quote:
Op vrijdag 11 december 2009 04:56 schreef scanman1 het volgende:[..]
Ik kan me niet voorstellen dat er een echt goede film is gemaakt in 45 die nu nog steeds kan.
Misschien ben ik daar de enige in maar zo ongeveer 99.999999^% van de films gemaakt vóor 1960 zijn wat mij betreft zo gedateerd dat ik ze niet meer serieus kan nemen.
Echte filmliefhebbers printen deze post van jouw honderd keer uit en plakken hem op de muur van het toilet.
Dat bevordert de vlotte ontlasting.
Het bouwjaar van een film is niet relevant voor het inlevingsvermogen van de kijker. De kwaliteit van regisseur en acteurs is bepalend.
Bergman, Fellini, Zinnemann, Wyler, Lang, Curtiz, Reed, Kurosawa, Ozu en veel andere toppers zijn juist daarom al meer dan 50 jaar toppers gebleken en gebleven. Dat er mensen zijn die geen geduld hebben en niet het voorstellingsvermogen hebben dat het leven vroeger anders verliep dan tegenwoordig, dat kun je de makers van toen niet euvel duiden.
Om een parallel te trekken:
Jij zegt, dat je niet kunt voor stellen dat mensen naar een goed restaurant gaan, omdat je veel sneller en lekkerder kunt eten bij de snackbar of afhaalchinees of pizzaboer tegenwoordig.