Leg uit?quote:Op woensdag 9 december 2009 04:53 schreef scanman1 het volgende:
Beste film van 1945? Ik zou bijna zeggen 'who cares?'
Ik kan me niet voorstellen dat er een echt goede film is gemaakt in 45 die nu nog steeds kan.quote:
De relatie gedateerd --> dus slechte film is niet zo sterk als het lijkt. Tuurlijk kan een horrorfilm als The Body Snatcher of het truttige Brief Encounter anno eind 2009 niet meer, maar voor die tijd waren het heel behoorlijke films. Dat in het achterhoofd houdende, geen bevoordeelde afkeer tegen zwart-wit en met een portie empathie (inlevingsvermogen) kun je zo'n film nog best waarderen en serieus nemen. Sterker nog, een film als The Lost Weekend behandelt problematiek die altijd actueel is gebleven. Er zijn genoeg films van voor 1960 die prima de tand des tijds hebben doorstaan. The Lost Weekend is zo'n voorbeeld daarvan.quote:Op vrijdag 11 december 2009 04:56 schreef scanman1 het volgende:
[..]
Ik kan me niet voorstellen dat er een echt goede film is gemaakt in 45 die nu nog steeds kan.
Misschien ben ik daar de enige in maar zo ongeveer 99.999999^% van de films gemaakt vóor 1960 zijn wat mij betreft zo gedateerd dat ik ze niet meer serieus kan nemen.
Cliché, maar daarom niet minder waar: the truth is in the eye of the beholder.quote:Op vrijdag 11 december 2009 04:56 schreef scanman1 het volgende:
[..]
Ik kan me niet voorstellen dat er een echt goede film is gemaakt in 45 die nu nog steeds kan.
Misschien ben ik daar de enige in maar zo ongeveer 99.999999^% van de films gemaakt vóor 1960 zijn wat mij betreft zo gedateerd dat ik ze niet meer serieus kan nemen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |