Uit dat topic. Het topic gaat over vrijwel dezelfde vraag die hier is gesteld, dus waarschijnlijk interessant voor je gedachtenvorming (of je het er nu mee eens bent of niet).quote:Op woensdag 9 december 2009 14:27 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
In ruime mate? Waar komt dat ineens vandaan?
En ik ga er van uit dat aliens in ruime mate voorhanden moeten zijn om hier te komen, want als er in de hele melkweg maar twee intelligente rassen zijn, en de andere besluit om dan hier te komen kijken, maar zich niet aan ons te openbaren, dat zou wat mij betreft net wat té toevallig zijn. Vooral omdat ze dan precies op het moment langs moeten komen dat wij ons dusdanig ontwikkelen dat we voor hen interessant genoeg zijn, want als ze daarvoor langs waren gekomen hadden ze de Aarde geen blik waardig gegund. Of ze hadden daar een leuk stekje voor zichzelf gemaakt. Je kunt er namelijk moeilijk vanuit gaan dat een alien ras alle planeten in het melkwegstelsel volgt.quote:Op maandag 13 november 2006 13:02 schreef mgerben het volgende:
Drake’s Formula stelt dat, gezien het aantal sterren in de melkweg, we niet alleen kunnen zijn. Het enorme aantal sterren sluit die mogelijkheid vrijwel uit.
Dat wil zeggen: Totdat Fermi de vraag stelde: Waar zijn ze dan?
Fermi stelde vast dat er geen (onweerlegbaar) bewijs is van het bestaan van aliens, en hij vroeg zich af hoe dat kon. Hij kwam tot vier mogelijkheden om te verklaren waarom we niets van ET hebben gehoord.
1. Ze bestaan maar ze willen niet de ruimte in.
2. Ze bestaan, ze willen de ruimte in maar ze hebben ons nog niet bereikt.
3. Ze bestaan, ze doen aan ruimtereizen, hebben ons wel bereikt maar ze houden zich stil.
4. ‘Ze’ bestaan niet en we zijn echt alleen.
Let op: Nummer 4 is echt een afwijkende. Als 1,2 en 3 niet waar zijn, blijft die als enige mogelijkheid over: dan ET bestaat helemaal niet.
En het aardige is: 1, 2 en 3 zijn redelijk goed te weerleggen.
Bij 1 en 3 gaat het om de wens van ET om geen contact met ons te zoeken. Ze blijven liever thuis of wij zijn te primitief - in beide gevallen gaat het om een keus van ET om geen contact te zoeken.
Maar je moet je afvragen: Geldt dat voor alle buitenaardse beschavingen? Als we de ons bekende beschaving als voorbeeld nemen, wil die alles behalve thuisblijven en heeft zij er nooit een probleem in gezien om zich intensief met anderen te bemoeien.
Zelfs als de Greys en de Reptilians het voldoende vinden om alleen met de geheime wereldregering te onderhandelen, zijn er dan 998 andere beschavingen die precies hetzelfde denken? Zijn er geen handige ondernemers die een persoonlijke winst kunnen behalen door buiten de geheime wereldregering om zaken te doen?
Bij ons mensen zou dat absoluut zo zijn. Als de één geen contact zoekt doet de ander dat wel. De vraag bij 1 en 3 is dus: Waarom zijn wij zo anders dan ALLE anderen?
Of: Als de één geen contact met ons zoekt, waarom geldt dat dan ook voor ALLE anderen in de melkweg?
Bij 2 kun je stellen dat het mogelijk is om zelfs zonder warpdrive of hyperspace de hele melkweg in een paar miljoen jaar te koloniseren. Maar ... we hebben hier niets van gezien. Niet met telescopen, en eigenlijk had je ze wel op aarde verwacht.
En over 4 kun je nog één ding zeggen:
Als je voor het leven op aarde een lijn van 100 kilometer trekt, bestaat intelligentie pas de laatste zes milimeter.
Zelfs de dino's hebben 200 miljoen jaar geleefd zonder ooit intelligentie te ontwikkelen.
Ofwel: Zolang je je voort kan planten ben je 'goed genoeg'.
Er is geen evolutie die automatisch tot intelligentie leidt.
Er is waarschijnlijk wel leven, maar intelligentie is een one in a billion chance.
Misschien zijn wij wel de 'eersten', en zijn wij het die uiteindelijk de melkweg gaan bevolken.
Dat dus.quote:Op woensdag 9 december 2009 14:36 schreef RM-rf het volgende:
Voor Intelligente Buitenaardse Levensvormen is er geen enkele reden om de moeite te doen zich 'extra' te gaan verstoppen ... de kosten en moeite daarvoor is hoog, en een eventule 'meerwaarde' is nihil.
Dat bedoelde ik idd.quote:Op woensdag 9 december 2009 14:46 schreef Jumparound het volgende:
letwel, bij bovenstaande moet ik toevoegen dat het menselijk ras ook nog maar een fracite intelligent is...
Laten we de laatste 10.000 jaar nemen... Paar steden, wat wegen, over en weer wat oorlog... maar geen geavanceerde elektronica waarmee we kunnen uitzenden. Kortom. We maken pas sinds 100 jaar ons bestaan bekend ofzo. Dus een bol gecreëerd van maximaal 200 lichtjaar in doorsnede... In die ruimte liggen maar een handvol sterren, met maar een paar "bewoonbare" planeten.... enz. enz.
Daarom is de maan ook een interessant voorbeeld. Helium-3 is een voorbeeld van een zeer zeldzaam isotoop, echter is dit op de maan in een bepaalde mate aanwezig.quote:Op woensdag 9 december 2009 14:41 schreef Jumparound het volgende:
[..]
Wij weten niet wat zeldzaam is in het heelal, neem bijvoorbeeld Diamant, voor ons vrij zeldzaam.... maar de kans bestaat dat er ergens een planeet is als bijvoorbeeld Jupiter die door enorme druk, maar zonder thermonucleair proces een kern heeft van diamant
Aardolie zou bijzonder kunnen zijn omdat het hier toch onder specifieke omstandigheden ontstaat
Pas hebben ze 10 triljoen aardmassas aan chromium ontdenkt! 10 triljoen! Kortom, genoeg grondstoffen te vinden ;-)
[..]
hier heb je wel een punt. wij zijn in onze huidige vorm ook nog eens geen enkel gevaar voor wie dan ook
Daarbij hebben we ook nog een aspect tijd, dan wordt de mogelijkheid dat ze hier al eens zijn geweest en terug komen om iets te halen wat ze gevonden hebben groter. Al met al blijft het een groot gis-verhaal waarvan ik in mijn leven graag nog wat meer duidelijkheid tegen zou komen. Tot die tijd, houd ik alle opties open.quote:Op woensdag 9 december 2009 14:41 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Uit dat topic. Het topic gaat over vrijwel dezelfde vraag die hier is gesteld, dus waarschijnlijk interessant voor je gedachtenvorming (of je het er nu mee eens bent of niet).
[..]
En ik ga er van uit dat aliens in ruime mate voorhanden moeten zijn om hier te komen, want als er in de hele melkweg maar twee intelligente rassen zijn, en de andere besluit om dan hier te komen kijken, maar zich niet aan ons te openbaren, dat zou wat mij betreft net wat té toevallig zijn. Vooral omdat ze dan precies op het moment langs moeten komen dat wij ons dusdanig ontwikkelen dat we voor hen interessant genoeg zijn, want als ze daarvoor langs waren gekomen hadden ze de Aarde geen blik waardig gegund. Of ze hadden daar een leuk stekje voor zichzelf gemaakt. Je kunt er namelijk moeilijk vanuit gaan dat een alien ras alle planeten in het melkwegstelsel volgt.
Zoals ToT al aangaf zijn er héél veel planeten.
Kortom: ofwel leven (en intelligent leven) is dusdanig normaal dat het vaak voorkomt (anders komen aliens niet hier). In dat geval komen er veel hier. En die komen niet, dus zijn ze er niet.
Of het is erg zeldzaam en dan is het erg toevallig dat ze net op dit moment hierkomen. En dan ook nog eens een keer al die moeite doen zonder zich kenbaar te maken.
Ja, OK.quote:Op woensdag 9 december 2009 14:52 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Daarbij hebben we ook nog een aspect tijd, dan wordt de mogelijkheid dat ze hier al eens zijn geweest en terug komen om iets te halen wat ze gevonden hebben groter. Al met al blijft het een groot gis-verhaal waarvan ik in mijn leven graag nog wat meer duidelijkheid tegen zou komen. Tot die tijd, houd ik alle opties open.
Ik weet dat helium-3 heel zeldzaam is op aarde. Maar zo zie je dat op een willekeurige maan helium-3 goed kan ontstaan.quote:Op woensdag 9 december 2009 14:49 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Daarom is de maan ook een interessant voorbeeld. Helium-3 is een voorbeeld van een zeer zeldzaam isotoop, echter is dit op de maan in een bepaalde mate aanwezig.
http://en.wikipedia.org/wiki/Helium-3
Zo zullen er vast nog wel meer stoffen te bedenken zijn.
Daarom was de laatste zin ook het belangrijkst. Volgens mij zijn er namelijk zeldzamere grondstoffen te bedenken.quote:Op woensdag 9 december 2009 14:55 schreef Jumparound het volgende:
[..]
Ik weet dat helium-3 heel zeldzaam is op aarde. Maar zo zie je dat op een willekeurige maan helium-3 goed kan ontstaan.
Hou dit in gedachte en stel je een rotsachitge planeet voor die even groot is als jupiter en op de zelfde afstand rondjes van de zon draait als mercurius.
Noway dat die planeet een dampking gaat hebben, stel je nu eens voor hoeveel helium-3 _zou kunnen_ ontstaan!
Als ik als ras opzoek was naar helium-3 zou ik eerst zulke planeten bezoeken ;-)
Maar ik dwaal af, dit is je reinste speculatie
quote:Op vrijdag 11 december 2009 12:01 schreef ZureMelk het volgende:
GEEN PANIEK!!!!
De reden van de stilte heeft niets te maken met een samenzwering of het al of niet aanwezig zijn van aliens.
Tuurlijk barst het hier van de aliens. Als je weet waar naar je moet kijken struikel je er bijna over.
Het probleem is alleen dat er nog onderhandeld wordt over de exclusieve mediarechten.
Als de onderhandelingen rond zijn zullen alle alien verschijningen via pay tv beschikbaar komen voor de vastgestelde tarieven.
Alle alien fans kunnen dan naar draagkracht vrijwel onbeperkt van de beelden genieten.
Nog even geduld dus beste mensen!
Zodra alles rond is zijn jullie de eersten die het weten.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |