdat je minder goed kunt rekenen (of welk ander vakgebied dan ook) dan die mensen. En nu dan?
Hoofdrekenen kan bijna iedereen en dat behoor je ook te kunnen, ja. Moeilijke wiskundige vraagstukken oplossen hoef je niet te kunnen, tenzij je een studie/baan in die richting hebt. Bovendien is het juist spellen een kwestie van regeltjes uit je hoofd leren, die je ook nog eens bijgebracht worden op de basisschool. Bijna iedereen zou dit dus moeten kunnen.quote:Op zondag 29 november 2009 16:22 schreef Flammie het volgende:
[..]
En misschien ben jij tragisch omdat je minder goed kunt rekenen (of welk ander vakgebied dan ook) dan die mensen. En nu dan?
En zo is iedereen wel goed in iets zonder dat je de ander voor tragisch hoeft uit te makenquote:Op zondag 29 november 2009 16:32 schreef Fascination het volgende:
[..]
Hoofdrekenen kan bijna iedereen en dat behoor je ook te kunnen, ja. Moeilijke wiskundige vraagstukken oplossen hoef je niet te kunnen, tenzij je een studie/baan in die richting hebt. Bovendien is het juist spellen een kwestie van regeltjes uit je hoofd leren, die je ook nog eens bijgebracht worden op de basisschool. Bijna iedereen zou dit dus moeten kunnen.
Dat is nu juist het punt, goed spellen kan iedereen.quote:Op zondag 29 november 2009 18:16 schreef Flammie het volgende:
[..]
En zo is iedereen wel goed in iets zonder dat je de ander voor tragisch hoeft uit te maken
Afgesproken
Het zijn ook meestal van die MBO dropouts die zeuren over andermans spelfouten op een forum!!
Onterechte klacht in dat gevalquote:Op zondag 29 november 2009 18:19 schreef Fascination het volgende:
[..]
Dat is nu juist het punt, goed spellen kan iedereen.
quote:Op zondag 29 november 2009 12:30 schreef SevenWonders het volgende:
[..]
Nog irritanter zijn niet bestaande woorden of klanken die op schrift worden gezet...
Heel, heel, heel erg vaak zie je dat de derde persoon enkelvoud van het werkwoord ' zijn', dus ' is' gebruikt wordt, als men het woord ' eens' bedoeld. Moet je eens op letten....gruwelijk irritant....
Dude, reageer eens niet zo dom.quote:Op zondag 29 november 2009 18:25 schreef Flammie het volgende:
De enige reden waarom iemand zich zou irriteren aan andermans spelfouten (on the interwebz) is omdat deze persoon zich beter wil voelen dan die persoon... in 9/10 keer van de gevallen volledig onterecht natuurlijk
Reageer zelf eens niet zo debiel. Jij vindt iemand hier tragisch omdat deze persoon schrijffoutjes maakt op een forumquote:Op zondag 29 november 2009 18:27 schreef Fascination het volgende:
[..]
Dude, reageer eens niet zo dom.
En dit baseer je waar op, Sigmund?quote:Op zondag 29 november 2009 18:33 schreef phpmystyle het volgende:
Mensen die zich druk op een internet forum zijn vaak mensen die in het echte leven zo introvert zijn als het maar kan en stellen vaak niets maar dan ook niets voor.
In that case, waarom letten we dan nog op taal in formele aangelegenheden? Je begrijpt elkaar toch? En waar zeg ik dat ik het niet begrijp?quote:Op zondag 29 november 2009 18:31 schreef Flammie het volgende:
[..]
Reageer zelf eens niet zo debiel. Jij vindt iemand hier tragisch omdat deze persoon schrijffoutjes maakt op een forumIk zie hier helemaal het probleem niet zo van in... sterker nog.. als jij een zin niet kan begrijpen door een typo of een grammaticale fout is er iets mis met JOUW taalgevoel.
Communicatie komt namelijk ALTIJD van 2 kanten
In mijn posts zullen vast 30 fouten zitten per regel ofzo maar toch begrijp jij heel goed waar ik het over heb. Dat is prachtig toch? De taal is dus efficient genoeg om mee te kunnen communiceren op een forum en dat is genoeg. Dat jij dan wil zeuren op spelfoutjes is gewoon mierenneuken. Nogmaals; het zou iets HEEEEL anders zijn als de zin gewoon onleesbaar is maar dat is het nergens afaik!
De klacht gaat over KLB afaik (niet over formele aangelegenheden)... Even kijken.. jep "spelling in klb" dat is de titelquote:Op zondag 29 november 2009 18:38 schreef Fascination het volgende:
[..]
In that case, waarom letten we dan nog op taal in formele aangelegenheden? Je begrijpt elkaar toch? En waar zeg ik dat ik het niet begrijp?
Je snapt het niet.quote:Op zondag 29 november 2009 18:40 schreef Flammie het volgende:
[..]
De klacht gaat over KLB afaik (niet over formele aangelegenheden)... Even kijken.. jep "spelling in klb" dat is de titel
Ja.quote:Op zondag 29 november 2009 18:42 schreef OudeBok het volgende:
Nou, soms kan het heel erg irritant zijn.
Ik erger me er vooral aan als er geen spoor van enige punctuatie te bespeuren valt.
Wat spelling betreft : Volgens mij is de gemiddelde FOKker toch wel wat ouder dan 15.
Daarvan verwacht je toch dat ze correct Nederlands kunnen toepassen zonder over d's, t's of dt's te moeten nadenken, of zie ik het nu verkeerd ?
[ Ik ben 14]
Misschien lekt dat met de loop der jaren weg of zo? Zou het zelf niet weten, zit er ook nog middenin.quote:Op zondag 29 november 2009 18:42 schreef OudeBok het volgende:
Nou, soms kan het heel erg irritant zijn.
Ik erger me er vooral aan als er geen spoor van enige punctuatie te bespeuren valt.
Wat spelling betreft : Volgens mij is de gemiddelde FOKker toch wel wat ouder dan 15.
Daarvan verwacht je toch dat ze correct Nederlands kunnen toepassen zonder over d's, t's of dt's te moeten nadenken, of zie ik het nu verkeerd ?
[ Ik ben 14]
Ja, ik ben pas 14quote:Op zondag 29 november 2009 18:44 schreef Sgt.Stiglitz het volgende:
[..]
Ja.
Je hebt zeer zeker gelijk.
Ben jij slechts 14?
[Ik ben het met je eens]
IK ZAT OOIT BIJ EEN MEISJE IN DE KLAS DIE GING MET NEDERLANDS GEWOON MET 'W8' EN '<insert random word>JUH' GING SCHRIJVEN!!!111111quote:Op zondag 29 november 2009 11:18 schreef ynuhh het volgende:
Verloedering van de taal.
Wanneer je op het internet niet op je spelling let, zal de laksheid ook doorsluipen naar het dagelijks gebruik.
Misschien is het zo dat deze mensen er meer waarde aan hechtenquote:Op zondag 29 november 2009 18:52 schreef OudeBok het volgende:
[..]
Ja, ik ben pas 14.
@ De persoon die ook een antwoord op mijn post gegeven heeft [ Sorry, ik weet niet of je hier ook meerdere posts in één post kan quoten ]
Het lekt niet per se verder weg, denk ik. Genoeg mensen van mijn leeftijd en ouder in m'n vriendenkring die wél zonder er bij na te denken correct Nederlands gebruiken. Misschien omdat ik en een groot deel van mijn vrienden Gymnasiasten zijn en op 't Atheneum of de havo zitten dat dat zo is, maar 't kan ook aan de mensen met wie ik in 't algemeen omga liggen.
Edit : Oh god, de eeuwige verwarring tussen of en als. Ik betrap me er steeds op dat ik ze door elkaar haal .
Als ik je post goed begrijp veronderstel jij dat ik denk dat mensen die weinig aandacht aan hun taalgebruik besteden op 't VMBO zitten, dom zijn of tragisch zijn.quote:Op zondag 29 november 2009 18:55 schreef Flammie het volgende:
[..]
Misschien is het zo dat deze mensen er meer waarde aan hechten
Als je elke dag correct Nederlands gebruikt en hier ook bij stil staat dan gebruik je inderdaad makkelijker zonder na te denken correct Nederlands. Mensen die hier minder waarde aan hechten doen dit minderDie gaan hun energie in zaken steken waar zij meer waarde aan hechten
Daardoor zijn deze mensen niet meteen dom, VMBO of tragisch zoals ik het hier gelezen heb
Ik veronderstel dat juist niet... dat is wat de mensen hier zeggenquote:Op zondag 29 november 2009 19:00 schreef OudeBok het volgende:
[..]
Als ik je post goed begrijp veronderstel jij dat ik denk dat mensen die weinig aandacht aan hun taalgebruik besteden op 't VMBO zitten, dom zijn of tragisch zijn.
Dat is niet zo. Zeker niet zelfs.
Misschien is 't ook wel verkeerd van mij het op zo'n manier te formuleren. Een stereotiepe VMBO'er is namelijk wel zo'n persoon dat niet dagelijks correct Nederlands spreekt, en dus niet vaak de grammatica correct toepast tijdens het formuleren van een zin.
Ik weet namelijk dondersgoed dat dat vaak ook niet zo is.
Want je leert verder niks bij? Zo werkt het wil je zeggen?quote:Op zondag 29 november 2009 19:03 schreef Sigmund666 het volgende:
Het probleem is zodra je zelf de hele dag zegt: "Ik kijk even na op de internet", dat je het op den duur blijft doen, blijft zeggen en zo blijft schrijven. Noem het een vastgeroeste reflex als je wil, maar toch: Feit is wel dat zulke 'kleine' foutjes je op den duur vrij dom maken
Ah, okee.quote:Op zondag 29 november 2009 19:04 schreef Flammie het volgende:
[..]
Ik veronderstel dat juist niet... dat is wat de mensen hier zeggen
Je begrijpt me niet goed. Jij zegt dat zulke foutjes je op den duur dom maken. Dat kan als je verder NIKS bijleert. Er is meer in de wereld dan d en dt en de Nederlandse grammatica. Je bent niet meteen dom als je geen interesse hebt in de Nederlandse grammaticaquote:Op zondag 29 november 2009 19:06 schreef Sigmund666 het volgende:
Het gaat niet om bijleren. Het gaat om 'ik blijf het doen, want ik neem het aan voor waarheid, want 'tssss, zo spel of zeg je het toch ook man?"
Wat een flauwekul, het heeft geen kut met interesse te maken. 't Kost je hoogstens 2 seconden om te bedenken of er ergens een 'd' of een 't' moet komen te staan en als dat langer duurt, heb ik serieus medelijden met je. Anders ga je een groep-4 taalles even vergelijken met een wetenschappelijk onderwerp voor gevorderden..quote:Op zondag 29 november 2009 19:10 schreef Flammie het volgende:
[..]
Je begrijpt me niet goed. Jij zegt dat zulke foutjes je op den duur dom maken. Dat kan als je verder NIKS bijleert. Er is meer in de wereld dan d en dt en de Nederlandse grammatica. Je bent niet meteen dom als je geen interesse hebt in de Nederlandse grammaticaDat zeg ik. Misschien leren die mensen liever over astronomie, weet jij veel
Een taal leren heeft juist alles te maken met interesse. Wat als ik het niet WIL weten, maar ik wel interesse heb in astronomie en daar alles van wil weten? Ik vind niet dat je iemand op intelligentie kan beoordelen vanwege het feit dat deze persoon een d/dt foutje maakt op een interwebboardz tbhquote:Op zondag 29 november 2009 19:16 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Wat een flauwekul, het heeft geen kut met interesse te maken. 't Kost je hoogstens 2 seconden om te bedenken of er ergens een 'd' of een 't' moet komen te staan en als dat langer duurt, heb ik serieus medelijden met je. Anders ga je een groep-4 taalles even vergelijken met een wetenschappelijk onderwerp voor gevorderden..
Als je niet wilt weten of het met een 'd' of een 't' geschreven hoort te worden, moet je ook niks willen typen op een interwebboardz. Ze zien me al aankomen bij de sterrenwacht; "Hallo, ik wil helemaal niks weten over astronomie, maar dat enorme vergrootglas staat scheef". "Dat is een telescoop..". "Man je weet toch wat ik bedoel!"quote:Op zondag 29 november 2009 19:19 schreef Flammie het volgende:
[..]
Een taal leren heeft juist alles te maken met interesse. Wat als ik het niet WIL weten, maar ik wel interesse heb in astronomie en daar alles van wil weten? Ik vind niet dat je iemand op intelligentie kan beoordelen vanwege het feit dat deze persoon een d/dt foutje maakt op een interwebboardz tbhEn al maakt iemand foutjes... waarom er dan ruzie over maken?
Voor sommige mensen is het onderwerp nou eenmaal belangrijker dan d en dt foutjes. Daarom is dit natuurlijk ook een heel erg dwaze vergelijking, maar dat snap je zelf hopelijk ook welquote:Op zondag 29 november 2009 19:25 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Als je niet wilt weten of het met een 'd' of een 't' geschreven hoort te worden, moet je ook niks willen typen op een interwebboardz. Ze zien me al aankomen bij de sterrenwacht; "Hallo, ik wil helemaal niks weten over astronomie, maar dat enorme vergrootglas staat scheef". "Dat is een telescoop..". "Man je weet toch wat ik bedoel!"
De vergelijking tussen taalfouten en interesse in astronomie is inderdaad erg dwaas.. Ik begreep al niet waarom je er opeens mee kwamquote:Op zondag 29 november 2009 19:27 schreef Flammie het volgende:
[..]
Voor sommige mensen is het onderwerp nou eenmaal belangrijker dan d en dt foutjes. Daarom is dit natuurlijk ook een heel erg dwaze vergelijking
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |