Idd, die blinde adoratie van koters is echt te triest voor woorden vaak.quote:Op vrijdag 27 november 2009 09:43 schreef Penisbaard het volgende:
Het ligt natuurlijk weer en alles en iedereen behalve het kind, want hun kind is het liefste en geweldigste kind van allemaal
Dit dus.quote:Op vrijdag 27 november 2009 09:39 schreef marcel-o het volgende:
vroeger kreeg je met de meetlat op je klauwen.. en dat werkte![]()
nu krijgt de leraar(es) een mes tussen de ribben als ze dat doen
vaak leren ze dat nog van diezelfde oudersquote:Op vrijdag 27 november 2009 09:44 schreef Tacobell het volgende:
Kleine kinderen die schelden met kanker.
Precies.quote:Op vrijdag 27 november 2009 09:46 schreef marcel-o het volgende:
[..]
vaak leren ze dat nog van diezelfde ouders
Ach ja, om auto te rijden moet je een rijbewijs hebben, maar elke randjosti mag maar kinderen krijgen, dan krijg je datquote:Op vrijdag 27 november 2009 09:46 schreef marcel-o het volgende:
[..]
vaak leren ze dat nog van diezelfde ouders
En dat is dus een probleemquote:Op vrijdag 27 november 2009 09:50 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ach ja, om auto te rijden moet je een rijbewijs hebben, maar elke randjosti mag maar kinderen krijgen, dan krijg je dat.
Maar nu moet alles pedagogisch verantwoord zijnquote:Op vrijdag 27 november 2009 09:51 schreef Koepert het volgende:
Triest is dat idd...
K heb een hekel aan de uitspraak, maar hier is t toch wel redelijk van toepassing;
Vroeger was het beter..
Als ik straf had gekregen van de docent en ik vertelde dat thuis was t vaak: dan zal t wel terecht zijn geweest, en kreeg ik OOK straf thuis..
Ja, als een kind een ander kind slaat moet je het geen pak op de broek geven, maar op een lieve, vriendelijke manier vertellen dat dat niet zo fijn is voor het andere kindquote:Op vrijdag 27 november 2009 09:54 schreef Flammie het volgende:
[..]
Maar nu moet alles pedagogisch verantwoord zijnDat houd in dat het kind altijd gelijk heeft ofzo
Stel eens een goede oplossing voor dan.quote:Op vrijdag 27 november 2009 09:54 schreef H.FR het volgende:
En dat is dus een probleem![]()
Maar niemand die er iets aan doet..
Yeh mijn manier van opvoeden gaat het waarschijnlijk ook niet wordenquote:Op vrijdag 27 november 2009 09:57 schreef H.FR het volgende:
[..]
Ja, als een kind een ander kind slaat moet je het geen pak op de broek geven, maar op een lieve, vriendelijke manier vertellen dat dat niet zo fijn is voor het andere kind
niet elke klapjostie toelaten dat ze een kind mogen nemen/makenquote:Op vrijdag 27 november 2009 09:58 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
Stel eens een goede oplossing voor dan.
Idd, ,laat mensen maar een "examen" doen, of ze geestelijk EN financieel wel in staat zijn om een kind op te voeden.quote:Op vrijdag 27 november 2009 10:00 schreef marcel-o het volgende:
[..]
niet elke klapjostie toelaten dat ze een kind mogen nemen/maken
Jawel, ik vroeg me dat ook af. Alleen jij was me voor om hier ook daadwerkelijk te vragen.quote:Op vrijdag 27 november 2009 10:03 schreef ShevaJB het volgende:
Niemand vraagt zich af wat de bron is van deze klacht?
HeatWave for presidentquote:Op vrijdag 27 november 2009 10:01 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Idd, ,laat mensen maar een "examen" doen, of ze geestelijk EN financieel wel in staat zijn om een kind op te voeden.
Om daar even een antwoord op te geven:quote:Op vrijdag 27 november 2009 10:07 schreef mime_negert het volgende:
[..]
Jawel, ik vroeg me dat ook af. Alleen jij was me voor om hier ook daadwerkelijk te vragen.
Jajoh, dan word er een vrouw zwanger die nog geen 'examen' heeft gehad. De overheid komt hierachter, pakt de vrouw op, laat haar het verplichte examen doen en ze zakt. Verplichte abortus? Gezelligquote:Op vrijdag 27 november 2009 10:01 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Idd, ,laat mensen maar een "examen" doen, of ze geestelijk EN financieel wel in staat zijn om een kind op te voeden.
Je denkt mee, heel goed!quote:Op vrijdag 27 november 2009 10:33 schreef ShevaJB het volgende:
[..]
Jajoh, dan word er een vrouw zwanger die nog geen 'examen' heeft gehad. De overheid komt hierachter, pakt de vrouw op, laat haar het verplichte examen doen en ze zakt. Verplichte abortus? Gezellig
klinkt goedquote:Op vrijdag 27 november 2009 10:33 schreef ShevaJB het volgende:
[..]
Jajoh, dan word er een vrouw zwanger die nog geen 'examen' heeft gehad. De overheid komt hierachter, pakt de vrouw op, laat haar het verplichte examen doen en ze zakt. Verplichte abortus? Gezellig
quote:Op vrijdag 27 november 2009 10:33 schreef ShevaJB het volgende:
[..]
Shhttt!quote:Op vrijdag 27 november 2009 10:45 schreef Zero17 het volgende:
Probeerd.![]()
TS is stiekem zelf het kind van 8.
Zie ik veel in mijn rol als z3bra.. Nooit maken hun kinderen een overtreding... Maar maar... als dan de ouders van álle kinderen aanwezig zijn... En geen van hun kinderen begaat ooit een overtreding... Hoe komt het dan dat er nog steeds straffen worden opgelegd?quote:Op vrijdag 27 november 2009 09:44 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Idd, die blinde adoratie van koters is echt te triest voor woorden vaak..
Niet van die moeilijke vragen stellen wil je.quote:Op vrijdag 27 november 2009 10:03 schreef ShevaJB het volgende:
Niemand vraagt zich af wat de bron is van deze klacht?
Of je kijkt gewoon even of er al antwoord is gegevenquote:Op vrijdag 27 november 2009 13:21 schreef m0m0 het volgende:
[..]
Niet van die moeilijke vragen stellen wil je.
Nu maak je het mij toch wel heel makkelijk zo.quote:Op vrijdag 27 november 2009 13:49 schreef H.FR het volgende:
[..]
Of je kijkt gewoon even of er al antwoord is gegeven
Tja, jij vond het te moeilijkquote:Op vrijdag 27 november 2009 13:50 schreef m0m0 het volgende:
[..]
Nu maak je het mij toch wel heel makkelijk zo.
alsof je een hond uitlaatquote:Op vrijdag 27 november 2009 09:43 schreef Flammie het volgende:
Van die ouders die hun kinderen uitlaten met een tuigje
Inderdaadquote:Op vrijdag 27 november 2009 09:43 schreef Penisbaard het volgende:
Het ligt natuurlijk weer en alles en iedereen behalve het kind, want hun kind is het liefste en geweldigste kind van allemaal
quote:Op vrijdag 27 november 2009 09:44 schreef Tacobell het volgende:
Kleine kinderen die schelden met kanker.
Ik ben voor.quote:Op vrijdag 27 november 2009 10:33 schreef ShevaJB het volgende:
[..]
Het waren gewone Nederlande kinderen.quote:
Vrouwen met een IQ onder de 100 gewoon verplicht onvruchtbaar makenquote:Op vrijdag 27 november 2009 10:54 schreef tommyuitsesamstraat het volgende:
Mensen met een IQ onder de 100 moeten helemaal geen kinderen nemen, ze kunnen de opvoeding niet aan.
Ja, is het nu eindelijk gangbaar om zo'n uitspraak te doen? Ik riep dit jaren terug ook (niet hier overigens) en ik kreeg me toch een paar vuile blikken!!! Over dat "kinderen krijgen een recht is". Mijn vader is 20 jaar directeur van een basisschool geweest en als er dan een kind met bepaalde problemen aangemeld werd en hij zag de namen van de ouders dacht hij ... ja, dat kon ook bijna niet anders dat die 2 kanslozen met elkaar een kind hebben gemaakt...quote:Op vrijdag 27 november 2009 10:01 schreef HeatWave het volgende:
[..]
De 'eigen kind, schoon kind' mentaliteit.quote:Pas vier jaar en al geschorst van school
Ook Vlaamse scholen krijgen meer probleemkleuters over de vloer
In Groot-Brittannië is een vierjarige kleuter van school gestuurd voor wangedrag. Dat feit verbaast Gerda Bruneel niet. Zij bemiddelt in Vlaanderen bij probleemgevallen. 'Het gebeurt de jongste jaren ook in Vlaanderen almaar vaker dat een school een kleuter wil schorsen.' Koen Baumers
Op de foto lijkt hij misschien wel een schattige kleuter die met guitige oogjes lachend zijn melktandjes laat zien, maar op school is hij een duivelskind zonder manieren dat grommend zijn juffrouw aanvalt.
De vierjarige McKenzie Dunkley gaat nog maar sinds september naar de Sacred Hart-kleuterschool in het Britse Preston, maar zijn moeder moet nu al op zoek naar een andere school. In zijn eerste twee maanden was hij al vier keer naar huis gestuurd en nu is hij definitief geschorst. Hij kon zich niet concentreren, zeggen zijn leraars. En hij heeft zijn juffrouw twee keer aangevallen. Een keer toen die hem vroeg om van het licht af te blijven, een andere keer na een ruzie over een puzzel.
'Als hij al heeft aangevallen, bedoelde hij het niet zo', zegt mama Shelley (27) aan de Britse kranten. 'Het is een braaf jongetje, maar zijn school heeft hem behandeld als een rebelse tiener. Ze zeiden dat hij zich onvolwassen gedroeg, maar hij is niet eens vijf!'
Ook in Vlaanderen
Een kleuter die het zo bont maakt op school dat hij ervan gestuurd wordt, voor Gerda Bruneel is het niets nieuws. Zij werkt voor de koepel van het katholiek onderwijs (VSKO) en bemiddelt tussen scholen en ouders over de 'probleemkinderen'. 'Ook in Vlaanderen zijn er kinderen die al op heel jonge leeftijd tegen een definitieve schorsing aankijken', zegt Bruneel. 'Als ik het aantal dossiers vergelijk met zes jaar geleden, zie ik toch een stijging. Het gaat dan om kinderen op de lagere school of zelfs kleuters die een gevaar zijn voor zichzelf en de andere kindjes. Je moet als leerkracht ogen op je rug hebben, en dan nog steken ze vanalles uit.'
In het schooljaar 2007-2008 registreerde Bruneel al haar dossiers. 'Het waren er toen 23', zegt ze. 'Maar de gevallen die tot bij ons komen, zijn maar het topje van de ijsberg. Scholen zijn niet verplicht om het te registreren en ik kom pas tussen als de school niet tot een akkoord komt met de ouders.'
Jonger en jonger
Bruneel is verantwoordelijk voor de kleuter- en de lagere school. 'De meeste dossiers komen voor in de laatste jaren van de lagere school, maar er zitten alsmaar vaker ook kleuters tussen. Er was een vierjarige die er een gewoonte van maakte om grote plukken haar van zijn klasgenootjes uit te trekken, en er was zelfs een school die een 2,5-jarige weg wou sturen. Ik vroeg me toen af waarom de school niet wat meer begrip kon hebben. Zo'n kind is toch nog volop in ontwikkeling? Die kunnen zich niet altijd uitdrukken, dus het is normaal dat ze af en toe bijten of zich laten vallen. Maar de scholen bellen me pas als het écht niet meer gaat. Er is nu eenmaal gedrag dat je niet meer kan tolereren en waar een gepaste straf tegenover moet staan. Meestal gaat het om kinderen met gedragsproblemen, dus stellen we ze voor om naar het buitengewoon onderwijs over te stappen. Maar de ouders moeten dat willen en er moet een school in de buurt zijn. Want je kan een kleuter moeilijk uren op de bus gaan zetten.'
http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=4M2IQ1V4
Wat is dat nou weer voor bullshitquote:Op vrijdag 27 november 2009 10:36 schreef Flammie het volgende:
Dit examen is natuurlijk wel WO niveau mag ik hopen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |