Nu niet, staan achterop die bon en die ligt thuis (en ik dus niet momenteelquote:Op donderdag 26 november 2009 15:21 schreef Maanvis het volgende:
Wat zijn die voorwaarden dan waarvoor je betaald hebt? Kun je die hier plaatsen?
Da's wel relevante info die relevant is om jou te kunnen helpenquote:Op donderdag 26 november 2009 15:22 schreef Yngwie het volgende:
[..]
Nu niet, staan achterop die bon en die ligt thuis (en ik dus niet momenteel)
Ja, dat snap ik, maar ik denk ik pleur het topic hier alvast in, misschien heeft iemand die dit leest eerder meegemaakt bij de Harense Smid (of evt. ergens anders) en daar dus al meer vanaf weet over hoe en watquote:Op donderdag 26 november 2009 15:23 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Da's wel relevante info die relevant is om jou te kunnen helpen
Het idee is idd niet slecht maar ik vind 251 euro restwaarde voor een Miele wasmachine erg karig. De normale gebruiksduur van zo'n machine ligt toch rond de 10 jaar. Dus dan (even uitgaande van een gem. prijs van Miele wasmachines van 1000 euro) is 750 euro afschrijvingen in de eerste 4 jaar wel wat veel. Verder krijgt TS ook geen cash, maar een tegoedbon. Die moet je ook maar net nodig hebben..quote:Wat je hier krijgt aangeboden is juist heel redelijk en houdt rekening met het feit dat jij hem gebruikt hebt.
Ik vind 10 jaar een minimum en zou er zeker niet mee gaan rekenen. Mijn wasmachine komt uit 1995 en ik heb drie weken geleden de eerste reparatie uitgevoerd. Dat was een versleten aandrijfriem. Merk: Marynen.quote:Op donderdag 26 november 2009 16:04 schreef bug_me_not2 het volgende:
[..]
Het idee is idd niet slecht maar ik vind 251 euro restwaarde voor een Miele wasmachine erg karig. De normale gebruiksduur van zo'n machine ligt toch rond de 10 jaar. Dus dan (even uitgaande van een gem. prijs van Miele wasmachines van 1000 euro) is 750 euro afschrijvingen in de eerste 4 jaar wel wat veel. Verder krijgt TS ook geen cash, maar een tegoedbon. Die moet je ook maar net nodig hebben..
TS: Stel voor aan de winkel dat ze je (aanschafsprijs / 10) * 6 cash terug geven. In het geval van een tegoedbon zou ik zelfs nog een hoger bedrag bedingen...
Ik weet niet of het veel scheelt, maar het is geen Miele.quote:Op donderdag 26 november 2009 16:04 schreef bug_me_not2 het volgende:
[..]
Het idee is idd niet slecht maar ik vind 251 euro restwaarde voor een Miele wasmachine erg karig. De normale gebruiksduur van zo'n machine ligt toch rond de 10 jaar. Dus dan (even uitgaande van een gem. prijs van Miele wasmachines van 1000 euro) is 750 euro afschrijvingen in de eerste 4 jaar wel wat veel. Verder krijgt TS ook geen cash, maar een tegoedbon. Die moet je ook maar net nodig hebben..
TS: Stel voor aan de winkel dat ze je (aanschafsprijs / 10) * 6 cash terug geven. In het geval van een tegoedbon zou ik zelfs nog een hoger bedrag bedingen...
quote:Heb in april 2005 een Siemens wasmachine gekocht
Ik denk dat de aanschafwaarde ook wel handig is om te weten. Als je een instapmodel van Siemens hebt kost die rond de 400 euro en lijkt me die 251 euro nog wel reëel, maar niet voor een topmodel van 1000 euro.quote:Op donderdag 26 november 2009 15:54 schreef mgerben het volgende:
Op zich is hun aanbod niet slecht.
Als zij hem kunnen repareren krijg jij een 4 jaar oude wasmachine terug.
Omdat repareren onrendabel is krijg je nu de geldelijke waarde van een 4 jaar oude wasmachine aangeboden.
Maar jij stelt dat je een nieuwe wasmachine wilt. Daarmee doe je dus 4 jaar gebruik en slijtage te niet.
Het is niet zo dat 'garantie' betekent dat je machine in nieuwstaat blijft verkeren. Je kunt hem ook niet op marktplaats zetten onder 'nieuw en ongebruikt'.
Wat je hier krijgt aangeboden is juist heel redelijk en houdt rekening met het feit dat jij hem gebruikt hebt.
Nee, ik stel niet dat ik een nieuwe wasmachine wil. Ik stel dat ik bij de aanschaf ruim extra betaald heb voor een stuk zekerheid dat ik 6 jaar lang kan wassen zonder al te hoge kosten. Als ik dat van het aangeboden bedrag aftrek, dan hou ik maar een schamel bedragje over en dat is nu juist hetgene waar ik over val. Als ik nu een nieuw wasmachine koop, en betaal daar 150 Euro extra voor garantieuitbreiding, alleen maar om er over bijv. 4 jaar 250 Euro voor terug te krijgen maar wel een splinternieuwe wasmachine te moeten kopen, dan schiet ik daar toch bijna geen drol mee op?quote:Op donderdag 26 november 2009 15:54 schreef mgerben het volgende:
Op zich is hun aanbod niet slecht.
Als zij hem kunnen repareren krijg jij een 4 jaar oude wasmachine terug.
Omdat repareren onrendabel is krijg je nu de geldelijke waarde van een 4 jaar oude wasmachine aangeboden.
Maar jij stelt dat je een nieuwe wasmachine wilt. Daarmee doe je dus 4 jaar gebruik en slijtage te niet.
Het is niet zo dat 'garantie' betekent dat je machine in nieuwstaat blijft verkeren. Je kunt hem ook niet op marktplaats zetten onder 'nieuw en ongebruikt'.
Wat je hier krijgt aangeboden is juist heel redelijk en houdt rekening met het feit dat jij hem gebruikt hebt.
Ligt er natuurlijk ook een beetje aan wat die garantie nou precies inhoudt. Ik heb 'n paar maanden geleden bij BCC 'n televisie gekocht, de verkoper beweerde bij hoog en laag dat ik bij een niet te repareren defect gedurende de volledige looptijd van 6 jaar een nieuw apparaat met vergelijkbare waarde zou krijgen. (ik weet niet wat de voorwaarden echt zeggen, ik sluit dat soort garanties per definitie niet af, dus ik weet niet of ze die claims ook echt waar zouden maken)quote:Op donderdag 26 november 2009 15:54 schreef mgerben het volgende:
De service van de BCC kun je niet echt vergelijken met die van de Harense Smid.quote:Op donderdag 26 november 2009 17:00 schreef anboni het volgende:
[..]
Ligt er natuurlijk ook een beetje aan wat die garantie nou precies inhoudt. Ik heb 'n paar maanden geleden bij BCC 'n televisie gekocht, de verkoper beweerde bij hoog en laag dat ik bij een niet te repareren defect gedurende de volledige looptijd van 6 jaar een nieuw apparaat met vergelijkbare waarde zou krijgen. (ik weet niet wat de voorwaarden echt zeggen, ik sluit dat soort garanties per definitie niet af, dus ik weet niet of ze die claims ook echt waar zouden maken)
Ík zou 'm lezen als:quote:Op donderdag 26 november 2009 18:00 schreef Ralphmeister het volgende:
Onder het All-In ServiceCertifi caat valt niet:
• Afschrijving en vervanging van een defect apparaat
Dit is een regel die ik niet helemaal begrijp maar is in mijn ogen de enige die eventueel deze handelswijze goed zou kunnen praten?
http://www.geldenrecht.nl(...)s-illegaal-negeer-zequote:De kleine lettertjes zijn soms illegaal: negeer ze
'Consumenten denken nog te vaak, dat zij aan algemene voorwaarden gebonden zijn,' zegt Consumentenautoriteit Marije Hulshof.
Maar dan hoef je niet te verwachten dat wanneer een wasmachine na 6 jaar ermee stopt en onherstelbaar is, je dan een volledig nieuwe machine krijgt.quote:Op vrijdag 27 november 2009 00:41 schreef HarryP het volgende:
Als consument mag je er vanuit gaan dat hetgeen je koopt voldoet aan je verwachting mbt levensduur. En een wasmachine van een goed merk mag best 10 jaar mee gaan.
Aan de andere kant, het aanbod wat de HS nu doet, had TS (even afgezien van de tegoedbon-of-cash-discussie) ook gekregen als hij geen aanvullende garantie had afgesloten bij aanschaf. Puur uit oogpunt van non-conformiteit.quote:Op vrijdag 27 november 2009 00:44 schreef Five_Horizons het volgende:
Maar dan hoef je niet te verwachten dat wanneer een wasmachine na 6 jaar ermee stopt en onherstelbaar is, je dan een volledig nieuwe machine krijgt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |